|
|
(Nu s-au afișat 133 de versiuni intermediare efectuate de același utilizator) |
Linia 4: |
Linia 4: |
| Prin intermediul acestei ferestre se adauga, modifica sau sterg datele despre un tert. | | Prin intermediul acestei ferestre se adauga, modifica sau sterg datele despre un tert. |
|
| |
|
| Informatia este organizata pe mai multe pagini: o pagina care contine informatiile generale despre tert si alte pagini cu informatii grupate pe tematica.
| | In cadrul ferestrei sunt doua pagini principale: |
| Pagina cu informatii grupate pe tematica afisata implicit in fereasta se poate seta selectand pagina dorita in rubrica [[Manual:Integrat/Terti/Catalog terti/Setari#Pagina activa|'''Pagina activa''']] din Setari / Terti.
| |
| ==Generale==
| |
| Introducerea unui tert se realizeaza prin apelarea functiei [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F2 Adaugare|F2 Adaugare]].
| |
|
| |
|
| Modificarea sau stergerea unui tert se face prin selectarea lui din lista si apelarea functiei [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F3 Modificare|F3 Modificare]], respectiv [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F8 Stergere|F8 Stergere ]].
| | *[[Manual:Integrat/Terti/Catalog terti/Cautare|Cautare]] se poate efectua cautarea unui tert |
|
| |
|
| Stergerea unui tert este posibila numai daca acesta nu apare ca analitic intr-o [[Manual:Integrat/Contabilitate/Note contabile|nota contabila]].
| | *[[Manual:Integrat/Terti/Catalog terti/Editare|Editare]] se pot actualiza datele principale despre tert, pe aceasta pagina exista un set de subpagini |
| ===Date de identificare===
| |
| La adaugarea unui tert nou se pot completa automat informatii despre Denumire, CUI, atribut fiscal, sediu social astfel
| |
| - se completeaza rubrica Tara, se completeaza CUI-ul si se apasa tasta '''Enter''' - se lanseaza interogarea site-ul ANAF sau VIES
| |
| - in cazul partenerilor care folosesc sistemul EDI (Electronic data interchange) se completeaza rubrica GLN si se apasa butonul din stanga al mouse-ului pe eticheta GLN
| |
| *Denumire - obligatoriu
| |
| *CUI / CNP - obligatoriu
| |
| *Atribut fiscal si Registrul Comertului - in cazul firmelor
| |
| *Sediu social
| |
| **Adresa, Localitate, Judet / Sector, Tara, Cod postal
| |
| *Adresa de livrare | |
| **Adresa, Localitate, Judet / Sector, Tara, Cod postal
| |
| Se completeaza doar daca este diferita de Sediul social
| |
| *Cont si Banca - inclusiv eventualele informatii despre contul de TVA - aceste informatii sunt listate pe anumite documente (facturi, comenzi, etc)
| |
| | |
| ===Date suplimentare===
| |
| CodAccize - reprezinta codul de inregistrare pentru cei care comercializeaza tutun si este folosit in raportari EMCS.
| |
| EMCS (Excise Movement and Control System - Sistemul de Control al Mişcărilor cu Produse Accizabile) este un sistem computerizat de monitorizare a mişcărilor intracomunitare cu produse accizabile în regim suspensiv de la plata accizelor.
| |
| ===EDI - ce informatii devin obligatorii===
| |
| In cazul in care transmiterea comenzilor, avizelor si a facturilor pentru acest partener se face prin intermediul modulului EDI, completarea informatiilor despre Sediu social, Cont si Banca
| |
| | |
| ==Client==
| |
| ===Plata - modalitate si termen===
| |
| Informatiile despre Modalitate de plata - selectie din lista - si termen de plata (zile) se preiau automat la introducerea unei facturi a partenerului.
| |
| Termenul de plata contribuie la calculul automat al datei de scadenta pentru factura.
