Manual:Integrat/Salarii/FAQ: Diferență între versiuni

De la Manual
Sari la navigare Sari la căutare
 
(Nu s-au afișat 58 de versiuni intermediare efectuate de același utilizator)
Linia 3: Linia 3:
==Ce inseamna mesajul "Aveti deja un angajat cu acest CNP"?==
==Ce inseamna mesajul "Aveti deja un angajat cu acest CNP"?==
Aplicatia nu permite declararea multipla a unui CNP.
Aplicatia nu permite declararea multipla a unui CNP.
Acest mesaj apare in doua cazuri:
*cazul in care CNP-ul este incorect (nu aveti o copie a actului original de identitate) si in firma Dvs. exista un angajat cu acest CNP ;
*cazul revenirii unui angajat care a mai fost incadrat in firma Dvs.


Sunteti intrebat daca doriti sa va pozitionati pe respectivul angajat.
Acest mesaj apare la apelarea functiei [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F2 Adaugare|F2 Adaugare]] a unui nou angajat in doua cazuri:
*CNP-ul este incorect (nu exista o copie a actului original de identitate) si in firma exista un angajat cu acest CNP
*la revenirea unui angajat care a mai fost incadrat in firma


In cazul unui raspuns afirmativ veti fi pozitionat pe angajatul dorit.
La aparitia acestui mesaj sunt prezentate si informatii despre numele angajatului cu acest CNP, data de incadrare si cea de expirare a contractului.


In cazul in care este vorba de o revenire selectati F3 Modificare.
Sunteti intrebat daca "Doriti pozitionarea pe acest angajat?"
Sunt trei raspusuri posibile:
*Nu - se revine in fereasta unde puteti sa introduceti un alt CNP
*Da - se face pozitionarea pe angajatul cu acest CNP
*Renunt - se abandoneaza adaugarea unui nou angajat
 
In cazul in care ati optat pentru pozitionare si este vorba de o revenire apelati functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F3 Modificare|F3 Modificare]].


Sunteti intrebat daca vreti sa il reangajati.
Sunteti intrebat daca vreti sa il reangajati.
In cazul unui raspuns afirmativ, modificati datele de incadrare (Incadrat, Expira, Program, Salariu brut, etc)
In cazul unui raspuns afirmativ, modificati datele de incadrare (Incadrat, Expira, Program, Salariu brut, etc)


==Cum „sterg” un angajat pentru care am date in istorie?==
==Cum "sterg" un angajat pentru care am date in istorie?==
Nu se poate sterge un angajat pentru care avem date in istorie, adica a fost prins intr-un stat de plata, a fost declarat vanzator, agent sau delegat pe un document de gestiune (factura de vanzare), etc.
Nu se poate sterge un angajat pentru care avem date in istorie, adica a fost prins intr-un stat de plata, a fost declarat vanzator, agent sau delegat pe un document de gestiune (factura de vanzare), etc.
In acest caz aveti doua optiuni:
*completati rubrica „Lichidat” cu data la care expira raporturile de munca ale angajatului  cu firma Dvs;
*completati rubrica „Intrerupere contract munca” cu data la care angajatul face intrerupere de contract de munca
Vezi si Cum ma inflenteaza rubricile Lichidat sau Revenire din intrerupere contract de munca.
Dupa deschiderea unei noi luni de salarii, angajatul respectiv este „lichidat” automat.


==Cum ma influenteaza rubricile „Incadrat" sau „Revenire din intrerupere contract de munca"?==
 
In acest caz, apelati functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F3 Modificare|F3 Modificare]] si aveti doua optiuni:
*se completeaza rubrica "Lichidat" cu data la care expira raporturile de munca ale angajatului  cu firma
*se completeaza rubrica "Intrerupere contract munca" cu data la care angajatul face intrerupere de contract de munca
 
 
Dupa deschiderea unei noi luni de salarii, angajatul respectiv devine automat inactiv.
 
Vezi si [[Manual:Integrat/FAQ#Cum ma influenteaza rubricile Lichidat sau Intrerupere contract de munca?|Cum ma influenteaza rubricile Lichidat sau Intrerupere contract de munca?]]
 
==Cum ma influenteaza rubricile "Incadrat" sau "Revenire din intrerupere contract de munca"?==
Daca un angajat are data de Incadrare sau Revenire din intrerupere contract de munca cuprinsa in luna pentru care se fac salariile:
Daca un angajat are data de Incadrare sau Revenire din intrerupere contract de munca cuprinsa in luna pentru care se fac salariile:
*in momentul completarii acestei date, daca data este mai mare decat prima zi din luna pentru care se fac salariile si angajatul are dreptul la deducere la calculul impozitului, sunteti intrebat daca „Acordati deducere?.
*in momentul completarii acestei date, daca data este mai mare decat prima zi din luna pentru care se fac salariile si angajatul are dreptul la deducere la calculul impozitului, sunteti intrebat daca "Acordati deducere?".


'''Observatii'''
'''Observatii'''
*Se completeaza automat numarul de zile absente (numarul de zile lucratoare incepand cu prima zi din luna pana la data de Incadrare sau Revenire din intrerupere contract de munca).
*Se completeaza automat numarul de zile absente (numarul de zile lucratoare incepand cu prima zi din luna pana la data de Incadrare sau Revenire din intrerupere contract de munca).


==Cum ma influenteaza rubricile Lichidat sau Intrerupere contract de munca?==
==Cum ma influenteaza rubricile "Lichidat" sau "Intrerupere contract de munca"?==
Daca un angajat are data de Lichidare sau Intrerupere contract de munca cuprinsa in luna pentru care se fac salariile:
Daca un angajat are data de Lichidare sau Intrerupere contract de munca cuprinsa in luna pentru care se fac salariile:
*daca este prima zi din luna pentru care se fac salariile, angajatul nu mai apare in statul de plata si in declaratii;
*daca data este prima zi din luna pentru care se fac salariile, angajatul nu mai apare in statul de plata si in declaratii
*daca data este mai mare decat prima zi din luna pentru care se fac salariile, angajatul apare in statul de plata si in declaratii.
*daca data este mai mare decat prima zi din luna pentru care se fac salariile, angajatul apare in statul de plata si in declaratii
'''Observatii'''
*Se completeaza automat numarul de zile absente (numarul de zile lucratoare incepand cu data de Lichidare sau Intrerupere contract de munca pana la sfarsitul lunii).
*In momentul deschiderii unei noi luni de salarii, toti angajati care au data de Lichidare sau Intrerupere contract de munca devin inactivi si nu mai apar in statele de plata sau declaratii.
 
