Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Angajati/Editare: Diferență între versiuni

De la Manual
Sari la navigare Sari la căutare
mFără descriere a modificării
mFără descriere a modificării
Linia 1: Linia 1:
'''[[Manual:Integrat/Salarii/Avans si lichidare/Setari|Setari]]''' ,   
'''[[Manual:Integrat/Salarii/Avans si lichidare/Setari|Setari]]''' ,   
'''[[Manual:Integrat/Tutoriale#Salarii/Actualizari/Angajati|Tutoriale]]'''
'''[[Manual:Integrat/Tutoriale#Salarii/Actualizari/Angajati|Tutoriale]]'''
Daca modulul de Salarii nu este folosit, pentru declararea informatiilor despre angajatii care indeplinesc activitati de agent, delegat, sofer, gestionar, vanzator, etc, se apeleaza [[Manual:Integrat/Notiuni/Ferestre|fereastra]] '''[[Manual:Integrat/Cataloage/Angajati – date sumare|Angajati – date sumare]]'''. Din lista de angajati astfel declarata, se selecteaza vanzatorii, agentii si delegatii care apar in avize si facturi, gestionarii pentru inventarieri, bonuri de transfer, etc.


Prin intermediul acestei [[Manual:Integrat/Notiuni/Ferestre|ferestre]] se pot gestiona informatii despre angajati.  
Prin intermediul acestei [[Manual:Integrat/Notiuni/Ferestre|ferestre]] se pot gestiona informatii despre angajati.  
Linia 62: Linia 60:


Bifarea rubricii '''Avans fix''' da posibilitatea completarii valorii pentru un avans fix pe care angajatul il incaseaza (vezi '''[[Manual:Integrat/Salarii/Avans si lichidare/Avans|Avans - Tipuri de avans]]''')
Bifarea rubricii '''Avans fix''' da posibilitatea completarii valorii pentru un avans fix pe care angajatul il incaseaza (vezi '''[[Manual:Integrat/Salarii/Avans si lichidare/Avans|Avans - Tipuri de avans]]''')
Daca modulul de Salarii nu este folosit, pentru declararea informatiilor despre angajatii care indeplinesc activitati de agent, delegat, sofer, gestionar, vanzator, etc, se apeleaza [[Manual:Integrat/Notiuni/Ferestre|fereastra]] '''[[Manual:Integrat/Cataloage/Angajati – date sumare|Angajati – date sumare]]'''. Din lista de angajati astfel declarata, se selecteaza vanzatorii, agentii si delegatii care apar in avize si facturi, gestionarii pentru inventarieri, bonuri de transfer, etc.

Versiunea de la data 7 februarie 2020 12:54

Setari , Tutoriale

Prin intermediul acestei ferestre se pot gestiona informatii despre angajati.

Informatia este organizata pe mai multe pagini, o pagina care contine informatiile generale despre angajat si alte pagini cu informatii grupate pe urmatoarele tematici:

Introducerea unui angajat nou se realizeaza prin apelarea functiei F2 Adaugare. (vezi si Ce inseamna mesajul "Aveti deja un angajat cu acest CNP"?)

Intrebari frecvente[modificare]

Ce inseamna mesajul "Aveti deja un angajat cu acest CNP"?

Cum "sterg" un angajat pentru care am date in istorie?

Cum ma influenteaza rubricile "Incadrat" sau"Revenire din intrerupere contract de munca"?

Cum ma influenteaza rubricile "Lichidat" sau "Intrerupere contract de munca"?

Cum pot sa achit unui angajat toate drepturile salariale la avans?

Cum pot afla informatii despre concediul de odihna al angajatilor?

Cum se poate adauga sau modifica o informatie in lista de selectie a unei rubrici cu cautare rapida?

Cum selectez modul in care se listeaza?

Revisal[modificare]

Generarea raportarilor Revisal (Registrului General de evidenta a salariatilor) se realizeaza prin intermediul functiei F11 Revisal.

Observatii[modificare]

Verificarea corectitudinii CNP-ului se face automat.

Rubricile Colectiv, Functie, Casa de asigurari sunt rubrici care permit cautare in cataloage. (vezi si Cum se poate adauga sau modifica o informatie in lista de selectie a unei rubrici cu cautare rapida?).

Nu se poate sterge un angajat pentru care avem date in istorie (vezi si Cum "sterg" un angajat pentru care am date in istorie?)

Nu se pot modifica datele unui angajat lichidat decat daca este reangajat. Pentru modificarea datei de incadrare, datei de lichidare, adresei, etc prin intermediul ferestrei Fise fiscale.

Pentru un nou angajat se poate completa rubrica Incadrat (vezi si Cum ma influenteaza rubricile "Incadrat" sau "Revenire din intrerupere contract de munca"?)

  • cu o data mai mica decat data de inceput a lunii pentru care se calculeaza salariile. In acest caz se primeste o atentionare ca data este in afara intervalului pentru care se calculeaza salariile
  • cu o data in intervalul pentru care se calculeaza salariile. In cazul in care data este mai mare decat prima zi din luna apare o intrebare daca se acorda deducere in luna de incadrare

Pentru un nou angajat se propune ca data de Lichidare 31/12/2100 (conventie pentru contract de munca pe perioada nedeterminata) dar aceasta data poate sa fie modificata, in cazul angajatilor cu Contract de munca pe perioada determinata (vezi si Cum ma influenteaza rubricile "Lichidat" sau "Intrerupere contract de munca"?)

Bifarea rubricilor pensie, somaj, sanatate sau impozit din capitolul Nu plateste este posibila numai in cazul angajatilor Part Time, a cenzorilor, a celor din Consiliul de Administratie sau a cetatenilor straini. Bifarea unora dintre aceste rubrici trebuie sa tina cont de legislatia in vigoare si are ca efect neretinerea respectivei sume.

Rubrica primeste deducere (cetatean strain) este activa numai in cazul angajatilor cetateni straini. Bifarea acestei rubrici trebuie sa tina cont de legislatia in vigoare si are ca efect acordarea deducerii de baza la calcului impozitului datorat pe venit.

Bifarea rubricii somaj este posibila numai in luna in care se face incadrarea angajatului si daca legislatia in vigoare prevede reglementari cu privire la scutirea de la plata contributiilor la bugetele de stat pentru angajator.

Completarea rubricii Tip angajat este necesara numai in cazul in care respectivul angajat poate sa apara ca agent, delegat, sofer, gestionar sau vanzator pe un document de tip aviz, factura, etc. sau pentru un tert.

Bifarea rubricii Avans fix da posibilitatea completarii valorii pentru un avans fix pe care angajatul il incaseaza (vezi Avans - Tipuri de avans)

Daca modulul de Salarii nu este folosit, pentru declararea informatiilor despre angajatii care indeplinesc activitati de agent, delegat, sofer, gestionar, vanzator, etc, se apeleaza fereastra Angajati – date sumare. Din lista de angajati astfel declarata, se selecteaza vanzatorii, agentii si delegatii care apar in avize si facturi, gestionarii pentru inventarieri, bonuri de transfer, etc.