Manual:Integrat/Module/OpenCart: Diferență între versiuni

De la Manual
Sari la navigare Sari la căutare
Linia 286: Linia 286:
***discount pe volum stabilit in lista clientului 20-49 > 5% = 3.75 RON > 71.25 RON  
***discount pe volum stabilit in lista clientului 20-49 > 5% = 3.75 RON > 71.25 RON  
***discount pe volum stabilit in lista clientului 50-80 > 9% = 6.75 RON > 68.25 RON
***discount pe volum stabilit in lista clientului 50-80 > 9% = 6.75 RON > 68.25 RON
'''Atentie! Se aplica discount pe volum doar daca este specificat in lista clientului.'''
'''In cazul clientilor care au lista de pret se aplica discountul pe volum din lista de pret respectiva.'''


== Variabile ==
== Variabile ==

Versiunea de la data 20 februarie 2020 09:35

Rezumat[modificare]

Acest manual va ajuta sa configurati modulul OpenCart introdus in aplicatia Integrat.STS incepand cu versiunea 4.5.5 prin intermediu caruia aplicatia poate actualiza in mod automat un magazin online gestionat de platforma e-commerce OpenCart versiunea 3.0.3.1, valabil doar intr-o singura limba.

Incepem prin a va prezenta prescurtarile folosite in acest manual:

  • ERP - aplicatia Integrat.STS
  • OC - platforma e-commerce OpenCart
  • OC:+1 - identificator generat de catre OC
  • ERP:+1 - identificator generat de catre ERP

Acest modul este foarte util avand in vedere ca tabelele din ERP contin majoritatea informatiilor necesare crearii unui magazin online.

Pe langa informatiile cu care sunteti deja familiarizati:

  • denumirea articolului
  • grupa din care face parte
  • pretul de vanzare, etc

prezentarea on-line a unui articol atrage dupa sine cateva proprietati pe care, cel mai probabil, nu le-ati folosit pana in prezent:

  • brand/marca/producator
  • imaginea produsului/grupei/brandului
  • dimensiunile produsului
  • caracteristici
  • proprietati specifice magazinelor online:
    • description (descriere)
    • meta tag title (titlul paginii)
    • meta tag description (descrierea paginii)
    • meta tag keywords (cuvinte cheie)

Cum functioneaza?[modificare]

Au fost implementate trei functii principale care efectueaza sincronizarea informatiilor existente in cele doua baze de date:

  • Export: sursa ERP si destinatie OC (Grupe de articole, Articole, Stocuri, Preturi, Branduri)
  • Import: sursa OC si destinatie ERP (Comenzi, Clienti, Adrese)
  • Export: sursa ERP si destinatie OC (Stocuri)

In continuare sunt prezentate modificarile aduse ERP-ului si rubricile care contribuie la prezentarea corecta si completa a articolelor in mediul virtual.

Informatiile din urmatoarele tabele sunt gestionate in totalitate de ERP:

  • oc_attribute
  • oc_attribute_description
  • oc_attribute_group
  • oc_attribute_group_description
  • oc_banner_image
  • oc_category
  • oc_category_description
  • oc_category_filter
  • oc_category_path
  • oc_category_to_store
  • oc_filter
  • oc_filter_description
  • oc_filter_group
  • oc_filter_group_description
  • oc_manufacturer
  • oc_manufacturer_to_store
  • oc_product
  • oc_product_attribute
  • oc_product_description
  • oc_product_discount
  • oc_product_filter
  • oc_product_image
  • oc_product_special
  • oc_product_to_category
  • oc_product_to_store

Tabele interogate:

  • oc_order
  • oc_order_product
  • oc_customer

Status comanda[modificare]

  • 1 = Asteptare
  • 2 = Preluata
  • 3 = In Lucru
  • 4 = intern
  • 5 = intern
  • 6 = intern
  • 7 = Pregatita
  • 8 = Facturata
  • 9 = Incasata
  • 99 = Anulata

Grupe de articole[modificare]

Au fost adaugate rubricile:

  • html Description?
  • Meta Tag Title?
  • Meta Tag Description?
  • Meta Tag Keywords?

Acestea sunt necesare pentru definirea corecta si completa a unei grupe de articole in baza de date OC.

In cazul in care rubricile mentionate anterior se vor intretine prin intermediul OC, atunci aveti posibilitatea sa dezactivati actualizarea acestora de catre ERP.

Pentru ca o grupa de articole sa ajunga sa fie publicata, trebuie sa aiba completata rubrica “Ordine” cu o valoare mai mare decat zero.

Structura arborescenta a grupelor va fi publicata ca atare. Ordinea de afisare pe site a grupelor o impune valoarea completata in rubrica “Ordine”.

Caracteristicile definite la nivelul grupei de articole, impreuna cu valorile lor stabilite la nivelul fiecarui articol, sunt destinate sa constituie zona de filtrare, respectiv zona de specificatii care ajuta la compararea articolelor.