==Cum ma influenteaza completarea rubricilor "in perioada" aferente rubricii "Handicap"?==
In cazul angajatilor care au certificat de handicap
*nu se completeaza aceste informatii daca certificatul este cu caracter permanent
*este obligatoriu sa se completeze macar una dintre rubrici:
**de la - daca data de la care intra in vigoare este in luna de salarii sau posterioara acesteia
**pana la - cu data la care acest certificat expira si trebuie eventual revizuit
'''Observatii'''
Completarea acestor rubrici are ca efect neacordarea scutirii de impozit in afara perioadei mentionate, altfel spus se calculeaza impozit pentru zilele in care certificatul nu este valabil.
==Cum pot elibera adeverinte unui angajat?==
Vezi [[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Angajati/Cautare|Angajati - Cautare - Adeverinte]].
 
==Cum pot afla informatii de tip "Registru de evidenta a personalului" despre angajati?==
Informatiile de acest gen se pot afla din fereastra '''[[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Angajati|Angajati]]'''.
 
Apelati functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F12 Cautare|F12 Cautare]].
 
In cazul in care se doresc informatii pentru:
*un singur angajat: completati numele dorit si apelati functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F7 Actualizare|F7 Actualizare]]
*toti angajatii care indeplinesc un anumit criteriu (ex: "Activi" sau cu "Incadrati" intr-o anumita perioada, etc): completati informatiile care corespund criteriului dorit si apelati functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F7 Actualizare|F7 Actualizare]]
 
Dupa selectarea angajatului sau angajatiilor, apelati functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F9 Listare|F9 Listare]].
 
Apare ecranul care permite:
*selectarea "Destinatiei" si, eventual, "Imprimanta"
*selectarea "Raportului"
 
Lista de rapoarte va pune la dispozitie trei rapoarte pentru acest gen de informatii:
*Registru personal - istorie: prezinta informatiile privind modificarile de data de incadrare, lichidare, intrerupere contract de munca, revenire din intrerupere, salariu brut negociat, sporuri si luna de salarii in care au intrat ele in vigoare
*Registru salariati: prezinta aceleasi informatii ca raportul din aplicatia "Revisal"
*Registru salariati - istoric contracte: prezinta aceleasi informatii ca raportul din aplicatia "Revisal"
 
'''Observatii'''
'''Observatii'''
*Se completeaza automat numarul de zile absente (numarul de zile lucratoare incepand cu data de Lichidare sau Intrerupere contract de munca pana la sfarsitul lunii)
*In momentul deschiderii unei noi luni de salarii, toti angajati care au data de Lichidare sau Intrerupere contract de munca sunt lichidati automat (devin inactivi) si nu mai apar in statele de plata sau declaratii.


==Cum pot afla informatii de tip „Registru de evidenta a personalului” despre angajat sau angajati?==
Ultimele doua rapoarte furnizeaza informatii doar daca au fost actualizate datele despre contractele angajatilor (vezi '''[[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Angajati#Date de incadrare|Contracte de munca]]''').
Informatiile de acest gen se pot afla apeland F9 Listare din Angajati :
 
*daca listarea este apelata din pagina de Cautare, lista va contine numai datele referitoare la angajatii selectati: daca dorim un singur angajat, completam numele dorit, apelam F7 Actualizare si F9 Listare
'''Vezi si:'''
*in caz contrar se obtin informatii aferente tuturor angajatilor activi sau lichidati
 
[[Manual:Integrat/FAQ#Cum selectez un set de informatii?|Cum selectez un set de informatii?]]
Informatiile privind modificarile aferente lunii de salarii se pot obtine cu ajutorul butonului „Registru de evidenta” din Lichidare
 
[[Manual:Integrat/FAQ#Cum selectez modul in care se listeaza?|Cum selectez modul in care se listeaza?]]


==Cum pot afla informatii despre veniturile lunare ale angajatilor?==
==Cum pot afla informatii despre veniturile lunare ale angajatilor?==
Informatii privind datele care au contribuit la realizarea veniturilor lunare ale unui angajat se regasesc in:
Informatii privind datele care au contribuit la realizarea veniturilor lunare ale unui angajat se regasesc in
*Istorie angajator: se selecteaza luna pentru care se doreste informatia, se selecteaza angajatul sau angajatii pentru care se doreste informatia, se apeleaza functia de F7 Actualizare si se listeaza „Fluturasii”. Informatia este cea aferenta statelor de plata si poate sa fie diferita de cea „reala” in cazul in care ati facut „declaratii rectificative”
*'''[[Manual:Integrat/Salarii/Istorie/Istorie angajator|Istorie angajator]]''': se selecteaza luna pentru care se doreste informatia, se selecteaza angajatul sau angajatii pentru care se doreste informatia, se apeleaza functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F7 Actualizare|F7 Actualizare]] si se listeaza "Fluturasi”. Informatia este cea aferenta statelor de plata si poate sa fie diferita de cea "reala” in cazul in care ati facut "Rectificative”
*Istorie angajati: se selecteaza anul pentru care se doreste informatia, se selecteaza angajatul sau angajatii pentru care se doreste informatia, se apeleaza functia de F7 Actualizare. Se pot obtine „Fluturasi cf. Statului de plata” sau „Fluturasi cf. rectificative” sau o sinteza a celor doua tipuri de fluturasi (vezi si Cum selectez un set de informatii)
*'''[[Manual:Integrat/Salarii/Istorie/Istorie angajati|Istorie angajati]]''': se selecteaza anul pentru care se doreste informatia, se selecteaza angajatul sau angajatii pentru care se doreste informatia, se apeleaza functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F7 Actualizare|F7 Actualizare]]. Se listeaza "Fluturasi cf. Statului de plata” sau "Fluturasi cf. rectificative” sau o sinteza a celor doua tipuri de fluturasi
*Fise fiscale: se selecteaza anul pentru care se doreste informatia, se selecteaza angajatul sau angajatii pentru care se doreste informatia, se apeleaza functia de F7 Actualizare. Se listeaza Fisele fiscale 1 sau 2 dupa caz (vezi si Cum selectez un set de informatii)
*'''[[Manual:Integrat/Salarii/Istorie/Fise fiscale|Fise fiscale]]''': se selecteaza anul pentru care se doreste informatia, se apasa [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butonul]] "Recalculare an", se selecteaza angajatul sau angajatii pentru care se doreste informatia, se apeleaza functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F7 Actualizare|F7 Actualizare]]. Se listeaza "Adeverinta de venit"
 
'''Vezi si:'''
 
[[Manual:Integrat/FAQ#Cum selectez un set de informatii?|Cum selectez un set de informatii?]]
 
