Manual:Integrat/Module/WMS: Diferență între versiuni

De la Manual
Sari la navigare Sari la căutare
mFără descriere a modificării
 
(Nu s-au afișat 162 de versiuni intermediare efectuate de același utilizator)
Linia 1: Linia 1:
[[Manual:Integrat/Generale/WMS/Setari|Setari]]
[[Manual:Integrat/Generale/WMS/Setari|Setari]]


=WMS - Warehouse Management System (Sistem de management al unui depozit)=


'''Comenzi furnizori'''
Modulul '''WMS.STS''' produs de Soft Team Solutions asigura interconectarea '''ERP'''-ului cu un '''WMS'''. Acesta este alcatuit din mai multe functii care sunt apelate fie prin intermediul ERP, atunci cand se plaseaza o comanda, fie de serviciul '''WMS.STS''', care are ca principal scop sincronizarea datelor intre cele doua aplicatii. Principala functie a serviciului consta in actualizarea cataloagelor si preluarea comenzilor finalizare de WMS. Orice adaugare sau modificare in ferestrele Catalog articole, Catalog terti si Gestiune are ca efect marcarea respectivei operatii intr-o baza de date care este consultata periodic de catre serviciul WMS.STS, acesta efectuand si eventualele sincronizari de date intre ERP si WMS.


Consideram gestiunea DEPOZIT ca fiind o gestiune controlata de WMS.  
Interconectarea celor doua aplicatii se efectueaza prin intermediul unei baze de date la care au acces ambele aplicatii.  


Consideram gestiunea SHOWROOM ca fiind o gestiune care NU este controlata de WMS.  
1. ERP plaseaza comanda


2. WMS colecteaza sau depoziteaza
3. WMS finalizeaza sau anuleaza comanda
WMS.STS verifica la un numar prestabilit de secunde starea comenzilor plasate si actualizeaza starea acestora in ERP. In functie de caz si de optiunile disponibile in WMS, comenzile pot fi modificate atunci cand receptia fizica nu corespunde cu comanda plasata.
In cadrul unei compani pot exista mai multe gestiuni care pot fi controlate de WMS sau nu. In continuare, gestiunea '''DEPOZIT''' va fi luata ca exemplu de gestiune controlata de WMS iar gestiunea '''SECUNDARA''', o gestiune care NU este controlata de WMS.
=Comenzi furnizori=
Prin intermediul acestei ferestre se pot introduce urmatoarele tipuri de comenzi / miscari:


{| class="wikitable"
{| class="wikitable"
!colspan="6" style="text-align:left;"|
!colspan="6" style="text-align:left;"|Comenzi furnizori
|-
|-
|'''Gestiune'''
|'''Gestiune'''
Linia 17: Linia 29:
|'''Cantitate'''
|'''Cantitate'''
|'''Tip'''
|'''Tip'''
|'''Operatie'''
|'''Document'''
|-
|-
|DEPOZIT   
|DEPOZIT   
Linia 23: Linia 35:
|oricare
|oricare
|pozitiva
|pozitiva
|Achizitie
|achizitie
|document furnizor
|aviz/factura furnizor
|-
|-
|DEPOZIT   
|DEPOZIT   
Linia 30: Linia 42:
|oricare
|oricare
|negativa
|negativa
|Achizitie Stornare
|stornare
|document furnizor
|aviz/factura furnizor
|-
|-
|DEPOZIT   
|DEPOZIT   
Linia 38: Linia 50:
|doar pozitiva
|doar pozitiva
|intrare
|intrare
|Plus de inventar
|Procese verbale - Plus de inventar
|}
 
Dupa introducerea comenzii si validarea acesteia, functia "F6 - Plasare WMS" devine disponibila. La apelarea acestei functii se deschide fereastra "Status document" iar plasarea se efectueaza prin apasarea butonului "Plasare". '''Atentie!''' Dupa plasarea comenzii in WMS, ERP-ul blocheaza comanda pana la schimbarea statusului. WMS-ul poate schimba statusul comenzii prin finalizarea sau anularea acesteia.
 
==Inchidere comenzi furnizori==
 
In cazul in care exista diferente intre pretul stabilit in comanda si documentul emis de furnizor iar aceste diferente sunt acceptate, administratorul trebuie sa bifeze optiunile "Utile/Setari/Furnizori/Facturi/FACTURA si COMANDA" si "Utile/Setari/Furnizori/Facturi/fara urmarirea diferentelor".
 
