Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Angajati/Editare: Diferență între versiuni

De la Manual
Sari la navigare Sari la căutare
mFără descriere a modificării
mFără descriere a modificării
 
(Nu s-au afișat 235 de versiuni intermediare efectuate de același utilizator)
Linia 1: Linia 1:
Prin intermediul acestei ferestre se pot gestiona informatii despre angajati.
'''[[Manual:Integrat/Salarii/Avans si lichidare/Setari|Setari]]''' , 
'''[[Manual:Integrat/Tutoriale#Salarii/Actualizari/Angajati|Tutoriale]]'''


In cazul in care nu folositi modulul de Salarii al aplicatie, dar doriti sa completati informatii despre angajatii care sunt agent/delegat/sofer/gestionar, vanzator (in avize, facturi, gestiuni, terti, note contabile, etc) folositi fereastra Cataloage/Angajati – date sumare.
Prin intermediul acestei [[Manual:Integrat/Notiuni/Ferestre|ferestre]] se pot gestiona informatii despre angajati.  
Introducerea unui angajat nou se realizeaza prin apelarea functiei Adaugare/F2 (vezi si Ce inseamna mesajul „Aveti deja un angajat cu acest CNP”)
Pentru fiecare angajat trebuie sa completati obligatoriu rubricile:
*Nume, Colectiv, Functie, Casa de asigurari sanatate cu care are contract, CNP, Incadrat, Lichidat, Primeste deducere, Program (Tip repartizare in cazul angajatilor part time),  Salariu brut.


Verificarea corectitudinii CNP-ului se face automat.
Informatia este organizata pe mai multe pagini, o pagina care contine informatiile generale despre angajat si alte pagini cu informatii grupate pe urmatoarele tematici:
*[[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Angajati/Editare/Date incadrare|Date incadrare]]
**[[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Angajati/Editare/Date incadrare/Sporuri|Sporuri]]
**[[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Angajati/Editare/Date incadrare/Pensie facultativa P3|Pensie facultativa P3]]
**[[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Angajati/Editare/Date incadrare/Cumul functii|Cumul functii]]
**[[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Angajati/Editare/Date incadrare/Detasari|Detasari]]
**[[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Angajati/Editare/Date incadrare/Zile CO cf contract|Zile CO cf contract]]
**[[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Angajati/Editare/Date incadrare/Dotari|Dotari]]
*[[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Angajati/Editare/Date personale si Persoane in intretinere|Date personale si Persoane in intretinere]]
*[[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Angajati/Editare/Contracte|Contracte]]


Rubricile Colectiv, Functie, Casa de asigurari sunt campuri care permit cautare rapida (vezi si Ce fac daca nu gasesc informatia dorita in lista de selectie)
Introducerea unui angajat nou se realizeaza prin apelarea functiei [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F2 Adaugare|F2 Adaugare]].
Datele referitoare la adresa, act de identitate, card se pot completa/vizualiza apasand cu mouse-ul pe „Date personal & persoane in intretinere”.


Pentru un angajat se pot adauga/modifica/ sterge si informatii despre: Persoane in intretinere, '''[[Manual:Integrat/Salarii/Angajati/Sporuri|Sporuri]]''', Dotari, Contracte de munca. Pentru actualizarea acestor informatii, va pozitionati pe angajatul dorit, apelati functia de F3 Modificare si continuati cu actualizarea tipului de informatie dorita. Modificarea sau stergerea unei astfel de informatii necesita si pozitionarea pe respectiva informatie.
Salvarea informatiilor se face apeland functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F5 Salvare|F5 Salvare]] sau apasand [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butonul]] Salvare.


Abandonarea actiunii de actualizare se face apeland functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F4 Abandon|F4 Abandon]] sau apasand [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butonul]] Abandon.
<span style="color:red"> Observatii</span>
 
*Pentru un nou angajat puteti completa rubrica Incadrat (vezi si Cum ma influenteaza rubricile Incadrat/Revenire din intrerupere contract de munca)
==Intrebari frecvente==
**cu o data mai mica decat data de inceput a lunii pentru care faceti salariile. In acest caz sunteti atentionat ca data este in afara intervalului pentru care se calculeaza salariile;
 
**cu o data in intervalul pentru care se calculeaza salariile. In cazul in care data este mai mare decat prima zi din luna sunteti intrebat daca acordati deducere in luna de incadrare.
[[Manual:Integrat/Salarii/FAQ#Ce inseamna mesajul "Aveti deja un angajat cu acest CNP"?|Ce inseamna mesajul "Aveti deja un angajat cu acest CNP"?]]
*Pentru un nou angajat se propune ca data de Lichidare 31/12/2100 (conventie pentru contract de munca pe perioada nedeterminata) dar aceasta data poate sa fie modificata, in cazul angajatilor cu Contract de munca pe perioada determinata (vezi si Cum ma influenteaza rubricile Lichidat/Intrerupere contract de munca)
 
*Bifarea rubricilor Pensie, Somaj sau Sanatate din capitolul „Nu plateste” este posibila numai in cazul angajatilor Part Time, a cenzorilor, a celor din Consiliul de Administratie sau a cetatenilor straini. Bifarea unora dintre aceste rubrici trebuie sa tina cont de legislatia in vigoare si are ca efect neretinerea respectivei sume.
[[Manual:Integrat/Salarii/FAQ#Cum "sterg" un angajat pentru care am date in istorie?|Cum "sterg" un angajat pentru care am date in istorie?]]
*Bifarea rubricii „primeste deducere (cetatean strain)” este posibila numai in cazul angajatilor cetateni straini. Bifarea acestei rubrici trebuie sa tina cont de legislatia in vigoare si are ca efect acordarea deducerii de baza la calcului impozitului datorat pe venit.
 
