Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Angajati/Editare: Diferență între versiuni
Avir (discuție | contribuții) |
Avir (discuție | contribuții) |
||
Linia 117: | Linia 117: | ||
[[Manual:Integrat/FAQ#Cum se poate adauga sau modifica o informatie in lista de selectie a unui camp cu cautare rapida?|Cum se poate adauga sau modifica o informatie in lista de selectie a unui camp cu cautare rapida?]] | [[Manual:Integrat/FAQ#Cum se poate adauga sau modifica o informatie in lista de selectie a unui camp cu cautare rapida?|Cum se poate adauga sau modifica o informatie in lista de selectie a unui camp cu cautare rapida?]] | ||
[[Manual:Integrat/FAQ#Cum selectez modul in care se listeaza?|Cum selectez modul in care se listeaza?]] | [[Manual:Integrat/FAQ#Cum selectez modul in care se listeaza?|Cum selectez modul in care se listeaza?]] | ||
[[Manual:Integrat/Salarii/FAQ#Cum pot afla informatii despre concediul de odihna al angajatilor?|Cum pot afla informatii despre concediul de odihna al angajatilor?]] | [[Manual:Integrat/Salarii/FAQ#Cum pot afla informatii despre concediul de odihna al angajatilor?|Cum pot afla informatii despre concediul de odihna al angajatilor?]] |
Versiunea de la data 17 iulie 2019 05:09
Daca modulul de Salarii nu este folosit, pentru declararea informatiilor despre angajatii care indeplinesc activitati de agent, delegat, sofer, gestionar, vanzator, etc se apeleaza fereastra Angajati – date sumare. Din lista de angajati astfel declarata se selecteaza vanzatorii, agentii si delegatii care apar in avize si facturi, gestionarii pentru inventarieri, bonuri de transfer, etc.
Prin intermediul acestei ferestre se pot gestiona informatii despre angajati.
In partea din dreapta sus se afiseaza "ultima modificare" pentru angajat - ziua si ora, utilizatorul care a efectuat-o.
Introducerea unui angajat nou se realizeaza prin apelarea functiei F2 Adaugare. (vezi si Ce inseamna mesajul "Aveti deja un angajat cu acest CNP"?)
Date de incadrare[modificare]
Pentru fiecare angajat se completeaza obligatoriu rubricile:
- CNP, Nume, Colectiv, Casa de asigurari sanatate cu care are contract, Incadrat, Tip angajat, Conditii de munca, Handicap
Se completeaza si rubricile:
- Functie, Lichidat, Temei legal, Primeste deducere, Program (Tip repartizare in cazul angajatilor part time), Salariu brut, Intrerupere contract de munca, respectiv Revenire din intrerupere contract de munca (in cazul angajatilor care intrerup contractul de munca pentru Ingrijire copil sub 3 ani sau revin din intrerupere), Zile CO (cf contract).
In cazul in care s-a bifat optiunea Activare sistem urmarire contracte munca in setari, aceste rubrici sunt inactive. Completarea lor se face apeland functia F2 adaugare rand si selectand Contracte de munca.
Informatia despre Zile CO (cf contract) este necesara pentru urmarirea efectuarii concediului de odihna (vezi Cum pot afla informatii despre concediul de odihna al angajatilor?).
Daca este cazul, mai pot fi bifate rubricile:
- pensionar
- nu primeste tichete de masa - aceasta rubrica este activa numai in cazul in este bifata rubrica Se acorda tichete de masa in setari
- somaj - subventie pt angajare someri, absolventi, etc - aceasta rubrica este activa numai in cazul in care legislatia prevede subventii pentru angajare someri, absolventi, etc si firma dvs are incheiata o conventia cu ANOFM. Numarul si data acestei conventii se completeaza in Date despre firma - Declaratia 112
- CAS, CASS la salariu minim (OG 4/2017) - daca indeplineste conditiile din ordonanta si ordonanta nu a fost abrogata
- salariu minim conform studii superioare - in cazul in care legislatia prevede un salariu minim diferit pentru angajatii cu studii superioare
- activitate in constructii (OG 114/2018) - daca indeplineste conditiile din ordonanta si ordonanta nu a fost abrogata
Pentru un angajat se pot adauga, modifica sau sterge si informatii despre Sporuri.
Adaugarea informatiei se face apeland functia F2 adaugare rand.
Modificarea sau stergerea acestor informatii necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei F3 modificare rand, respectiv F8 stergere rand.
Date personale si persoane in intretinere[modificare]
Aceasta pagina permite actualizarea informatiilor despre:
- porecla, data nasterii, sex
- cetatenie, tara
- adresa, localitate, judet, e-mail, etc
- tipul si numarul autovehicolului condus - in cazul in care indeplineste si atributii de sofer
- act de identitate
- card si cont bancar
Pentru un angajat se pot adauga, modifica sau sterge informatii despre Persoane in intretinere si Dotari.