Utilizatorii care se ocupa si de stornari trebuie sa bifeze rubrica "Utile/Setari/Furnizori/Comenzi furnizori/Se accepta comenzi cu cantitate negativa".
 
Comenzile confirmate de WMS se inchid prin intermediul ferestrelor:
 
* Avize furnizori / Inchideri comenzi furnizori
 
* Facturi furnizori / Inchideri comenzi furnizori
 
* Facturi furnizori (import) / Inchideri comenzi furnizori si receptie marfa
 
==Achizitii de la furnizori==
 
*se adauga o comanda de furnizor
 
*in cazul in care nu se cunoaste pretul se poate bifa rubrica "Utile/Setari/Gestiune/Furnizori/Comenzi/Se accepta comenzi fara pret"
 
*pretul poate fi completat automat daca exista o lista de pret de achizitie activa pentru furnizorul respectiv
 
*se plaseaza comanda in WMS
 
*se inchide prin Aviz / Factura "Inchideri comenzi furnizori" (se poate corecta pretul de intrare)
 
==Stornari catre furnizori==
 
*se adauga o comanda de furnizor
 
*se adauga miscarile de stornare prin intermediul ferestrei "Stornari"
 
*in fereastra se vor afisa doar facturile de intrare
 
*se vor selectati articolele care se storneaza (cantitate si bifa)
 
*se plaseaza comanda in WMS
 
*se inchide comanda printr-un aviz de furnizor Avize furnizori / Inchideri comenzi furnizori
 
*se listeaza avizul de expeditie folosind raportul "Aviz A4 (furnizor-retur)"
 
*avizele de stornare neinchise apar in fereastra "Atentionari"
 
==Plusuri de inventar==
 
*se adauga o comanda de furnizor
 
*se introduc articolele constatate plus de inventar
 
*se plaseaza comanda in WMS
 
*se inchide prin "Procese verbale" apeland functia "F6 - Preluare WMS" dupa completarea numarului, a datei si a gestiunii
 
=Comenzi clienti=
Prin intermediul acestei ferestre se pot introduce urmatoarele tipuri de comenzi / miscari:
{| class="wikitable"
!colspan="6" style="text-align:left;"|Comenzi clienti
|-
|'''Gestiune'''
|'''Client'''
|'''Punct'''
|'''Cantitate'''
|'''Tip'''
|'''Document'''
|-
|DEPOZIT 
|oricare
|oricare
|pozitiva
|Vanzare
|Facturare
|-
|DEPOZIT 
|oricare
|oricare
|negativa
|Stornare
|Facturare
|-
|-
|DEPOZIT 
|FIRMA DVS. 
|SECUNDARA   
|doar pozitiva
|Transfer
|Bon de transfer
|-
|SECUNDARA   
|FIRMA DVS. 
|DEPOZIT 
|doar pozitiva
|Transfer
|Bon de transfer
|-
|SECUNDARA   
|oricare
|oricare
|pozitiva, din DEPOZIT
|Transfer+Vanzare
|Bon de transfer automat, Facturare
|-
|DEPOZIT 
|FIRMA DVS. 
|DEPOZIT 
|doar pozitiva
|Iesire
|Bon de consum, Minus de inventar.
|}


Dupa introducerea comenzii si validarea acesteia va fi disponibila functia “F6 - Plasare WMS”.
==Vanzari catre clienti==


La apelarea acestei functii se deschide fereastra “Status document”.
*se adauga o comanda de client


Plasarea se efectueaza prin apasarea butonului “Plasare”.
*se adauga miscarile dorite


Dupa plasarea comenzii in WMS aceasta nu mai este disponibila pentru nici un fel de operatie.
*se plaseaza comanda in WMS  
Modificarea comenzii se poate efectua doar in cazul in care WMS-ul anuleaza comanda primita.


'''Inchidere comenzi furnizori'''
*se inchide comanda printr-o factura generata din comanda


Pentru modificare de pret – “Utile/Setari/Furnizori/Facturi” se bifeaza “Factura si Comanda” si “fara urmarirea diferentelor”.
==Stornare de la clienti==


Pentru stornari – “Utile/Setari/Furnizori/Comenzi” se bifeaza “Se accepta comenzi cu cantitate negativa”
*se adauga o comanda de client


Comenzile confirmate de WMS se inchid prin intermediul ferestrelor:
*se adauga miscarile de stornare prin intermediul ferestrei “Stornari”
 
*in fereastra se vor afisa doar facturile de vanzarile


“Facturi furnizori” 
*se vor selectati articolele care se storneaza (cantitate si bifa)