| |
| Scadenta este data de la care porneste calculul penalitatilor in cazul intarzierii platii.
| |
| Apasand [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butonul]] '''discount & termen plata / gestiuni''' apare o fereastra care permite declararea de procent de discount si termen de plata pentru fiecare gestiune in parte.
| |
| Aceasta operatie este posibila daca a fost bifata rubrica [[Manual:Integrat/Terti/Catalog terti/Setari#Activare discount & termen plata / gestiuni |Activare discount & termen plata / gestiuni]].
| |
| | |
| ===Discount si Credit===
| |
| Procentul pentru Discount vanzari si Creditul se iau in calcul la vanzarile prin [[Manual:Integrat/Gestiune/Clienti/Point of Sale|Point of Sale]] sau [[Manual:Integrat/Front office/Point of Sale|Front office - Point of Sale]].
| |
| | |
| Aceste informatii pot fi completate si prin intermediul ferestrei [[Manual:Integrat/Terti/Terti - discount-uri si blocari|Terti - discount-uri si blocari]].
| |
| | |
| Apasand [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butonul]] '''discount / grupe de articole''' apare o fereastra care permite declararea de procent de discount pentru fiecare grupa de articole in parte.
| |
| Aceasta operatie este posibila daca a fost bifata rubrica [[Manual:Integrat/Terti/Catalog terti/Setari#Activare discount / grupe articole|Activare discount / grupe articole]].
| |
| | |
| ===Identificare client si orar de livrare===
| |
| *Nr. ID client - aceasta rubrica este completata in cazul
| |
| **utilizarii modulului EDI - obligatoriu
| |
| **importului de date din alte aplicatii (ex: SAGA) - rubrica este completata automat in momentul importului
| |
| *FOID - aceasta rubrica este completata automat in cazul in care se preiau comenzi client de pe site-ul firmei
| |
| *Orar livrare - aceasta rubrica se completeaza cu orarul in care se poate efectua livrarea la client - optional
| |
| *KM distanta - aceasta rubrica se completeaza cu distanta (in KM) pana la sediul clientului - optional
| |
| | |
| ===Card bonus===
| |
| Aceasta rubrica se completeaza cu codul de bare al cardului de bonus acordat clientului.
| |
| | |
| Daca a fost bifata rubrica [[Manual:Integrat/Terti/Catalog terti/Setari#Generare cod de bara pentru bonus card fara spatiu|Generare cod de bara pentru bonus card fara spatiu]], codul de bare se genereaza automat prin apansarea butonul din stanga al mouse-ului pe eticheta '''Card bonus*'''
| |
| | |
| Cardul se scaneaza la vanzarile prin vanzarile prin [[Manual:Integrat/Gestiune/Clienti/Point of Sale|Point of Sale]] sau [[Manual:Integrat/Front office/Point of Sale|Front office - Point of Sale]].
| |
| | |
| ===Comenzi se primesc in cantitatea exprimata in rubrica - InBax===
| |
| Bifarea acestei optiuni are ca efect acceptarea doar a cantitatilor care reprezinta multiplu de cantitate exprimata in rubrica In bax in [[Manual:Integrat/Articole/Catalog articole|catalog de articole]].
| |
| | |
| ===Preturile se stabilesc in functie de data de livrare===
| |
| Bifarea acestei rubrici are ca efect stabilirea unei liste de preturi de vanzare tinand cont de data de livrare a documentului.
| |
| Implicit, la stabilirea listei de preturi de vanzare se tine cont de data documentului.
| |
| | |
| ===Nu permite exportul facturilor care contin stornari si vanzari prin EDI===
| |
| Bifarea acestei optiuni nu permite exportul facturilor care contin stornari si vanzari prin intermediul modulului EDI in cazul acestui client.
| |
| | |
| ==Furnizor==
| |
| ===Plata - modalitate si termen===
| |
| Informatiile despre Modalitate de plata - selectie din lista - si termen de plata (zile) se preiau automat la introducerea unei facturi a partenerului.
