Manual:Integrat/Module/WMS: Diferență între versiuni

De la Manual
Sari la navigare Sari la căutare
mFără descriere a modificării
 
(Nu s-au afișat 107 versiuni intermediare efectuate de același utilizator)
Linia 3: Linia 3:
=WMS - Warehouse Management System (Sistem de management al unui depozit)=
=WMS - Warehouse Management System (Sistem de management al unui depozit)=


Modulul '''WMS-i''' produs de Soft Team Solutions asigura inrerconectarea '''ERP''' cu un sistem '''WMS'''.
Modulul '''WMS.STS''' produs de Soft Team Solutions asigura interconectarea '''ERP'''-ului cu un '''WMS'''. Acesta este alcatuit din mai multe functii care sunt apelate fie prin intermediul ERP, atunci cand se plaseaza o comanda, fie de serviciul '''WMS.STS''', care are ca principal scop sincronizarea datelor intre cele doua aplicatii. Principala functie a serviciului consta in actualizarea cataloagelor si preluarea comenzilor finalizare de WMS. Orice adaugare sau modificare in ferestrele Catalog articole, Catalog terti si Gestiune are ca efect marcarea respectivei operatii intr-o baza de date care este consultata periodic de catre serviciul WMS.STS, acesta efectuand si eventualele sincronizari de date intre ERP si WMS.


Modulul WMS-i este alcatuit din mai multe functii care sunt apelate fie prin intermediul ERP, atunci cand se plaseaza o comanda, fie de serviciul WMS-i creat de Soft Team Solutions, care se ocupa de sincronizarea datelor intre cele doua aplicatii.
Interconectarea celor doua aplicatii se efectueaza prin intermediul unei baze de date la care au acces ambele aplicatii.  


La plasarea unei comenzi ERP-ul preda aceasta sarcina software-ului WMS si daca este nevoie asigura si actualizarea informatiilor din cataloagele de Articole, Terti sau Gestiuni.
1. ERP plaseaza comanda


Software-ul WMS se ocupa de rezolvare si actualizeaza, atunci cand este cazul, starea sarcinii respective.
2. WMS colecteaza sau depoziteaza


Serviciul WMS verifica la fiecare 15 secunde starea sarcinilor si in functie de rezultat actualizeaza informatiile in ERP.
3. WMS finalizeaza sau anuleaza comanda


se ocupa de transferul datelor din cele 3 cataloage care nu au fost actualizate la plasarea comenzii si de intoarcerea informatiilor catre ERP aferente comenzilor preluate sau finalizate de catre xTrack.
WMS.STS verifica la un numar prestabilit de secunde starea comenzilor plasate si actualizeaza starea acestora in ERP. In functie de caz si de optiunile disponibile in WMS, comenzile pot fi modificate atunci cand receptia fizica nu corespunde cu comanda plasata.


Orice adaugare sau modificare in ferestrele Catalog articole, Catalog terti si Gestiune are ca efect marcarea respectivei operatii intr-o baza de date care este consultata periodic de catre serviciul WMS, acesta efectuand si eventualele sincronizari de date intre ERP si WMS.
In cadrul unei compani pot exista mai multe gestiuni care pot fi controlate de WMS sau nu. In continuare, gestiunea '''DEPOZIT''' va fi luata ca exemplu de gestiune controlata de WMS iar gestiunea '''SECUNDARA''', o gestiune care NU este controlata de WMS.


Solutia xTrack WMS este dedicata gestionarii activitatiilor din cadrul depozitelor de marfuri, distributie, curierat, 3PL, productie si altele.
=Comenzi furnizori=
 
'''Comenzi furnizori'''
 
Consideram gestiunea DEPOZIT ca fiind o gestiune controlata de WMS.
 
Consideram gestiunea SHOWROOM ca fiind o gestiune care NU este controlata de WMS.


