Manual:Integrat/Terti/Catalog terti: Diferență între versiuni
Avir (discuție | contribuții) |
Avir (discuție | contribuții) |
||
Linia 91: | Linia 91: | ||
==Alte informatii grupate tematic== | ==Alte informatii grupate tematic== | ||
===Client=== | ===Client=== | ||
===Termen facturare (zile)=== | ====Termen facturare (zile)==== | ||
Completarea acestei rubrici are ca efect completarea automata a rubricii scadenta la inregistrarea unui aviz. Scadenta reprezinta data maxima pana la care trebuie emisa factura. | Completarea acestei rubrici are ca efect completarea automata a rubricii scadenta la inregistrarea unui aviz. Scadenta reprezinta data maxima pana la care trebuie emisa factura. | ||
====Plata - modalitate si termen==== | ====Plata - modalitate si termen==== |
Versiunea de la data 31 octombrie 2019 09:29
Prin intermediul acestei ferestre se adauga, modifica sau sterg datele despre un tert.
Informatia este organizata pe mai multe pagini: o pagina care contine informatiile generale despre tert si alte pagini cu informatii grupate pe tematica.
Pagina cu informatii grupate pe tematica afisata implicit in fereastra se poate seta selectand pagina dorita in rubrica Pagina activa din Setari / Terti.
Generale[modificare]
Introducerea unui tert se realizeaza prin apelarea functiei F2 Adaugare.
Modificarea sau stergerea unui tert se face prin selectarea lui din lista si apelarea functiei F3 Modificare, respectiv F8 Stergere
Stergerea unui tert este posibila numai daca acesta nu apare ca analitic intr-o nota contabila.
Date de identificare[modificare]
La adaugarea unui tert nou se pot completa automat informatii despre Denumire, CUI, atribut fiscal, sediu social astfel - se completeaza rubrica Tara, se completeaza CUI-ul si se apasa tasta Enter - se lanseaza automat interogarea site-ul ANAF sau VIES, in functie de tara partenerului - in cazul partenerilor care folosesc sistemul EDI (Electronic data interchange) se completeaza rubrica GLN si se apasa butonul din stanga al mouse-ului pe eticheta GLN; datele se preiau din EDI - Parteneri
- Denumire - obligatoriu
- CUI / CNP
Obligativitatea completarii informatiei si validarea acesteia tine cont de bifarea sau nebifarea rubricilor - Nu se accepta terti cu CUI eronat - Stabilire CUI/ CNP automat cand acesta nu este completat (persoane fizice - transfer date)
- Atribut fiscal si Registrul Comertului - in cazul firmelor
- Sediu social: Adresa, Localitate, Judet / Sector, Tara, Cod postal
- Adresa de livrare: Adresa, Localitate, Judet / Sector, Tara, Cod postal. Se completeaza doar daca este diferita de Sediul social
- Cont si Banca - inclusiv eventualele informatii despre contul de TVA - aceste informatii sunt listate pe anumite documente (facturi, comenzi, etc)
Informatii suplimentare[modificare]
Se pot completa urmatoarele informatii
- Denumire - o denumire prescurtata (max 20 caractere)
- Tip - selectare din catalogul de Tipuri de terti
- Zona - selectare din catalogul de Zone
- Retea - selectare din catalogul de Retele
- Agent si / sau Delegat - in cazul in care este folosit un angajat al firmei ca agent / delegat in relatia cu acest tert; selectare din catalogul de Angajati - date sumare
- GLN si Conector (selectie din lista)
- CodAccize - reprezinta codul de inregistrare pentru cei care comercializeaza tutun si este folosit in raportari EMCS.
EMCS (Excise Movement and Control System - Sistemul de Control al Mişcărilor cu Produse Accizabile) este un sistem computerizat de monitorizare a mişcărilor intracomunitare cu produse accizabile în regim suspensiv de la plata accizelor.
Se mai pot bifa si urmatoarele rubrici
- Client - optional - bifarea acestei rubrici se face cand tertul este client
- Furnizor - optional - bifarea acestei rubrici se face cand tertul este furnizor
Bifarea rubricii Afisez numai furnizori sau clienti din setari, are ca efect afisarea in lista de selectie numai a furnizorilor / clientilor in functie de tipul de document care se completeaza (achizitie sau vanzare). In caz contrar, in lista de selectie se afiseaza toti tertii declarati in Catalogul de terti.