[[Manual:Integrat/FAQ#Cum selectez modul in care se listeaza?|Cum selectez modul in care se listeaza?]]


==Cum pot afla informatii despre concediile medicale ale angajatilor?==
==Cum pot afla informatii despre concediile medicale ale angajatilor?==
Informatii privind concediile medicale:
Informatii privind concediile medicale
*pentru luna de salarii:
*pentru luna de salarii:
**Angajati culegere pentru calcul salarii: prin apelarea F9 Listarii si selectarea raportului „Concedii medicale”
**'''[[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Angajati - culegere date pentru calcul salarii|Angajati - culegere date pentru calcul salarii]]''': se apeleaza functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F9 Listare|F9 Listare]] si se selecteaza raportului "Concedii medicale"
**Lichidare: se apeleaza, din zona dedicata FNUASS,  „Lista concedii medicale” sau „Anexa 2 - lista concedii medicale”.
**'''[[Manual:Integrat/Salarii/Avans si lichidare/Lichidare|Lichidare]]''': se listeaza  "Lista concedii medicale", "Decontare FNUASS" sau "Decontare FAAMBP"
*Istorie angajator: se selecteaza luna pentru care se doreste informatia si se apeleaza, din zona dedicata FNUASS, „Lista concedii medicale” sau „Anexa 2 - lista concedii medicale”. Informatia este cea aferenta statelor de plata si poate sa fie diferita de cea „reala” in cazul in care ati ati facut „declaratii rectificative”
*'''[[Manual:Integrat/Salarii/Istorie/Istorie angajator|Istorie angajator]]''': se selecteaza luna pentru care se doreste informatia si se listeaza „Lista concedii medicale", "Decontare FNUASS" sau "Decontare FAAMBP". Informatia este cea aferenta statelor de plata si poate sa fie diferita de cea "reala" in cazul in care ati ati facut "Rectificative"
*Istorie angajati: se selecteaza anul pentru care se doreste informatia, se selecteaza angajatul sau angajatii pentru care se doreste informatia, se apeleaza functia de F7 Actualizare. Se apeleaza „Concedii medicale” (vezi si Cum selectez un set de informatii)
*'''[[Manual:Integrat/Salarii/Istorie/Istorie angajati|Istorie angajati]]''': se selecteaza anul pentru care se doreste informatia, se selecteaza angajatul sau angajatii doriti, se apeleaza functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F7 Actualizare|F7 Actualizare]] si se listeaza "Concedii medicale"
 
'''Observatii'''
 
Informatiile prezentate in rapoartele din ferestrele '''[[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Angajati|Angajati]]''' si '''[[Manual:Integrat/Salarii/Istorie/Istorie angajati|Istorie angajati]]''' nu tin cont de zilele de concediu medical efectuate in luna de calcul salarial (vezi fereastra '''[[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Angajati - culegere date pentru calcul salarii|Angajati - culegere date pentru calcul salarii]]''').
 
'''Vezi si:'''
 
[[Manual:Integrat/FAQ#Cum selectez un set de informatii?|Cum selectez un set de informatii?]]
 
[[Manual:Integrat/FAQ#Cum selectez modul in care se listeaza?|Cum selectez modul in care se listeaza?]]


==Cum pot afla informatii despre concediul de odihna al angajatilor?==
==Cum pot afla informatii despre concediul de odihna al angajatilor?==
Informatii privind concediile de odihna:
Informatii privind concediile de odihna
*Pentru luna de salarii: Angajati culegere pentru calcul salarii prin apelarea functiei F9 Listare si selectarea raportului „Salarii - pontaje”
*Pentru luna de salarii: din fereastra '''[[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Angajati - culegere date pentru calcul salarii|Angajati - culegere date pentru calcul salarii]]'''
*Istorie angajati: se selecteaza anul pentru care se doreste informatia, se selecteaza angajatul sau angajatii pentru care se doreste informatia, se apeleaza functia de F7 Actualizare. Se apeleaza „Concedii de odihna” (vezi si Cum selectez un set de informatii)
**se apeleaza functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F9 Listare|F9 Listare]] si se selecteaza raportului '''Salarii - pontaje'''
**se apasa [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butonul]] '''Pontaj XLS'''
*'''[[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Angajati|Angajati]]''': se apeleaza functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F12 Cautare|F12 Cautare]], se completeaza informatiile pentru filtrarea angajatilor doriti, se apeleaza functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F7 Actualizare|F7 Actualizare]], se apeleaza functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F9 Listare|F9 Listare]] si se selecteaza raportul '''Angajati - urmarire concediu de odihna'''; pentru fiecare angajat selectat se afiseaza informatii defalcate pentru fiecare an lucrat
**numarul de luni lucrate, zile conform contract si luni lucrate
**zile concediu de odihna defalcate pe
***zile in an - zile de CO efectuate in an
***zile ani anteriori - zile de CO efectuate in an care reprezinta recuperari pentru zile CO neefectuate in ani anteriori
***zile an actual - zile de CO efectuate in an pentru anul respectiv
***zile platite - zile de CO neefectuate si platite
**sold in an - diferenta dintre zile conform contract si luni lucrate si zile an actual la care se aduna zile platite
**zile recuperate - zilele recuperate in anii urmatori
**sume platite, zile CO restante conform contract si suma aferenta
In cazul in care au fost zile recuperate, dupa ce au fost listate datele pentru toti anii lucrati ai angajatului, se listeaza si informatii despre anul pentru care s-au facut recuperari si luna, anul in care acestea au fost recuperate (numarul de zile).
*'''[[Manual:Integrat/Salarii/Istorie/Istorie angajati|Istorie angajati]]''': se selecteaza anul pentru care se doreste informatia, se selecteaza angajatul sau angajatii doriti, se apeleaza functia de [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F7 Actualizare|F7 Actualizare]] si se listeaza '''Concedii de odihna'''; pentru fiecare angajat selectat se afiseaza informatii despre
**luni lucrate, zile conform contract si luni lucrate
**zile si sume aferente pentru zilele de CO efectuate
**zile si sume aferente pentru zilele de CO neefectuate si platite
**defalcarea zilelor si sumelor pentru fiecare luna calendaristica
 