-  “5. Inchideri comenzi furnizori”
*se plaseaza comanda in WMS


“Facturi furnizori (import)” 
*se inchide comanda printr-o factura generata din comanda


-  “5. Inchideri comenzi furnizori & receptie marfa”
==Transferul intre gestiuni==


“Avize furnizori” 
*se adauga o comanda de client si se completeaza gestiunea cu gestiunea expeditoare din cadrul transferului


-  “5. Inchideri comenzi furnizori”
*clientul din comanda trebuie sa fie firma dvs. iar punctul de lucru trebuie sa fie gestiunea primitoare din cadrul transferului
Stornari catre furnizori
- se adauga o comanda de furnizor
- se adauga miscarile de stornare prin intermediul ferestrei “4. Stornari”
- in fereastra se vor afisa doar facturile de intrare
- se vor selectati articolele care se storneaza (cantitate si bifa)
- se plaseaza comanda in WMS
- se inchide comanda printr-un aviz de furnizor “5. Inchideri comenzi furnizori”
- se listeaza avizul de expeditie raport: Aviz A4 (furnizor-retur)
- avizele de stornare neinchise apar in fereastra “Atentionari”


Achizitii de la furnizori
*se plaseaza comanda in WMS  
- se adauga o comanda de furnizor
- in cazul in care nu se cunoaste pretul Utile/Setari/Gestiune/Furnizori/Comenzi
o se bifeaza “Se accepta comenzi fara pret”
- pretul poate fi completat automat daca exista o lista de pret de achizitie activa pentru furnizorul respectiv
- se plaseaza comanda in WMS  
- se inchide prin Aviz/Factura “5. Inchideri comenzi furnizori” (se poate corecta pretul de intrare)
Plusuri de inventar
- se adauga o comanda de furnizor
- se introduc articolele constatate plus de inventar
- se plaseaza comanda in WMS
- se inchide prin “Procese verbale” apeland functia “F6 - Preluare WMS” dupa completarea numarului a datei si a gestiunii


*se inchide prin intermediul ferestrei "Bonuri de transfer"


*dupa completarea gestiunii expeditoare si a gestiunii primitoare devine activa functia “F6 – Preluare WMS” care deschide fereastra "Inchidere comenzi WMS"


*se apeleaza functia "F7 – Actualizare", se selecteaza miscarile dorite si apoi se "Salveaza"
Comenzi clienti
Consideram gestiunea DEPOZIT ca fiind o gestiune controlata de WMS.
Consideram gestiunea SHOWROOM ca fiind o gestiune care NU este controlata de WMS.


==Bonuri de consum==


*se adauga o comanda de client si se completeaza gestiunea cu gestiunea din care se consuma


*clientul din comanda trebuie sa fie firma dvs. iar punctul de lucru trebuie sa fie gestiunea din care se consuma


Stornare de la clienti
*se plaseaza comanda in WMS  
- se adauga o comanda de client
- se adauga miscarile de stornare prin intermediul ferestrei “4. Stornari”
- in fereastra se vor afisa doar facturile de vanzarile
- se vor selectati articolele care se storneaza (cantitate si bifa)
- se plaseaza comanda in WMS  
- se inchide comanda printr-o factura generata din comanda


Transferul intre gestiuni
*se inchide prin intermediul ferestrei "Bonuri de consum"
Transferul intre doua gestiuni din care una este controlata de WMS se efectueaza prin introducerea unei “Comenzi clienti”. Clientul din comanda trebuie sa fie firma dvs. iar punctul de lucru trebuie sa fie gestiunea primitoare a transferului. Dupa finalizare comenzii in WMS comanda se inchide prin intermediul ferestrei “Bonuri de transfer”. Dupa completarea gestiunii expeditoare si a gestiunii primitoare aveti la dispozitie functia “F6 – Preluare WMS” care deschide fereastra “Inchidere comenzi WMS”. Se apeleaza functia “F7 – Actualizare”, se selecteaz miscarile dorite si apoi se “Salveaza”.