- scutit de TVA export - bifarea acestei optiuni are ca efect selectarea tipului de TVA Scutit pe documentele de export
- tara QV pentru Intrastat - Țari si teritorii necunoscute din Uniunea Europeana - in cazul in care declaratia Intrastat se genereaza prin intermediul aplicatiei, se bifeaza pentru partenerii de comert intra-comunitar care nu s-au inscris inca in VIES
- Inactiv
- Blocat
Bifarea uneia dintre rubricile Inactiv sau Blocat are ca efect afisarea numelui si datelor tertului respectiv taiate de o bara orizontala.
Date suplimentare (preturi de vanzare)[modificare]
Se apasa butonul Date suplimentare.
Apare o fereastra in care se poate selecta lista de Preturi vanzare la care este asignat tertul.
Completarea acestor informatii este posibila doar daca a fost bifata rubrica Stabilire lista pret vanzare / client.
Tarife transport[modificare]
Se apasa butonul Tarife transport.
Apare o fereastra in care se declara tariful de transport pentru fiecare Auto nr si, eventual, Punct.
Valorile stabilite in aceasta fereastra sunt utilizate la calcularea valorii bonurilor de transport emise la Receptii sau Livrare
EDI - ce informatii devin obligatorii[modificare]
In cazul in care transmiterea comenzilor, avizelor si a facturilor pentru acest partener se face prin intermediul modulului EDI, este obligatorie completarea informatiilor despre
- Sediu social, Cont si Banca (vezi Date de identificare)
- GLN si Conector (vezi Informatii suplimentare)
- Nr. ID client (vezi Client)
- Nr. ID furnizor (vezi Furnizor)
- Departament - completarea acestor informatiilor este obligatorie in cazul anumitor parteneri (vezi Departamente)
- Punct de lucru, Magazin, GLN, Adresa, Localitate, Judet / Sector, Tara, Cod postal (vezi Puncte)
Completarea informatiilor despre punctul de lucru prin preluarea lor din catalogul (EDI - Parteneri) se efectueaza astfel _ se apasa butonul [...] - apare o fereastra cu toate punctele de lucru ale respectivului partener din care selectati punctul de lucru dorit
Necompletarea unora dintre aceste informatii face sa esueze transmiterea documentelor.
Vezi si Nu permite exportul facturilor care contin stornari si vanzari prin EDI.
Verificare ANAF / VIES[modificare]
Verificarea ANAF se lanseaza prin apasarea butonului din dreapta al mouse-ului pe eticheta ANAF. Interogarea furnizeaza informatii despre
- Denumire, Platitot TVA, Localitatte, Adresa, Tara
Verificarea VIES se lanseaza prin apasarea butonului din dreapta al mouse-ului pe eticheta VIES.
VIES - VAT Information Exchange System - este un sistem de control pentru comertul intra-comunitar.
In cazul in care tertul este inscris in VIES, interogarea furnizeaza informatii despre
- Denumire, Platitot TVA, Localitatte, Adresa, Tara
Informatiile furnizate de oricare dintre cele doua site-uri pot fi preluate prin apasarea butonului Da.
In lista aflata sub rubrica Partener se completeaza informatii despre tipul verificarii (ANAF sau VIES), data si ora la care a fost efectuata si informatii despre inscrierea in catalogul Platitorilor de TVA, al celor cu TVA la incasare, etc
Alte informatii grupate tematic[modificare]
Client[modificare]
Termen facturare (zile)[modificare]
Completarea acestei rubrici are ca efect completarea automata a rubricii scadenta la inregistrarea unui aviz. Scadenta reprezinta data maxima pana la care trebuie emisa factura.
Plata - modalitate si termen[modificare]
Informatiile despre Modalitate de plata - selectie din lista - si termen de plata (zile) se preiau automat la introducerea unei facturi a partenerului.
Termenul de plata contribuie la calculul automat al datei de scadenta pentru factura. Scadenta este data de la care porneste calculul penalitatilor in cazul intarzierii platii.
