Manual:Integrat/Front office/Point of Sale: Diferență între versiuni

De la Manual
Sari la navigare Sari la căutare
mFără descriere a modificării
 
(Nu s-au afișat 20 de versiuni intermediare efectuate de același utilizator)
Linia 1: Linia 1:
'''[[Manual:Integrat/Front office/Setari|Setari]]'''
Prin intermediul aceste ferestre se pot prelua comenzi de vanzare si se pot emite documente de tip bon fiscal si factura.
Prin intermediul aceste ferestre se pot prelua comenzi de vanzare si se pot emite documente de tip bon fiscal si factura.


=Tabel articole=
=Tabel articole=
Tabelul cu articole comandate contine:
Tabelul cu articole comandate contine rubriciule: Nr. crt, Denumire, Cantitate, UM, Pret, Total, Cod, Baxuri, %Discount, Bonus, Descriere
*Nr. crt
 
*Denumire
=Adaugare articole in comanda=
*Cantitate
Adaugarea articolelor in comanda se poate realiza prin :
*UM
*scanarea codului de bara al articolului
*Pret
*selectarea articolului din catalog prin intermediul functiei F3 Articole
*Total
*Cod
*Baxuri
*Discount %
*Bonus
*Descriere


=Functii=
=Functii=
Linia 27: Linia 23:


=Butoane=
=Butoane=
==In partea de jus a ferestrei==
*? = prezinta comenzile rapide
**...CUI - selectare client prin introducerea CUI-ului (exemplu: ...12423691)
**...+100 - adaugarea in casa de marcat a soldului initial (exemplu: ...+100)
**...-100 - scoatere din casa de marcat a unei sume (exemplu: ...-100)
**..Z - listare raport Z
**..X - listare raport X
**..!NrCmd - import comanda introdusa prin gestiune (exemplu: ..152478)
**Cantitate*Cod = stabilirea cantitatii comandate si a articolului; se poate introduce cantitate urmata de * apoi se scaneaza articolul
**Cantitate*Cod*NrCmd*Pozitie = stornare ; in cazul in care pe comanda initiala articolul a fost vandut de mai multe ori atunci rubrica pozitie trebuie completata cu pozitia care se storneaza; in cazul in care a fost vandut o singura data atunci se completeaza cu 1
**Canntitate#Cod = vanzare sub cantitatea minima pe care poate fi vanduta; aste valabila doar daca este completata rubrica comanda minima client in catalogul de articole
**+Cantitate = modifica ultima cantitata vanduta prin stergerea pozitiei respective si introducerea unei pozitii noi
==In partea de jos a ferestrei==
*noua = in cazul in care comanda curenta nu este finalizata se poate adauga o comanda noua iar comanda curenta ramane in asteptare si poare fi incarcata din lista de comenzi prin intermediul butonului '''cmd'''
*noua = in cazul in care comanda curenta nu este finalizata se poate adauga o comanda noua iar comanda curenta ramane in asteptare si poare fi incarcata din lista de comenzi prin intermediul butonului '''cmd'''
*preluare = preluarea comenzilor introduse prin intermediul Web-Connector
*preluare = preluarea comenzilor introduse prin intermediul Web-Connector
Linia 32: Linia 45:
*accept = plasarea si confirmarea unui accept pentru incasare cu CEC/BO sau vanzare pe credit
*accept = plasarea si confirmarea unui accept pentru incasare cu CEC/BO sau vanzare pe credit
*cmd = lista de comenzi
*cmd = lista de comenzi
==In partea din dreapta a ferestrei==
*Subtotal = prezinta subtotalul comenzii; valoarea inainte de discount
*Discount = prezinta discountu procentual si valoric
*Total = prezinta valoarea finala a comenzii
*Client = prezinta informatii despre client; se poate selecta clientul
*Delegat = prezinta informatii despre client; se poate modifica date despre delegat
*Cash = se introduce suma incasata in numerar ; in cazul in care suma este mai mare decat totalul atunci este afisata rubrica rest
*Card = se introduce suma incasata prin card
*CEC = se introduce suma incasata prin CEC
*Tichete = se introduce suma incasata prin CEC
*Credit = se introduce suma aceeptata ca si credit
*Info cost = informatii privont stocul si pretul de vanzare
*Cantaribile = apeleaza fereastra '''Cautare articol''' selectand doar articolele cantaribile
*Articole = apeleaza fereastra '''Cautare articol'''
In fereastra '''Cautare articol''' articolele sunt prezentate arborescent avand ca punct de pornire grupele de articole.
=Setari=
Inainte de a folosi aceasta fereastra sunt necesare o serie de setari cum ar fi:
*stabilirea regulilor generale in setarile aferente modulului [[Manual:Integrat/Front office/Setari|Front office]]
*stabilirea tipurilor de documente si a altor regului in [[Manual:Integrat/Gestiune/Clienti/Point of Sale/Setari|Point of Sale]]
*declararea numerelor si seriilor pentru documentele folosite in [[Manual:Integrat/Speciale#Serii si numere|Serii si numere]]
*stabilirea tipului de utilizator in [[Manual:Integrat/Utile/Utilizatori si drepturi/Editare|Utilizatori si drepturi]]
=Imagine=
[[Image:F_POS.jpg]]

Versiunea curentă din 7 februarie 2020 10:38

Setari

Prin intermediul aceste ferestre se pot prelua comenzi de vanzare si se pot emite documente de tip bon fiscal si factura.