| |
| Termenul de plata contribuie la calculul automat al datei de scadenta pentru factura.
| |
| Scadenta este data de la care porneste calculul penalitatilor in cazul intarzierii platii (vezi si [[Manual:Integrat/Gestiune/Furnizori/Facturi furnizori|Facturi furnizori]]).
| |
| | |
| ===Discount si Credit===
| |
| Completarea rubricilor Discount achizitii, Discount achizitii/luna si Credit are ca efect utilizarea acestor informatii in fereastra [[Manual:Integrat/Rapoarte/Flux - furnizori|Flux - furnizori]], in rapoartele Flux - furnizori si Flux - vanzari.
| |
| | |
| Pentru accesarea acestei ferestre trebuie sa aveti bifata rubrica [[Manual:Integrat/Generale/Lotizare/Setari#Activare sistem lotizare interna|Activare sistem lotizare interna]].
| |
| | |
| ===Identificare furnizor===
| |
| Nr. ID furnizor - aceasta rubrica este completata in cazul
| |
| *utilizarii modulului EDI - obligatoriu
| |
| *importului de date din alte aplicatii (ex: SAGA) - rubrica este completata automat in momentul importului
| |
| | |
| ===Coeficient penalizare intarziere la plata===
| |
| Completarea rubricii Coeficient penalizare intarziere la plata este necesara pentru calculul penalizarii in cazul intarzierii platii (vezi si [[Manual:Integrat/Gestiune/Furnizori/Facturi furnizori|Facturi furnizori]]).
| |
| | |
| ===Comanda===
| |
| Comenzi de aprovizionare catre partener se pot genera prin intermediul ferestrei [[Manual:Integrat/Gestiune/Furnizori/Comenzi furnizori|Comenzi furnizori]].
| |
| | |
| Pentru aceasta este necesara
| |
| *bifarea rubricilor aferente zilelor din saptamana in care se poate lansa o comanda
| |
| Se mai pot bifa
| |
| *Livrare - zile de sfarsit de saptamana sau sarbatoare - in cazul in care livrarea se poate face si in aceste zile
| |
| | |
| Rubrica Termen de livrare se completeaza cu numarul de zile intre data lansarii comenzii si livrare.
| |
| | |
| Informatia completata in rubrica Zile extra este utilizata la stabilirea zilelor de stoc existente pentru un articol si, eventual, a excesului de stoc.
| |
| | |
| ==Contacte==
| |
| Pentru un tert se pot adauga, modifica sau sterge si informatii despre Contacte.
| |
| | |
| Adaugarea informatiei se face apeland functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F2 adaugare rand|F2 adaugare rand]] sau combinatia de taste [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#Ctrl+F2 Adaugare|Ctrl+F2]] si selectarea din lista a operatiei dorite prin dublu-click.
| |
| | |
| Apare o fereastra in care se completeaza informatii despre
| |
| *Nume, Functie, Departament
| |
| *Mobil, Telefon, Fax, E-mail
| |
| *Date privind contactul pe post de delegat
| |
| **CNP, Act de identitate, Eliberat de, Auto tip, Auto nr.
| |
| | |
| Se poate stabili tipul de e-mail-uri pe care contactul le poate primi
| |
| *(toate)
| |
| *Comenzi furnizori
| |
| *Anexe contracte paza
| |
| *Comenzi clienti
| |
| *Facturi clienti
| |
| | |
| Selectarea se face prin
| |
| *pozitionare pe optiunea dorita in lista '''Tipuri de email disponibile'''
| |
| *apasarea dublu-click pe butonul din stanga al mouse-ului
| |
| Deselectarea se face prin
| |
| *pozitionare pe optiunea dorita in lista '''Tipuri email selectate'''
| |
| *apasarea dublu-click pe butonul din stanga al mouse-ului
| |
| | |
| Salvarea informatiilor se face apeland functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F5 Salvare|F5 Salvare]] sau apasand [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butonul]] Salvare.