Adaugarea informatiilor se face apeland functia F2 adaugare rand si selectand tipul de informatie dorita din lista prezentata.
Modificarea sau stergerea acestor informatii necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei F3 modificare rand, respectiv F8 stergere rand.
Data de nastere si sexul angajatului sunt completate automat din CNP iar cetatenia se completeaza automat cu RO la adaugarea unui nou angajat.
Completarea informatiilor despre cetatenie, adresa, act de identitate este obligatorie numai in cazul in care se fac raportari "Revisal" prin intermediul aplicatie.
Completarea informatiilor despre card si cont bancar este obligatorie numai in cazul in care achitarea drepturile salariale ale angajatilor se face prin virament bancar.
Contracte[modificare]
Pentru un angajat se pot adauga, modifica sau sterge si informatii despre Contracte de munca.
Adaugarea informatiilor se face apeland functia F2 adaugare rand si selectand tipul de informatie dorita din lista prezentata.
Modificarea sau stergerea acestor informatii necesita initial pozitionarea mouse-ului pe respectiva informatie si apelarea functiei F3 modificare rand, respectiv F8 stergere rand.
Revisal[modificare]
Generarea raportarilor Revisal (Registrului General de evidenta a salariatilor) se realizeaza prin intermediul functiei F11 Revisal.
Observatii[modificare]
Verificarea corectitudinii CNP-ului se face automat.
Rubricile Colectiv, Functie, Casa de asigurari sunt campuri care permit cautare rapida. (vezi si Cum se poate adauga sau modifica o informatie in lista de selectie a unui camp cu cautare rapida?)
Nu se poate sterge un angajat pentru care avem date in istorie (vezi si Cum "sterg" un angajat pentru care am date in istorie?)
Nu se pot modifica datele unui angajat lichidat decat daca este reangajat. Pentru modificarea datei de incadrare, datei de lichidare, adresei, etc prin intermediul ferestrei Fise fiscale.
Pentru un nou angajat se poate completa rubrica Incadrat (vezi si Cum ma influenteaza rubricile "Incadrat" sau "Revenire din intrerupere contract de munca"?)
- cu o data mai mica decat data de inceput a lunii pentru care se calculeaza salariile. In acest caz se primeste o atentionare ca data este in afara intervalului pentru care se calculeaza salariile;
- cu o data in intervalul pentru care se calculeaza salariile. In cazul in care data este mai mare decat prima zi din luna apare o intrebare daca se acorda deducere in luna de incadrare.
Pentru un nou angajat se propune ca data de Lichidare 31/12/2100 (conventie pentru contract de munca pe perioada nedeterminata) dar aceasta data poate sa fie modificata, in cazul angajatilor cu Contract de munca pe perioada determinata (vezi si Cum ma influenteaza rubricile "Lichidat" sau "Intrerupere contract de munca"?)
Bifarea rubricilor pensie, somaj, sanatate sau impozit din capitolul Nu plateste este posibila numai in cazul angajatilor Part Time, a cenzorilor, a celor din Consiliul de Administratie sau a cetatenilor straini. Bifarea unora dintre aceste rubrici trebuie sa tina cont de legislatia in vigoare si are ca efect neretinerea respectivei sume.
Rubrica primeste deducere (cetatean strain) este activa numai in cazul angajatilor cetateni straini. Bifarea acestei rubrici trebuie sa tina cont de legislatia in vigoare si are ca efect acordarea deducerii de baza la calcului impozitului datorat pe venit.
Bifarea rubricii din somaj este posibila numai in luna in care se face incadrarea angajatului si daca legislatia in vigoare prevede reglementari cu privire la scutirea de la plata contributiilor la bugetele de stat pentru angajator.
Completarea rubricii Tip angajat este necesara numai in cazul in care respectivul angajat poate sa apara ca agent, delegat, sofer, gestionar sau vanzator pe un document de tip aviz, factura, etc. sau pentru un tert.
Bifarea rubricii Avans fix da posibilitatea completarii valorii pentru un avans fix pe care angajatul il incaseaza (vezi Avans - Tipuri de avans)
Intrebari frecvente[modificare]
Ce inseamna mesajul "Aveti deja un angajat cu acest CNP"?
Cum "sterg" un angajat pentru care am date in istorie?
Cum ma influenteaza rubricile "Incadrat" sau"Revenire din intrerupere contract de munca"?
Cum ma influenteaza rubricile "Lichidat" sau "Intrerupere contract de munca"?
Cum pot sa achit unui angajat toate drepturile salariale la avans?
Cum se poate adauga sau modifica o informatie in lista de selectie a unui camp cu cautare rapida?
Cum selectez modul in care se listeaza?
Cum pot afla informatii despre concediul de odihna al angajatilor?