Manual:Integrat/Module/WMS: Diferență între versiuni

De la Manual
Sari la navigare Sari la căutare
 
(Nu s-au afișat 56 de versiuni intermediare efectuate de același utilizator)
Linia 15: Linia 15:
WMS.STS verifica la un numar prestabilit de secunde starea comenzilor plasate si actualizeaza starea acestora in ERP. In functie de caz si de optiunile disponibile in WMS, comenzile pot fi modificate atunci cand receptia fizica nu corespunde cu comanda plasata.
WMS.STS verifica la un numar prestabilit de secunde starea comenzilor plasate si actualizeaza starea acestora in ERP. In functie de caz si de optiunile disponibile in WMS, comenzile pot fi modificate atunci cand receptia fizica nu corespunde cu comanda plasata.


In cadrul unei compani pot exista mai multe gestiuni care pot sa fie controlate de WMS sau nu. In continuare gestiunea '''DEPOZIT''' va fi luata ca exemplu de gestiune controlata de WMS iar gestiunea '''SECUNDARA''' o gestiune care NU este controlata de WMS.
In cadrul unei compani pot exista mai multe gestiuni care pot fi controlate de WMS sau nu. In continuare, gestiunea '''DEPOZIT''' va fi luata ca exemplu de gestiune controlata de WMS iar gestiunea '''SECUNDARA''', o gestiune care NU este controlata de WMS.


=Comenzi furnizori=
=Comenzi furnizori=
Linia 29: Linia 29:
|'''Cantitate'''
|'''Cantitate'''
|'''Tip'''
|'''Tip'''
|'''Operatie'''
|'''Document'''
|-
|-
|DEPOZIT   
|DEPOZIT   
Linia 35: Linia 35:
|oricare
|oricare
|pozitiva
|pozitiva
|Achizitie
|achizitie
|document furnizor
|aviz/factura furnizor
|-
|-
|DEPOZIT   
|DEPOZIT   
Linia 42: Linia 42:
|oricare
|oricare
|negativa
|negativa
|Achizitie Stornare
|stornare
|document furnizor
|aviz/factura furnizor
|-
|-
|DEPOZIT   
|DEPOZIT   
Linia 50: Linia 50:
|doar pozitiva
|doar pozitiva
|intrare
|intrare
|Plus de inventar
|Procese verbale - Plus de inventar
|}
|}


Dupa introducerea comenzii si validarea acesteia functia "F6 - Plasare WMS" devine disponibila. La apelarea acestei functii se deschide fereastra "Status document" si plasarea se efectueaza prin apasarea butonului "Plasare". '''Atentie!''' Dupa plasarea comenzii in WMS, ERP-ul blocheaza comanda pana la schimbarea statusului. WMS-ul poate schimba statusul comenzii prin finalizarea sau anularea acesteia.
Dupa introducerea comenzii si validarea acesteia, functia "F6 - Plasare WMS" devine disponibila. La apelarea acestei functii se deschide fereastra "Status document" iar plasarea se efectueaza prin apasarea butonului "Plasare". '''Atentie!''' Dupa plasarea comenzii in WMS, ERP-ul blocheaza comanda pana la schimbarea statusului. WMS-ul poate schimba statusul comenzii prin finalizarea sau anularea acesteia.


=Inchidere comenzi furnizori=
==Inchidere comenzi furnizori==


In cazul in care exista diferente intre pretul stabilit in comanda si documentul emis de furnizor si aceste diferente sunt acceptate, administratorul trebuie sa bifeze optiunile "Utile/Setari/Furnizori/Facturi/FACTURA si COMANDA" si "Utile/Setari/Furnizori/Facturi/fara urmarirea diferentelor".
In cazul in care exista diferente intre pretul stabilit in comanda si documentul emis de furnizor iar aceste diferente sunt acceptate, administratorul trebuie sa bifeze optiunile "Utile/Setari/Furnizori/Facturi/FACTURA si COMANDA" si "Utile/Setari/Furnizori/Facturi/fara urmarirea diferentelor".


