Manual:Integrat/Terti/Catalog terti: Diferență între versiuni

De la Manual
Sari la navigare Sari la căutare
mFără descriere a modificării
 
(Nu s-au afișat 104 versiuni intermediare efectuate de același utilizator)
Linia 4: Linia 4:
Prin intermediul acestei ferestre se adauga, modifica sau sterg datele despre un tert.
Prin intermediul acestei ferestre se adauga, modifica sau sterg datele despre un tert.


Informatia este organizata pe mai multe pagini: o pagina care contine informatiile generale despre tert si alte pagini cu informatii grupate pe tematica.
In cadrul ferestrei sunt doua pagini principale:
Pagina cu informatii grupate pe tematica afisata implicit in fereasta se poate seta selectand pagina dorita in rubrica [[Manual:Integrat/Terti/Catalog terti/Setari#Pagina activa|'''Pagina activa''']] din Setari / Terti.
==Generale==
Introducerea unui tert se realizeaza prin apelarea functiei [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F2 Adaugare|F2 Adaugare]].


Modificarea sau stergerea unui tert se face prin selectarea lui din lista si apelarea functiei [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F3 Modificare|F3 Modificare]], respectiv [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F8 Stergere|F8 Stergere ]].
*[[Manual:Integrat/Terti/Catalog terti/Cautare|Cautare]] se poate efectua cautarea unui tert


Stergerea unui tert este posibila numai daca acesta nu apare ca analitic intr-o [[Manual:Integrat/Contabilitate/Note contabile|nota contabila]].
*[[Manual:Integrat/Terti/Catalog terti/Editare|Editare]] se pot actualiza datele principale despre tert, pe aceasta pagina exista un set de subpagini
===Date de identificare===
La adaugarea unui tert nou se pot completa automat informatii despre Denumire, CUI, atribut fiscal, sediu social astfel
    - se completeaza rubrica Tara, se completeaza CUI-ul si se apasa tasta '''Enter''' - se lanseaza automat interogarea site-ul ANAF sau VIES, in functie de tara partenerului
    - in cazul partenerilor care folosesc sistemul EDI (Electronic data interchange) se completeaza rubrica GLN si se apasa butonul din stanga al mouse-ului pe eticheta GLN; datele se preiau din [[Manual:Integrat/Cataloage/EDI - Parteneri|EDI - Parteneri]]
*Denumire - obligatoriu
*CUI / CNP
Obligativitatea completarii informatiei si validarea acesteia tine cont de bifarea sau nebifarea rubricilor
    - [[Manual:Integrat/Terti/Catalog terti/Setari#Nu se accepta terti cu CUI eronat|Nu se accepta terti cu CUI eronat]]
    - [[Manual:Integrat/Terti/Catalog terti/Setari#Stabilire CUI/ CNP automat cand acesta nu este completat (persoane fizice - transfer date)|Stabilire CUI/ CNP automat cand acesta nu este completat (persoane fizice - transfer date)]]
*Atribut fiscal si Registrul Comertului - in cazul firmelor
*Sediu social: Adresa, Localitate, Judet / Sector, Tara, Cod postal
*Adresa de livrare: Adresa, Localitate, Judet / Sector, Tara, Cod postal. Se completeaza doar daca este diferita de Sediul social
*Cont si Banca - inclusiv eventualele informatii despre contul de TVA - aceste informatii sunt listate pe anumite documente (facturi, comenzi, etc)
 
===Informatii suplimentare===
Se pot completa urmatoarele informatii
*Denumire - o denumire prescurtata (max 20 caractere)
*Tip - selectare din catalogul de [[Manual:Integrat/Terti/Tipuri de terti|Tipuri de terti]]
*Zona - selectare din catalogul de [[Manual:Integrat/Terti/Zone|Zone]]
*Retea - selectare din catalogul de [[Manual:Integrat/Terti/Retele|Retele]]
*Agent si / sau Delegat - in cazul in care este folosit un angajat al firmei ca agent / delegat in relatia cu acest tert; selectare din catalogul de [[Manual:Integrat/Cataloage/Angajati - date sumare|Angajati - date sumare]]
*GLN si Conector (selectie din lista)
*CodAccize - reprezinta codul de inregistrare pentru cei care comercializeaza tutun si este folosit in raportari EMCS.
  EMCS (Excise Movement and Control System - Sistemul de Control al Mişcărilor cu Produse Accizabile) este un sistem computerizat de monitorizare a mişcărilor intracomunitare cu produse accizabile în regim suspensiv de la plata accizelor.
Se mai pot bifa si urmatoarele rubrici
*Client
*Furnizor
*scutit de TVA export
*tara QV pentru Intrastat
*Inactiv
*Blocat
===Date suplimentare (preturi de vanzare)===
Completarea acestor informatii este posibila doar daca a fost bifata rubrica [[Manual:Integrat/Terti/Catalog terti/Setari#Stabilire lista pret vanzare / client|Stabilire lista pret vanzare / client]].
 
