Manual:Integrat/Module/WMS: Diferență între versiuni

De la Manual
Sari la navigare Sari la căutare
Linia 57: Linia 57:
=Inchidere comenzi furnizori=
=Inchidere comenzi furnizori=


Pentru modificare de pret – “Utile/Setari/Furnizori/Facturi” se bifeaza “Factura si Comanda” si “fara urmarirea diferentelor”.


Pentru stornari – “Utile/Setari/Furnizori/Comenzi” se bifeaza “Se accepta comenzi cu cantitate negativa”
In cazul in care exista diferente intre pretul stabilit in comanda si documentul emis de furnizor si aceste diferente sunt acceptate, administratorul trebuie sa bifeze optiunile "Utile/Setari/Furnizori/Facturi/FACTURA si COMANDA" si "Utile/Setari/Furnizori/Facturi/fara urmarirea diferentelor".
 
Utilizatorii care se ocupa si de stornari trebuie sa bifeze rubrica "Utile/Setari/Furnizori/Comenzi furnizori/Se accepta comenzi cu cantitate negativa".


Comenzile confirmate de WMS se inchid prin intermediul ferestrelor:
Comenzile confirmate de WMS se inchid prin intermediul ferestrelor:

Versiunea de la data 25 mai 2019 11:46

Setari

WMS - Warehouse Management System (Sistem de management al unui depozit)[modificare]

Modulul WMS.STS produs de Soft Team Solutions asigura interconectarea ERP-ului cu un WMS. Acesta este alcatuit din mai multe functii care sunt apelate fie prin intermediul ERP, atunci cand se plaseaza o comanda, fie de serviciul WMS.STS, care are ca principal scop sincronizarea datelor intre cele doua aplicatii. Principala functie a serviciului consta in actualizarea cataloagelor si preluarea comenzilor finalizare de WMS. Orice adaugare sau modificare in ferestrele Catalog articole, Catalog terti si Gestiune are ca efect marcarea respectivei operatii intr-o baza de date care este consultata periodic de catre serviciul WMS.STS, acesta efectuand si eventualele sincronizari de date intre ERP si WMS.

Interconectarea celor doua aplicatii se efectueaza prin intermediul unei baze de date la care au acces ambele aplicatii.

1. ERP plaseaza comanda

2. WMS colecteaza sau depoziteaza

3. WMS finalizeaza sau anuleaza comanda

WMS.STS verifica la un numar prestabilit de secunde starea comenzilor plasate si actualizeaza starea acestora in ERP. In functie de caz si de optiunile disponibile in WMS, comenzile pot fi modificate atunci cand receptia fizica nu corespunde cu comanda plasata.

In cadrul unei compani pot exista mai multe gestiuni care pot sa fie controlate de WMS sau nu. In continuare gestiunea DEPOZIT va fi luata ca exemplu de gestiune controlata de WMS iar gestiunea SECUNDARA o gestiune care NU este controlata de WMS.

Comenzi furnizori[modificare]

Prin intermediul acestei ferestre se pot introduce urmatoarele tipuri de comenzi / miscari:

Comenzi furnizori
Gestiune Furnizor Punct Cantitate Tip Operatie
DEPOZIT oricare oricare pozitiva Achizitie document furnizor
DEPOZIT oricare oricare negativa Achizitie Stornare document furnizor
DEPOZIT FIRMA DVS. DEPOZIT doar pozitiva intrare Plus de inventar

Dupa introducerea comenzii si validarea acesteia functia "F6 - Plasare WMS" devine disponibila. La apelarea acestei functii se deschide fereastra "Status document" si plasarea se efectueaza prin apasarea butonului "Plasare". Atentie! Dupa plasarea comenzii in WMS, ERP-ul blocheaza comanda pana la schimbarea statusului. WMS-ul poate schimba statusul comenzii prin finalizarea sau anularea acesteia.

Inchidere comenzi furnizori[modificare]

In cazul in care exista diferente intre pretul stabilit in comanda si documentul emis de furnizor si aceste diferente sunt acceptate, administratorul trebuie sa bifeze optiunile "Utile/Setari/Furnizori/Facturi/FACTURA si COMANDA" si "Utile/Setari/Furnizori/Facturi/fara urmarirea diferentelor".

Utilizatorii care se ocupa si de stornari trebuie sa bifeze rubrica "Utile/Setari/Furnizori/Comenzi furnizori/Se accepta comenzi cu cantitate negativa".