Utilizatorii care se ocupa si de stornari trebuie sa bifeze rubrica "Utile/Setari/Furnizori/Comenzi furnizori/Se accepta comenzi cu cantitate negativa".
Utilizatorii care se ocupa si de stornari trebuie sa bifeze rubrica "Utile/Setari/Furnizori/Comenzi furnizori/Se accepta comenzi cu cantitate negativa".
Linia 63: Linia 63:
Comenzile confirmate de WMS se inchid prin intermediul ferestrelor:
Comenzile confirmate de WMS se inchid prin intermediul ferestrelor:


*Gestiune/Furnizori/Facturi furnizori/5. Inchideri comenzi furnizori
* Avize furnizori / Inchideri comenzi furnizori


*Gestiune/Furnizori/Facturi furnizori (import)/5. Inchideri comenzi furnizori si receptie marfa
* Facturi furnizori / Inchideri comenzi furnizori


*Gestiune/Furnizori/Avize furnizori/5. Inchideri comenzi furnizori
* Facturi furnizori (import) / Inchideri comenzi furnizori si receptie marfa


==Achizitii de la furnizori==
'''Stornari catre furnizori'''


*se adauga o comanda de furnizor
*se adauga o comanda de furnizor


*se adauga miscarile de stornare prin intermediul ferestrei "4. Stornari"
*in cazul in care nu se cunoaste pretul se poate bifa rubrica "Utile/Setari/Gestiune/Furnizori/Comenzi/Se accepta comenzi fara pret"


*in fereastra se vor afisa doar facturile de intrare
*pretul poate fi completat automat daca exista o lista de pret de achizitie activa pentru furnizorul respectiv


*se vor selectati articolele care se storneaza (cantitate si bifa)
*se plaseaza comanda in WMS


*se plaseaza comanda in WMS
*se inchide prin Aviz / Factura "Inchideri comenzi furnizori" (se poate corecta pretul de intrare)


*se inchide comanda printr-un aviz de furnizor Gestiune/Furnizori/Avize furnizori/5. Inchideri comenzi furnizori
==Stornari catre furnizori==


*se listeaza avizul de expeditie raport: Aviz A4 (furnizor-retur)
*se adauga o comanda de furnizor


*avizele de stornare neinchise apar in fereastra "Atentionari"
*se adauga miscarile de stornare prin intermediul ferestrei "Stornari"


'''Achizitii de la furnizori'''
*in fereastra se vor afisa doar facturile de intrare


*se adauga o comanda de furnizor
*se vor selectati articolele care se storneaza (cantitate si bifa)


*in cazul in care nu se cunoaste pretul se poate bifa rubrica "Utile/Setari/Gestiune/Furnizori/Comenzi/Se accepta comenzi fara pret"
*se plaseaza comanda in WMS


*pretul poate fi completat automat daca exista o lista de pret de achizitie activa pentru furnizorul respectiv
*se inchide comanda printr-un aviz de furnizor Avize furnizori / Inchideri comenzi furnizori


*se plaseaza comanda in WMS
*se listeaza avizul de expeditie folosind raportul "Aviz A4 (furnizor-retur)"


*se inchide prin Aviz/Factura "5. Inchideri comenzi furnizori" (se poate corecta pretul de intrare)
*avizele de stornare neinchise apar in fereastra "Atentionari"


'''Plusuri de inventar'''
==Plusuri de inventar==


*se adauga o comanda de furnizor
*se adauga o comanda de furnizor
Linia 108: Linia 107:
*se plaseaza comanda in WMS  
*se plaseaza comanda in WMS  


*se inchide prin "Procese verbale" apeland functia "F6 - Preluare WMS" dupa completarea numarului a datei si a gestiunii
*se inchide prin "Procese verbale" apeland functia "F6 - Preluare WMS" dupa completarea numarului, a datei si a gestiunii


=Comenzi clienti=
=Comenzi clienti=
Linia 116: Linia 115:
|-
|-
|'''Gestiune'''
|'''Gestiune'''
|'''Furnizor'''
|'''Client'''
|'''Punct'''
|'''Punct'''
|'''Cantitate'''
|'''Cantitate'''
|'''Tip'''
|'''Tip'''
|'''Operatie'''
|'''Document'''
|-
|-
|DEPOZIT   
|DEPOZIT   
Linia 133: Linia 132:
|oricare
|oricare
|negativa
|negativa
|Vanzare Stornare
|Stornare
|Facturare
|Facturare
|-
|-
Linia 154: Linia 153:
|oricare
|oricare
|pozitiva, din DEPOZIT
|pozitiva, din DEPOZIT
|Transfer Vanzare
|Transfer+Vanzare
|Facturare, Bon de transfer automat
|Bon de transfer automat, Facturare
|-
|-
|DEPOZIT   
|DEPOZIT   
Linia 161: Linia 160:
|DEPOZIT   
|DEPOZIT   
|doar pozitiva
|doar pozitiva
|iesire
|Iesire
|Bon de consum, Minus de inventar.  
|Bon de consum, Minus de inventar.  
|}
|}