'''Observatii'''
 
Informatiile prezentate in rapoartele din ferestrele '''[[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Angajati|Angajati]]''' si '''[[Manual:Integrat/Salarii/Istorie/Istorie angajati|Istorie angajati]]''' nu tin cont de zilele de CO efectuate in luna de calcul salarial (vezi fereastra '''[[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Angajati - culegere date pentru calcul salarii|Angajati - culegere date pentru calcul salarii]]''').
 
'''Vezi si:'''
 
[[Manual:Integrat/FAQ#Cum selectez un set de informatii?|Cum selectez un set de informatii?]]
 
[[Manual:Integrat/FAQ#Cum selectez modul in care se listeaza?|Cum selectez modul in care se listeaza?]]


==Cum pot afla informatii despre ore suplimentare, ore invoite, ore nemotivate?==
==Cum pot afla informatii despre ore suplimentare, ore invoite, ore nemotivate?==
Informatii privind aceste tipuri de ore
*Pentru luna de salarii:
**din fereastra '''[[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Angajati - culegere date pentru calcul salarii|Angajati - culegere date pentru calcul salarii]]'''
***se apeleaza functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F9 Listare|F9 Listare]] si se selecteaza raportului "Salarii - pontaje"
***se apasa [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butonul]] "Pontaj XLS"
**'''[[Manual:Integrat/Salarii/Avans si lichidare/Lichidare|Lichidare]]''': se apeleaza, din zona "Diverse",  situatia dorita
*'''[[Manual:Integrat/Salarii/Istorie/Istorie angajator|Istorie angajator]]''': se selecteaza luna pentru care se doreste informatia si se apeleaza, din zona "Diverse",  situatia dorita
'''Vezi si:'''
[[Manual:Integrat/FAQ#Cum selectez un set de informatii?|Cum selectez un set de informatii?]]
[[Manual:Integrat/FAQ#Cum selectez modul in care se listeaza?|Cum selectez modul in care se listeaza?]]
==Cum pot afla informatii despre plati intermediare, pensie facultativa (P3), retineri sau restantieri la retineri?==
Informatii privind aceste tipuri de ore sau sume:
Informatii privind aceste tipuri de ore sau sume:
*pentru luna de salarii:
*Pentru luna de salarii:
**Angajati culegere pentru calcul salarii: prin apelarea functiei F9 Listare si selectarea raportului dorit
**din fereastra '''[[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Angajati - culegere date pentru calcul salarii|Angajati - culegere date pentru calcul salarii]]''': se apeleaza functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F9 Listare|F9 Listare]] si se selecteaza raportului pentru tipul de informatie dorit
**Lichidare: se apeleaza, din zona „Diverse”,  situatia dorita
**'''[[Manual:Integrat/Salarii/Avans si lichidare/Lichidare|Lichidare]]''': se apeleaza, din zona "Diverse",  situatia dorita
*Istorie angajator: se selecteaza luna pentru care se doreste informatia si se apeleaza, din zona „Diverse”,  situatia dorita
*'''[[Manual:Integrat/Salarii/Istorie/Istorie angajator|Istorie angajator]]''': se selecteaza luna pentru care se doreste informatia si se apeleaza, din zona "Diverse",  situatia dorita
 
'''Vezi si:'''
 
[[Manual:Integrat/FAQ#Cum selectez un set de informatii?|Cum selectez un set de informatii?]]


==Cum pot afla informatii despre plati intermediare, retineri sau restantieri la retineri?==
[[Manual:Integrat/FAQ#Cum selectez modul in care se listeaza?|Cum selectez modul in care se listeaza?]]
Informatii privind aceste tipuri de ore sau sume:
*pentru luna de salarii:
**Angajati – culegere pentru calcul salarii: prin apelarea Functiei F9 Listare si selectarea raportului dorit
**Lichidare: se apeleaza, din zona „Diverse”,  situatia dorita
*Istorie angajator: se selecteaza luna pentru care se doreste informatia si se apeleaza, din zona „Diverse”,  situatia dorita


==Ce semnifica mesajul  „Ar fi vremea sa efectuati inchiderea de luna”?==
==Ce semnifica mesajul  "Ar fi vremea sa efectuati inchiderea de luna"?==
Data calculatorului este mai mare decat data stabilita pentru achitarea lichidarii (vezi Utile/Setari/Salarii/Salarii)
Data calculatorului este mai mare decat data stabilita pentru achitarea lichidarii (vezi Utile/Setari/Salarii/Salarii)
Atentie. Nu se poate reveni la o luna de salarii inchisa.
Nu faceti Deschidere luna salarii decat dupa ce ati facut toate actualizarile necesare calculului salarial (noi angajati, lichidari, modificari de date de incadrare, non-prezente, concedii medicale, etc). Dupa deschiderea unei luni de salarii, eventualele modificari necesare pentru o luna anterioara se fac prin intermediul optiunii Salarii rectificative.
==Ce reprezinta butoanele “Selectare” sau “Deselectare”?==
Listarea in ecranele care au astfel de butoane (Avans, Lichidare, etc) se poate face:
*pentru listarea unui raport se selecteaza butonul corespunzator listei dorite; se repeta aceasta operatie pentru fiecare raport in parte
*pentru listarea unui set de rapoarte se face selectarea acestora si se apasa butonul „Listare”. Selectarea sau Deselectarea se face apasand:
**butonul „Selectare”: se selecteaza toate listele
**butonul „Deselectare:” se deselecteaza toate listele selectate
**stanga de mouse pe eticheta unui grup: se selecteaza toate listele aferente grupului
**dreapta de mouse pe eticheta unui grup: se deselecteaza toate listele aferente grupului
**dreapta de mouse pe un buton: se inverseaza selectarea sau deselectarea listei
Vezi si Cum selectez modul in care se listeaza


==De ce nu am acces la optiunea „Avans” sau „Lichidare”?==
'''Atentie!'''
 