Bonuri de consum
*dupa completarea gestiunii aveti la dispozitie functia "F6 – Preluare WMS" care deschide fereastra "Inchidere comenzi WMS"
Consumurile aferente unei gestiuni controlate de WMS se introduc sub forma unei “Comenzi clienti”. Clientul din comanda trebuie sa fie firma dvs. iar punctul de lucru trebuie sa fie gestiunea din care se consuma (gestiunea comenzii). Dupa finalizare comenzii in WMS comanda se inchide prin intermediul ferestrei “Bonuri de consum”. Dupa completarea gestiunii aveti la dispozitie functia “F6 – Preluare WMS” care deschide fereastra “Inchidere comenzi WMS”. Se apeleaza functia “F7 – Actualizare”, se selecteaz miscarile.
Inainte de a salva trebuie sa completati rubricile “Cont articol”, “Cont consum” si “Cont cheltuiala” si apoi se “Salveaza”. Se vor salva doar articolele al caror cont este egal cu cel stabilit in “Cont articol”.
In cazul in care trebuie sa efectuati mai multe tipuri de consum trebuie sa repetati operatiunea pentru fiecare “Cont consum” si “Cont cheltuiala” diferit.


Minus de inventar
*se apeleaza functia “F7 – Actualizare”, se selecteaza miscarile
Minusurile de inventar aferente unei gestiuni controlate de WMS se introduc sub forma unei “Comenzi clienti”. Clientul din comanda trebuie sa fie firma dvs. iar punctul de lucru trebuie sa fie gestiunea in care a fost constatat minului de inventar (gestiunea comenzii). Dupa finalizare comenzii in WMS comanda se inchide prin intermediul ferestrei “Procese verbale” / “Minusuri de inventar”. Dupa completarea gestiunii aveti la dispozitie functia “F6 – Preluare WMS” care deschide fereastra “Inchidere comenzi WMS”. Se apeleaza functia “F7 – Actualizare”, se selecteaz miscarile.
Inainte de a salva trebuie sa completati rubricile “Tip miscare”, “Cont articol”, “Cont consum” si “Cont cheltuiala” si apoi se “Salveaza”. Se vor salva doar articolele al caror cont este egal cu cel stabilit in “Cont articol”.
In cazul in care trebuie sa efectuati mai multe tipuri de minus de inventar trebuie sa repetati operatiunea pentru fiecare tip in parte.


*inainte de a salva trebuie sa completati rubricile “Cont articol”, “Cont consum” si “Cont cheltuiala” si apoi se “Salveaza”.  
Serviciul – WMS.STS


A fost creata o baza de date intermediara care este pusa la dispozitia ambelor aplicatii ERP si WMS.  
*se vor salva doar articolele al caror cont este egal cu cel stabilit in “Cont articol”.


Conectorul WMS se ocupa de transferul datelor cataloagelor din ERP si receptionarea statusurilor completate de WMS.
*in cazul in care trebuie sa efectuati mai multe tipuri de consum trebuie sa repetati operatiunea pentru fiecare “Cont consum” si “Cont cheltuiala” diferit.


Atunci cand se efectueaza o salvare in cataloagele “Terti”,”Gest”,”Articole” aplicatia ERP salveaza aceasta informatie.
==Minus de inventar==


La fiecare 15 secunde efectueaza o verificare iar daca au fost efectuate salvari verifica integritatea bazei de date intermediare. In cazul in care apar informatii noi acestea sunt adaugate/modificate/sterse in/din baza de date intermediara.


Deasemenea, se efectueaza o verificare a comenzilor plasate in WMS.
*se adauga o comanda de client si se completeaza gestiunea cu gestiunea in care a fost constatat minusul
In cazul in care WMS-ul a schimbat statusul unei comenzi acest status este transmis catre ERP.


Statusurile principale sunt:
*clientul din comanda trebuie sa fie firma dvs. iar punctul de lucru trebuie sa fie gestiunea in care a fost constatat minusul
1. Plasata ERP
2. Preluata WMS
3. Finalizata WMS


In ERP statusurile sunt:
*se plaseaza comanda in WMS  
0. Neplasata
1. Plasata ERP
2. Preluata WMS
3. Finalizata WMS
 
Exista si statului “9. Anulata WMS”. Acest status este vizibil ERP doar in fereastra “Status document”. Atunci cand o comanda a fost anulata in WMS, ERP-ul efectueaza o tranformare a acestui status in “0. Neplasata”. In fereastra “Status document” puteti vizualiza toate starile prin care a trecut comanda respectiva.