Structura tabelelor oc_category, oc_category_description.

Catalog articole[modificare]

Au fost adaugate rubricile:

  • html Description?
  • Meta Tag Title?
  • Meta Tag Description?
  • Meta Tag Keywords?

Acestea sunt necesare pentru definirea corecta si completa a unui articol in baza de date OC.

In cazul in care rubricile mentionate anterior se vor intretine prin intermediul OC, atunci aveti posibilitatea sa dezactivati actualizarea acestora de catre ERP.

Pentru caracteristicile definite la nivelul grupei de articole, se pot declara valorile pentru fiecare articol. Aceste valori sunt destinate sa constituie zona de filtrare, respectiv zona de specificatii care ajuta la compararea articolelor.

Structura tabelelor oc_product, oc_product_description, oc_product_discount, oc_product_image, oc_manufacturer, oc_product_special, oc_banner_image .

Gestiune[modificare]

Pentru a putea exporta catre site in cadrul conectorului, trebuie sa se completeze rubrica Gestiune cu gestiunea corespunzatoare conexiunii respective prin selectarea acesteia din catalogul de gestiuni.

Atentie! In catalogul Preturi vanzare trebuie sa existe cel putin o lista de pret activa pentru gestiunea selectata si deasemenea trebuie sa fie bifata optiunea Oferta site.

Activare FTP[modificare]

Pentru a putea realiza conexiunea la serverul FTP trebuiesc completate rubricile"

Server FTP
denumire tip explicatie
Activare FTP L(1) 0 = inactiv, 1 = activ
Server* C(100) exemplu.ro (pentru a verifica conexiunea se apasa click pe eticheta Server*)
Port N(10) daca nu se atribuie un port, se completeaza automat cu 21 in momentul deschiderii conexiunii
Director C(100) /exemplu.ro/image/catalog/demo/ (calea absoluta catre directorul care contine imaginile)
Subdirector C(100) in cazul OC nu trebuie completat
Utilizator C(50) numele de utilizator pentru conectare la serverul FTP
Parola C(50) parola pentru conectare la serverul FTP
Conectare AuthTLS L(1) 0 = inactiv, 1 = activ (daca conectarea se realizeaza printr-un certificat)
Certificat L(1) fisierul care contine certificatul (daca conectarea se realizeaza printr-un certificat)

Activare ODBC[modificare]

Server ODBC
denumire tip explicatie
Activare ODBC L(1) 0 = inactiv, 1 = activ
Server* C(100) exemplu.ro (pentru a verifica conexiunea se apasa click pe eticheta Server*)
Port N(10) daca nu se atribuie un port, se completeaza automat cu 3306 in momentul deschiderii conexiunii
Driver C(100) MySQL ODBC 3.51 Driver
Baza de date C(100) denumirea bazei de date
Utilizator C(50) numele de utilizator pentru conectare la baza de date
Parola C(50) parola pentru conectare la baza de date

Pas cu pas[modificare]

  • se adauga conectorul de tip FO-OC prin intermediul ferestrei Cataloage/EDI - Conectori
  • se verifica daca cele doua conexiuni sunt completate corect prin apelarea rubricii Server* la fiecare in parte
  • se completeaza corect variabilele sts descrise in aceasta pagina
  • se uploadeaza imaginile articolelor
  • se apeleaza procedure de Export catre site din modulul Front office

FAQ[modificare]

De ce nu ajung articolele promovate in sliderul principal?[modificare]

Pentru ca un articol sa fie prezentat in slider :

  • in catalogul Preturi vanzare
    • rubrica Promovat trebuie sa fie bifata
    • rubrica Pret trebuie sa fie diferita de ZERO
    • rubrica Blocat trebuie sa nu fie bifata
  • articolul sa aiba imagine atasata

De ce nu ajung brandurile pe site (Brands/Manufacturers)?[modificare]

Pentru ca un brand definit in catalogul de branduri din aplicatie sa fie vizibil pe site, trebuie sa existe cel putin un articol care indeplineste conditiile de publicare pe site a carui rubrica a fost completata cu brandul respectiv.

Brandurile care nu au fost alocate nici unui articol nu vor fi adaugate in tabela oc_manufacturers.

De ce nu apar brandurile in banner-ul specific pe site (Brands/Manufacturers)?[modificare]

Aparitia brandului in cadrul banner-ul specific pe site depinde de:

- completarea corecta a variabilei sts__brand_banner_id; de obicei acest id este 8 si se regaseste in tabelul oc_banner si oc_banner_image cu titlul Manufacturers. Daca dezvoltatorul site-ului foloseste alt id pentru pentru branduri, trebuie completata variabila sts__brand_banner_id cu id-ul respectiv.

- brandul trebuie sa aiba atasata o imagine si aceasta sa fie prezenta pe site

Dupa upload-ul imaginii pe site prin intermediul ferestrei Imagini, trebuie efectuat un Export catre site din meniul Front office.