Nu se poate reveni la o luna de salarii inchisa.
 
Nu apelati functia "Deschidere luna salarii" '''decat dupa ce au fost facute toate actualizarile necesare calculului salarial''' (noi angajati, lichidari, modificari de date de incadrare, non-prezente, concedii medicale, etc).
 
Dupa deschiderea unei luni de salarii, eventualele modificari necesare pentru o luna anterioara se fac prin intermediul ferestrei '''[[Manual:Integrat/Salarii/Istorie/Rectificative|Rectificative]]'''.
 
==De ce nu am acces la optiunea "Avans" sau "Lichidare"?==
Pentru ca sa aveti acces la oricare dintre aceste optiuni trebuie sa indepliniti urmatoarele conditii:
Pentru ca sa aveti acces la oricare dintre aceste optiuni trebuie sa indepliniti urmatoarele conditii:
*sa fiti declarat user de tip „Administrator” sau, daca nu sunteti un astfel de user, sa aveti drept de acces la aceste optiuni
*sa fiti declarat user de tip "Administrator" sau, daca nu sunteti un astfel de user, sa aveti drept de acces la aceste optiuni
*sa aveti declarata o perioada de salarii (vezi Deschidere luna salarii).
*sa aveti declarata o perioada de salarii (vezi '''[[Manual:Integrat/Salarii/Diverse/Deschidere luna salarii|Deschidere luna salarii]]''')
*sa aveti completate informatiile corespunzatoare optiunii la care nu aveti acces: data, etc (vezi Utile/Setari/Salarii/Salarii)
*sa aveti completate informatiile corespunzatoare optiunii la care nu aveti acces: data, etc (vezi '''[[Manual:Integrat/Salarii/Avans si lichidare/Setari#Avans|Setari]]''')


==De ce obtin mesaj de eroare si nu am acces la listele de plata, etc?==
==De ce obtin mesaj de eroare si nu am acces la listele de plata, etc?==
Acest mesaj este generat de:
Acest mesaj este generat de:
*erori de culegere: aveti la dispozitie butoane („Erori de culegere”, etc) care va permit listarea acestor erori pentru rezolvare (vezi si Angajati – culegere date pentru salarii)
*erori de culegere: aveti la dispozitie butoane ("Erori de culegere", "Fortari de brut") care va permit listarea acestor erori pentru rezolvare; fortarile de brut sunt generate de acordarea unui avans prea mare care acre ca efect imposibilitatea retinerii contributiilor si a impozitului (vezi si '''[[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Culegere date pt. calcul salarii|Culegere date pt. calcul salarii]]''')
*lipsa informatiei pentru anumiti parametrii necesari calculului drepturilor salariale: se afiseaza informatiile care nu sunt completate (vezi Utile/Setari/Salarii/Salarii sau Cataloage/Date despre firma)
*lipsa informatiei pentru anumiti parametrii necesari calculului drepturilor salariale: se afiseaza informatiile care nu sunt completate (vezi '''[[Manual:Integrat/Salarii/Avans si lichidare/Setari|Setari]]''' sau '''[[Manual:Integrat/Cataloage/Date despre firma|Date despre firma]])'''
 
==Va rugam sa apelati fereastra "Lichidare" din "Salarii"==
 
Modificarile de orice fel care afecteaza calculul drepturilor salariale (incadrare, prezente, plati intermediare, etc) sunt memorate de aplicatie. Informatii despre aceste modificari se afiseaza si in partea dreapta jos in fereastra '''[[Manual:Integrat/Salarii/Avans si lichidare/Lichidare|Lichidare]]'''.
 
Aplicatia memoreaza si data ultimei apelari a ferestrei '''[[Manual:Integrat/Salarii/Avans si lichidare/Lichidare|Lichidare]]'''. Aceasta informatie este afisata si ea in partea dreapta jos.


==Cum selectez modul in care se listeaza?==
Acest mesaj poate sa apara in apelarea ferestrei de '''[[Manual:Integrat/Salarii/Diverse/Deschidere luna salarii|Deschidere luna salarii]]''' in cazul in care data ultimei apelari a ferestrei '''[[Manual:Integrat/Salarii/Avans si lichidare/Lichidare|Lichidare]]''' este anterioara datei unei modificari ale datelor care influenteaza calculul salarial.
Selectati destinatia dorita: ecran, imprimanta, imprimanta fara dialog, , fisier HTML sau fisier PDF.
In cazul in care destinatia este:
*“Imprimanta”: selectati din lista de optiuni imprimanta pe care doriti sa listati. In cazul in care folositi frecvent aceasta imprimanta, bifati “Imprimanta implicita”. Observatie. Optiunea “Imprimanta fara dialog” suprima aparitia ecranului in care puteti selecta numarul de pagini dorit sau numarul de exemplare. Este util cand nu doriti sa specificati un interval de pagini pe care doriti sa il listati.
*fisier HTML sau fisier PDF: puteti bifa “Deschide” (are ca efect si “listarea” pe ecran a listei dorite) si/sau “E-mail” (are ca efect aparitia ecranului in care puteti completa adresa de e-mail la care doriti sa expediati respectiva lista, etc. Pentru aceasta optiune vezi si Utile/Setari/Generale/E-mail, FTP, EDI)


==Cum selectez un set de informatii?==
Apeland fereastra '''[[Manual:Integrat/Salarii/Avans si lichidare/Lichidare|Lichidare]]''' se recalculeaza "Recapitulatia contabila" si "Nota contabila" si informatiile ajung corect in '''[[Manual:Integrat/Contabilitate/Balanta de verificare|Balanta de verificare]]'''.
baga vorbe


==Va rugam sa apelati fereastra „Lichidare" din „Salarii"==
In acest caz, este foarte probabil ca trebuie refacuta si retransmisa si Declaratia 112.