Prin intermediul acestei ferestre se pot introduce urmatoarele tipuri de comenzi / miscari:


{| class="wikitable"
{| class="wikitable"
Linia 34: Linia 29:
|'''Cantitate'''
|'''Cantitate'''
|'''Tip'''
|'''Tip'''
|'''Operatie'''
|'''Document'''
|-
|-
|DEPOZIT   
|DEPOZIT   
Linia 40: Linia 35:
|oricare
|oricare
|pozitiva
|pozitiva
|Achizitie
|achizitie
|document furnizor
|aviz/factura furnizor
|-
|-
|DEPOZIT   
|DEPOZIT   
Linia 47: Linia 42:
|oricare
|oricare
|negativa
|negativa
|Achizitie Stornare
|stornare
|document furnizor
|aviz/factura furnizor
|-
|-
|DEPOZIT   
|DEPOZIT   
Linia 55: Linia 50:
|doar pozitiva
|doar pozitiva
|intrare
|intrare
|Plus de inventar
|Procese verbale - Plus de inventar
|}
|}


Dupa introducerea comenzii si validarea acesteia, functia "F6 - Plasare WMS" devine disponibila. La apelarea acestei functii se deschide fereastra "Status document" iar plasarea se efectueaza prin apasarea butonului "Plasare". '''Atentie!''' Dupa plasarea comenzii in WMS, ERP-ul blocheaza comanda pana la schimbarea statusului. WMS-ul poate schimba statusul comenzii prin finalizarea sau anularea acesteia.


Dupa introducerea comenzii si validarea acesteia va fi disponibila functia “F6 - Plasare WMS”.
==Inchidere comenzi furnizori==


La apelarea acestei functii se deschide fereastra “Status document”.  
In cazul in care exista diferente intre pretul stabilit in comanda si documentul emis de furnizor iar aceste diferente sunt acceptate, administratorul trebuie sa bifeze optiunile "Utile/Setari/Furnizori/Facturi/FACTURA si COMANDA" si "Utile/Setari/Furnizori/Facturi/fara urmarirea diferentelor".


Plasarea se efectueaza prin apasarea butonului “Plasare”.
Utilizatorii care se ocupa si de stornari trebuie sa bifeze rubrica "Utile/Setari/Furnizori/Comenzi furnizori/Se accepta comenzi cu cantitate negativa".
 
Dupa plasarea comenzii in WMS aceasta nu mai este disponibila pentru nici un fel de operatie.
 
Modificarea comenzii se poate efectua doar in cazul in care WMS-ul anuleaza comanda primita.
 
'''Inchidere comenzi furnizori'''
 
Pentru modificare de pret – “Utile/Setari/Furnizori/Facturi” se bifeaza “Factura si Comanda” si “fara urmarirea diferentelor”.
 
Pentru stornari – “Utile/Setari/Furnizori/Comenzi” se bifeaza “Se accepta comenzi cu cantitate negativa”


Comenzile confirmate de WMS se inchid prin intermediul ferestrelor:
Comenzile confirmate de WMS se inchid prin intermediul ferestrelor:


“Facturi furnizori” 
* Avize furnizori / Inchideri comenzi furnizori
 
-  “5. Inchideri comenzi furnizori”
 
“Facturi furnizori (import)” 
 
-  “5. Inchideri comenzi furnizori & receptie marfa”
 
“Avize furnizori” 
 
-  “5. Inchideri comenzi furnizori”
'''Stornari catre furnizori'''
 
- se adauga o comanda de furnizor
 
- se adauga miscarile de stornare prin intermediul ferestrei “4. Stornari”


- in fereastra se vor afisa doar facturile de intrare
* Facturi furnizori / Inchideri comenzi furnizori


- se vor selectati articolele care se storneaza (cantitate si bifa)
* Facturi furnizori (import) / Inchideri comenzi furnizori si receptie marfa


- se plaseaza comanda in WMS
==Achizitii de la furnizori==


- se inchide comanda printr-un aviz de furnizor “5. Inchideri comenzi furnizori”
*se adauga o comanda de furnizor


- se listeaza avizul de expeditie raport: Aviz A4 (furnizor-retur)
*in cazul in care nu se cunoaste pretul se poate bifa rubrica "Utile/Setari/Gestiune/Furnizori/Comenzi/Se accepta comenzi fara pret"


- avizele de stornare neinchise apar in fereastra “Atentionari”
*pretul poate fi completat automat daca exista o lista de pret de achizitie activa pentru furnizorul respectiv


'''Achizitii de la furnizori'''
*se plaseaza comanda in WMS


- se adauga o comanda de furnizor
*se inchide prin Aviz / Factura "Inchideri comenzi furnizori" (se poate corecta pretul de intrare)


- in cazul in care nu se cunoaste pretul Utile/Setari/Gestiune/Furnizori/Comenzi
==Stornari catre furnizori==


o se bifeaza “Se accepta comenzi fara pret”
*se adauga o comanda de furnizor


- pretul poate fi completat automat daca exista o lista de pret de achizitie activa pentru furnizorul respectiv
*se adauga miscarile de stornare prin intermediul ferestrei "Stornari"


