Manual:Integrat/Front office/Point of Sale: Diferență între versiuni

De la Manual
Sari la navigare Sari la căutare
m (a protejat „Manual:Integrat/Front office/Point of Sale” ([Modificare=Autorizat doar pentru administratori] (indefinit) [Redenumire=Autorizat doar pentru administratori] (indefinit)) [în cascadă])
mFără descriere a modificării
 
(Nu s-au afișat 27 de versiuni intermediare efectuate de același utilizator)
Linia 1: Linia 1:
Front office
'''[[Manual:Integrat/Front office/Setari|Setari]]'''
 
Prin intermediul aceste ferestre se pot prelua comenzi de vanzare si se pot emite documente de tip bon fiscal si factura.
 
=Tabel articole=
Tabelul cu articole comandate contine rubriciule: Nr. crt, Denumire, Cantitate, UM, Pret, Total, Cod, Baxuri, %Discount, Bonus, Descriere
 
=Adaugare articole in comanda=
Adaugarea articolelor in comanda se poate realiza prin :
*scanarea codului de bara al articolului
*selectarea articolului din catalog prin intermediul functiei F3 Articole
 
=Functii=
*F2 Bon / Factura =  stabilirea tipului de document : bon / factura
*F3 Articole = apelarea catalogului de articole
*F4 Client = apelarea catalogului terti
*F5 Delegat = stabilirea delegatului
*F6 Anulare = anularea comenzii curente
*F7 Diferente vs. comanda = prezinta o fereastra in care sunt prezentate diferentele intre comanda curenta si cea initiala
*F8 Stergere = stergerea comenzii curente
*F11 Discount = stabilirea discountului care se acordata pentru comanda curenta
*F12 Total = terminarea comenzii prin emiterea documentului fiscal
 
=Butoane=
 
==In partea de jus a ferestrei==
 
*? = prezinta comenzile rapide
**...CUI - selectare client prin introducerea CUI-ului (exemplu: ...12423691)
**...+100 - adaugarea in casa de marcat a soldului initial (exemplu: ...+100)
**...-100 - scoatere din casa de marcat a unei sume (exemplu: ...-100)
**..Z - listare raport Z
**..X - listare raport X
**..!NrCmd - import comanda introdusa prin gestiune (exemplu: ..152478)
**Cantitate*Cod = stabilirea cantitatii comandate si a articolului; se poate introduce cantitate urmata de * apoi se scaneaza articolul
**Cantitate*Cod*NrCmd*Pozitie = stornare ; in cazul in care pe comanda initiala articolul a fost vandut de mai multe ori atunci rubrica pozitie trebuie completata cu pozitia care se storneaza; in cazul in care a fost vandut o singura data atunci se completeaza cu 1
**Canntitate#Cod = vanzare sub cantitatea minima pe care poate fi vanduta; aste valabila doar daca este completata rubrica comanda minima client in catalogul de articole
**+Cantitate = modifica ultima cantitata vanduta prin stergerea pozitiei respective si introducerea unei pozitii noi
 
==In partea de jos a ferestrei==
 
*noua = in cazul in care comanda curenta nu este finalizata se poate adauga o comanda noua iar comanda curenta ramane in asteptare si poare fi incarcata din lista de comenzi prin intermediul butonului '''cmd'''
*preluare = preluarea comenzilor introduse prin intermediul Web-Connector
*transfer = trasferul comenzii curente catre alt post de lucru in vederea fiscalizarii
*accept = plasarea si confirmarea unui accept pentru incasare cu CEC/BO sau vanzare pe credit
*cmd = lista de comenzi
 
==In partea din dreapta a ferestrei==
*Subtotal = prezinta subtotalul comenzii; valoarea inainte de discount
*Discount = prezinta discountu procentual si valoric
*Total = prezinta valoarea finala a comenzii
*Client = prezinta informatii despre client; se poate selecta clientul
*Delegat = prezinta informatii despre client; se poate modifica date despre delegat
*Cash = se introduce suma incasata in numerar ; in cazul in care suma este mai mare decat totalul atunci este afisata rubrica rest
*Card = se introduce suma incasata prin card
*CEC = se introduce suma incasata prin CEC
*Tichete = se introduce suma incasata prin CEC
*Credit = se introduce suma aceeptata ca si credit
*Info cost = informatii privont stocul si pretul de vanzare
*Cantaribile = apeleaza fereastra '''Cautare articol''' selectand doar articolele cantaribile
*Articole = apeleaza fereastra '''Cautare articol'''
 
In fereastra '''Cautare articol''' articolele sunt prezentate arborescent avand ca punct de pornire grupele de articole.
 
