|
|
(Nu s-au afișat 18 versiuni intermediare efectuate de același utilizator) |
Linia 2: |
Linia 2: |
| '''[[Manual:Integrat/Tutoriale#Terti|Tutoriale]]''' | | '''[[Manual:Integrat/Tutoriale#Terti|Tutoriale]]''' |
|
| |
|
| Prin intermediul acestei [[Manual:Integrat/Notiuni/Ferestre|ferestre]] se adauga, modifica sau sterg datele despre un tert. | | Prin intermediul acestei ferestre se adauga, modifica sau sterg datele despre un tert. |
|
| |
|
| Prin intermediul paginii [[Manual:Integrat/Terti/Catalog terti/Editare|Editare]] se pot actualiza datele despre tert iar prin intermediul paginii [[Manual:Integrat/Terti/Catalog terti/Cautare|Cautare]] se poate efectua cautarea unui tert.
| | In cadrul ferestrei sunt doua pagini principale: |
|
| |
|
| | *[[Manual:Integrat/Terti/Catalog terti/Cautare|Cautare]] se poate efectua cautarea unui tert |
|
| |
|
| | | *[[Manual:Integrat/Terti/Catalog terti/Editare|Editare]] se pot actualiza datele principale despre tert, pe aceasta pagina exista un set de subpagini |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| ==Alte informatii grupate tematic==
| |
| ===Client===
| |
| | |
| ===Furnizor===
| |
| ====Termen facturare (zile)====
| |
| Completarea acestei rubrici are ca efect completarea automata a rubricii scadenta la inregistrarea unui aviz. Scadenta reprezinta data maxima pana la care trebuie emisa factura.
| |
| ====Plata - modalitate si termen====
| |
| Informatiile despre Modalitate de plata - selectie din lista - si termen de plata (zile) se preiau automat la introducerea unei facturi a partenerului.
| |
| Termenul de plata contribuie la calculul automat al datei de scadenta pentru factura.
| |
| Scadenta este data de la care porneste calculul penalitatilor in cazul intarzierii platii (vezi si [[Manual:Integrat/Gestiune/Furnizori/Facturi furnizori|Facturi furnizori]]).
| |
| | |
| ====Discount achizitii si Credit primit====
| |
| Completarea rubricilor Discount achizitii, Discount achizitii/luna si Credit are ca efect utilizarea acestor informatii in [[Manual:Integrat/Notiuni/Ferestre|fereastra]] [[Manual:Integrat/Rapoarte/Flux - furnizori|Flux - furnizori]], in rapoartele Flux - furnizori si Flux - vanzari.
| |
| | |
| Pentru accesarea acestei [[Manual:Integrat/Notiuni/Ferestre|ferestre]] trebuie sa aveti bifata rubrica [[Manual:Integrat/Generale/Lotizare/Setari#Activare sistem lotizare interna|Activare sistem lotizare interna]].
| |
| | |
| ====Identificare furnizor====
| |
| Nr. ID furnizor - aceasta rubrica este completata in cazul
| |
| *utilizarii modulului EDI - obligatoriu
| |
| *importului de date din alte aplicatii (ex: SAGA) - rubrica este completata automat in momentul importului
| |
| | |
| ====Coeficient penalizare intarziere la plata====
| |
| Completarea rubricii Coeficient penalizare intarziere la plata este necesara pentru calculul penalizarii in cazul intarzierii platii (vezi si [[Manual:Integrat/Gestiune/Furnizori/Facturi furnizori|Facturi furnizori]]).
| |
| | |
| ====Comanda====
| |
| Comenzi de aprovizionare catre partener se pot genera prin intermediul [[Manual:Integrat/Notiuni/Ferestre|ferestrei]] [[Manual:Integrat/Gestiune/Furnizori/Comenzi furnizori|Comenzi furnizori]].