- se plaseaza comanda in WMS
*in fereastra se vor afisa doar facturile de intrare


- se inchide prin Aviz/Factura “5. Inchideri comenzi furnizori” (se poate corecta pretul de intrare)
*se vor selectati articolele care se storneaza (cantitate si bifa)


'''Plusuri de inventar'''
*se plaseaza comanda in WMS


- se adauga o comanda de furnizor
*se inchide comanda printr-un aviz de furnizor Avize furnizori / Inchideri comenzi furnizori


- se introduc articolele constatate plus de inventar
*se listeaza avizul de expeditie folosind raportul "Aviz A4 (furnizor-retur)"


- se plaseaza comanda in WMS
*avizele de stornare neinchise apar in fereastra "Atentionari"


- se inchide prin “Procese verbale” apeland functia “F6 - Preluare WMS” dupa completarea numarului a datei si a gestiunii
==Plusuri de inventar==


'''Comenzi clienti'''
*se adauga o comanda de furnizor


Consideram gestiunea DEPOZIT ca fiind o gestiune controlata de WMS.
*se introduc articolele constatate plus de inventar
 
Consideram gestiunea SHOWROOM ca fiind o gestiune care NU este controlata de WMS.


*se plaseaza comanda in WMS


*se inchide prin "Procese verbale" apeland functia "F6 - Preluare WMS" dupa completarea numarului, a datei si a gestiunii


=Comenzi clienti=
Prin intermediul acestei ferestre se pot introduce urmatoarele tipuri de comenzi / miscari:
{| class="wikitable"
{| class="wikitable"
!colspan="6" style="text-align:left;"|Comenzi clienti
!colspan="6" style="text-align:left;"|Comenzi clienti
|-
|-
|'''Gestiune'''
|'''Gestiune'''
|'''Furnizor'''
|'''Client'''
|'''Punct'''
|'''Punct'''
|'''Cantitate'''
|'''Cantitate'''
|'''Tip'''
|'''Tip'''
|'''Operatie'''
|'''Document'''
|-
|-
|DEPOZIT   
|DEPOZIT   
Linia 160: Linia 132:
|oricare
|oricare
|negativa
|negativa
|Vanzare Stornare
|Stornare
|Facturare
|Facturare
|-
|-
|DEPOZIT   
|DEPOZIT   
|FIRMA DVS.   
|FIRMA DVS.   
|SHOWROOM      
|SECUNDARA      
|doar pozitiva
|doar pozitiva
|Transfer
|Transfer
|Bon de transfer
|Bon de transfer
|-
|-
|SHOWROOM      
|SECUNDARA      
|FIRMA DVS.   
|FIRMA DVS.   
|DEPOZIT   
|DEPOZIT   
Linia 177: Linia 149:
|Bon de transfer
|Bon de transfer
|-
|-
|SHOWROOM      
|SECUNDARA      
|oricare
|oricare
|oricare
|oricare
|pozitiva, din DEPOZIT
|pozitiva, din DEPOZIT
|Transfer Vanzare
|Transfer+Vanzare
|Facturare, Bon de transfer automat
|Bon de transfer automat, Facturare
|-
|-
|DEPOZIT   
|DEPOZIT   
Linia 188: Linia 160:
|DEPOZIT   
|DEPOZIT   
|doar pozitiva
|doar pozitiva
|iesire
|Iesire
|Bon de consum, Minus de inventar.  
|Bon de consum, Minus de inventar.  
|}
|}


'''Stornare de la clienti'''
==Vanzari catre clienti==


- se adauga o comanda de client
*se adauga o comanda de client


- se adauga miscarile de stornare prin intermediul ferestrei “4. Stornari”
*se adauga miscarile dorite


- in fereastra se vor afisa doar facturile de vanzarile
*se plaseaza comanda in WMS


- se vor selectati articolele care se storneaza (cantitate si bifa)
*se inchide comanda printr-o factura generata din comanda


- se plaseaza comanda in WMS
==Stornare de la clienti==


- se inchide comanda printr-o factura generata din comanda
*se adauga o comanda de client


'''Transferul intre gestiuni'''
*se adauga miscarile de stornare prin intermediul ferestrei “Stornari”


Transferul intre doua gestiuni din care una este controlata de WMS se efectueaza prin introducerea unei “Comenzi clienti”.
*in fereastra se vor afisa doar facturile de vanzarile