Se apasa [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butonul]] Date suplimentare.
 
Apare o fereastra in care se poate selecta lista de [[Manual:Integrat/Articole/Preturi vanzare|Preturi vanzare]] la care este asignat tertul.
 
===Tarife transport===
Se apasa [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butonul]] Tarife transport.
 
Apare o fereastra in care se declara tariful de transport pentru fiecare Auto nr si, eventual, Punct.
 
Valorile stabilite in aceasta fereastra sunt utilizate la calcularea valorii bonurilor de transport emise la Receptii sau Livrare
 
===EDI - ce informatii devin obligatorii===
In cazul in care transmiterea comenzilor, avizelor si a facturilor pentru acest partener se face prin intermediul modulului EDI, este obligatorie completarea informatiilor despre
*Sediu social, Cont si Banca (vezi [[#Date de identificare|Date de identificare]])
*GLN si Conector (vezi [[#Informatii suplimentare|Informatii suplimentare]])
Necompletarea unora dintre aceste informatii face sa esueze transmiterea documentelor.
 
==Client==
===Plata - modalitate si termen===
Informatiile despre Modalitate de plata - selectie din lista - si termen de plata (zile) se preiau automat la introducerea unei facturi a partenerului.
Termenul de plata contribuie la calculul automat al datei de scadenta pentru factura.
Scadenta este data de la care porneste calculul penalitatilor in cazul intarzierii platii.
Apasand [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butonul]] '''discount & termen plata / gestiuni''' apare o fereastra care permite declararea de procent de discount si termen de plata pentru fiecare gestiune in parte.
Aceasta operatie este posibila daca a fost bifata rubrica [[Manual:Integrat/Terti/Catalog terti/Setari#Activare discount & termen plata / gestiuni |Activare discount & termen plata / gestiuni]].
 
===Discount si Credit===
Procentul pentru Discount vanzari si Creditul se iau in calcul la vanzarile prin [[Manual:Integrat/Gestiune/Clienti/Point of Sale|Point of Sale]] sau [[Manual:Integrat/Front office/Point of Sale|Front office - Point of Sale]].
 
Aceste informatii pot fi completate si prin intermediul ferestrei [[Manual:Integrat/Terti/Terti - discount-uri si blocari|Terti - discount-uri si blocari]].
 
Apasand [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butonul]] '''discount / grupe de articole''' apare o fereastra care permite declararea de procent de discount pentru fiecare grupa de articole in parte.
Aceasta operatie este posibila daca a fost bifata rubrica [[Manual:Integrat/Terti/Catalog terti/Setari#Activare discount / grupe articole|Activare discount / grupe articole]].
 
===Identificare client si orar de livrare===
*Nr. ID client - aceasta rubrica este completata in cazul
**utilizarii modulului EDI - obligatoriu
**importului de date din alte aplicatii (ex: SAGA) - rubrica este completata automat in momentul importului
*FOID - aceasta rubrica este completata automat in cazul in care se preiau comenzi client de pe site-ul firmei
*Orar livrare - aceasta rubrica se completeaza cu orarul in care se poate efectua livrarea la client - optional
*KM distanta - aceasta rubrica se completeaza cu distanta (in KM) pana la sediul clientului - optional
 
===Card bonus===
Aceasta rubrica se completeaza cu codul de bare al cardului de bonus acordat clientului.
 