Serviciul sesizeaza anumite erori care pot sa apara in procesul de transfer a statusurilor si rapoarteaza aceste erori prin trimiterea unor email-uri catre anumite casute prestabilita. Dupa trimiterea unei erori, daca apare aceeasi eroare, se retrimite email-ul dupa 15 minute.
*se inchide prin intermediul ferestrei "Procese verbale" / "Minusuri de inventar"


Email-ul se trimite de pe adresa edi@softteam.ro
*dupa completarea gestiunii aveti la dispozitie functia "F6 – Preluare WMS" care deschide fereastra "Inchidere comenzi WMS"


Ce erori sunt trimise via email?
*se apeleaza functia “F7 – Actualizare”, se selecteaza miscarile
- campuri nule: xID, MiscID, Cantitate, Confirmat, Cod, Gest, Gest2
- codul de articol este necompletat
- gestiunea nu a fost completata
- nu gasesc miscarea


*inainte de a salva trebuie sa completati rubricile “Tip miscare”, “Cont articol”, “Cont consum” si “Cont cheltuiala” si apoi se “Salveaza”
   
   
WMS Stocuri
*se vor salva doar articolele al caror cont este egal cu cel stabilit in “Cont articol”
 
*in cazul in care trebuie sa efectuati mai multe tipuri de minus de inventar trebuie sa repetati operatiunea pentru fiecare tip in parte.
 
=WMS - Stocuri=


Fereastra “WMS –Stocuri” va prezinta doar articolele care sunt intr-un curs de procesare.
Fereastra "WMS - Stocuri" se poate apela prin click dreapta de mouse pe butonul EDI si apasarea butonului "WMS Stocuri".
In aceasta fereastra vor fi prezentate doar articolele care sunt intr-un curs de procesare.


Nu sunt afisate inregistrarile care:
Nu sunt afisate inregistrarile care:
ERP = 0 si WMS=0 si Intrari=0 si Iesiri=0 si InCurs=0
ERP=WMS si Intrari=0 si Iesiri=0 si Incurs=0


Apelarea se efectueaza prin dreapta de mouse pe butonul EDI si apasarea butonului WMS Stocuri.
*ERP = 0 si WMS=0 si Intrari=0 si Iesiri=0 si InCurs=0
 
*ERP=WMS si Intrari=0 si Iesiri=0 si Incurs=0


WMS = stoc in WMS
WMS = stoc in WMS
ERP = stocul in Integrat.STS
 
ERP = stocul in ERP
 
InCurs = facturi in curs de aprovizionare neinchise cu note de intrare
InCurs = facturi in curs de aprovizionare neinchise cu note de intrare
Intrari = comenzi de intrare plasate in WMS
Intrari = comenzi de intrare plasate in WMS
Iesiri = comenzi de iesire plasate in WMS
Iesiri = comenzi de iesire plasate in WMS
Diferenta = (ERP+Intrari+InCurs-Iesiri)-WMS
Diferenta = (ERP+Intrari+InCurs-Iesiri)-WMS


Stare se completeaza astfel:
Stare se completeaza astfel:
daca ERP = WMS rezulta “1.”
daca intrari diferite de zero rezulta “intrari”
daca iesiri diferite de zero rezulta “iesiri”
daca ERP diferit de WMS rezulta “0. Problema”
daca ERP+InCurs+Intrari-Iesiri = WMS rezulta "2. Finalizate cele in lucru"
daca Intrari=0 si (ERP+InCurs)-WMS < Iesiri rezulta "3. In lucru: Iesiri-(ERP+InCurs-WMS)”
daca ERP-Iesiri = WMS rezulta "4. Ar fi gata"


posibil 5 daca WMS>(ERP+InCurs)
*daca ERP = WMS rezulta “1.”
daca Intrari-Iesiri>0 rezulta “5. In lucru: (Intrari-Iesiri) – (WMS-(ERP+InCurs))
**daca intrari diferite de zero rezulta “intrari”
**daca iesiri diferite de zero rezulta “iesiri”
 
*daca ERP # WMS rezulta “0. Problema”
**daca ERP+InCurs+Intrari-Iesiri = WMS rezulta "2. Finalizate cele in lucru"
**daca Intrari=0 si (ERP+InCurs)-WMS < Iesiri rezulta "3. In lucru: Iesiri-(ERP+InCurs-WMS)”
**daca ERP-Iesiri = WMS rezulta "4. Ar fi gata"
**posibil 5 daca WMS>(ERP+InCurs)
***daca Intrari-Iesiri>0 rezulta “5. In lucru: (Intrari-Iesiri) – (WMS-(ERP+InCurs))
 
=WMS.STS - Rezumat=
 
In cazul in care WMS-ul a schimbat statusul unei comenzi acest status este transmis catre ERP.
 