'''Stornare de la clienti'''
==Vanzari catre clienti==


*se adauga o comanda de client
*se adauga o comanda de client


*se adauga miscarile de stornare prin intermediul ferestrei “4. Stornari”
*se adauga miscarile dorite
 
*in fereastra se vor afisa doar facturile de vanzarile
 
*se vor selectati articolele care se storneaza (cantitate si bifa)


*se plaseaza comanda in WMS  
*se plaseaza comanda in WMS  
Linia 179: Linia 174:
*se inchide comanda printr-o factura generata din comanda
*se inchide comanda printr-o factura generata din comanda


'''Transferul intre gestiuni'''
==Stornare de la clienti==


Transferul intre doua gestiuni din care una este controlata de WMS se efectueaza prin introducerea unei “Comenzi clienti”.
*se adauga o comanda de client


Clientul din comanda trebuie sa fie firma dvs. iar punctul de lucru trebuie sa fie gestiunea primitoare a transferului.
*se adauga miscarile de stornare prin intermediul ferestrei “Stornari”


Dupa finalizare comenzii in WMS comanda se inchide prin intermediul ferestrei “Bonuri de transfer”.
*in fereastra se vor afisa doar facturile de vanzarile


Dupa completarea gestiunii expeditoare si a gestiunii primitoare aveti la dispozitie functia “F6 – Preluare WMS” care deschide fereastra “Inchidere comenzi WMS”.
*se vor selectati articolele care se storneaza (cantitate si bifa)


Se apeleaza functia “F7 – Actualizare”, se selecteaz miscarile dorite si apoi se “Salveaza”.
*se plaseaza comanda in WMS


'''Bonuri de consum'''
*se inchide comanda printr-o factura generata din comanda


Consumurile aferente unei gestiuni controlate de WMS se introduc sub forma unei “Comenzi clienti”.
==Transferul intre gestiuni==


Clientul din comanda trebuie sa fie firma dvs. iar punctul de lucru trebuie sa fie gestiunea din care se consuma (gestiunea comenzii).
*se adauga o comanda de client si se completeaza gestiunea cu gestiunea expeditoare din cadrul transferului


Dupa finalizare comenzii in WMS comanda se inchide prin intermediul ferestrei “Bonuri de consum”.
*clientul din comanda trebuie sa fie firma dvs. iar punctul de lucru trebuie sa fie gestiunea primitoare din cadrul transferului


Dupa completarea gestiunii aveti la dispozitie functia “F6 – Preluare WMS” care deschide fereastra “Inchidere comenzi WMS”. Se apeleaza functia “F7 – Actualizare”, se selecteaz miscarile.
*se plaseaza comanda in WMS


Inainte de a salva trebuie sa completati rubricile “Cont articol”, “Cont consum” si “Cont cheltuiala” si apoi se “Salveaza”.
*se inchide prin intermediul ferestrei "Bonuri de transfer"


Se vor salva doar articolele al caror cont este egal cu cel stabilit in “Cont articol”.
*dupa completarea gestiunii expeditoare si a gestiunii primitoare devine activa functia “F6 – Preluare WMS” care deschide fereastra "Inchidere comenzi WMS"


In cazul in care trebuie sa efectuati mai multe tipuri de consum trebuie sa repetati operatiunea pentru fiecare “Cont consum” si “Cont cheltuiala” diferit.
*se apeleaza functia "F7 – Actualizare", se selecteaza miscarile dorite si apoi se "Salveaza"


'''Minus de inventar'''
==Bonuri de consum==


Minusurile de inventar aferente unei gestiuni controlate de WMS se introduc sub forma unei “Comenzi clienti”.
*se adauga o comanda de client si se completeaza gestiunea cu gestiunea din care se consuma


Clientul din comanda trebuie sa fie firma dvs. iar punctul de lucru trebuie sa fie gestiunea in care a fost constatat minului de inventar (gestiunea comenzii).
*clientul din comanda trebuie sa fie firma dvs. iar punctul de lucru trebuie sa fie gestiunea din care se consuma


