Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Culegere date pt. calcul salarii: Diferență între versiuni

De la Manual
Sari la navigare Sari la căutare
Linia 24: Linia 24:
=F11 Import pontaj=
=F11 Import pontaj=
Apelarea functie are ca efect deschiderea ferestrei [[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Culegere date pt. calcul salarii/Import pontaj|Import pontaj]].
Apelarea functie are ca efect deschiderea ferestrei [[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Culegere date pt. calcul salarii/Import pontaj|Import pontaj]].
=Concedii medicale=
Pentru adaugarea unui concediu medical se apeleaza functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F2 adaugare rand|F2 adaugare rand]] si se selecteaza din lista '''Concedii medicale''' prin dublu-click.
In aceasta [[Manual:Integrat/Notiuni/Ferestre|fereastra]] se completeaza obligatoriu
*tip - se selecteaza din lista (Initial sau Continuare)
*serie
*numar
*data acordarii
*data de inceput
*data de sfarsit
*locul de prescriere - se selecteaza din lista
*codul indemnizatiei - se selecteaza din lista (vezi '''[[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Date stabilite prin lege#Tipuri de concedii medicale|Tipuri de concedii medicale]]''')
Se mai completeaza
*cod boala - in cazul anumitor coduri de indemnizatie (vezi '''[[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Date stabilite prin lege#Codificare boli|Codificare boli]]''')
*CNP copil - in cazul anumitor coduri de indemnizatie
*Nr aviz medic expert - daca este mentionat pe certificat
Modificarea sau stergerea acestor informatii necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F3 modificare rand|F3 modificare rand]], respectiv [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F8 stergere rand|F8 stergere rand]].
==Probleme la salvarea unui concediu medical - nu am informatii suficiente pentru numarul de zile de stagiu==
Salvarea informatiilor despre un concediu medical poate sa esueze in cazul in care, in arhiva furnizata de modulul de '''Salarii''', nu exista informatii suficiente pentru numarul de zile de stagiu necesar pentru calculul concediului medical.
Se pot adauga informatii despre zilele lucrate si venitul pentru care s-a achitat CAS apeland functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F2 adaugare rand|F2 adaugare rand]] si selectand din lista '''Actualizare venituri''' prin dublu-click sau apasand [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butonul]] '''Actualizare venituri''' (vezi '''[[Manual:Integrat/Salarii/Angajati - culegere date pentru calculul salarii/Actualizare venituri|Actualizare venituri]]''').
==Observatii==
*In cazul unui certificat medical de tip '''Continuare''' se afiseaza automat informatii despre concediul initial - seria, numarul si data la care a inceput
*In partea de jos a [[Manual:Integrat/Notiuni/Ferestre|ferestrei]], se afiseaza date despre
**venitul pentru care s-a achitat CAS
**perioada luata in calcul
**numarul de zile aferente perioadei luate in calcul
**media zilnica a bazei de calcul a indemnizatiei
**zile - numarul de zile lucratoare aferent perioadei pentru care a fost acordat concediul medical
*Dupa completarea codului de indemnizatie, se afiseaza si coeficientul acordat din media zilnica pentru acest cod si se calculeaza automat '''Suma aferenta certificatului medical'''


=Retineri=
=Retineri=

Versiunea de la data 7 februarie 2020 15:26

Setari , Tutoriale

Prin intermediul acestei ferestre se pot gestiona informatii despre datele care intervin in calculul salarial.

In partea din dreapta se afiseaza perioada pentru care se fac calcule (luna, an si avans sau lichidare) si numarul de ore lucratoare al perioadei.

Implicit se afiseaza intr-un tabel informatii despre toti angajatii.

Completand rubrica Colectiv si apeland functia F7 Actualizare se filtreaza informatiile doar pentru colectivul specificat.

Eventualele erori de culegere (numar prea mare de ore) sunt evidentiate pe fundal galben. Bifand "Afisez numai erori" se obtine filtrea informatiilor angajatilor ale caror date nu sunt corecte.

Nerezolvarea acestor erori are ca efect imposibilitatea calcularii drepturilor salariale pentru toti angajati (vezi Nu am acces la optiunea "Lichidare" sau obtin mesaj de eroare).

Modificarea / adaugarea de date pentru un angajat se realizeaza prin pozitionarea pe angajatul dorit si apelarea functiei F3 Modificare sau prin apasarea tastei Enter care are ca efect deschiderea ferestrei Modificare

F6 Concedii de odihna[modificare]

Apelarea functie are ca efect deschiderea ferestrei Concedii de odihna.

F8 Ore si Tichete[modificare]

Apelarea functie are ca efect deschiderea ferestrei Ore si tichete de masa.

F11 Import pontaj[modificare]

Apelarea functie are ca efect deschiderea ferestrei Import pontaj.

Retineri[modificare]

Pentru adaugarea unei retineri, se apeleaza functia F2 adaugare rand si se selecteaza din lista Retineri prin dublu-click.

In aceasta fereastra se completeaza

  • denumirea retinerii - obligatoriu - este o rubrica care permite cautare in catalogul de Tipuri de retineri
  • valoare - obligatoriu
  • retinere cu caracter permanent - optional; aceasta rubrica se bifeaza in cazul unor retineri care se efectueaza o anumita perioada de timp (ex: pensie alimentara, garantii gestionar, etc); in acest caz se completeaza si
    • perioada - obligatoriu - data de inceput si data de sfarsit a valabilitatii acestei retineri
    • creditor - optional - este o rubrica care permite cautare in catalogul de Terti pentru selectarea unui beneficiar al retinerii

Modificarea sau stergerea acestor informatii necesita pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei F3 modificare rand, respectiv F8 stergere rand.

Listarea informatiilor[modificare]

Listarea datelor de tip pontaj, plati intermediare, concedii medicale si retineri se face prin apelarea functiei F9 Listare sau apasand butonul Listare

Apare o fereastra din care se poate selecta raportul pentru tipul de informatii dorit.

Listarea pontajelor se poate face si apasand butonul Pontaj XLS. Se obtine un fisier .XLS cu

  • informatii detaliate pentru fiecare zi calendaristica in parte si numarul total de tichete de masa acordate pentru fiecare angajat
  • informatii sinteza depre numarul total de ore lucrate, invoite, de concediu de odihna sau concediu medical, etc si numarul total de tichete de masa acordate pentru fiecare angajat
Pentru afisarea programului de lucru trebuie sa completati informatiile despre Ora & min. incepere program de lucru si Pauza de masa (minute) din Cataloage/Date despre firma - Declaratia 112.

Intrebari frecvente[modificare]

Actiuni realizate automat la deschiderea unei noi perioade

Cum se poate adauga sau modifica o informatie in lista de selectie a unei rubrici cu cautare rapida?