Statusurile principale sunt:
 
*1.Plasata ERP
 
*2.Preluata WMS
 
*3.Finalizata WMS
 
In ERP statusurile sunt:
 
*0.Neplasata
 
*1.Plasata ERP
 
*2.Preluata WMS
 
*3.Finalizata WMS
 
*9. Anulata WMS
 
Atunci cand o comanda a fost anulata de WMS, ERP-ul efectueaza o tranformare a statusului din "9. Anulata WMS" in "0. Neplasata" si aceasta informatie va fi vizibila prin intermediul ferestrei "Status document".
 
In fereastra “Status document” puteti vizualiza toate starile prin care a trecut comanda respectiva.
 
Serviciul sesizeaza anumite erori care pot sa apara si rapoarteaza aceste erori prin trimiterea unor email-uri catre anumite casute prestabilite.
 
Dupa trimiterea unei erori, daca apare aceeasi eroare, se retrimite email-ul dupa 15 minute.
 
Email-ul se trimite de pe adresa wms@softteam.ro
 
Ce erori sunt trimise via email?
 
*campuri nule: xID, MiscID, Cantitate, Confirmat, Cod, Gest, Gest2
 
*codul de articol este necompletat
 
*gestiunea nu a fost completata
 
*nu gasesc miscarea
 
Solutia xTrack WMS este dedicata gestionarii activitatiilor din cadrul depozitelor de marfuri, distributie, curierat, 3PL, productie si altele.

Versiunea curentă din 27 mai 2019 07:46

Setari

WMS - Warehouse Management System (Sistem de management al unui depozit)[modificare]

Modulul WMS.STS produs de Soft Team Solutions asigura interconectarea ERP-ului cu un WMS. Acesta este alcatuit din mai multe functii care sunt apelate fie prin intermediul ERP, atunci cand se plaseaza o comanda, fie de serviciul WMS.STS, care are ca principal scop sincronizarea datelor intre cele doua aplicatii. Principala functie a serviciului consta in actualizarea cataloagelor si preluarea comenzilor finalizare de WMS. Orice adaugare sau modificare in ferestrele Catalog articole, Catalog terti si Gestiune are ca efect marcarea respectivei operatii intr-o baza de date care este consultata periodic de catre serviciul WMS.STS, acesta efectuand si eventualele sincronizari de date intre ERP si WMS.

Interconectarea celor doua aplicatii se efectueaza prin intermediul unei baze de date la care au acces ambele aplicatii.

1. ERP plaseaza comanda

2. WMS colecteaza sau depoziteaza

3. WMS finalizeaza sau anuleaza comanda

WMS.STS verifica la un numar prestabilit de secunde starea comenzilor plasate si actualizeaza starea acestora in ERP. In functie de caz si de optiunile disponibile in WMS, comenzile pot fi modificate atunci cand receptia fizica nu corespunde cu comanda plasata.

In cadrul unei compani pot exista mai multe gestiuni care pot fi controlate de WMS sau nu. In continuare, gestiunea DEPOZIT va fi luata ca exemplu de gestiune controlata de WMS iar gestiunea SECUNDARA, o gestiune care NU este controlata de WMS.

Comenzi furnizori[modificare]

Prin intermediul acestei ferestre se pot introduce urmatoarele tipuri de comenzi / miscari:

Comenzi furnizori
Gestiune Furnizor Punct Cantitate Tip Document
DEPOZIT oricare oricare pozitiva achizitie aviz/factura furnizor
DEPOZIT oricare oricare negativa stornare aviz/factura furnizor
DEPOZIT FIRMA DVS. DEPOZIT doar pozitiva intrare Procese verbale - Plus de inventar

Dupa introducerea comenzii si validarea acesteia, functia "F6 - Plasare WMS" devine disponibila. La apelarea acestei functii se deschide fereastra "Status document" iar plasarea se efectueaza prin apasarea butonului "Plasare". Atentie! Dupa plasarea comenzii in WMS, ERP-ul blocheaza comanda pana la schimbarea statusului. WMS-ul poate schimba statusul comenzii prin finalizarea sau anularea acesteia.

Inchidere comenzi furnizori[modificare]

In cazul in care exista diferente intre pretul stabilit in comanda si documentul emis de furnizor iar aceste diferente sunt acceptate, administratorul trebuie sa bifeze optiunile "Utile/Setari/Furnizori/Facturi/FACTURA si COMANDA" si "Utile/Setari/Furnizori/Facturi/fara urmarirea diferentelor".

Utilizatorii care se ocupa si de stornari trebuie sa bifeze rubrica "Utile/Setari/Furnizori/Comenzi furnizori/Se accepta comenzi cu cantitate negativa".