Dupa finalizare comenzii in WMS comanda se inchide prin intermediul ferestrei “Procese verbale” / “Minusuri de inventar”.
*se plaseaza comanda in WMS  


Dupa completarea gestiunii aveti la dispozitie functia “F6 – Preluare WMS” care deschide fereastra “Inchidere comenzi WMS”.
*se inchide prin intermediul ferestrei "Bonuri de consum"


Se apeleaza functia “F7 Actualizare”, se selecteaz miscarile.
*dupa completarea gestiunii aveti la dispozitie functia "F6 Preluare WMS" care deschide fereastra "Inchidere comenzi WMS"


Inainte de a salva trebuie sa completati rubricile “Tip miscare”, “Cont articol”, “Cont consum” si “Cont cheltuiala” si apoi se “Salveaza”.
*se apeleaza functia “F7 – Actualizare”, se selecteaza miscarile


Se vor salva doar articolele al caror cont este egal cu cel stabilit in “Cont articol”.
*inainte de a salva trebuie sa completati rubricile “Cont articol”, “Cont consum” si “Cont cheltuiala” si apoi se “Salveaza”.  


In cazul in care trebuie sa efectuati mai multe tipuri de minus de inventar trebuie sa repetati operatiunea pentru fiecare tip in parte.
*se vor salva doar articolele al caror cont este egal cu cel stabilit in “Cont articol”.


*in cazul in care trebuie sa efectuati mai multe tipuri de consum trebuie sa repetati operatiunea pentru fiecare “Cont consum” si “Cont cheltuiala” diferit.
=Serviciul – WMS.STS=


A fost creata o baza de date intermediara care este pusa la dispozitia ambelor aplicatii ERP si WMS.
==Minus de inventar==


Conectorul WMS se ocupa de transferul datelor cataloagelor din ERP si receptionarea statusurilor completate de WMS.


Atunci cand se efectueaza o salvare in cataloagele “Terti”,”Gest”,”Articole” aplicatia ERP salveaza aceasta informatie.
*se adauga o comanda de client si se completeaza gestiunea cu gestiunea in care a fost constatat minusul


La fiecare 15 secunde efectueaza o verificare iar daca au fost efectuate salvari verifica integritatea bazei de date intermediare.
*clientul din comanda trebuie sa fie firma dvs. iar punctul de lucru trebuie sa fie gestiunea in care a fost constatat minusul


In cazul in care apar informatii noi acestea sunt adaugate/modificate/sterse in/din baza de date intermediara.
*se plaseaza comanda in WMS  
 
Deasemenea, se efectueaza o verificare a comenzilor plasate in WMS.


In cazul in care WMS-ul a schimbat statusul unei comenzi acest status este transmis catre ERP.
*se inchide prin intermediul ferestrei "Procese verbale" / "Minusuri de inventar"


Statusurile principale sunt:
*dupa completarea gestiunii aveti la dispozitie functia "F6 – Preluare WMS" care deschide fereastra "Inchidere comenzi WMS"


1. Plasata ERP
*se apeleaza functia “F7 – Actualizare”, se selecteaza miscarile


2. Preluata WMS
*inainte de a salva trebuie sa completati rubricile “Tip miscare”, “Cont articol”, “Cont consum” si “Cont cheltuiala” si apoi se “Salveaza”
*se vor salva doar articolele al caror cont este egal cu cel stabilit in “Cont articol”


3. Finalizata WMS
*in cazul in care trebuie sa efectuati mai multe tipuri de minus de inventar trebuie sa repetati operatiunea pentru fiecare tip in parte.


In ERP statusurile sunt:
=WMS - Stocuri=


0. Neplasata
Fereastra "WMS - Stocuri" se poate apela prin click dreapta de mouse pe butonul EDI si apasarea butonului "WMS Stocuri".
In aceasta fereastra vor fi prezentate doar articolele care sunt intr-un curs de procesare.


1. Plasata ERP
Nu sunt afisate inregistrarile care:


2. Preluata WMS
*ERP = 0 si WMS=0 si Intrari=0 si Iesiri=0 si InCurs=0


3. Finalizata WMS
*ERP=WMS si Intrari=0 si Iesiri=0 si Incurs=0
 
Exista si statului “9. Anulata WMS”.