De ce se vad brandurile implicite?[modificare]

Aplicatia actualizeaza prin adaugare sau stergere imaginile brandurilor daca rubrica banner_image_id_sts este completata cu id-ul din baza de date OC in variabilele conectorului.

De ce anumite articole nu sunt disponibile pe site?[modificare]

In functie de setarile variabilelor sts, aplicatia completeaza rubrica Status aferenta articolului cu valoarea 0=inactiv sau cu valoarea 1=activ.

Articolele marcate cu 0=inactiv nu vor fi active pentru comanda pe site.

- sts_export_pret_completat = 1, atunci se vor exporta doar articolele care au stabilit pret de vanzare si nu sunt blocate

- sts_export_pret_completat = 0, atunci se vor exporta toate articolele din catalog

- articolele fara pret sau blocate nu vor fi sterse de pe site, va fi modificat doar statusul acestora in 0=inactiv

Ofertele promotionale[modificare]

Ofertele promotionale sunt declarate in ERP ca si liste de pret completand perioada de valabilitate si cu legatura la lista de baza (4.generala cu legatura promotionala). Acestea sunt inregistrate in tabelul oc_product_special. Lista trebuie sa fie neaparat legata la o lista de baza pentru a se putea stabili pretul anterior si cel aferent promotiei. Pe site se vor afisa ambele preturi dar cel din lista de baza va fi taiat 15.25 iar cel nou va fi normal 14.98.

Articolele aflate in promotie au pret final, nu se mai acorda discount pentru volum.

Trebuie avut in vedere ca ERP-ul poate acorda acest tip de discount inclusiv pentru acest tip de discount. De preferat ca acestor oferte sa nu li se adauge discount pentru volum.

Produsele promovate[modificare]

Produsele promovate se marcheaza in listele de pret de vanzare si apar in sliderul/bannerul de pe pagina principala. Acestea sunt inregistrate in tabelul oc_banner_image.

Preturi vanzare[modificare]

Pentru clientii care nu fac parte dintr-un grup preturile sunt obtinute din listele de pret care au bifata rubrica Oferta site si sunt adaugate in site cu customer_group_id egal cu valoarea stabilita in variabila sts__customer_group_id.

Pentru clientii care fac parte dintr-un grup preturile sunt obtinute din listele de pret astfel:

  • 1. trebuie specificat clientul in lista de pret
  • 2. clientul trebuie sa aiba completata rubrica Tip tert
  • 3. in catalogul Tipuri de terti rubrica ID trebuie sa fie completata cu valoare customer_group_id generata de OC

Trebuie avut un vedere ca preturile speciale se aplica pe fiecare grup de clienti in parte.

In cazul in care in lista de baza se completeaza discount pe volum acest discount se acorda doar clientilor din grupul respectiv.

Exemplu:

  • lista de pret generala
    • pret de lista 100 RON
    • discount pe volum 20-49 > 10% = 10 RON > pret final 90 RON
    • discount pe volum 50-80 > 20% = 20 RON > pret final 80 RON

De aceste preturi beneficiaza toti clientii din grupul implicit.

  • lista de pret client cu legatura - discount la lista de baza generala
    • pret in lista de baza 100 RON
    • discount la pretul din lista de baza > 25% = 25 RON > pret final 75 RON
      • discount pe volum stabilit in lista clientului 20-49 > 5% = 3.75 RON > 71.25 RON
      • discount pe volum stabilit in lista clientului 50-80 > 9% = 6.75 RON > 68.25 RON

In cazul clientilor care au lista de pret se aplica discountul pe volum din lista de pret respectiva.

Variabile[modificare]

oc_manufacturer
denumire tip explicatie
sts__brand_banner_id L(1) implicit 0 (banerul pentru producatori poate fi 8, de verificat in OC)
sts__promovat_banner_id L(1) implicit 0 (banerul pentru articole promovare (slider) poate fi 7, de verificat in OC)
sts__customer_group_id L(1) implicit 1
sts__language_id L(1) implicit 1
sts__store_id L(1) implicit 0
sts_export L(1) 0 = inactiv, 1 = activ
sts_export_pret_completat L(1) 0 = inactiv, 1 = activ
sts_export_status_influentat_de_pret L(1) 0 = inactiv, 1 = activ
sts_export_status_influentat_de_stoc L(1) 0 = inactiv, 1 = activ
sts_export_stoc L(1) 0 = inactiv, 1 = activ
sts_export_stoc_minus_comandat L(1) 0 = inactiv, 1 = activ
sts_export_stoc_pozitiv L(1) 0 = inactiv, 1 = activ
sts_import L(1) 0 = inactiv, 1 = activ
sts_imagini L(1) 0 = inactiv, 1 = activ
sts_imagini_director_local C(100) C:\Imagini
sts_imagini_director_server C(100) catalog/demo/
sts_imagini_xml_md5 C(100) exemplu.ro/image/catalog/demo/xmlmd5.php

Tips[modificare]