Comenzile confirmate de WMS se inchid prin intermediul ferestrelor:

  • Avize furnizori / Inchideri comenzi furnizori
  • Facturi furnizori / Inchideri comenzi furnizori
  • Facturi furnizori (import) / Inchideri comenzi furnizori si receptie marfa

Achizitii de la furnizori[modificare]

  • se adauga o comanda de furnizor
  • in cazul in care nu se cunoaste pretul se poate bifa rubrica "Utile/Setari/Gestiune/Furnizori/Comenzi/Se accepta comenzi fara pret"
  • pretul poate fi completat automat daca exista o lista de pret de achizitie activa pentru furnizorul respectiv
  • se plaseaza comanda in WMS
  • se inchide prin Aviz / Factura "Inchideri comenzi furnizori" (se poate corecta pretul de intrare)

Stornari catre furnizori[modificare]

  • se adauga o comanda de furnizor
  • se adauga miscarile de stornare prin intermediul ferestrei "Stornari"
  • in fereastra se vor afisa doar facturile de intrare
  • se vor selectati articolele care se storneaza (cantitate si bifa)
  • se plaseaza comanda in WMS
  • se inchide comanda printr-un aviz de furnizor Avize furnizori / Inchideri comenzi furnizori
  • se listeaza avizul de expeditie folosind raportul "Aviz A4 (furnizor-retur)"
  • avizele de stornare neinchise apar in fereastra "Atentionari"

Plusuri de inventar[modificare]

  • se adauga o comanda de furnizor
  • se introduc articolele constatate plus de inventar
  • se plaseaza comanda in WMS
  • se inchide prin "Procese verbale" apeland functia "F6 - Preluare WMS" dupa completarea numarului, a datei si a gestiunii

Comenzi clienti[modificare]

Prin intermediul acestei ferestre se pot introduce urmatoarele tipuri de comenzi / miscari:

Comenzi clienti
Gestiune Client Punct Cantitate Tip Document
DEPOZIT oricare oricare pozitiva Vanzare Facturare
DEPOZIT oricare oricare negativa Stornare Facturare
DEPOZIT FIRMA DVS. SECUNDARA doar pozitiva Transfer Bon de transfer
SECUNDARA FIRMA DVS. DEPOZIT doar pozitiva Transfer Bon de transfer
SECUNDARA oricare oricare pozitiva, din DEPOZIT Transfer+Vanzare Bon de transfer automat, Facturare
DEPOZIT FIRMA DVS. DEPOZIT doar pozitiva Iesire Bon de consum, Minus de inventar.

Vanzari catre clienti[modificare]

  • se adauga o comanda de client
  • se adauga miscarile dorite
  • se plaseaza comanda in WMS
  • se inchide comanda printr-o factura generata din comanda

Stornare de la clienti[modificare]

  • se adauga o comanda de client
  • se adauga miscarile de stornare prin intermediul ferestrei “Stornari”
  • in fereastra se vor afisa doar facturile de vanzarile
  • se vor selectati articolele care se storneaza (cantitate si bifa)
  • se plaseaza comanda in WMS
  • se inchide comanda printr-o factura generata din comanda

Transferul intre gestiuni[modificare]

  • se adauga o comanda de client si se completeaza gestiunea cu gestiunea expeditoare din cadrul transferului
  • clientul din comanda trebuie sa fie firma dvs. iar punctul de lucru trebuie sa fie gestiunea primitoare din cadrul transferului
  • se plaseaza comanda in WMS
  • se inchide prin intermediul ferestrei "Bonuri de transfer"
  • dupa completarea gestiunii expeditoare si a gestiunii primitoare devine activa functia “F6 – Preluare WMS” care deschide fereastra "Inchidere comenzi WMS"
  • se apeleaza functia "F7 – Actualizare", se selecteaza miscarile dorite si apoi se "Salveaza"

Bonuri de consum[modificare]

  • se adauga o comanda de client si se completeaza gestiunea cu gestiunea din care se consuma
  • clientul din comanda trebuie sa fie firma dvs. iar punctul de lucru trebuie sa fie gestiunea din care se consuma
  • se plaseaza comanda in WMS
  • se inchide prin intermediul ferestrei "Bonuri de consum"
  • dupa completarea gestiunii aveti la dispozitie functia "F6 – Preluare WMS" care deschide fereastra "Inchidere comenzi WMS"
  • se apeleaza functia “F7 – Actualizare”, se selecteaza miscarile
  • inainte de a salva trebuie sa completati rubricile “Cont articol”, “Cont consum” si “Cont cheltuiala” si apoi se “Salveaza”.
  • se vor salva doar articolele al caror cont este egal cu cel stabilit in “Cont articol”.
  • in cazul in care trebuie sa efectuati mai multe tipuri de consum trebuie sa repetati operatiunea pentru fiecare “Cont consum” si “Cont cheltuiala” diferit.