*Bifarea rubricii „din somaj” este posibila numai in luna in care se face incadrarea angajatului si daca legislatia in vigoare prevede reglementari cu privire la scutirea de la plata contributiilor la bugetele de stat pentru angajator.
[[Manual:Integrat/Salarii/FAQ#Cum ma influenteaza rubricile "Incadrat" sau "Revenire din intrerupere contract de munca"?|Cum ma influenteaza rubricile "Incadrat" sau"Revenire din intrerupere contract de munca"?]]
*Completarea rubricii Tip angajat este necesara numai in cazul in care respectivul angajat poate sa apara ca agent/delegat/sofer/gestionar sau vanzator pe un aviz/factura sau pentru un tert.
 
*Bifarea rubricii Avans fix va da posibilitatea sa completati valoarea avansului fix pe care angajatul il incaseaza (vezi Tipuri de avans)
[[Manual:Integrat/Salarii/FAQ#Cum ma influenteaza rubricile "Lichidat" sau "Intrerupere contract de munca"?|Cum ma influenteaza rubricile "Lichidat" sau "Intrerupere contract de munca"?]]
*Nu se poate sterge un angajat pentru care avem date in istorie (vezi si Cum „sterg” un angajat pentru care am date in istorie)
 
*Nu se pot modifica datele unui angajat lichidat decat daca este reangajat. Puteti totusi sa ii modificati data de incadrare, data de lichidare, adresa, etc prin intermediul Fiselor fiscale.
[[Manual:Integrat/Salarii/FAQ#Cum ma influenteaza completarea rubricilor "in perioada" aferente rubricii "Handicap"?|Cum ma influenteaza completarea rubricilor "in perioada" aferente rubricii "Handicap"?]]
 
[[Manual:Integrat/Salarii/Avans si lichidare/Avans#Observatii|Cum pot sa achit unui angajat toate drepturile salariale la avans?]]
 
[[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Angajati/Cautare|Cum pot elibera adeverinte unui angajat?]].
 
[[Manual:Integrat/Salarii/FAQ#Cum pot afla informatii despre concediul de odihna al angajatilor?|Cum pot afla informatii despre concediul de odihna al angajatilor?]]
 
[[Manual:Integrat/FAQ#Cum se poate adauga sau modifica o informatie in lista de selectie a unei rubrici cu cautare rapida?|Cum se poate adauga sau modifica o informatie in lista de selectie a unei rubrici cu cautare rapida?]]
 
[[Manual:Integrat/FAQ#Cum selectez modul in care se listeaza?|Cum selectez modul in care se listeaza?]]
 
Daca modulul de Salarii nu este folosit, pentru declararea informatiilor despre angajatii care indeplinesc activitati de agent, delegat, sofer, gestionar, vanzator, etc, se apeleaza [[Manual:Integrat/Notiuni/Ferestre|fereastra]] '''[[Manual:Integrat/Cataloage/Angajati – date sumare|Angajati – date sumare]]'''. Din lista de angajati astfel declarata, se selecteaza vanzatorii, agentii si delegatii care apar in avize si facturi, gestionarii pentru inventarieri, bonuri de transfer, etc.

Versiunea curentă din 9 august 2021 05:47

Setari , Tutoriale

Prin intermediul acestei ferestre se pot gestiona informatii despre angajati.

Informatia este organizata pe mai multe pagini, o pagina care contine informatiile generale despre angajat si alte pagini cu informatii grupate pe urmatoarele tematici:

Introducerea unui angajat nou se realizeaza prin apelarea functiei F2 Adaugare.

Salvarea informatiilor se face apeland functia F5 Salvare sau apasand butonul Salvare.

Abandonarea actiunii de actualizare se face apeland functia F4 Abandon sau apasand butonul Abandon.

Intrebari frecvente[modificare]

Ce inseamna mesajul "Aveti deja un angajat cu acest CNP"?

Cum "sterg" un angajat pentru care am date in istorie?

Cum ma influenteaza rubricile "Incadrat" sau"Revenire din intrerupere contract de munca"?

Cum ma influenteaza rubricile "Lichidat" sau "Intrerupere contract de munca"?

Cum ma influenteaza completarea rubricilor "in perioada" aferente rubricii "Handicap"?

Cum pot sa achit unui angajat toate drepturile salariale la avans?

Cum pot elibera adeverinte unui angajat?.

Cum pot afla informatii despre concediul de odihna al angajatilor?

Cum se poate adauga sau modifica o informatie in lista de selectie a unei rubrici cu cautare rapida?

Cum selectez modul in care se listeaza?

Daca modulul de Salarii nu este folosit, pentru declararea informatiilor despre angajatii care indeplinesc activitati de agent, delegat, sofer, gestionar, vanzator, etc, se apeleaza fereastra Angajati – date sumare. Din lista de angajati astfel declarata, se selecteaza vanzatorii, agentii si delegatii care apar in avize si facturi, gestionarii pentru inventarieri, bonuri de transfer, etc.