Comenzile confirmate de WMS se inchid prin intermediul ferestrelor:

“Facturi furnizori”

- “5. Inchideri comenzi furnizori”

“Facturi furnizori (import)”

- “5. Inchideri comenzi furnizori & receptie marfa”

“Avize furnizori”

- “5. Inchideri comenzi furnizori”

Stornari catre furnizori

- se adauga o comanda de furnizor

- se adauga miscarile de stornare prin intermediul ferestrei “4. Stornari”

- in fereastra se vor afisa doar facturile de intrare

- se vor selectati articolele care se storneaza (cantitate si bifa)

- se plaseaza comanda in WMS

- se inchide comanda printr-un aviz de furnizor “5. Inchideri comenzi furnizori”

- se listeaza avizul de expeditie raport: Aviz A4 (furnizor-retur)

- avizele de stornare neinchise apar in fereastra “Atentionari”

Achizitii de la furnizori

- se adauga o comanda de furnizor

- in cazul in care nu se cunoaste pretul Utile/Setari/Gestiune/Furnizori/Comenzi

o se bifeaza “Se accepta comenzi fara pret”

- pretul poate fi completat automat daca exista o lista de pret de achizitie activa pentru furnizorul respectiv

- se plaseaza comanda in WMS

- se inchide prin Aviz/Factura “5. Inchideri comenzi furnizori” (se poate corecta pretul de intrare)

Plusuri de inventar

- se adauga o comanda de furnizor

- se introduc articolele constatate plus de inventar

- se plaseaza comanda in WMS

- se inchide prin “Procese verbale” apeland functia “F6 - Preluare WMS” dupa completarea numarului a datei si a gestiunii

Comenzi clienti

Consideram gestiunea DEPOZIT ca fiind o gestiune controlata de WMS.

Consideram gestiunea SECUNDARA ca fiind o gestiune care NU este controlata de WMS.


Comenzi clienti
Gestiune Furnizor Punct Cantitate Tip Operatie
DEPOZIT oricare oricare pozitiva Vanzare Facturare
DEPOZIT oricare oricare negativa Vanzare Stornare Facturare
DEPOZIT FIRMA DVS. SECUNDARA doar pozitiva Transfer Bon de transfer
SECUNDARA FIRMA DVS. DEPOZIT doar pozitiva Transfer Bon de transfer
SECUNDARA oricare oricare pozitiva, din DEPOZIT Transfer Vanzare Facturare, Bon de transfer automat
DEPOZIT FIRMA DVS. DEPOZIT doar pozitiva iesire Bon de consum, Minus de inventar.

Stornare de la clienti

- se adauga o comanda de client

- se adauga miscarile de stornare prin intermediul ferestrei “4. Stornari”

- in fereastra se vor afisa doar facturile de vanzarile

- se vor selectati articolele care se storneaza (cantitate si bifa)

- se plaseaza comanda in WMS

- se inchide comanda printr-o factura generata din comanda

Transferul intre gestiuni

Transferul intre doua gestiuni din care una este controlata de WMS se efectueaza prin introducerea unei “Comenzi clienti”.

Clientul din comanda trebuie sa fie firma dvs. iar punctul de lucru trebuie sa fie gestiunea primitoare a transferului.

Dupa finalizare comenzii in WMS comanda se inchide prin intermediul ferestrei “Bonuri de transfer”.

Dupa completarea gestiunii expeditoare si a gestiunii primitoare aveti la dispozitie functia “F6 – Preluare WMS” care deschide fereastra “Inchidere comenzi WMS”.

Se apeleaza functia “F7 – Actualizare”, se selecteaz miscarile dorite si apoi se “Salveaza”.

Bonuri de consum

Consumurile aferente unei gestiuni controlate de WMS se introduc sub forma unei “Comenzi clienti”.

Clientul din comanda trebuie sa fie firma dvs. iar punctul de lucru trebuie sa fie gestiunea din care se consuma (gestiunea comenzii).

Dupa finalizare comenzii in WMS comanda se inchide prin intermediul ferestrei “Bonuri de consum”.

Dupa completarea gestiunii aveti la dispozitie functia “F6 – Preluare WMS” care deschide fereastra “Inchidere comenzi WMS”. Se apeleaza functia “F7 – Actualizare”, se selecteaz miscarile.

Inainte de a salva trebuie sa completati rubricile “Cont articol”, “Cont consum” si “Cont cheltuiala” si apoi se “Salveaza”.

Se vor salva doar articolele al caror cont este egal cu cel stabilit in “Cont articol”.

In cazul in care trebuie sa efectuati mai multe tipuri de consum trebuie sa repetati operatiunea pentru fiecare “Cont consum” si “Cont cheltuiala” diferit.

Minus de inventar

Minusurile de inventar aferente unei gestiuni controlate de WMS se introduc sub forma unei “Comenzi clienti”.