Acest status este vizibil ERP doar in fereastra “Status document”.
WMS = stoc in WMS


Atunci cand o comanda a fost anulata in WMS, ERP-ul efectueaza o tranformare a acestui status in “0. Neplasata”.
ERP = stocul in ERP


In fereastra “Status document” puteti vizualiza toate starile prin care a trecut comanda respectiva.
InCurs = facturi in curs de aprovizionare neinchise cu note de intrare


Serviciul sesizeaza anumite erori care pot sa apara in procesul de transfer a statusurilor si rapoarteaza aceste erori prin trimiterea unor email-uri catre anumite casute prestabilita.
Intrari = comenzi de intrare plasate in WMS


Dupa trimiterea unei erori, daca apare aceeasi eroare, se retrimite email-ul dupa 15 minute.
Iesiri = comenzi de iesire plasate in WMS


Email-ul se trimite de pe adresa edi@softteam.ro
Diferenta = (ERP+Intrari+InCurs-Iesiri)-WMS


Ce erori sunt trimise via email?
Stare se completeaza astfel:


- campuri nule: xID, MiscID, Cantitate, Confirmat, Cod, Gest, Gest2
*daca ERP = WMS rezulta “1.”
**daca intrari diferite de zero rezulta “intrari”
**daca iesiri diferite de zero rezulta “iesiri”


- codul de articol este necompletat
*daca ERP # WMS rezulta “0. Problema”
**daca ERP+InCurs+Intrari-Iesiri = WMS rezulta "2. Finalizate cele in lucru"
**daca Intrari=0 si (ERP+InCurs)-WMS < Iesiri rezulta "3. In lucru: Iesiri-(ERP+InCurs-WMS)”
**daca ERP-Iesiri = WMS rezulta "4. Ar fi gata"
**posibil 5 daca WMS>(ERP+InCurs)
***daca Intrari-Iesiri>0 rezulta “5. In lucru: (Intrari-Iesiri) – (WMS-(ERP+InCurs))


- gestiunea nu a fost completata
=WMS.STS - Rezumat=


- nu gasesc miscarea
In cazul in care WMS-ul a schimbat statusul unei comenzi acest status este transmis catre ERP.


'''WMS Stocuri'''
Statusurile principale sunt:


Fereastra “WMS –Stocuri” va prezinta doar articolele care sunt intr-un curs de procesare.
*1.Plasata ERP


Nu sunt afisate inregistrarile care:
*2.Preluata WMS


ERP = 0 si WMS=0 si Intrari=0 si Iesiri=0 si InCurs=0
*3.Finalizata WMS


ERP=WMS si Intrari=0 si Iesiri=0 si Incurs=0
In ERP statusurile sunt:


Apelarea se efectueaza prin dreapta de mouse pe butonul EDI si apasarea butonului WMS Stocuri.  
*0.Neplasata


WMS = stoc in WMS
*1.Plasata ERP


ERP = stocul in Integrat.STS
*2.Preluata WMS


InCurs = facturi in curs de aprovizionare neinchise cu note de intrare
*3.Finalizata WMS
 
*9. Anulata WMS


Intrari = comenzi de intrare plasate in WMS
Atunci cand o comanda a fost anulata de WMS, ERP-ul efectueaza o tranformare a statusului din "9. Anulata WMS" in "0. Neplasata" si aceasta informatie va fi vizibila prin intermediul ferestrei "Status document".


Iesiri = comenzi de iesire plasate in WMS
In fereastra “Status document” puteti vizualiza toate starile prin care a trecut comanda respectiva.


Diferenta = (ERP+Intrari+InCurs-Iesiri)-WMS
Serviciul sesizeaza anumite erori care pot sa apara si rapoarteaza aceste erori prin trimiterea unor email-uri catre anumite casute prestabilite.


Stare se completeaza astfel:
Dupa trimiterea unei erori, daca apare aceeasi eroare, se retrimite email-ul dupa 15 minute.


daca ERP = WMS rezulta “1.
Email-ul se trimite de pe adresa wms@softteam.ro
daca intrari diferite de zero rezulta “intrari”


daca iesiri diferite de zero rezulta “iesiri”
Ce erori sunt trimise via email?
 