Clientul din comanda trebuie sa fie firma dvs. iar punctul de lucru trebuie sa fie gestiunea primitoare a transferului.
*se vor selectati articolele care se storneaza (cantitate si bifa)


Dupa finalizare comenzii in WMS comanda se inchide prin intermediul ferestrei “Bonuri de transfer”.
*se plaseaza comanda in WMS  


Dupa completarea gestiunii expeditoare si a gestiunii primitoare aveti la dispozitie functia “F6 – Preluare WMS” care deschide fereastra “Inchidere comenzi WMS”.
*se inchide comanda printr-o factura generata din comanda


Se apeleaza functia “F7 – Actualizare”, se selecteaz miscarile dorite si apoi se “Salveaza”.
==Transferul intre gestiuni==


'''Bonuri de consum'''
*se adauga o comanda de client si se completeaza gestiunea cu gestiunea expeditoare din cadrul transferului


Consumurile aferente unei gestiuni controlate de WMS se introduc sub forma unei “Comenzi clienti”.
*clientul din comanda trebuie sa fie firma dvs. iar punctul de lucru trebuie sa fie gestiunea primitoare din cadrul transferului


Clientul din comanda trebuie sa fie firma dvs. iar punctul de lucru trebuie sa fie gestiunea din care se consuma (gestiunea comenzii).
*se plaseaza comanda in WMS


Dupa finalizare comenzii in WMS comanda se inchide prin intermediul ferestrei “Bonuri de consum”.
*se inchide prin intermediul ferestrei "Bonuri de transfer"


Dupa completarea gestiunii aveti la dispozitie functia “F6 – Preluare WMS” care deschide fereastra “Inchidere comenzi WMS”. Se apeleaza functia “F7 – Actualizare”, se selecteaz miscarile.
*dupa completarea gestiunii expeditoare si a gestiunii primitoare devine activa functia “F6 – Preluare WMS” care deschide fereastra "Inchidere comenzi WMS"


Inainte de a salva trebuie sa completati rubricile “Cont articol”, “Cont consum” si “Cont cheltuiala” si apoi se “Salveaza”.
*se apeleaza functia "F7 – Actualizare", se selecteaza miscarile dorite si apoi se "Salveaza"


Se vor salva doar articolele al caror cont este egal cu cel stabilit in “Cont articol”.
==Bonuri de consum==


In cazul in care trebuie sa efectuati mai multe tipuri de consum trebuie sa repetati operatiunea pentru fiecare “Cont consum” si “Cont cheltuiala” diferit.
*se adauga o comanda de client si se completeaza gestiunea cu gestiunea din care se consuma


'''Minus de inventar'''
*clientul din comanda trebuie sa fie firma dvs. iar punctul de lucru trebuie sa fie gestiunea din care se consuma


Minusurile de inventar aferente unei gestiuni controlate de WMS se introduc sub forma unei “Comenzi clienti”.
*se plaseaza comanda in WMS  


Clientul din comanda trebuie sa fie firma dvs. iar punctul de lucru trebuie sa fie gestiunea in care a fost constatat minului de inventar (gestiunea comenzii).
*se inchide prin intermediul ferestrei "Bonuri de consum"


Dupa finalizare comenzii in WMS comanda se inchide prin intermediul ferestrei “Procese verbale” / “Minusuri de inventar”.
*dupa completarea gestiunii aveti la dispozitie functia "F6 – Preluare WMS" care deschide fereastra "Inchidere comenzi WMS"


Dupa completarea gestiunii aveti la dispozitie functia “F6 Preluare WMS” care deschide fereastra “Inchidere comenzi WMS”.
*se apeleaza functia “F7 Actualizare”, se selecteaza miscarile


Se apeleaza functia “F7 – Actualizare”, se selecteaz miscarile.  
*inainte de a salva trebuie sa completati rubricile “Cont articol”, “Cont consum” si “Cont cheltuiala” si apoi se “Salveaza”.  


Inainte de a salva trebuie sa completati rubricile “Tip miscare”, “Cont articol”, “Cont consum” si “Cont cheltuiala” si apoi se “Salveaza”.  
*se vor salva doar articolele al caror cont este egal cu cel stabilit in “Cont articol”.


Se vor salva doar articolele al caror cont este egal cu cel stabilit in “Cont articol”.
*in cazul in care trebuie sa efectuati mai multe tipuri de consum trebuie sa repetati operatiunea pentru fiecare “Cont consum” si “Cont cheltuiala” diferit.