Tabel articole[modificare]

Tabelul cu articole comandate contine rubriciule: Nr. crt, Denumire, Cantitate, UM, Pret, Total, Cod, Baxuri, %Discount, Bonus, Descriere

Adaugare articole in comanda[modificare]

Adaugarea articolelor in comanda se poate realiza prin :

  • scanarea codului de bara al articolului
  • selectarea articolului din catalog prin intermediul functiei F3 Articole

Functii[modificare]

  • F2 Bon / Factura = stabilirea tipului de document : bon / factura
  • F3 Articole = apelarea catalogului de articole
  • F4 Client = apelarea catalogului terti
  • F5 Delegat = stabilirea delegatului
  • F6 Anulare = anularea comenzii curente
  • F7 Diferente vs. comanda = prezinta o fereastra in care sunt prezentate diferentele intre comanda curenta si cea initiala
  • F8 Stergere = stergerea comenzii curente
  • F11 Discount = stabilirea discountului care se acordata pentru comanda curenta
  • F12 Total = terminarea comenzii prin emiterea documentului fiscal

Butoane[modificare]

In partea de jus a ferestrei[modificare]

  • ? = prezinta comenzile rapide
    • ...CUI - selectare client prin introducerea CUI-ului (exemplu: ...12423691)
    • ...+100 - adaugarea in casa de marcat a soldului initial (exemplu: ...+100)
    • ...-100 - scoatere din casa de marcat a unei sume (exemplu: ...-100)
    • ..Z - listare raport Z
    • ..X - listare raport X
    • ..!NrCmd - import comanda introdusa prin gestiune (exemplu: ..152478)
    • Cantitate*Cod = stabilirea cantitatii comandate si a articolului; se poate introduce cantitate urmata de * apoi se scaneaza articolul
    • Cantitate*Cod*NrCmd*Pozitie = stornare ; in cazul in care pe comanda initiala articolul a fost vandut de mai multe ori atunci rubrica pozitie trebuie completata cu pozitia care se storneaza; in cazul in care a fost vandut o singura data atunci se completeaza cu 1
    • Canntitate#Cod = vanzare sub cantitatea minima pe care poate fi vanduta; aste valabila doar daca este completata rubrica comanda minima client in catalogul de articole
    • +Cantitate = modifica ultima cantitata vanduta prin stergerea pozitiei respective si introducerea unei pozitii noi

In partea de jos a ferestrei[modificare]

  • noua = in cazul in care comanda curenta nu este finalizata se poate adauga o comanda noua iar comanda curenta ramane in asteptare si poare fi incarcata din lista de comenzi prin intermediul butonului cmd
  • preluare = preluarea comenzilor introduse prin intermediul Web-Connector
  • transfer = trasferul comenzii curente catre alt post de lucru in vederea fiscalizarii
  • accept = plasarea si confirmarea unui accept pentru incasare cu CEC/BO sau vanzare pe credit
  • cmd = lista de comenzi

In partea din dreapta a ferestrei[modificare]

  • Subtotal = prezinta subtotalul comenzii; valoarea inainte de discount
  • Discount = prezinta discountu procentual si valoric
  • Total = prezinta valoarea finala a comenzii
  • Client = prezinta informatii despre client; se poate selecta clientul
  • Delegat = prezinta informatii despre client; se poate modifica date despre delegat
  • Cash = se introduce suma incasata in numerar ; in cazul in care suma este mai mare decat totalul atunci este afisata rubrica rest
  • Card = se introduce suma incasata prin card
  • CEC = se introduce suma incasata prin CEC
  • Tichete = se introduce suma incasata prin CEC
  • Credit = se introduce suma aceeptata ca si credit
  • Info cost = informatii privont stocul si pretul de vanzare
  • Cantaribile = apeleaza fereastra Cautare articol selectand doar articolele cantaribile
  • Articole = apeleaza fereastra Cautare articol

In fereastra Cautare articol articolele sunt prezentate arborescent avand ca punct de pornire grupele de articole.

Setari[modificare]

Inainte de a folosi aceasta fereastra sunt necesare o serie de setari cum ar fi:

Imagine[modificare]

F POS.jpg