Daca a fost bifata rubrica [[Manual:Integrat/Terti/Catalog terti/Setari#Generare cod de bara pentru bonus card fara spatiu|Generare cod de bara pentru bonus card fara spatiu]], codul de bare se genereaza automat prin apansarea butonul din stanga al mouse-ului pe eticheta '''Card bonus*'''
 
Cardul se scaneaza la vanzarile prin vanzarile prin [[Manual:Integrat/Gestiune/Clienti/Point of Sale|Point of Sale]] sau [[Manual:Integrat/Front office/Point of Sale|Front office - Point of Sale]].
 
===Comenzi se primesc in cantitatea exprimata in rubrica - InBax===
Bifarea acestei optiuni are ca efect acceptarea doar a cantitatilor care reprezinta multiplu de cantitate exprimata in rubrica In bax in [[Manual:Integrat/Articole/Catalog articole|catalog de articole]].
 
===Preturile se stabilesc in functie de data de livrare===
Bifarea acestei rubrici are ca efect stabilirea unei liste de preturi de vanzare tinand cont de data de livrare a documentului.
Implicit, la stabilirea listei de preturi de vanzare se tine cont de data documentului.
 
===Nu permite exportul facturilor care contin stornari si vanzari prin EDI===
Bifarea acestei optiuni nu permite exportul facturilor care contin stornari si vanzari prin intermediul modulului EDI in cazul acestui client.
 
==Furnizor==
===Plata - modalitate si termen===
Informatiile despre Modalitate de plata - selectie din lista - si termen de plata (zile) se preiau automat la introducerea unei facturi a partenerului.
Termenul de plata contribuie la calculul automat al datei de scadenta pentru factura.
Scadenta este data de la care porneste calculul penalitatilor in cazul intarzierii platii (vezi si [[Manual:Integrat/Gestiune/Furnizori/Facturi furnizori|Facturi furnizori]]).
 
===Discount si Credit===
Completarea rubricilor Discount achizitii, Discount achizitii/luna si Credit are ca efect utilizarea acestor informatii in fereastra [[Manual:Integrat/Rapoarte/Flux - furnizori|Flux - furnizori]], in rapoartele Flux - furnizori si Flux - vanzari.
 
Pentru accesarea acestei ferestre trebuie sa aveti bifata rubrica [[Manual:Integrat/Generale/Lotizare/Setari#Activare sistem lotizare interna|Activare sistem lotizare interna]].
 
===Identificare furnizor===
Nr. ID furnizor - aceasta rubrica este completata in cazul
*utilizarii modulului EDI - obligatoriu
*importului de date din alte aplicatii (ex: SAGA) - rubrica este completata automat in momentul importului
 
===Coeficient penalizare intarziere la plata===
Completarea rubricii Coeficient penalizare intarziere la plata este necesara pentru calculul penalizarii in cazul intarzierii platii (vezi si [[Manual:Integrat/Gestiune/Furnizori/Facturi furnizori|Facturi furnizori]]).
 
===Comanda===
Comenzi de aprovizionare catre partener se pot genera prin intermediul ferestrei [[Manual:Integrat/Gestiune/Furnizori/Comenzi furnizori|Comenzi furnizori]].
 
Pentru aceasta este necesara
*bifarea rubricilor aferente zilelor din saptamana in care se poate lansa o comanda
Se mai pot bifa
*Livrare - zile de sfarsit de saptamana sau sarbatoare - in cazul in care livrarea se poate face si in aceste zile
 
Rubrica Termen de livrare se completeaza cu numarul de zile intre data lansarii comenzii si livrare.
 
Informatia completata in rubrica Zile extra este utilizata la stabilirea zilelor de stoc existente pentru un articol si, eventual, a excesului de stoc.
 
==Contacte==
Pentru un tert se pot adauga, modifica sau sterge si informatii despre  Contacte.
 
Adaugarea informatiei se face apeland functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F2 adaugare rand|F2 adaugare rand]] sau combinatia de taste [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#Ctrl+F2 Adaugare|Ctrl+F2]] si selectarea din lista a operatiei dorite prin dublu-click.
 
Apare o fereastra in care se completeaza informatii despre
*Nume, Functie, Departament
*Mobil, Telefon, Fax, E-mail
*Date privind contactul pe post de delegat
**CNP, Act de identitate, Eliberat de, Auto tip, Auto nr.
 