In cazul in care trebuie sa efectuati mai multe tipuri de minus de inventar trebuie sa repetati operatiunea pentru fiecare tip in parte.
==Minus de inventar==


'''Serviciul – WMS.STS'''


A fost creata o baza de date intermediara care este pusa la dispozitia ambelor aplicatii ERP si WMS.
*se adauga o comanda de client si se completeaza gestiunea cu gestiunea in care a fost constatat minusul


Conectorul WMS se ocupa de transferul datelor cataloagelor din ERP si receptionarea statusurilor completate de WMS.
*clientul din comanda trebuie sa fie firma dvs. iar punctul de lucru trebuie sa fie gestiunea in care a fost constatat minusul


Atunci cand se efectueaza o salvare in cataloagele “Terti”,”Gest”,”Articole” aplicatia ERP salveaza aceasta informatie.
*se plaseaza comanda in WMS


La fiecare 15 secunde efectueaza o verificare iar daca au fost efectuate salvari verifica integritatea bazei de date intermediare.
*se inchide prin intermediul ferestrei "Procese verbale" / "Minusuri de inventar"


In cazul in care apar informatii noi acestea sunt adaugate/modificate/sterse in/din baza de date intermediara.
*dupa completarea gestiunii aveti la dispozitie functia "F6 – Preluare WMS" care deschide fereastra "Inchidere comenzi WMS"


Deasemenea, se efectueaza o verificare a comenzilor plasate in WMS.
*se apeleaza functia “F7 – Actualizare”, se selecteaza miscarile


In cazul in care WMS-ul a schimbat statusul unei comenzi acest status este transmis catre ERP.
*inainte de a salva trebuie sa completati rubricile “Tip miscare”, “Cont articol”, “Cont consum” si “Cont cheltuiala” si apoi se “Salveaza”
*se vor salva doar articolele al caror cont este egal cu cel stabilit in “Cont articol”


Statusurile principale sunt:
*in cazul in care trebuie sa efectuati mai multe tipuri de minus de inventar trebuie sa repetati operatiunea pentru fiecare tip in parte.


1. Plasata ERP
=WMS - Stocuri=


2. Preluata WMS
Fereastra "WMS - Stocuri" se poate apela prin click dreapta de mouse pe butonul EDI si apasarea butonului "WMS Stocuri".
In aceasta fereastra vor fi prezentate doar articolele care sunt intr-un curs de procesare.


3. Finalizata WMS
Nu sunt afisate inregistrarile care:


In ERP statusurile sunt:
*ERP = 0 si WMS=0 si Intrari=0 si Iesiri=0 si InCurs=0


0. Neplasata
*ERP=WMS si Intrari=0 si Iesiri=0 si Incurs=0


1. Plasata ERP
WMS = stoc in WMS


2. Preluata WMS
ERP = stocul in ERP


3. Finalizata WMS
InCurs = facturi in curs de aprovizionare neinchise cu note de intrare
 
Exista si statului “9. Anulata WMS”.


Acest status este vizibil ERP doar in fereastra “Status document”.
Intrari = comenzi de intrare plasate in WMS


Atunci cand o comanda a fost anulata in WMS, ERP-ul efectueaza o tranformare a acestui status in “0. Neplasata”.
Iesiri = comenzi de iesire plasate in WMS


In fereastra “Status document” puteti vizualiza toate starile prin care a trecut comanda respectiva.
Diferenta = (ERP+Intrari+InCurs-Iesiri)-WMS


Serviciul sesizeaza anumite erori care pot sa apara in procesul de transfer a statusurilor si rapoarteaza aceste erori prin trimiterea unor email-uri catre anumite casute prestabilita.
Stare se completeaza astfel:


Dupa trimiterea unei erori, daca apare aceeasi eroare, se retrimite email-ul dupa 15 minute.  
*daca ERP = WMS rezulta “1.
**daca intrari diferite de zero rezulta “intrari”
**daca iesiri diferite de zero rezulta “iesiri”


Email-ul se trimite de pe adresa edi@softteam.ro
*daca ERP # WMS rezulta “0. Problema”
**daca ERP+InCurs+Intrari-Iesiri = WMS rezulta "2. Finalizate cele in lucru"
**daca Intrari=0 si (ERP+InCurs)-WMS < Iesiri rezulta "3. In lucru: Iesiri-(ERP+InCurs-WMS)”
**daca ERP-Iesiri = WMS rezulta "4. Ar fi gata"
**posibil 5 daca WMS>(ERP+InCurs)
***daca Intrari-Iesiri>0 rezulta “5. In lucru: (Intrari-Iesiri) – (WMS-(ERP+InCurs))


Ce erori sunt trimise via email?
=WMS.STS - Rezumat=


- campuri nule: xID, MiscID, Cantitate, Confirmat, Cod, Gest, Gest2
In cazul in care WMS-ul a schimbat statusul unei comenzi acest status este transmis catre ERP.