=Setari=
 
Inainte de a folosi aceasta fereastra sunt necesare o serie de setari cum ar fi:
*stabilirea regulilor generale in setarile aferente modulului [[Manual:Integrat/Front office/Setari|Front office]]
*stabilirea tipurilor de documente si a altor regului in [[Manual:Integrat/Gestiune/Clienti/Point of Sale/Setari|Point of Sale]]
*declararea numerelor si seriilor pentru documentele folosite in [[Manual:Integrat/Speciale#Serii si numere|Serii si numere]]
*stabilirea tipului de utilizator in [[Manual:Integrat/Utile/Utilizatori si drepturi/Editare|Utilizatori si drepturi]]
 
=Imagine=
 
[[Image:F_POS.jpg]]

Versiunea curentă din 7 februarie 2020 10:38

Setari

Prin intermediul aceste ferestre se pot prelua comenzi de vanzare si se pot emite documente de tip bon fiscal si factura.

Tabel articole[modificare]

Tabelul cu articole comandate contine rubriciule: Nr. crt, Denumire, Cantitate, UM, Pret, Total, Cod, Baxuri, %Discount, Bonus, Descriere

Adaugare articole in comanda[modificare]

Adaugarea articolelor in comanda se poate realiza prin :

  • scanarea codului de bara al articolului
  • selectarea articolului din catalog prin intermediul functiei F3 Articole

Functii[modificare]

  • F2 Bon / Factura = stabilirea tipului de document : bon / factura
  • F3 Articole = apelarea catalogului de articole
  • F4 Client = apelarea catalogului terti
  • F5 Delegat = stabilirea delegatului
  • F6 Anulare = anularea comenzii curente
  • F7 Diferente vs. comanda = prezinta o fereastra in care sunt prezentate diferentele intre comanda curenta si cea initiala
  • F8 Stergere = stergerea comenzii curente
  • F11 Discount = stabilirea discountului care se acordata pentru comanda curenta
  • F12 Total = terminarea comenzii prin emiterea documentului fiscal

Butoane[modificare]

In partea de jus a ferestrei[modificare]

  • ? = prezinta comenzile rapide
    • ...CUI - selectare client prin introducerea CUI-ului (exemplu: ...12423691)
    • ...+100 - adaugarea in casa de marcat a soldului initial (exemplu: ...+100)
    • ...-100 - scoatere din casa de marcat a unei sume (exemplu: ...-100)
    • ..Z - listare raport Z
    • ..X - listare raport X
    • ..!NrCmd - import comanda introdusa prin gestiune (exemplu: ..152478)
    • Cantitate*Cod = stabilirea cantitatii comandate si a articolului; se poate introduce cantitate urmata de * apoi se scaneaza articolul
    • Cantitate*Cod*NrCmd*Pozitie = stornare ; in cazul in care pe comanda initiala articolul a fost vandut de mai multe ori atunci rubrica pozitie trebuie completata cu pozitia care se storneaza; in cazul in care a fost vandut o singura data atunci se completeaza cu 1
    • Canntitate#Cod = vanzare sub cantitatea minima pe care poate fi vanduta; aste valabila doar daca este completata rubrica comanda minima client in catalogul de articole
    • +Cantitate = modifica ultima cantitata vanduta prin stergerea pozitiei respective si introducerea unei pozitii noi

In partea de jos a ferestrei[modificare]

  • noua = in cazul in care comanda curenta nu este finalizata se poate adauga o comanda noua iar comanda curenta ramane in asteptare si poare fi incarcata din lista de comenzi prin intermediul butonului cmd
  • preluare = preluarea comenzilor introduse prin intermediul Web-Connector
  • transfer = trasferul comenzii curente catre alt post de lucru in vederea fiscalizarii
  • accept = plasarea si confirmarea unui accept pentru incasare cu CEC/BO sau vanzare pe credit
  • cmd = lista de comenzi

In partea din dreapta a ferestrei[modificare]

  • Subtotal = prezinta subtotalul comenzii; valoarea inainte de discount
  • Discount = prezinta discountu procentual si valoric
  • Total = prezinta valoarea finala a comenzii
  • Client = prezinta informatii despre client; se poate selecta clientul
  • Delegat = prezinta informatii despre client; se poate modifica date despre delegat
  • Cash = se introduce suma incasata in numerar ; in cazul in care suma este mai mare decat totalul atunci este afisata rubrica rest
  • Card = se introduce suma incasata prin card
  • CEC = se introduce suma incasata prin CEC
  • Tichete = se introduce suma incasata prin CEC
  • Credit = se introduce suma aceeptata ca si credit
  • Info cost = informatii privont stocul si pretul de vanzare
  • Cantaribile = apeleaza fereastra Cautare articol selectand doar articolele cantaribile
  • Articole = apeleaza fereastra Cautare articol

In fereastra Cautare articol articolele sunt prezentate arborescent avand ca punct de pornire grupele de articole.

Setari[modificare]

Inainte de a folosi aceasta fereastra sunt necesare o serie de setari cum ar fi:

Imagine[modificare]

F POS.jpg