Apasand butonul discount & termen plata / gestiuni apare o fereastra care permite declararea de procent de discount si termen de plata pentru fiecare gestiune in parte.
Aceasta operatie este posibila daca a fost bifata rubrica Activare discount & termen plata / gestiuni.
Discount si Credit[modificare]
Procentul pentru Discount vanzari si Creditul se iau in calcul la vanzarile prin Point of Sale sau Front office - Point of Sale.
Aceste informatii pot fi completate si prin intermediul ferestrei Terti - discount-uri si blocari.
Apasand butonul discount / grupe de articole apare o fereastra care permite declararea de procent de discount pentru fiecare grupa de articole in parte.
Aceasta operatie este posibila daca a fost bifata rubrica Activare discount / grupe articole.
Identificare client si orar de livrare[modificare]
- Nr. ID client - aceasta rubrica este completata in cazul
- utilizarii modulului EDI - obligatoriu
- importului de date din alte aplicatii (ex: SAGA) - rubrica este completata automat in momentul importului
- FOID - aceasta rubrica este completata automat in cazul in care se preiau comenzi client de pe site-ul firmei
- Orar livrare - aceasta rubrica se completeaza cu orarul in care se poate efectua livrarea la client - optional
- KM distanta - aceasta rubrica se completeaza cu distanta (in KM) pana la sediul clientului - optional
Card bonus[modificare]
Aceasta rubrica se completeaza cu codul de bare al cardului de bonus acordat clientului.
Daca a fost bifata rubrica Generare cod de bara pentru bonus card fara spatiu, codul de bare se genereaza automat prin apansarea butonul din stanga al mouse-ului pe eticheta Card bonus*
Cardul se scaneaza la vanzarile prin vanzarile prin Point of Sale sau Front office - Point of Sale.
Comenzi se primesc in cantitatea exprimata in rubrica - InBax[modificare]
Bifarea acestei optiuni are ca efect acceptarea doar a cantitatilor care reprezinta multiplu de cantitate exprimata in rubrica In bax in catalog de articole.
Preturile se stabilesc in functie de data de livrare[modificare]
Bifarea acestei rubrici are ca efect stabilirea unei liste de preturi de vanzare tinand cont de data de livrare a documentului.
Implicit, la stabilirea listei de preturi de vanzare se tine cont de data documentului.
Nu permite exportul facturilor care contin stornari si vanzari prin EDI[modificare]
Bifarea acestei optiuni nu permite exportul facturilor care contin stornari si vanzari prin intermediul modulului EDI in cazul acestui client.
Furnizor[modificare]
Plata - modalitate si termen[modificare]
Informatiile despre Modalitate de plata - selectie din lista - si termen de plata (zile) se preiau automat la introducerea unei facturi a partenerului.
Termenul de plata contribuie la calculul automat al datei de scadenta pentru factura. Scadenta este data de la care porneste calculul penalitatilor in cazul intarzierii platii (vezi si Facturi furnizori).
Discount si Credit[modificare]
Completarea rubricilor Discount achizitii, Discount achizitii/luna si Credit are ca efect utilizarea acestor informatii in fereastra Flux - furnizori, in rapoartele Flux - furnizori si Flux - vanzari.
Pentru accesarea acestei ferestre trebuie sa aveti bifata rubrica Activare sistem lotizare interna.
Identificare furnizor[modificare]
Nr. ID furnizor - aceasta rubrica este completata in cazul
- utilizarii modulului EDI - obligatoriu
- importului de date din alte aplicatii (ex: SAGA) - rubrica este completata automat in momentul importului
Coeficient penalizare intarziere la plata[modificare]
Completarea rubricii Coeficient penalizare intarziere la plata este necesara pentru calculul penalizarii in cazul intarzierii platii (vezi si Facturi furnizori).
Comanda[modificare]
Comenzi de aprovizionare catre partener se pot genera prin intermediul ferestrei Comenzi furnizori.
Pentru aceasta este necesara
- bifarea rubricilor aferente zilelor din saptamana in care se poate lansa o comanda
Se mai pot bifa
- Livrare - zile de sfarsit de saptamana sau sarbatoare - in cazul in care livrarea se poate face si in aceste zile
Rubrica Termen de livrare se completeaza cu numarul de zile intre data lansarii comenzii si livrare.