| |
| | |
| Pentru aceasta este necesara
| |
| *bifarea rubricilor aferente zilelor din saptamana in care se poate lansa o comanda | |
| Se mai pot bifa
| |
| *Livrare - zile de sfarsit de saptamana sau sarbatoare - in cazul in care livrarea se poate face si in aceste zile
| |
| | |
| Bifarea rubricii Inactiv comanda elimina furnizorul din lista celor pentru care pot genera comenzi prin intermediul [[Manual:Integrat/Notiuni/Ferestre|ferestrei]] [[Manual:Integrat/Gestiune/Furnizori/Comenzi furnizori|Comenzi furnizori]].
| |
| | |
| Rubrica Termen de livrare se completeaza cu numarul de zile intre data lansarii comenzii si livrare.
| |
| | |
| Informatia completata in rubrica Zile extra este utilizata la stabilirea zilelor de stoc existente pentru un articol si, eventual, a excesului de stoc.
| |
| ====Moneda implicita====
| |
| Aceasta rubrica se completeaza in cazul in care
| |
| *firma dvs. nu lucreaza cu marfa pe stoc si la fiecare comanda de client trebuie introdusa si o comanda de furnizor. Lansarea automata a comenzilor catre furnizori este posibila daca aveti bifata rubrica [[Manual:Integrat/Gestiune/Clienti/Comenzi clienti/Setari#Activare rubrica "Furnizor"|Activare rubrica "Furnizor"]]
| |
| *moneda in care se fac achizitii de la acest partener este diferita de moneda implicita declarata in fereastra [[Manual:Integrat/Cataloage/Date despre firma#Generale|Date despre firma]]
| |
| | |
| ===Contacte===
| |
| | |
| Pentru un tert se pot adauga, modifica informatii despre persoanele de contact prin intermediu ferestrei [[Manual:Integrat/Terti/Catalog terti/Contacte|Contacte]].
| |
| | |
| Adaugarea informatiei se face apeland functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F2 adaugare rand|F2 adaugare rand]] care are ca efect deschiderea ferestrei [[Manual:Integrat/Terti/Catalog terti/Contacte|Contacte]] unde urmeaza sa se completeze datele despre persoana de contact.
| |
| | |
| Modificarea sau stergerea acestor informatii necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F3 modificare rand|F3 modificare rand]], respectiv [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F8 stergere rand|F8 stergere rand]].
| |
| | |
| ===Puncte===
| |
| Pentru un tert se pot adauga, modifica sau sterge si informatii despre Puncte de lucru.
| |
| | |
| Adaugarea informatiei se face apeland functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F2 adaugare rand|F2 adaugare rand]] sau combinatia de taste [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#Ctrl+F2 Adaugare|Ctrl+F2]] si selectarea din lista a operatiei dorite prin dublu-click.
| |
| | |
| Apare o [[Manual:Integrat/Notiuni/Ferestre|fereastra]] in care se completeaza informatii despre (vezi si [[#EDI - ce informatii devin obligatorii|EDI - ce informatii devin obligatorii]])
| |
| *Punct de lucru - obligatoriu
| |
| *Magazin, GLN
| |
| *Gestiune - se completeaza doar daca punctul de lucru este un punct de lucru al firmei dvs. si se efectueaza transferuri intre gestiuni
| |
| *Mobil, Telefon, Fax
| |
| *Adresa, Localitate, Judet / Sector, Tara, Cod postal
| |
| *Agent, Delegat - in cazul clientilor foarte mari exista posibilitatea de a atasa un agent / delegat fiecarui punct de lucru
| |
| *E-mail - este adresa de corespondenta cu punctul de lucru
| |
| Se poate stabili tipul de e-mail-uri care pot fi primite la punctul de lucru
| |
| *(toate)
| |
| *Comenzi furnizori
| |
| *Anexe contracte paza
| |
| *Comenzi clienti
| |
| *Facturi clienti
| |
| Selectarea se face prin
| |
| *pozitionare pe optiunea dorita in lista '''Tipuri de email disponibile'''
| |
| *apasarea dublu-click pe butonul din stanga al mouse-ului
| |
| Deselectarea se face prin
| |
| *pozitionare pe optiunea dorita in lista '''Tipuri email selectate'''
| |
| *apasarea dublu-click pe butonul din stanga al mouse-ului
| |
| | |
| Salvarea informatiilor se face apeland functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F5 Salvare|F5 Salvare]] sau apasand [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butonul]] Salvare.