Clientul din comanda trebuie sa fie firma dvs. iar punctul de lucru trebuie sa fie gestiunea in care a fost constatat minului de inventar (gestiunea comenzii).

Dupa finalizare comenzii in WMS comanda se inchide prin intermediul ferestrei “Procese verbale” / “Minusuri de inventar”.

Dupa completarea gestiunii aveti la dispozitie functia “F6 – Preluare WMS” care deschide fereastra “Inchidere comenzi WMS”.

Se apeleaza functia “F7 – Actualizare”, se selecteaz miscarile.

Inainte de a salva trebuie sa completati rubricile “Tip miscare”, “Cont articol”, “Cont consum” si “Cont cheltuiala” si apoi se “Salveaza”.

Se vor salva doar articolele al caror cont este egal cu cel stabilit in “Cont articol”.

In cazul in care trebuie sa efectuati mai multe tipuri de minus de inventar trebuie sa repetati operatiunea pentru fiecare tip in parte.


Serviciul – WMS.STS

A fost creata o baza de date intermediara care este pusa la dispozitia ambelor aplicatii ERP si WMS.

Conectorul WMS se ocupa de transferul datelor cataloagelor din ERP si receptionarea statusurilor completate de WMS.

Atunci cand se efectueaza o salvare in cataloagele “Terti”,”Gest”,”Articole” aplicatia ERP salveaza aceasta informatie.

La fiecare 15 secunde efectueaza o verificare iar daca au fost efectuate salvari verifica integritatea bazei de date intermediare.

In cazul in care apar informatii noi acestea sunt adaugate/modificate/sterse in/din baza de date intermediara.

Deasemenea, se efectueaza o verificare a comenzilor plasate in WMS.

In cazul in care WMS-ul a schimbat statusul unei comenzi acest status este transmis catre ERP.

Statusurile principale sunt:

1. Plasata ERP

2. Preluata WMS

3. Finalizata WMS

In ERP statusurile sunt:

0. Neplasata

1. Plasata ERP

2. Preluata WMS

3. Finalizata WMS

Exista si statului “9. Anulata WMS”.

Acest status este vizibil ERP doar in fereastra “Status document”.

Atunci cand o comanda a fost anulata in WMS, ERP-ul efectueaza o tranformare a acestui status in “0. Neplasata”.

In fereastra “Status document” puteti vizualiza toate starile prin care a trecut comanda respectiva.

Serviciul sesizeaza anumite erori care pot sa apara in procesul de transfer a statusurilor si rapoarteaza aceste erori prin trimiterea unor email-uri catre anumite casute prestabilita.

Dupa trimiterea unei erori, daca apare aceeasi eroare, se retrimite email-ul dupa 15 minute.

Email-ul se trimite de pe adresa edi@softteam.ro

Ce erori sunt trimise via email?

- campuri nule: xID, MiscID, Cantitate, Confirmat, Cod, Gest, Gest2

- codul de articol este necompletat

- gestiunea nu a fost completata

- nu gasesc miscarea

WMS Stocuri

Fereastra “WMS –Stocuri” va prezinta doar articolele care sunt intr-un curs de procesare.

Nu sunt afisate inregistrarile care:

ERP = 0 si WMS=0 si Intrari=0 si Iesiri=0 si InCurs=0

ERP=WMS si Intrari=0 si Iesiri=0 si Incurs=0

Apelarea se efectueaza prin dreapta de mouse pe butonul EDI si apasarea butonului WMS Stocuri.

WMS = stoc in WMS

ERP = stocul in Integrat.STS

InCurs = facturi in curs de aprovizionare neinchise cu note de intrare

Intrari = comenzi de intrare plasate in WMS

Iesiri = comenzi de iesire plasate in WMS

Diferenta = (ERP+Intrari+InCurs-Iesiri)-WMS

Stare se completeaza astfel:

daca ERP = WMS rezulta “1.” daca intrari diferite de zero rezulta “intrari”

daca iesiri diferite de zero rezulta “iesiri”

daca ERP diferit de WMS rezulta “0. Problema”

daca ERP+InCurs+Intrari-Iesiri = WMS rezulta "2. Finalizate cele in lucru"

daca Intrari=0 si (ERP+InCurs)-WMS < Iesiri rezulta "3. In lucru: Iesiri-(ERP+InCurs-WMS)”

daca ERP-Iesiri = WMS rezulta "4. Ar fi gata"

posibil 5 daca WMS>(ERP+InCurs) daca Intrari-Iesiri>0 rezulta “5. In lucru: (Intrari-Iesiri) – (WMS-(ERP+InCurs))


Solutia xTrack WMS este dedicata gestionarii activitatiilor din cadrul depozitelor de marfuri, distributie, curierat, 3PL, productie si altele.