Informatia completata in rubrica Zile extra este utilizata la stabilirea zilelor de stoc existente pentru un articol si, eventual, a excesului de stoc.
Contacte[modificare]
Pentru un tert se pot adauga, modifica sau sterge si informatii despre Contacte.
Adaugarea informatiei se face apeland functia F2 adaugare rand sau combinatia de taste Ctrl+F2 si selectarea din lista a operatiei dorite prin dublu-click.
Apare o fereastra in care se completeaza informatii despre
- Nume, Functie, Departament
- Mobil, Telefon, Fax, E-mail
- Date privind contactul pe post de delegat
- CNP, Act de identitate, Eliberat de, Auto tip, Auto nr.
Se poate stabili tipul de e-mail-uri pe care contactul le poate primi
- (toate)
- Comenzi furnizori
- Anexe contracte paza
- Comenzi clienti
- Facturi clienti
Selectarea se face prin
- pozitionare pe optiunea dorita in lista Tipuri de email disponibile
- apasarea dublu-click pe butonul din stanga al mouse-ului
Deselectarea se face prin
- pozitionare pe optiunea dorita in lista Tipuri email selectate
- apasarea dublu-click pe butonul din stanga al mouse-ului
Salvarea informatiilor se face apeland functia F5 Salvare sau apasand butonul Salvare.
Abandonarea actiunii de actualizare se face apeland functia F4 Abandon sau apasand butonul Abandon.
Modificarea sau stergerea acestor informatii necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei F3 modificare rand, respectiv F8 stergere rand.
Puncte[modificare]
Pentru un tert se pot adauga, modifica sau sterge si informatii despre Puncte de lucru.
Adaugarea informatiei se face apeland functia F2 adaugare rand sau combinatia de taste Ctrl+F2 si selectarea din lista a operatiei dorite prin dublu-click.
Apare o fereastra in care se completeaza informatii despre (vezi si EDI - ce informatii devin obligatorii)
- Punct de lucru - obligatoriu
- Magazin, GLN
- Gestiune - se completeaza doar daca punctul de lucru este un punct de lucru al firmei dvs. si se efectueaza transferuri intre gestiuni
- Mobil, Telefon, Fax
- Adresa, Localitate, Judet / Sector, Tara, Cod postal
- Agent, Delegat - in cazul clientilor foarte mari exista posibilitatea de a atasa un agent / delegat fiecarui punct de lucru
- E-mail - este adresa de corespondenta cu punctul de lucru
Se poate stabili tipul de e-mail-uri care pot fi primite la punctul de lucru
- (toate)
- Comenzi furnizori
- Anexe contracte paza
- Comenzi clienti
- Facturi clienti
Selectarea se face prin
- pozitionare pe optiunea dorita in lista Tipuri de email disponibile
- apasarea dublu-click pe butonul din stanga al mouse-ului
Deselectarea se face prin
- pozitionare pe optiunea dorita in lista Tipuri email selectate
- apasarea dublu-click pe butonul din stanga al mouse-ului
Salvarea informatiilor se face apeland functia F5 Salvare sau apasand butonul Salvare.
Abandonarea actiunii de actualizare se face apeland functia F4 Abandon sau apasand butonul Abandon.
Modificarea informatiilor necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei F3 modificare rand.
Stergerea informatiilor necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei F8 stergere rand.
Stergerea se realizeaza numai daca aceasta informatie nu se regaseste in nici un document emis pentru respectivul tert.
Departamente[modificare]
Pentru un tert se pot adauga, modifica sau sterge si informatii despre Departamente.
Adaugarea informatiei se face apeland functia F2 adaugare rand sau combinatia de taste Ctrl+F2 si selectarea din lista a operatiei dorite prin dublu-click.
Apare o fereastra in care se completeaza informatii despre
- Prefix
- Nr.DPC - numar departament client - obligatoriu
- Denumire
Salvarea informatiilor se face apeland functia F5 Salvare sau apasand butonul Salvare.
Abandonarea actiunii de actualizare se face apeland functia F4 Abandon sau apasand butonul Abandon.