- codul de articol este necompletat
Statusurile principale sunt:


- gestiunea nu a fost completata
*1.Plasata ERP


- nu gasesc miscarea
*2.Preluata WMS


'''WMS Stocuri'''
*3.Finalizata WMS


Fereastra “WMS –Stocuri” va prezinta doar articolele care sunt intr-un curs de procesare.
In ERP statusurile sunt:


Nu sunt afisate inregistrarile care:
*0.Neplasata


ERP = 0 si WMS=0 si Intrari=0 si Iesiri=0 si InCurs=0
*1.Plasata ERP


ERP=WMS si Intrari=0 si Iesiri=0 si Incurs=0
*2.Preluata WMS


Apelarea se efectueaza prin dreapta de mouse pe butonul EDI si apasarea butonului WMS Stocuri.  
*3.Finalizata WMS
 
*9. Anulata WMS


WMS = stoc in WMS
Atunci cand o comanda a fost anulata de WMS, ERP-ul efectueaza o tranformare a statusului din "9. Anulata WMS" in "0. Neplasata" si aceasta informatie va fi vizibila prin intermediul ferestrei "Status document".


ERP = stocul in Integrat.STS
In fereastra “Status document” puteti vizualiza toate starile prin care a trecut comanda respectiva.


InCurs = facturi in curs de aprovizionare neinchise cu note de intrare
Serviciul sesizeaza anumite erori care pot sa apara si rapoarteaza aceste erori prin trimiterea unor email-uri catre anumite casute prestabilite.


Intrari = comenzi de intrare plasate in WMS
Dupa trimiterea unei erori, daca apare aceeasi eroare, se retrimite email-ul dupa 15 minute.


Iesiri = comenzi de iesire plasate in WMS
Email-ul se trimite de pe adresa wms@softteam.ro


Diferenta = (ERP+Intrari+InCurs-Iesiri)-WMS
Ce erori sunt trimise via email?


Stare se completeaza astfel:
*campuri nule: xID, MiscID, Cantitate, Confirmat, Cod, Gest, Gest2


daca ERP = WMS rezulta “1.”
*codul de articol este necompletat
daca intrari diferite de zero rezulta “intrari”


daca iesiri diferite de zero rezulta “iesiri”
*gestiunea nu a fost completata


daca ERP diferit de WMS rezulta “0. Problema”
*nu gasesc miscarea


daca ERP+InCurs+Intrari-Iesiri = WMS rezulta "2. Finalizate cele in lucru"
Solutia xTrack WMS este dedicata gestionarii activitatiilor din cadrul depozitelor de marfuri, distributie, curierat, 3PL, productie si altele.
 
daca Intrari=0 si (ERP+InCurs)-WMS < Iesiri rezulta "3. In lucru: Iesiri-(ERP+InCurs-WMS)”
 
daca ERP-Iesiri = WMS rezulta "4. Ar fi gata"
 
posibil 5 daca WMS>(ERP+InCurs)
daca Intrari-Iesiri>0 rezulta “5. In lucru: (Intrari-Iesiri) – (WMS-(ERP+InCurs))

Versiunea curentă din 27 mai 2019 07:46

Setari

WMS - Warehouse Management System (Sistem de management al unui depozit)[modificare]

Modulul WMS.STS produs de Soft Team Solutions asigura interconectarea ERP-ului cu un WMS. Acesta este alcatuit din mai multe functii care sunt apelate fie prin intermediul ERP, atunci cand se plaseaza o comanda, fie de serviciul WMS.STS, care are ca principal scop sincronizarea datelor intre cele doua aplicatii. Principala functie a serviciului consta in actualizarea cataloagelor si preluarea comenzilor finalizare de WMS. Orice adaugare sau modificare in ferestrele Catalog articole, Catalog terti si Gestiune are ca efect marcarea respectivei operatii intr-o baza de date care este consultata periodic de catre serviciul WMS.STS, acesta efectuand si eventualele sincronizari de date intre ERP si WMS.