| |
| | |
| Abandonarea actiunii de actualizare se face apeland functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F4 Abandon|F4 Abandon]] sau apasand [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butonul]] Abandon.
| |
| | |
| | |
| Modificarea sau stergerea acestor informatii necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F3 modificare rand|F3 modificare rand]], respectiv [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F8 stergere rand|F8 stergere rand]].
| |
| | |
| ==Puncte==
| |
| Pentru un tert se pot adauga, modifica sau sterge si informatii despre Puncte de lucru.
| |
| | |
| Adaugarea informatiei se face apeland functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F2 adaugare rand|F2 adaugare rand]] sau combinatia de taste [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#Ctrl+F2 Adaugare|Ctrl+F2]] si selectarea din lista a operatiei dorite prin dublu-click.
| |
| | |
| Apare o fereastra in care se completeaza informatii despre
| |
| *Punct de lucru - obligatoriu
| |
| *Magazin, GLN
| |
| *Gestiune - se completeaza doar daca punctul de lucru este un punct de lucru al firmei dvs. si se efectueaza transferuri intre gestiuni
| |
| *Mobil, Telefon, Fax
| |
| *Adresa, Localitate, Judet / Sector, Tara, Cod postal
| |
| *Agent, Delegat - in cazul clientilor foarte mari exista posibilitatea de a atasa un agent / delegat fiecarui punct de lucru
| |
| *E-mail - este adresa de corespondenta cu punctul de lucru
| |
| Se poate stabili tipul de e-mail-uri care pot fi primite la punctul de lucru
| |
| *(toate)
| |
| *Comenzi furnizori
| |
| *Anexe contracte paza
| |
| *Comenzi clienti
| |
| *Facturi clienti
| |
| Selectarea se face prin
| |
| *pozitionare pe optiunea dorita in lista '''Tipuri de email disponibile'''
| |
| *apasarea dublu-click pe butonul din stanga al mouse-ului
| |
| Deselectarea se face prin
| |
| *pozitionare pe optiunea dorita in lista '''Tipuri email selectate'''
| |
| *apasarea dublu-click pe butonul din stanga al mouse-ului
| |
| | |
| Salvarea informatiilor se face apeland functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F5 Salvare|F5 Salvare]] sau apasand [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butonul]] Salvare.
| |
| | |
| Abandonarea actiunii de actualizare se face apeland functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F4 Abandon|F4 Abandon]] sau apasand [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butonul]] Abandon.
| |
| | |
| | |
| Modificarea informatiilor necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F3 modificare rand|F3 modificare rand]].
| |
| | |
| Stergerea informatiilor necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F8 stergere rand|F8 stergere rand]].
| |
| | |
| Stergerea se realizeaza numai daca aceasta informatie nu se regaseste in nici un document emis pentru respectivul tert.
| |
| | |
| ===EDI - ce informatii devin obligatorii===
| |
| In cazul in care transmiterea comenzilor, avizelor si a facturilor pentru acest partener se face prin intermediul modulului EDI, completarea informatiilor despre punctul de lucru se efectueaza astfel
| |
| *se apasa [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butonul]] '''[...]'''
| |
| *apare o fereastra cu toate punctele de lucru ale respectivului partener din care selectati punctul de lucru dorit ([[Manual:Integrat/Cataloage/EDI - Parteneri|EDI - Parteneri]])
| |
| *se completeaza automat informatii despre:
| |
| **Punct de lucru, Magazin, GLN, Adresa, Localitate, Judet / Sector, Tara, Cod postal
| |
| Necompletarea unora dintre aceste informatii face sa esueze transmiterea documentelor.
| |
| | |
| ==Departamente==
| |
| Pentru un tert se pot adauga, modifica sau sterge si informatii despre Departamente.