Modificarea informatiilor necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei F3 modificare rand.
Stergerea informatiilor necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei F8 stergere rand.
Speciale[modificare]
Pe aceasta pagina se poate
- bifa rubrica Conversie valori introduse in avize si facturi in moneda locala
Se foloseste in cazul in care doriti sa introduceti pretul in VALUTA si apoi sa fie automat convertit in MONEDA LOCALA iar pretul de vanzare sa fie declarat in VALUTA.
- declara Moneda in care se factureaza transportul (bon de transport) - selectare din lista de monede din catalogul de Monede
Informatii utile pentru livrare[modificare]
- Listarea kg brute sau nete pe etichetele de bax / palet
- se bifeaza una dintre rubricile Listare net / etichete bax sau Listare brut / etichete palet
- Listare fisa palet (livrare) - se realizeaza prin bifarea acestei rubrici
- Formatul pentru data de livrare pe bax / palet
- se bifeaza una dintre rubricile
- Data livrare in format 1000ZZLL (bax), Data livrare in format 1000ZZLL (palet)
- Data livrare in format LssZZ (bax), Data livrare in format LssZZ (palet)
- se bifeaza una dintre rubricile
- Avizare paleti (livrare)
- bifarea acestei rubrici are ca efect listarea paletilor ca si pozitie distincta in aviz si, daca este cazul, in factura.
- nebifarea acestei rubrici are ca efect listarea informatiei despre paleti doar in rubrica de observatii din cadrul avizului
- Lot client (livrare)
- bifarea acestei rubrici permite introducerea numarului de lot comunicat de client in cadrul fiecarui rand din comanda; acest numar de lot se printeaza pe etichete
Observatii[modificare]
Pe aceasta pagina se poate completa un text care apare pe
- anumite tipuri de facturi
- informatii despre contractul pe baza caruia se face vanzarea, etc
- pe etichetele de bax sau palet in cazul etichetarilor logistice GS1
- informatii despre Producator, Ambalator, Stampila, FurnizorID
Delegati[modificare]
Pe aceasta pagina se pot completa informatii despre delegatul stabilit de partener pentru relatia cu firma dvs
- Delegat, Act de identitate, Eliberat de, Auto tip si Auto nr.
Aceste informatii se preiau pe documentele primite sau emise in relatia cu partenerul - avize, facturi
Link-uri[modificare]
Situatie contabila[modificare]
Apasarea acestui buton are ca efect apelarea ferestrei Situatie contabila.
Facturi nestinse[modificare]
Apasarea acestui buton are ca efect apelarea ferestrei Facturi nestinse.
Sunt afisate doar facturile nestinse ale acestui tert.
Fisa tert total[modificare]
Apasarea acestui buton are ca efect aparitia unei ferestrei in care sunt prezentate informatii despre
- Plati / Vanzari
- Incasari / Achizitii
- De incasat sau De plata - in functie de raportul dintre cele doua valori de mai sus
Situatie furnizor[modificare]
Apasarea acestui buton are ca efect apelarea unei ferestre in care sunt prezentate informatii despre
- Achizitii, Plati, De plata - valoarea achizitiilor, platile efectuate si restul de plata
- Stoc real - stocul pentru articolele achizitionate de la furnizor; se iau in calcul articolele care au completata rubrica Furnizor din catalogul de articole cu acest furnizor
- Vanzari neincasate - vanzarile neincasate din articole ale acestui furnizor
- Stoc virtual - Stoc real + Vanzari neincasate
Se mai ofera informatii, prezentate in tabel, despre
- Articole achizitionate existente in stoc - articolele achizitionate de la furnizor care mai exista in stoc
- Cod, Denumire, Pret, Stoc, % din stoc, %vandut
- Clienti care mai au de achitat - clientii care au achizitionat articole ale furnizorului si mai au de achitat
- Denumire, Facturat, De incasat, % de achitare
- Articole care mai sunt de achitat - articolele achizitionate de la furnizor si vandute catre clienti care mai au de achitat
- Denumire, De incasat, Facturat
Comparatii achizitii de la furnizor[modificare]
Apasarea acestui buton are ca efect apelarea ferestrei Comparatie achizitii de la furnizor.