Se poate stabili tipul de e-mail-uri pe care contactul le poate primi
*(toate)
*Comenzi furnizori
*Anexe contracte paza
*Comenzi clienti
*Facturi clienti
 
Selectarea se face prin
*pozitionare pe optiunea dorita in lista '''Tipuri de email disponibile'''
*apasarea dublu-click pe butonul din stanga al mouse-ului
Deselectarea se face prin
*pozitionare pe optiunea dorita in lista '''Tipuri email selectate'''
*apasarea dublu-click pe butonul din stanga al mouse-ului
 
Salvarea informatiilor se face apeland functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F5 Salvare|F5 Salvare]] sau apasand [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butonul]] Salvare.
 
Abandonarea actiunii de actualizare se face apeland functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F4 Abandon|F4 Abandon]] sau apasand [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butonul]] Abandon.
 
 
Modificarea sau stergerea acestor informatii necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F3 modificare rand|F3 modificare rand]], respectiv [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F8 stergere rand|F8 stergere rand]].
 
==Puncte==
Pentru un tert se pot adauga, modifica sau sterge si informatii despre Puncte de lucru.
 
Adaugarea informatiei se face apeland functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F2 adaugare rand|F2 adaugare rand]] sau combinatia de taste [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#Ctrl+F2 Adaugare|Ctrl+F2]] si selectarea din lista a operatiei dorite prin dublu-click.
 
Apare o fereastra in care se completeaza informatii despre
*Punct de lucru - obligatoriu
*Magazin, GLN
*Gestiune - se completeaza doar daca punctul de lucru este un punct de lucru al firmei dvs. si se efectueaza transferuri intre gestiuni
*Mobil, Telefon, Fax
*Adresa, Localitate, Judet / Sector, Tara, Cod postal
*Agent, Delegat  - in cazul clientilor foarte mari exista posibilitatea de a atasa un agent / delegat fiecarui punct de lucru
*E-mail - este adresa de corespondenta cu punctul de lucru
Se poate stabili tipul de e-mail-uri care pot fi primite la punctul de lucru
*(toate)
*Comenzi furnizori
*Anexe contracte paza
*Comenzi clienti
*Facturi clienti
Selectarea se face prin
*pozitionare pe optiunea dorita in lista '''Tipuri de email disponibile'''
*apasarea dublu-click pe butonul din stanga al mouse-ului
Deselectarea se face prin
*pozitionare pe optiunea dorita in lista '''Tipuri email selectate'''
*apasarea dublu-click pe butonul din stanga al mouse-ului
 
Salvarea informatiilor se face apeland functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F5 Salvare|F5 Salvare]] sau apasand [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butonul]] Salvare.
 
Abandonarea actiunii de actualizare se face apeland functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F4 Abandon|F4 Abandon]] sau apasand [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butonul]] Abandon.
 
 
Modificarea informatiilor necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F3 modificare rand|F3 modificare rand]].
 
Stergerea informatiilor necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F8 stergere rand|F8 stergere rand]].
 
Stergerea se realizeaza numai daca aceasta informatie nu se regaseste in nici un document emis pentru respectivul tert.
 
===EDI - ce informatii devin obligatorii===
In cazul in care transmiterea comenzilor, avizelor si a facturilor pentru acest partener se face prin intermediul modulului EDI, completarea informatiilor despre punctul de lucru se efectueaza astfel
*se apasa [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butonul]] '''[...]'''
*apare o fereastra cu toate punctele de lucru ale respectivului partener din care selectati punctul de lucru dorit ([[Manual:Integrat/Cataloage/EDI - Parteneri|EDI - Parteneri]])
*se completeaza automat informatii despre:
**Punct de lucru, Magazin, GLN, Adresa, Localitate, Judet / Sector, Tara, Cod postal
Necompletarea unora dintre aceste informatii face sa esueze transmiterea documentelor.
 
==Departamente==
Pentru un tert se pot adauga, modifica sau sterge si informatii despre Departamente.
 
Adaugarea informatiei se face apeland functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F2 adaugare rand|F2 adaugare rand]] sau combinatia de taste [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#Ctrl+F2 Adaugare|Ctrl+F2]] si selectarea din lista a operatiei dorite prin dublu-click.
 
Apare o fereastra in care se completeaza informatii despre
*Prefix
*Nr.DPC - numar departament client - obligatoriu
*Denumire
Salvarea informatiilor se face apeland functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F5 Salvare|F5 Salvare]] sau apasand [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butonul]] Salvare.
 