==Aveti generata o nota de salarii care difera de cea actuala==
==Aveti generata o nota de salarii care difera de cea actuala==
Acest mesaj poate sa apara la apelarea ferestrei '''[[Manual:Integrat/Salarii/Diverse/Deschidere luna salarii|Deschidere luna salarii]]''', in cazul in care ati optat pentru generarea automata a notei contabile pentru salarii si luna contabila a fost inchisa inaintea finalizarii calculului salarial.
Mesajul va informeaza despre
*conturile care au fost modificate
*valoarea din nota contabila generata la inchiderea de luna contabila
*valoare conform calculelor salariale finalizate
Operatia de deschidere a lunii de salarii esueaza.
In acest caz trebuie sa reveniti cu luna contabila in luna de salarii si apelati din nou "Deschidere luna salarii".
==Ce reprezinta butoanele "Selectare" sau "Deselectare"?==
Aceste [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butoane]] apar in ferestrele care permit listarea mai multor rapoarte ('''[[Manual:Integrat/Salarii/Avans si lichidare/Lichidare|Lichidare]]''', '''[[Manual:Integrat/Salarii/Istorie/Istorie angajator|Istorie angajator]]''', etc).
Fiecare raport este apelat prin apasarea [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butonului]] pe care apare numele raportului dorit (ex:"Fluturasi", "Recapitulatie contabila").
Selectarea se poate face astfel
*apasand [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butonul]] "Selectare" - se selecteaza toate listele
*stanga de mouse pe eticheta unui grup - se selecteaza toate listele aferente grupului
Dupa selectarea unor rapoarte, listarea propriu-zisa se face apasand [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butonul]] "Listare".
Toate rapoartele selectate se listeaza tinand cont de "Destinatia" stabilita si, eventual, "Imprimanta".
Deselectarea se poate face astfel
*apasand [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butonul]] "Deselectare" - se deselecteaza toate listele selectate
*dreapta de mouse pe eticheta unui grup - se deselecteaza toate listele aferente grupului
'''Observatii'''
Dreapta de mouse pe un [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|buton]] are ca efect inversarea "starii" lui: daca este selectat se deselecteaza iar daca nu este selectat se selecteaza.
'''Vezi si:'''
[[Manual:Integrat/FAQ#Cum selectez un set de informatii?|Cum selectez un set de informatii?]]
[[Manual:Integrat/FAQ#Cum selectez modul in care se listeaza?|Cum selectez modul in care se listeaza?]]

Versiunea curentă din 1 aprilie 2021 22:41

Salarii[modificare]

Ce inseamna mesajul "Aveti deja un angajat cu acest CNP"?[modificare]

Aplicatia nu permite declararea multipla a unui CNP.

Acest mesaj apare la apelarea functiei F2 Adaugare a unui nou angajat in doua cazuri:

  • CNP-ul este incorect (nu exista o copie a actului original de identitate) si in firma exista un angajat cu acest CNP
  • la revenirea unui angajat care a mai fost incadrat in firma

La aparitia acestui mesaj sunt prezentate si informatii despre numele angajatului cu acest CNP, data de incadrare si cea de expirare a contractului.

Sunteti intrebat daca "Doriti pozitionarea pe acest angajat?" Sunt trei raspusuri posibile:

  • Nu - se revine in fereasta unde puteti sa introduceti un alt CNP
  • Da - se face pozitionarea pe angajatul cu acest CNP
  • Renunt - se abandoneaza adaugarea unui nou angajat

In cazul in care ati optat pentru pozitionare si este vorba de o revenire apelati functia F3 Modificare.

Sunteti intrebat daca vreti sa il reangajati. In cazul unui raspuns afirmativ, modificati datele de incadrare (Incadrat, Expira, Program, Salariu brut, etc)

Cum "sterg" un angajat pentru care am date in istorie?[modificare]

Nu se poate sterge un angajat pentru care avem date in istorie, adica a fost prins intr-un stat de plata, a fost declarat vanzator, agent sau delegat pe un document de gestiune (factura de vanzare), etc.


In acest caz, apelati functia F3 Modificare si aveti doua optiuni:

  • se completeaza rubrica "Lichidat" cu data la care expira raporturile de munca ale angajatului cu firma
  • se completeaza rubrica "Intrerupere contract munca" cu data la care angajatul face intrerupere de contract de munca


Dupa deschiderea unei noi luni de salarii, angajatul respectiv devine automat inactiv.

Vezi si Cum ma influenteaza rubricile Lichidat sau Intrerupere contract de munca?

Cum ma influenteaza rubricile "Incadrat" sau "Revenire din intrerupere contract de munca"?[modificare]

Daca un angajat are data de Incadrare sau Revenire din intrerupere contract de munca cuprinsa in luna pentru care se fac salariile:

  • in momentul completarii acestei date, daca data este mai mare decat prima zi din luna pentru care se fac salariile si angajatul are dreptul la deducere la calculul impozitului, sunteti intrebat daca "Acordati deducere?".

Observatii

  • Se completeaza automat numarul de zile absente (numarul de zile lucratoare incepand cu prima zi din luna pana la data de Incadrare sau Revenire din intrerupere contract de munca).

Cum ma influenteaza rubricile "Lichidat" sau "Intrerupere contract de munca"?[modificare]

Daca un angajat are data de Lichidare sau Intrerupere contract de munca cuprinsa in luna pentru care se fac salariile:

  • daca data este prima zi din luna pentru care se fac salariile, angajatul nu mai apare in statul de plata si in declaratii
  • daca data este mai mare decat prima zi din luna pentru care se fac salariile, angajatul apare in statul de plata si in declaratii

Observatii

  • Se completeaza automat numarul de zile absente (numarul de zile lucratoare incepand cu data de Lichidare sau Intrerupere contract de munca pana la sfarsitul lunii).
  • In momentul deschiderii unei noi luni de salarii, toti angajati care au data de Lichidare sau Intrerupere contract de munca devin inactivi si nu mai apar in statele de plata sau declaratii.