| |
| | |
| Adaugarea informatiei se face apeland functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F2 adaugare rand|F2 adaugare rand]] sau combinatia de taste [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#Ctrl+F2 Adaugare|Ctrl+F2]] si selectarea din lista a operatiei dorite prin dublu-click.
| |
| | |
| Apare o fereastra in care se completeaza informatii despre
| |
| *Prefix
| |
| *Nr.DPC - numar departament client - obligatoriu
| |
| *Denumire
| |
| Salvarea informatiilor se face apeland functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F5 Salvare|F5 Salvare]] sau apasand [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butonul]] Salvare.
| |
| | |
| Abandonarea actiunii de actualizare se face apeland functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F4 Abandon|F4 Abandon]] sau apasand [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butonul]] Abandon.
| |
| | |
| | |
| Modificarea informatiilor necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F3 modificare rand|F3 modificare rand]].
| |
| | |
| Stergerea informatiilor necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F8 stergere rand|F8 stergere rand]].
| |
| ===EDI - ce informatii devin obligatorii===
| |
| In cazul in care transmiterea comenzilor, avizelor si a facturilor pentru acest partener se face prin intermediul modulului EDI, completarea informatiilor despre departamente este obligatorie in cazul anumitor parteneri.
| |
| Necompletarea '''numarului de departament client''' face sa esueze preluarea comenzilor.
| |
| | |
| ==Speciale==
| |
| Pe aceasta pagina se poate
| |
| *bifa rubrica '''Conversie valori introduse in avize si facturi in moneda locala'''
| |
| Se foloseste in cazul in care doriti sa introduceti pretul in VALUTA si apoi sa fie automat convertit in MONEDA LOCALA iar pretul de vanzare sa fie declarat in VALUTA.
| |
| *declara '''Moneda in care se factureaza transportul (bon de transport)''' - selectare din lista de monede din [[Manual:Integrat/Cataloage/Monede|catalogul de Monede]]
| |
| | |
| ===Informatii utile pentru livrare===
| |
| *Listarea kg brute sau nete pe etichetele de bax / palet
| |
| **se bifeaza una dintre rubricile '''Listare net / etichete bax''' sau '''Listare brut / etichete palet'''
| |
| *Listare fisa palet (livrare) - se realizeaza prin bifarea acestei rubrici
| |
| *Formatul pentru data de livrare pe bax / palet
| |
| **se bifeaza una dintre rubricile
| |
| ***'''Data livrare in format 1000ZZLL (bax)''', '''Data livrare in format 1000ZZLL (palet)'''
| |
| ***'''Data livrare in format LssZZ (bax)''', Data livrare in format LssZZ (palet)
| |
| *Avizare paleti (livrare)
| |
| **bifarea acestei rubrici are ca efect listarea paletilor ca si pozitie distincta in aviz si, daca este cazul, in factura.
| |
| **nebifarea acestei rubrici are ca efect listarea informatiei despre paleti doar in rubrica de observatii din cadrul avizului
| |
| *Lot client (livrare)
| |
| **bifarea acestei rubrici permite introducerea numarului de lot comunicat de client in cadrul fiecarui rand din comanda; acest numar de lot se printeaza pe etichete
| |
| | |
| ==Observatii==
| |
| Pe aceasta pagina se poate completa un text care apare pe
| |
| *anumite tipuri de facturi
| |
| **informatii despre contractul pe baza caruia se face vanzarea, etc
| |
| *pe etichetele de bax sau palet in cazul etichetarilor logistice GS1
| |
| **informatii despre Producator, Ambalator, Stampila, FurnizorID
| |
| | |
| ==Delegati==
| |
| Pe aceasta pagina se pot completa informatii despre delegatul stabilit de partener pentru relatia cu firma dvs
| |
| *Delegat, Act de identitate, Eliberat de, Auto tip si Auto nr.
| |
| Aceste informatii se preiau pe documentele primite sau emise in relatia cu partenerul - avize, facturi
| |