Abandonarea actiunii de actualizare se face apeland functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F4 Abandon|F4 Abandon]] sau apasand [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butonul]] Abandon.
 
 
Modificarea informatiilor necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F3 modificare rand|F3 modificare rand]].
 
Stergerea informatiilor necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F8 stergere rand|F8 stergere rand]].
===EDI - ce informatii devin obligatorii===
In cazul in care transmiterea comenzilor, avizelor si a facturilor pentru acest partener se face prin intermediul modulului EDI, completarea informatiilor despre departamente este obligatorie in cazul anumitor parteneri.
Necompletarea '''numarului de departament client''' face sa esueze preluarea comenzilor.
 
==Speciale==
Pe aceasta pagina se poate
*bifa rubrica '''Conversie valori introduse in avize si facturi in moneda locala'''
Se foloseste in cazul in care doriti sa introduceti pretul in VALUTA si apoi sa fie automat convertit in MONEDA LOCALA  iar pretul de vanzare sa fie declarat in VALUTA.
*declara '''Moneda in care se factureaza transportul (bon de transport)''' - selectare din lista de monede din [[Manual:Integrat/Cataloage/Monede|catalogul de Monede]]
 
===Informatii utile pentru livrare===
*Listarea kg brute sau nete pe etichetele de bax / palet
**se bifeaza una dintre rubricile '''Listare net / etichete bax''' sau '''Listare brut / etichete palet'''
*Listare fisa palet (livrare) - se realizeaza prin bifarea acestei rubrici
*Formatul pentru data de livrare pe bax / palet
**se bifeaza una dintre rubricile
***'''Data livrare in format 1000ZZLL (bax)''', '''Data livrare in format 1000ZZLL (palet)'''
***'''Data livrare in format LssZZ (bax)''', Data livrare in format LssZZ (palet)
*Avizare paleti (livrare)
**bifarea acestei rubrici are ca efect listarea paletilor ca si pozitie distincta in aviz si, daca este cazul, in factura.
**nebifarea acestei rubrici are ca efect listarea informatiei despre paleti doar in rubrica de observatii din cadrul avizului
*Lot client (livrare)
**bifarea acestei rubrici permite introducerea numarului de lot comunicat de client in cadrul fiecarui rand din comanda; acest numar de lot se printeaza pe etichete
 
==Observatii==
Pe aceasta pagina se poate completa un text care apare pe
*anumite tipuri de facturi
**informatii despre contractul pe baza caruia se face vanzarea, etc
*pe etichetele de bax sau palet in cazul etichetarilor logistice GS1
**informatii despre Producator, Ambalator, Stampila, FurnizorID
 
==Delegati==
Pe aceasta pagina se pot completa informatii despre delegatul stabilit de partener pentru relatia cu firma dvs
*Delegat, Act de identitate, Eliberat de, Auto tip si Auto nr.
Aceste informatii se preiau pe documentele primite sau emise in relatia cu partenerul - avize, facturi
==Link-uri==
===Situatie contabila===
Apasarea acestui [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|buton]] are ca efect apelarea ferestrei [[Manual:Integrat/Terti/Situatii/Situatie contabila|Situatie contabila]].
===Facturi nestinse===
Apasarea acestui [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|buton]] are ca efect apelarea ferestrei [[Manual:Integrat/Terti/Situatii/Facturi nestinse|Facturi nestinse]].
 
Sunt prezentate doar facturile nestinse ale acestui tert.
===Fisa tert total===
Apasarea acestui [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|buton]] are ca efect aparitia unei ferestre in care sunt prezentate informatii despre
*Plati / Vanzari
*Incasari / Achizitii
*De incasat sau De plata - in funtie de raportul dintre cele doua valori de mai sus
===Sold centru===
===Situatie furnizor===
===Comparatii achizitii de la furnizor===

Versiunea curentă din 16 ianuarie 2020 06:40

Setari , Tutoriale

Prin intermediul acestei ferestre se adauga, modifica sau sterg datele despre un tert.

In cadrul ferestrei sunt doua pagini principale:

  • Cautare se poate efectua cautarea unui tert
  • Editare se pot actualiza datele principale despre tert, pe aceasta pagina exista un set de subpagini