Interconectarea celor doua aplicatii se efectueaza prin intermediul unei baze de date la care au acces ambele aplicatii.

1. ERP plaseaza comanda

2. WMS colecteaza sau depoziteaza

3. WMS finalizeaza sau anuleaza comanda

WMS.STS verifica la un numar prestabilit de secunde starea comenzilor plasate si actualizeaza starea acestora in ERP. In functie de caz si de optiunile disponibile in WMS, comenzile pot fi modificate atunci cand receptia fizica nu corespunde cu comanda plasata.

In cadrul unei compani pot exista mai multe gestiuni care pot fi controlate de WMS sau nu. In continuare, gestiunea DEPOZIT va fi luata ca exemplu de gestiune controlata de WMS iar gestiunea SECUNDARA, o gestiune care NU este controlata de WMS.

Comenzi furnizori[modificare]

Prin intermediul acestei ferestre se pot introduce urmatoarele tipuri de comenzi / miscari:

Comenzi furnizori
Gestiune Furnizor Punct Cantitate Tip Document
DEPOZIT oricare oricare pozitiva achizitie aviz/factura furnizor
DEPOZIT oricare oricare negativa stornare aviz/factura furnizor
DEPOZIT FIRMA DVS. DEPOZIT doar pozitiva intrare Procese verbale - Plus de inventar

Dupa introducerea comenzii si validarea acesteia, functia "F6 - Plasare WMS" devine disponibila. La apelarea acestei functii se deschide fereastra "Status document" iar plasarea se efectueaza prin apasarea butonului "Plasare". Atentie! Dupa plasarea comenzii in WMS, ERP-ul blocheaza comanda pana la schimbarea statusului. WMS-ul poate schimba statusul comenzii prin finalizarea sau anularea acesteia.

Inchidere comenzi furnizori[modificare]

In cazul in care exista diferente intre pretul stabilit in comanda si documentul emis de furnizor iar aceste diferente sunt acceptate, administratorul trebuie sa bifeze optiunile "Utile/Setari/Furnizori/Facturi/FACTURA si COMANDA" si "Utile/Setari/Furnizori/Facturi/fara urmarirea diferentelor".

Utilizatorii care se ocupa si de stornari trebuie sa bifeze rubrica "Utile/Setari/Furnizori/Comenzi furnizori/Se accepta comenzi cu cantitate negativa".

Comenzile confirmate de WMS se inchid prin intermediul ferestrelor:

  • Avize furnizori / Inchideri comenzi furnizori
  • Facturi furnizori / Inchideri comenzi furnizori
  • Facturi furnizori (import) / Inchideri comenzi furnizori si receptie marfa

Achizitii de la furnizori[modificare]

  • se adauga o comanda de furnizor
  • in cazul in care nu se cunoaste pretul se poate bifa rubrica "Utile/Setari/Gestiune/Furnizori/Comenzi/Se accepta comenzi fara pret"
  • pretul poate fi completat automat daca exista o lista de pret de achizitie activa pentru furnizorul respectiv
  • se plaseaza comanda in WMS
  • se inchide prin Aviz / Factura "Inchideri comenzi furnizori" (se poate corecta pretul de intrare)

Stornari catre furnizori[modificare]

  • se adauga o comanda de furnizor
  • se adauga miscarile de stornare prin intermediul ferestrei "Stornari"
  • in fereastra se vor afisa doar facturile de intrare
  • se vor selectati articolele care se storneaza (cantitate si bifa)
  • se plaseaza comanda in WMS
  • se inchide comanda printr-un aviz de furnizor Avize furnizori / Inchideri comenzi furnizori
  • se listeaza avizul de expeditie folosind raportul "Aviz A4 (furnizor-retur)"
  • avizele de stornare neinchise apar in fereastra "Atentionari"

Plusuri de inventar[modificare]

  • se adauga o comanda de furnizor
  • se introduc articolele constatate plus de inventar
  • se plaseaza comanda in WMS
  • se inchide prin "Procese verbale" apeland functia "F6 - Preluare WMS" dupa completarea numarului, a datei si a gestiunii

Comenzi clienti[modificare]

Prin intermediul acestei ferestre se pot introduce urmatoarele tipuri de comenzi / miscari:

Comenzi clienti
Gestiune Client Punct Cantitate Tip Document
DEPOZIT oricare oricare pozitiva Vanzare Facturare
DEPOZIT oricare oricare negativa Stornare Facturare
DEPOZIT FIRMA DVS. SECUNDARA doar pozitiva Transfer Bon de transfer
SECUNDARA FIRMA DVS. DEPOZIT doar pozitiva Transfer Bon de transfer
SECUNDARA oricare oricare pozitiva, din DEPOZIT Transfer+Vanzare Bon de transfer automat, Facturare
DEPOZIT FIRMA DVS. DEPOZIT doar pozitiva Iesire Bon de consum, Minus de inventar.