Cum ma influenteaza completarea rubricilor "in perioada" aferente rubricii "Handicap"?[modificare]

In cazul angajatilor care au certificat de handicap

  • nu se completeaza aceste informatii daca certificatul este cu caracter permanent
  • este obligatoriu sa se completeze macar una dintre rubrici:
    • de la - daca data de la care intra in vigoare este in luna de salarii sau posterioara acesteia
    • pana la - cu data la care acest certificat expira si trebuie eventual revizuit

Observatii Completarea acestor rubrici are ca efect neacordarea scutirii de impozit in afara perioadei mentionate, altfel spus se calculeaza impozit pentru zilele in care certificatul nu este valabil.

Cum pot elibera adeverinte unui angajat?[modificare]

Vezi Angajati - Cautare - Adeverinte.

Cum pot afla informatii de tip "Registru de evidenta a personalului" despre angajati?[modificare]

Informatiile de acest gen se pot afla din fereastra Angajati.

Apelati functia F12 Cautare.

In cazul in care se doresc informatii pentru:

  • un singur angajat: completati numele dorit si apelati functia F7 Actualizare
  • toti angajatii care indeplinesc un anumit criteriu (ex: "Activi" sau cu "Incadrati" intr-o anumita perioada, etc): completati informatiile care corespund criteriului dorit si apelati functia F7 Actualizare

Dupa selectarea angajatului sau angajatiilor, apelati functia F9 Listare.

Apare ecranul care permite:

  • selectarea "Destinatiei" si, eventual, "Imprimanta"
  • selectarea "Raportului"

Lista de rapoarte va pune la dispozitie trei rapoarte pentru acest gen de informatii:

  • Registru personal - istorie: prezinta informatiile privind modificarile de data de incadrare, lichidare, intrerupere contract de munca, revenire din intrerupere, salariu brut negociat, sporuri si luna de salarii in care au intrat ele in vigoare
  • Registru salariati: prezinta aceleasi informatii ca raportul din aplicatia "Revisal"
  • Registru salariati - istoric contracte: prezinta aceleasi informatii ca raportul din aplicatia "Revisal"

Observatii

Ultimele doua rapoarte furnizeaza informatii doar daca au fost actualizate datele despre contractele angajatilor (vezi Contracte de munca).

Vezi si:

Cum selectez un set de informatii?

Cum selectez modul in care se listeaza?

Cum pot afla informatii despre veniturile lunare ale angajatilor?[modificare]

Informatii privind datele care au contribuit la realizarea veniturilor lunare ale unui angajat se regasesc in

  • Istorie angajator: se selecteaza luna pentru care se doreste informatia, se selecteaza angajatul sau angajatii pentru care se doreste informatia, se apeleaza functia F7 Actualizare si se listeaza "Fluturasi”. Informatia este cea aferenta statelor de plata si poate sa fie diferita de cea "reala” in cazul in care ati facut "Rectificative”
  • Istorie angajati: se selecteaza anul pentru care se doreste informatia, se selecteaza angajatul sau angajatii pentru care se doreste informatia, se apeleaza functia F7 Actualizare. Se listeaza "Fluturasi cf. Statului de plata” sau "Fluturasi cf. rectificative” sau o sinteza a celor doua tipuri de fluturasi
  • Fise fiscale: se selecteaza anul pentru care se doreste informatia, se apasa butonul "Recalculare an", se selecteaza angajatul sau angajatii pentru care se doreste informatia, se apeleaza functia F7 Actualizare. Se listeaza "Adeverinta de venit"

Vezi si:

Cum selectez un set de informatii?

Cum selectez modul in care se listeaza?

Cum pot afla informatii despre concediile medicale ale angajatilor?[modificare]

Informatii privind concediile medicale

  • pentru luna de salarii:
  • Istorie angajator: se selecteaza luna pentru care se doreste informatia si se listeaza „Lista concedii medicale", "Decontare FNUASS" sau "Decontare FAAMBP". Informatia este cea aferenta statelor de plata si poate sa fie diferita de cea "reala" in cazul in care ati ati facut "Rectificative"
  • Istorie angajati: se selecteaza anul pentru care se doreste informatia, se selecteaza angajatul sau angajatii doriti, se apeleaza functia F7 Actualizare si se listeaza "Concedii medicale"

Observatii

Informatiile prezentate in rapoartele din ferestrele Angajati si Istorie angajati nu tin cont de zilele de concediu medical efectuate in luna de calcul salarial (vezi fereastra Angajati - culegere date pentru calcul salarii).

Vezi si:

Cum selectez un set de informatii?

Cum selectez modul in care se listeaza?

Cum pot afla informatii despre concediul de odihna al angajatilor?[modificare]

Informatii privind concediile de odihna

  • Pentru luna de salarii: din fereastra Angajati - culegere date pentru calcul salarii
    • se apeleaza functia F9 Listare si se selecteaza raportului Salarii - pontaje
    • se apasa butonul Pontaj XLS
  • Angajati: se apeleaza functia F12 Cautare, se completeaza informatiile pentru filtrarea angajatilor doriti, se apeleaza functia F7 Actualizare, se apeleaza functia F9 Listare si se selecteaza raportul Angajati - urmarire concediu de odihna; pentru fiecare angajat selectat se afiseaza informatii defalcate pentru fiecare an lucrat
    • numarul de luni lucrate, zile conform contract si luni lucrate
    • zile concediu de odihna defalcate pe
      • zile in an - zile de CO efectuate in an
      • zile ani anteriori - zile de CO efectuate in an care reprezinta recuperari pentru zile CO neefectuate in ani anteriori
      • zile an actual - zile de CO efectuate in an pentru anul respectiv
      • zile platite - zile de CO neefectuate si platite
    • sold in an - diferenta dintre zile conform contract si luni lucrate si zile an actual la care se aduna zile platite
    • zile recuperate - zilele recuperate in anii urmatori
    • sume platite, zile CO restante conform contract si suma aferenta
In cazul in care au fost zile recuperate, dupa ce au fost listate datele pentru toti anii lucrati ai angajatului, se listeaza si informatii despre anul pentru care s-au facut recuperari si luna, anul in care acestea au fost recuperate (numarul de zile).
  • Istorie angajati: se selecteaza anul pentru care se doreste informatia, se selecteaza angajatul sau angajatii doriti, se apeleaza functia de F7 Actualizare si se listeaza Concedii de odihna; pentru fiecare angajat selectat se afiseaza informatii despre
    • luni lucrate, zile conform contract si luni lucrate
    • zile si sume aferente pentru zilele de CO efectuate
    • zile si sume aferente pentru zilele de CO neefectuate si platite
    • defalcarea zilelor si sumelor pentru fiecare luna calendaristica

Observatii

Informatiile prezentate in rapoartele din ferestrele Angajati si Istorie angajati nu tin cont de zilele de CO efectuate in luna de calcul salarial (vezi fereastra Angajati - culegere date pentru calcul salarii).