daca ERP diferit de WMS rezulta “0. Problema”
 
daca ERP+InCurs+Intrari-Iesiri = WMS rezulta "2. Finalizate cele in lucru"


daca Intrari=0 si (ERP+InCurs)-WMS < Iesiri rezulta "3. In lucru: Iesiri-(ERP+InCurs-WMS)”
*campuri nule: xID, MiscID, Cantitate, Confirmat, Cod, Gest, Gest2


daca ERP-Iesiri = WMS rezulta "4. Ar fi gata"
*codul de articol este necompletat


posibil 5 daca WMS>(ERP+InCurs)
*gestiunea nu a fost completata
daca Intrari-Iesiri>0 rezulta “5. In lucru: (Intrari-Iesiri) – (WMS-(ERP+InCurs))


*nu gasesc miscarea


****
Solutia xTrack WMS este dedicata gestionarii activitatiilor din cadrul depozitelor de marfuri, distributie, curierat, 3PL, productie si altele.
Solutia xTrack WMS este dedicata gestionarii activitatiilor din cadrul depozitelor de marfuri, distributie, curierat, 3PL, productie si altele.

Versiunea curentă din 27 mai 2019 07:46

Setari

WMS - Warehouse Management System (Sistem de management al unui depozit)[modificare]

Modulul WMS.STS produs de Soft Team Solutions asigura interconectarea ERP-ului cu un WMS. Acesta este alcatuit din mai multe functii care sunt apelate fie prin intermediul ERP, atunci cand se plaseaza o comanda, fie de serviciul WMS.STS, care are ca principal scop sincronizarea datelor intre cele doua aplicatii. Principala functie a serviciului consta in actualizarea cataloagelor si preluarea comenzilor finalizare de WMS. Orice adaugare sau modificare in ferestrele Catalog articole, Catalog terti si Gestiune are ca efect marcarea respectivei operatii intr-o baza de date care este consultata periodic de catre serviciul WMS.STS, acesta efectuand si eventualele sincronizari de date intre ERP si WMS.

Interconectarea celor doua aplicatii se efectueaza prin intermediul unei baze de date la care au acces ambele aplicatii.

1. ERP plaseaza comanda

2. WMS colecteaza sau depoziteaza

3. WMS finalizeaza sau anuleaza comanda

WMS.STS verifica la un numar prestabilit de secunde starea comenzilor plasate si actualizeaza starea acestora in ERP. In functie de caz si de optiunile disponibile in WMS, comenzile pot fi modificate atunci cand receptia fizica nu corespunde cu comanda plasata.

In cadrul unei compani pot exista mai multe gestiuni care pot fi controlate de WMS sau nu. In continuare, gestiunea DEPOZIT va fi luata ca exemplu de gestiune controlata de WMS iar gestiunea SECUNDARA, o gestiune care NU este controlata de WMS.

Comenzi furnizori[modificare]

Prin intermediul acestei ferestre se pot introduce urmatoarele tipuri de comenzi / miscari:

Comenzi furnizori
Gestiune Furnizor Punct Cantitate Tip Document
DEPOZIT oricare oricare pozitiva achizitie aviz/factura furnizor
DEPOZIT oricare oricare negativa stornare aviz/factura furnizor
DEPOZIT FIRMA DVS. DEPOZIT doar pozitiva intrare Procese verbale - Plus de inventar

Dupa introducerea comenzii si validarea acesteia, functia "F6 - Plasare WMS" devine disponibila. La apelarea acestei functii se deschide fereastra "Status document" iar plasarea se efectueaza prin apasarea butonului "Plasare". Atentie! Dupa plasarea comenzii in WMS, ERP-ul blocheaza comanda pana la schimbarea statusului. WMS-ul poate schimba statusul comenzii prin finalizarea sau anularea acesteia.

Inchidere comenzi furnizori[modificare]

In cazul in care exista diferente intre pretul stabilit in comanda si documentul emis de furnizor iar aceste diferente sunt acceptate, administratorul trebuie sa bifeze optiunile "Utile/Setari/Furnizori/Facturi/FACTURA si COMANDA" si "Utile/Setari/Furnizori/Facturi/fara urmarirea diferentelor".

Utilizatorii care se ocupa si de stornari trebuie sa bifeze rubrica "Utile/Setari/Furnizori/Comenzi furnizori/Se accepta comenzi cu cantitate negativa".

