Manual:Integrat/Terti/Situatii/Situatie contabila: Diferență între versiuni

De la Manual
Sari la navigare Sari la căutare
(Pagină nouă: Din meniul Terti selectez "Situatie contabila" Voi stabili ca doresc sa vizualizez situatia contabila incepand cu data de 01/01/2012 Completez data si tertul apoi apas butonul Actu...)
 
 
(Nu s-au afișat 14 versiuni intermediare efectuate de același utilizator)
Linia 1: Linia 1:
Din meniul Terti selectez "Situatie contabila"
'''[[Manual:Integrat/Tutoriale#Terti/Situatii|Tutoriale]]'''
Voi stabili ca doresc sa vizualizez situatia contabila incepand cu data de 01/01/2012
Completez data si tertul apoi apas butonul Actualizare.
In aceasta fereastra sunt prezentate toate conturile contabile care au legatura cu tertul respectiv. In cazul meu acest tert este si client si furnizor.


In partea dreapta-sus sunt prezentate rulajele si soldurile conturilor .
Prin intermediul acestei [[Manual:Integrat/Notiuni/Ferestre|ferestre]] se poate vizualiza situatia contabila in relatia cu un partener.
Per total conturi observam ca tertul este CREDITOR.
Putem vizualiza doar o anumita clasa de conturi.  Dupa selectarea clasei trebuie sa apas Actualizare. Sau un singur cont.
Dreapta de mouse pe o inregistrare din acest tabel prezinta documentul initial.


Voi lua ca exemplu o factura de vanzare. In cazul in care doresc sa vizualizez cum a fost achitata aceasta factura apas click pe eticheta "Achitat". Observam ca a fost incasata cu doua chitante. Atentie!!! valoarea afisata in acest ecran este valoarea care se refera la factura curenta.
Apare o [[Manual:Integrat/Notiuni/Ferestre|fereastra]] in care trebuie sa completati in rubrica '''Denumire''' tertul dorit. Completarea se face selectand din lista declarata in [[Manual:Integrat/Terti/Catalog terti|catalogul de terti]].
Daca apas butonul Vizualizare observa ca chitanta are o valoare mai mare dar facturii respective iau fost atribuiti doar 4972 lei.


Voi lua ca exemplu si o incasare. In cazul in care doresc sa vizualizez ce documente au fost incasate apas click-dreapta  pe inregistrarea respectiva. Observam ca au fost incasate 4 facturi.
Dupa selectare se apeleaza functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F7|F7]] Actualizare sau se apasa butonul '''Actualizare'''.
Daca apas butonul vizualizare aplicatia prezinta factura la care se refera incasarea.
=Informatii prezentate=
In partea dreapta-sus sunt prezentate rulajele si soldurile conturilor.


In acest caz soldul afisat pe ecran este cel aferent contului 411.
In partea de jos se afiseaza un [[Manual:Integrat/Notiuni/Tabele|tabel]] cu informatii despre
Puteti lista situatia unuia sau a mai multor conturi prin apasarea butonului Listare.
*cont, numar, data document, fel document
Voi lua ca exemplu "Situatie contabila terti", apas butonul continua si acesta este rezultatul. Puteti observa ca pentru fiecare document se specifica si "documentele referinta". In cazul incasarilor sunt specificate facturile iar in cazul facturilor sunt specificate chitantele.
*debit, credit si sold dupa efectuarea acestei operatii
*data, numarul si felul documentului cu care intra eventual in relatie
*contul / conturile cu care intra in contrapartida
=Filtrare informatii=
Informatia mai poate fi filtrata daca
*se completeaza perioada pentru care se doresc informatii
Perioada implicita, in cazul in care nu se completeaza informatia, este perioada incepand cu prima zi din luna contabila deschisa pana la ziua declarata ca data maxima pentru introducerea de documente.
*se selecteaza in rubrica '''tip''' o clasa de conturi sau un cont contabil anume
Pentru revenirea la toate conturile contabile care au legatura cu tertul se selecteaza '''[*]'''.


Voi selecta la tip *, apas butonul Actualizare si apoi Listare. Observati ca in acest caz lista contine toate conturile.
Daca nu se selecteaza o clasa de conturi sau un cont sunt prezentate toate conturile contabile care au legatura cu tertul respectiv
Voi selecta raportul "Situatie contabila terti - sinteza" care va prezinta rulajele si soldurile pe fiecare cont.
*se completeaza rubrica '''Moneda''' in care s-au facut operatiile - se selecteaza o moneda din [[Manual:Integrat/Cataloage/Monede|catalogul de monede]]
*se bifeaza rubrica '''Numai nestinse'''
*se bifeaza rubrica '''Include si 511'''
 
Dupa completarea acestor filtre se apeleaza functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F7|F7]] Actualizare sau se apasa butonul '''Actualizare'''.
 
=Link-uri=
Apasand butonul din dreapta al mouse-ului se apeleaza [[Manual:Integrat/Notiuni/Ferestre|fereastra]] aferenta documentului (factura, aviz, document de plata, etc) pozitionata pe documentul respectiv.
 
=Listare=
Informatiile pot fi listate apeland functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F9 Listare|F9 Listare]] sau apasand butonul '''Listare''' si selectand '''Raportul''' dorit.

Versiunea curentă din 4 august 2019 05:47

Tutoriale

Prin intermediul acestei ferestre se poate vizualiza situatia contabila in relatia cu un partener.

Apare o fereastra in care trebuie sa completati in rubrica Denumire tertul dorit. Completarea se face selectand din lista declarata in catalogul de terti.

Dupa selectare se apeleaza functia F7 Actualizare sau se apasa butonul Actualizare.

Informatii prezentate[modificare]

In partea dreapta-sus sunt prezentate rulajele si soldurile conturilor.

In partea de jos se afiseaza un tabel cu informatii despre

  • cont, numar, data document, fel document
  • debit, credit si sold dupa efectuarea acestei operatii
  • data, numarul si felul documentului cu care intra eventual in relatie
  • contul / conturile cu care intra in contrapartida

Filtrare informatii[modificare]

Informatia mai poate fi filtrata daca

  • se completeaza perioada pentru care se doresc informatii
Perioada implicita, in cazul in care nu se completeaza informatia, este perioada incepand cu prima zi din luna contabila deschisa pana la ziua declarata ca data maxima pentru introducerea de documente.
  • se selecteaza in rubrica tip o clasa de conturi sau un cont contabil anume
Pentru revenirea la toate conturile contabile care au legatura cu tertul se selecteaza [*].
Daca nu se selecteaza o clasa de conturi sau un cont sunt prezentate toate conturile contabile care au legatura cu tertul respectiv
  • se completeaza rubrica Moneda in care s-au facut operatiile - se selecteaza o moneda din catalogul de monede
  • se bifeaza rubrica Numai nestinse
  • se bifeaza rubrica Include si 511

Dupa completarea acestor filtre se apeleaza functia F7 Actualizare sau se apasa butonul Actualizare.

Link-uri[modificare]

Apasand butonul din dreapta al mouse-ului se apeleaza fereastra aferenta documentului (factura, aviz, document de plata, etc) pozitionata pe documentul respectiv.

Listare[modificare]

Informatiile pot fi listate apeland functia F9 Listare sau apasand butonul Listare si selectand Raportul dorit.