Vezi si:

Cum selectez un set de informatii?

Cum selectez modul in care se listeaza?

Cum pot afla informatii despre ore suplimentare, ore invoite, ore nemotivate?[modificare]

Informatii privind aceste tipuri de ore

Vezi si:

Cum selectez un set de informatii?

Cum selectez modul in care se listeaza?

Cum pot afla informatii despre plati intermediare, pensie facultativa (P3), retineri sau restantieri la retineri?[modificare]

Informatii privind aceste tipuri de ore sau sume:

Vezi si:

Cum selectez un set de informatii?

Cum selectez modul in care se listeaza?

Ce semnifica mesajul "Ar fi vremea sa efectuati inchiderea de luna"?[modificare]

Data calculatorului este mai mare decat data stabilita pentru achitarea lichidarii (vezi Utile/Setari/Salarii/Salarii)

Atentie!

Nu se poate reveni la o luna de salarii inchisa.

Nu apelati functia "Deschidere luna salarii" decat dupa ce au fost facute toate actualizarile necesare calculului salarial (noi angajati, lichidari, modificari de date de incadrare, non-prezente, concedii medicale, etc).

Dupa deschiderea unei luni de salarii, eventualele modificari necesare pentru o luna anterioara se fac prin intermediul ferestrei Rectificative.

De ce nu am acces la optiunea "Avans" sau "Lichidare"?[modificare]

Pentru ca sa aveti acces la oricare dintre aceste optiuni trebuie sa indepliniti urmatoarele conditii:

  • sa fiti declarat user de tip "Administrator" sau, daca nu sunteti un astfel de user, sa aveti drept de acces la aceste optiuni
  • sa aveti declarata o perioada de salarii (vezi Deschidere luna salarii)
  • sa aveti completate informatiile corespunzatoare optiunii la care nu aveti acces: data, etc (vezi Setari)

De ce obtin mesaj de eroare si nu am acces la listele de plata, etc?[modificare]

Acest mesaj este generat de:

  • erori de culegere: aveti la dispozitie butoane ("Erori de culegere", "Fortari de brut") care va permit listarea acestor erori pentru rezolvare; fortarile de brut sunt generate de acordarea unui avans prea mare care acre ca efect imposibilitatea retinerii contributiilor si a impozitului (vezi si Culegere date pt. calcul salarii)
  • lipsa informatiei pentru anumiti parametrii necesari calculului drepturilor salariale: se afiseaza informatiile care nu sunt completate (vezi Setari sau Date despre firma)

Va rugam sa apelati fereastra "Lichidare" din "Salarii"[modificare]

Modificarile de orice fel care afecteaza calculul drepturilor salariale (incadrare, prezente, plati intermediare, etc) sunt memorate de aplicatie. Informatii despre aceste modificari se afiseaza si in partea dreapta jos in fereastra Lichidare.

Aplicatia memoreaza si data ultimei apelari a ferestrei Lichidare. Aceasta informatie este afisata si ea in partea dreapta jos.

Acest mesaj poate sa apara in apelarea ferestrei de Deschidere luna salarii in cazul in care data ultimei apelari a ferestrei Lichidare este anterioara datei unei modificari ale datelor care influenteaza calculul salarial.

Apeland fereastra Lichidare se recalculeaza "Recapitulatia contabila" si "Nota contabila" si informatiile ajung corect in Balanta de verificare.

In acest caz, este foarte probabil ca trebuie refacuta si retransmisa si Declaratia 112.

Aveti generata o nota de salarii care difera de cea actuala[modificare]

Acest mesaj poate sa apara la apelarea ferestrei Deschidere luna salarii, in cazul in care ati optat pentru generarea automata a notei contabile pentru salarii si luna contabila a fost inchisa inaintea finalizarii calculului salarial.

Mesajul va informeaza despre

  • conturile care au fost modificate
  • valoarea din nota contabila generata la inchiderea de luna contabila
  • valoare conform calculelor salariale finalizate

Operatia de deschidere a lunii de salarii esueaza.

In acest caz trebuie sa reveniti cu luna contabila in luna de salarii si apelati din nou "Deschidere luna salarii".

Ce reprezinta butoanele "Selectare" sau "Deselectare"?[modificare]

Aceste butoane apar in ferestrele care permit listarea mai multor rapoarte (Lichidare, Istorie angajator, etc).

Fiecare raport este apelat prin apasarea butonului pe care apare numele raportului dorit (ex:"Fluturasi", "Recapitulatie contabila").


Selectarea se poate face astfel

  • apasand butonul "Selectare" - se selecteaza toate listele
  • stanga de mouse pe eticheta unui grup - se selecteaza toate listele aferente grupului

Dupa selectarea unor rapoarte, listarea propriu-zisa se face apasand butonul "Listare".

Toate rapoartele selectate se listeaza tinand cont de "Destinatia" stabilita si, eventual, "Imprimanta".


Deselectarea se poate face astfel

  • apasand butonul "Deselectare" - se deselecteaza toate listele selectate
  • dreapta de mouse pe eticheta unui grup - se deselecteaza toate listele aferente grupului


Observatii

Dreapta de mouse pe un buton are ca efect inversarea "starii" lui: daca este selectat se deselecteaza iar daca nu este selectat se selecteaza.


Vezi si:

Cum selectez un set de informatii?

Cum selectez modul in care se listeaza?