Comenzile confirmate de WMS se inchid prin intermediul ferestrelor:

  • Avize furnizori / Inchideri comenzi furnizori
  • Facturi furnizori / Inchideri comenzi furnizori
  • Facturi furnizori (import) / Inchideri comenzi furnizori si receptie marfa

Achizitii de la furnizori[modificare]

  • se adauga o comanda de furnizor
  • in cazul in care nu se cunoaste pretul se poate bifa rubrica "Utile/Setari/Gestiune/Furnizori/Comenzi/Se accepta comenzi fara pret"
  • pretul poate fi completat automat daca exista o lista de pret de achizitie activa pentru furnizorul respectiv
  • se plaseaza comanda in WMS
  • se inchide prin Aviz / Factura "Inchideri comenzi furnizori" (se poate corecta pretul de intrare)

Stornari catre furnizori[modificare]

  • se adauga o comanda de furnizor
  • se adauga miscarile de stornare prin intermediul ferestrei "Stornari"
  • in fereastra se vor afisa doar facturile de intrare
  • se vor selectati articolele care se storneaza (cantitate si bifa)
  • se plaseaza comanda in WMS
  • se inchide comanda printr-un aviz de furnizor Avize furnizori / Inchideri comenzi furnizori
  • se listeaza avizul de expeditie folosind raportul "Aviz A4 (furnizor-retur)"
  • avizele de stornare neinchise apar in fereastra "Atentionari"

Plusuri de inventar[modificare]

  • se adauga o comanda de furnizor
  • se introduc articolele constatate plus de inventar
  • se plaseaza comanda in WMS
  • se inchide prin "Procese verbale" apeland functia "F6 - Preluare WMS" dupa completarea numarului, a datei si a gestiunii

Comenzi clienti[modificare]

Prin intermediul acestei ferestre se pot introduce urmatoarele tipuri de comenzi / miscari:

Comenzi clienti
Gestiune Client Punct Cantitate Tip Document
DEPOZIT oricare oricare pozitiva Vanzare Facturare
DEPOZIT oricare oricare negativa Stornare Facturare
DEPOZIT FIRMA DVS. SECUNDARA doar pozitiva Transfer Bon de transfer
SECUNDARA FIRMA DVS. DEPOZIT doar pozitiva Transfer Bon de transfer
SECUNDARA oricare oricare pozitiva, din DEPOZIT Transfer+Vanzare Bon de transfer automat, Facturare
DEPOZIT FIRMA DVS. DEPOZIT doar pozitiva Iesire Bon de consum, Minus de inventar.

Vanzari catre clienti[modificare]

  • se adauga o comanda de client
  • se adauga miscarile dorite
  • se plaseaza comanda in WMS
  • se inchide comanda printr-o factura generata din comanda

Stornare de la clienti[modificare]

  • se adauga o comanda de client
  • se adauga miscarile de stornare prin intermediul ferestrei “Stornari”
  • in fereastra se vor afisa doar facturile de vanzarile
  • se vor selectati articolele care se storneaza (cantitate si bifa)
  • se plaseaza comanda in WMS
  • se inchide comanda printr-o factura generata din comanda

Transferul intre gestiuni[modificare]

  • se adauga o comanda de client si se completeaza gestiunea cu gestiunea expeditoare din cadrul transferului
  • clientul din comanda trebuie sa fie firma dvs. iar punctul de lucru trebuie sa fie gestiunea primitoare din cadrul transferului
  • se plaseaza comanda in WMS
  • se inchide prin intermediul ferestrei "Bonuri de transfer"
  • dupa completarea gestiunii expeditoare si a gestiunii primitoare devine activa functia “F6 – Preluare WMS” care deschide fereastra "Inchidere comenzi WMS"
  • se apeleaza functia "F7 – Actualizare", se selecteaza miscarile dorite si apoi se "Salveaza"

Bonuri de consum[modificare]

  • se adauga o comanda de client si se completeaza gestiunea cu gestiunea din care se consuma
  • clientul din comanda trebuie sa fie firma dvs. iar punctul de lucru trebuie sa fie gestiunea din care se consuma
  • se plaseaza comanda in WMS
  • se inchide prin intermediul ferestrei "Bonuri de consum"
  • dupa completarea gestiunii aveti la dispozitie functia "F6 – Preluare WMS" care deschide fereastra "Inchidere comenzi WMS"
  • se apeleaza functia “F7 – Actualizare”, se selecteaza miscarile
  • inainte de a salva trebuie sa completati rubricile “Cont articol”, “Cont consum” si “Cont cheltuiala” si apoi se “Salveaza”.
  • se vor salva doar articolele al caror cont este egal cu cel stabilit in “Cont articol”.
  • in cazul in care trebuie sa efectuati mai multe tipuri de consum trebuie sa repetati operatiunea pentru fiecare “Cont consum” si “Cont cheltuiala” diferit.