| |
| | |
| Abandonarea actiunii de actualizare se face apeland functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F4 Abandon|F4 Abandon]] sau apasand [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butonul]] Abandon.
| |
| | |
| | |
| Modificarea informatiilor necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F3 modificare rand|F3 modificare rand]].
| |
| | |
| Stergerea informatiilor necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F8 stergere rand|F8 stergere rand]].
| |
| | |
| Stergerea se realizeaza numai daca aceasta informatie nu se regaseste in nici un document emis pentru respectivul tert.
| |
| | |
| ===Departamente===
| |
| Pentru un tert se pot adauga, modifica sau sterge si informatii despre Departamente.
| |
| | |
| Adaugarea informatiei se face apeland functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F2 adaugare rand|F2 adaugare rand]] sau combinatia de taste [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#Ctrl+F2 Adaugare|Ctrl+F2]] si selectarea din lista a operatiei dorite prin dublu-click.
| |
| | |
| Apare o [[Manual:Integrat/Notiuni/Ferestre|fereastra]] in care se completeaza informatii despre
| |
| *Prefix
| |
| *Nr.DPC - numar departament client - obligatoriu
| |
| *Denumire
| |
| Salvarea informatiilor se face apeland functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F5 Salvare|F5 Salvare]] sau apasand [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butonul]] Salvare.
| |
| | |
| Abandonarea actiunii de actualizare se face apeland functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F4 Abandon|F4 Abandon]] sau apasand [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butonul]] Abandon.
| |
| | |
| | |
| Modificarea informatiilor necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F3 modificare rand|F3 modificare rand]].
| |
| | |
| Stergerea informatiilor necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F8 stergere rand|F8 stergere rand]].
| |
| | |
| ===Speciale===
| |
| Pe aceasta pagina se poate
| |
| *bifa rubrica '''Conversie valori introduse in avize si facturi in moneda locala'''
| |
| Se foloseste in cazul in care doriti sa introduceti pretul in VALUTA si apoi sa fie automat convertit in MONEDA LOCALA iar pretul de vanzare sa fie declarat in VALUTA.
| |
| *declara '''Moneda in care se factureaza transportul (bon de transport)''' - selectare din lista de monede din [[Manual:Integrat/Cataloage/Monede|catalogul de Monede]]
| |
| | |
| ====Informatii utile pentru livrare====
| |
| *Listarea kg brute sau nete pe etichetele de bax / palet
| |
| **se bifeaza una dintre rubricile '''Listare net / etichete bax''' sau '''Listare brut / etichete palet'''
| |
| *Listare fisa palet (livrare) - se realizeaza prin bifarea acestei rubrici
| |
| *Formatul pentru data de livrare pe bax / palet
| |
| **se bifeaza una dintre rubricile
| |
| ***'''Data livrare in format 1000ZZLL (bax)''', '''Data livrare in format 1000ZZLL (palet)'''
| |
| ***'''Data livrare in format LssZZ (bax)''', Data livrare in format LssZZ (palet)
| |
| *Avizare paleti (livrare)
| |
| **bifarea acestei rubrici are ca efect listarea paletilor ca si pozitie distincta in aviz si, daca este cazul, in factura.