Minus de inventar[modificare]

  • se adauga o comanda de client si se completeaza gestiunea cu gestiunea in care a fost constatat minusul
  • clientul din comanda trebuie sa fie firma dvs. iar punctul de lucru trebuie sa fie gestiunea in care a fost constatat minusul
  • se plaseaza comanda in WMS
  • se inchide prin intermediul ferestrei "Procese verbale" / "Minusuri de inventar"
  • dupa completarea gestiunii aveti la dispozitie functia "F6 – Preluare WMS" care deschide fereastra "Inchidere comenzi WMS"
  • se apeleaza functia “F7 – Actualizare”, se selecteaza miscarile
  • inainte de a salva trebuie sa completati rubricile “Tip miscare”, “Cont articol”, “Cont consum” si “Cont cheltuiala” si apoi se “Salveaza”
  • se vor salva doar articolele al caror cont este egal cu cel stabilit in “Cont articol”
  • in cazul in care trebuie sa efectuati mai multe tipuri de minus de inventar trebuie sa repetati operatiunea pentru fiecare tip in parte.

WMS - Stocuri[modificare]

Fereastra "WMS - Stocuri" se poate apela prin click dreapta de mouse pe butonul EDI si apasarea butonului "WMS Stocuri". In aceasta fereastra vor fi prezentate doar articolele care sunt intr-un curs de procesare.

Nu sunt afisate inregistrarile care:

  • ERP = 0 si WMS=0 si Intrari=0 si Iesiri=0 si InCurs=0
  • ERP=WMS si Intrari=0 si Iesiri=0 si Incurs=0

WMS = stoc in WMS

ERP = stocul in ERP

InCurs = facturi in curs de aprovizionare neinchise cu note de intrare

Intrari = comenzi de intrare plasate in WMS

Iesiri = comenzi de iesire plasate in WMS

Diferenta = (ERP+Intrari+InCurs-Iesiri)-WMS

Stare se completeaza astfel:

  • daca ERP = WMS rezulta “1.”
    • daca intrari diferite de zero rezulta “intrari”
    • daca iesiri diferite de zero rezulta “iesiri”
  • daca ERP # WMS rezulta “0. Problema”
    • daca ERP+InCurs+Intrari-Iesiri = WMS rezulta "2. Finalizate cele in lucru"
    • daca Intrari=0 si (ERP+InCurs)-WMS < Iesiri rezulta "3. In lucru: Iesiri-(ERP+InCurs-WMS)”
    • daca ERP-Iesiri = WMS rezulta "4. Ar fi gata"
    • posibil 5 daca WMS>(ERP+InCurs)
      • daca Intrari-Iesiri>0 rezulta “5. In lucru: (Intrari-Iesiri) – (WMS-(ERP+InCurs))

WMS.STS - Rezumat[modificare]

In cazul in care WMS-ul a schimbat statusul unei comenzi acest status este transmis catre ERP.

Statusurile principale sunt:

  • 1.Plasata ERP
  • 2.Preluata WMS
  • 3.Finalizata WMS

In ERP statusurile sunt:

  • 0.Neplasata
  • 1.Plasata ERP
  • 2.Preluata WMS
  • 3.Finalizata WMS
  • 9. Anulata WMS

Atunci cand o comanda a fost anulata de WMS, ERP-ul efectueaza o tranformare a statusului din "9. Anulata WMS" in "0. Neplasata" si aceasta informatie va fi vizibila prin intermediul ferestrei "Status document".

In fereastra “Status document” puteti vizualiza toate starile prin care a trecut comanda respectiva.

Serviciul sesizeaza anumite erori care pot sa apara si rapoarteaza aceste erori prin trimiterea unor email-uri catre anumite casute prestabilite.

Dupa trimiterea unei erori, daca apare aceeasi eroare, se retrimite email-ul dupa 15 minute.

Email-ul se trimite de pe adresa wms@softteam.ro

Ce erori sunt trimise via email?

  • campuri nule: xID, MiscID, Cantitate, Confirmat, Cod, Gest, Gest2
  • codul de articol este necompletat
  • gestiunea nu a fost completata
  • nu gasesc miscarea

Solutia xTrack WMS este dedicata gestionarii activitatiilor din cadrul depozitelor de marfuri, distributie, curierat, 3PL, productie si altele.