Minus de inventar[modificare]

  • se adauga o comanda de client si se completeaza gestiunea cu gestiunea in care a fost constatat minusul
  • clientul din comanda trebuie sa fie firma dvs. iar punctul de lucru trebuie sa fie gestiunea in care a fost constatat minusul
  • se plaseaza comanda in WMS
  • se inchide prin intermediul ferestrei "Procese verbale" / "Minusuri de inventar"
  • dupa completarea gestiunii aveti la dispozitie functia "F6 – Preluare WMS" care deschide fereastra "Inchidere comenzi WMS"
  • se apeleaza functia “F7 – Actualizare”, se selecteaza miscarile
  • inainte de a salva trebuie sa completati rubricile “Tip miscare”, “Cont articol”, “Cont consum” si “Cont cheltuiala” si apoi se “Salveaza”
  • se vor salva doar articolele al caror cont este egal cu cel stabilit in “Cont articol”
  • in cazul in care trebuie sa efectuati mai multe tipuri de minus de inventar trebuie sa repetati operatiunea pentru fiecare tip in parte.

WMS - Stocuri[modificare]

Fereastra "WMS - Stocuri" se poate apela prin click dreapta de mouse pe butonul EDI si apasarea butonului "WMS Stocuri". In aceasta fereastra vor fi prezentate doar articolele care sunt intr-un curs de procesare.

Nu sunt afisate inregistrarile care:

  • ERP = 0 si WMS=0 si Intrari=0 si Iesiri=0 si InCurs=0
  • ERP=WMS si Intrari=0 si Iesiri=0 si Incurs=0

WMS = stoc in WMS

ERP = stocul in ERP

InCurs = facturi in curs de aprovizionare neinchise cu note de intrare

Intrari = comenzi de intrare plasate in WMS

Iesiri = comenzi de iesire plasate in WMS

Diferenta = (ERP+Intrari+InCurs-Iesiri)-WMS

Stare se completeaza astfel:

  • daca ERP = WMS rezulta “1.”
    • daca intrari diferite de zero rezulta “intrari”
    • daca iesiri diferite de zero rezulta “iesiri”
  • daca ERP # WMS rezulta “0. Problema”
    • daca ERP+InCurs+Intrari-Iesiri = WMS rezulta "2. Finalizate cele in lucru"
    • daca Intrari=0 si (ERP+InCurs)-WMS < Iesiri rezulta "3. In lucru: Iesiri-(ERP+InCurs-WMS)”
    • daca ERP-Iesiri = WMS rezulta "4. Ar fi gata"
    • posibil 5 daca WMS>(ERP+InCurs)
      • daca Intrari-Iesiri>0 rezulta “5. In lucru: (Intrari-Iesiri) – (WMS-(ERP+InCurs))

WMS.STS - Rezumat[modificare]

In cazul in care WMS-ul a schimbat statusul unei comenzi acest status este transmis catre ERP.

Statusurile principale sunt:

  • 1.Plasata ERP
  • 2.Preluata WMS
  • 3.Finalizata WMS

In ERP statusurile sunt:

  • 0.Neplasata
  • 1.Plasata ERP
  • 2.Preluata WMS
  • 3.Finalizata WMS
  • 9. Anulata WMS

Atunci cand o comanda a fost anulata de WMS, ERP-ul efectueaza o tranformare a statusului din "9. Anulata WMS" in "0. Neplasata" si aceasta informatie va fi vizibila prin intermediul ferestrei "Status document".

In fereastra “Status document” puteti vizualiza toate starile prin care a trecut comanda respectiva.

Serviciul sesizeaza anumite erori care pot sa apara si rapoarteaza aceste erori prin trimiterea unor email-uri catre anumite casute prestabilite.

Dupa trimiterea unei erori, daca apare aceeasi eroare, se retrimite email-ul dupa 15 minute.

Email-ul se trimite de pe adresa wms@softteam.ro

Ce erori sunt trimise via email?

  • campuri nule: xID, MiscID, Cantitate, Confirmat, Cod, Gest, Gest2
  • codul de articol este necompletat
  • gestiunea nu a fost completata
  • nu gasesc miscarea

Solutia xTrack WMS este dedicata gestionarii activitatiilor din cadrul depozitelor de marfuri, distributie, curierat, 3PL, productie si altele.