| |
| **nebifarea acestei rubrici are ca efect listarea informatiei despre paleti doar in rubrica de observatii din cadrul avizului
| |
| *Lot client (livrare)
| |
| **bifarea acestei rubrici permite introducerea numarului de lot comunicat de client in cadrul fiecarui rand din comanda; acest numar de lot se printeaza pe etichete
| |
| | |
| ===Observatii===
| |
| Pe aceasta pagina se poate completa un text care apare pe
| |
| *anumite tipuri de facturi
| |
| **informatii despre contractul pe baza caruia se face vanzarea, etc
| |
| *pe etichetele de bax sau palet in cazul etichetarilor logistice GS1
| |
| **informatii despre Producator, Ambalator, Stampila, FurnizorID
| |
| | |
| ===Delegati===
| |
| Pe aceasta pagina se pot completa informatii despre delegatul stabilit de partener pentru relatia cu firma dvs
| |
| *Delegat, Act de identitate, Eliberat de, Auto tip si Auto nr.
| |
| Aceste informatii se preiau pe documentele primite sau emise in relatia cu partenerul - avize, facturi
| |
| | |
| ==Link-uri==
| |
| ===Situatie contabila===
| |
| Apasarea acestui [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|buton]] are ca efect apelarea [[Manual:Integrat/Notiuni/Ferestre|ferestrei]] [[Manual:Integrat/Terti/Situatii/Situatie contabila|Situatie contabila]].
| |
| ===Facturi nestinse===
| |
| Apasarea acestui [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|buton]] are ca efect apelarea [[Manual:Integrat/Notiuni/Ferestre|ferestrei]] [[Manual:Integrat/Terti/Situatii/Facturi nestinse|Facturi nestinse]].
| |
| | |
| Sunt afisate doar facturile nestinse ale acestui tert.
| |
| ===Fisa tert total===
| |
| Apasarea acestui [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|buton]] are ca efect aparitia unei [[Manual:Integrat/Notiuni/Ferestre|ferestrei]] in care sunt prezentate informatii despre
| |
| *Plati / Vanzari
| |
| *Incasari / Achizitii
| |
| *De incasat sau De plata - in functie de raportul dintre cele doua valori de mai sus
| |
| ===Situatie furnizor===
| |
| Apasarea acestui [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|buton]] are ca efect apelarea unei [[Manual:Integrat/Notiuni/Ferestre|ferestre]] in care sunt prezentate informatii despre
| |
| *Achizitii, Plati, De plata - valoarea achizitiilor, platile efectuate si restul de plata
| |
| *Stoc real - stocul pentru articolele achizitionate de la furnizor; se iau in calcul articolele care au completata rubrica Furnizor din [[Manual:Integrat/Articole/Catalog articole|catalogul de articole]] cu acest furnizor
| |
| *Vanzari neincasate - vanzarile neincasate din articole ale acestui furnizor
| |
| *Stoc virtual - Stoc real + Vanzari neincasate
| |
| | |
| Se mai ofera informatii, prezentate in [[Manual:Integrat/Notiuni/Tabele|tabel]], despre
| |
| *'''Articole achizitionate existente in stoc''' - articolele achizitionate de la furnizor care mai exista in stoc
| |
| **Cod, Denumire, Pret, Stoc, % din stoc, %vandut
| |
| *'''Clienti care mai au de achitat''' - clientii care au achizitionat articole ale furnizorului si mai au de achitat
| |
| **Denumire, Facturat, De incasat, % de achitare
| |
| *''' Articole care mai sunt de achitat ''' - articolele achizitionate de la furnizor si vandute catre clienti care mai au de achitat
| |
| **Denumire, De incasat, Facturat
| |
| | |
| ===Comparatii achizitii de la furnizor===
| |
| Apasarea acestui [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|buton]] are ca efect apelarea [[Manual:Integrat/Notiuni/Ferestre|ferestrei]] [[Manual:Integrat/Terti/Situatii/Comparatie achizitii de la furnizor|Comparatie achizitii de la furnizor]].
| |