Manual:Integrat/Cataloage/Plan de conturi: Diferență între versiuni

De la Manual
Sari la navigare Sari la căutare
mFără descriere a modificării
mFără descriere a modificării
Linia 1: Linia 1:
'''[[Manual:Integrat/Tutoriale#Cataloage/Plan de conturi|Tutoriale]]'''
Prin intermediul acestei ferestre se pot gestiona informatii despre conturile contabile.
Prin intermediul acestei ferestre se pot gestiona informatii despre conturile contabile.



Versiunea de la data 17 iulie 2019 18:50

Tutoriale

Prin intermediul acestei ferestre se pot gestiona informatii despre conturile contabile.

Aplicatia furnizeaza un set implicit de conturi.

Introducerea unui cont nou se realizeaza prin apelarea functiei F2 Adaugare.

Pentru fiecare cont se completeaza

  • Cont - obligatoriu, maxim 10 caractere
  • Denumire - obligatoriu
  • Clasa, Sintetic sau analitic - obligatoriu
  • Activ, Pasiv sau Bifunctional - obligatoriu
  • Catalog - obligatoriu, selectie din lista
Aplicatia furnizeaza noua cataloage care pot sa devina analitice ale conturilor contabile.
Aceste cataloage sunt: Angajati, Asociati, Banci, Case, Colective, Contracte - Rate sau Leasing, Gestiuni, Plan de conturi, Terti
Astfel, la conturile implicite
    - conturile din subclasa 53 au stabilit catalogul Casa
    - conturile din subclasa 51 au stabilit catalogul Banci
    - conturile din subclasa 40 si 41 au stabilit catalogul Terti
    - conturile care se refera la stocuri au stabilite catalogul Gestiuni
Pentru exemplificarea gestionarii analiticelor prin intermediul rubricii Catalog se poate vizualiza Contabilitate - Balanta de verificare selectand tipul de balanta 5. Analitica+++.
  • Rubrica Se inchide cu
    • implicit aceasta rubrica se considera 121
    • se completeaza daca se doreste inchiderea acestui cont cu un cont analitic al contului 121
  • Rubrica Cont corespondent pentru aprovizionare in curs se foloseste in general pentru stocuri
  • Rubrica Moneda se bifeaza in cazul conturilor de casa si banca
  • Rubrica Referinta se bifeaza in cazul in care se doreste urmarirea decontarii
    • in cazul conturilor de PASIV se va urmari decontarea CREDITELOR
    • in cazul conturilor de ACTIV se va urmari decontarea DEBITELOR
Practic, bifarea acestei rubrici, pune la dispozitie posibilitatea de a realiza o legatura intre un document si achitarea lui.
Daca nu este bifata aceasta rubrica Situatia facturilor nestinse este incorecta.
  • Rubrica Servicii se bifeaza in cazul conturilor de cheltuieli si venituri (pentru evidentiere in Declaratia 300)


Modificarea sau stergerea unui cont se face prin selectarea lui din lista de conturi si apelarea functiei F3 Modificare, respectiv F8 Stergere .

Stergerea unui cont este posibila numai daca acesta nu apare ca intr-o nota contabila.