Vanzari catre clienti[modificare]

  • se adauga o comanda de client
  • se adauga miscarile dorite
  • se plaseaza comanda in WMS
  • se inchide comanda printr-o factura generata din comanda

Stornare de la clienti[modificare]

  • se adauga o comanda de client
  • se adauga miscarile de stornare prin intermediul ferestrei “Stornari”
  • in fereastra se vor afisa doar facturile de vanzarile
  • se vor selectati articolele care se storneaza (cantitate si bifa)
  • se plaseaza comanda in WMS
  • se inchide comanda printr-o factura generata din comanda

Transferul intre gestiuni[modificare]

  • se adauga o comanda de client si se completeaza gestiunea cu gestiunea expeditoare din cadrul transferului
  • clientul din comanda trebuie sa fie firma dvs. iar punctul de lucru trebuie sa fie gestiunea primitoare din cadrul transferului
  • se plaseaza comanda in WMS
  • se inchide prin intermediul ferestrei "Bonuri de transfer"
  • dupa completarea gestiunii expeditoare si a gestiunii primitoare devine activa functia “F6 – Preluare WMS” care deschide fereastra "Inchidere comenzi WMS"
  • se apeleaza functia "F7 – Actualizare", se selecteaza miscarile dorite si apoi se "Salveaza"

Bonuri de consum[modificare]

  • se adauga o comanda de client si se completeaza gestiunea cu gestiunea din care se consuma
  • clientul din comanda trebuie sa fie firma dvs. iar punctul de lucru trebuie sa fie gestiunea din care se consuma
  • se plaseaza comanda in WMS
  • se inchide prin intermediul ferestrei "Bonuri de consum"
  • dupa completarea gestiunii aveti la dispozitie functia "F6 – Preluare WMS" care deschide fereastra "Inchidere comenzi WMS"
  • se apeleaza functia “F7 – Actualizare”, se selecteaza miscarile
  • inainte de a salva trebuie sa completati rubricile “Cont articol”, “Cont consum” si “Cont cheltuiala” si apoi se “Salveaza”.
  • se vor salva doar articolele al caror cont este egal cu cel stabilit in “Cont articol”.
  • in cazul in care trebuie sa efectuati mai multe tipuri de consum trebuie sa repetati operatiunea pentru fiecare “Cont consum” si “Cont cheltuiala” diferit.

Minus de inventar[modificare]

  • se adauga o comanda de client si se completeaza gestiunea cu gestiunea in care a fost constatat minusul
  • clientul din comanda trebuie sa fie firma dvs. iar punctul de lucru trebuie sa fie gestiunea in care a fost constatat minusul
  • se plaseaza comanda in WMS
  • se inchide prin intermediul ferestrei "Procese verbale" / "Minusuri de inventar"
  • dupa completarea gestiunii aveti la dispozitie functia "F6 – Preluare WMS" care deschide fereastra "Inchidere comenzi WMS"
  • se apeleaza functia “F7 – Actualizare”, se selecteaza miscarile
  • inainte de a salva trebuie sa completati rubricile “Tip miscare”, “Cont articol”, “Cont consum” si “Cont cheltuiala” si apoi se “Salveaza”
  • se vor salva doar articolele al caror cont este egal cu cel stabilit in “Cont articol”
  • in cazul in care trebuie sa efectuati mai multe tipuri de minus de inventar trebuie sa repetati operatiunea pentru fiecare tip in parte.

WMS - Stocuri[modificare]

Fereastra "WMS - Stocuri" se poate apela prin click dreapta de mouse pe butonul EDI si apasarea butonului "WMS Stocuri". In aceasta fereastra vor fi prezentate doar articolele care sunt intr-un curs de procesare.

Nu sunt afisate inregistrarile care:

  • ERP = 0 si WMS=0 si Intrari=0 si Iesiri=0 si InCurs=0
  • ERP=WMS si Intrari=0 si Iesiri=0 si Incurs=0

WMS = stoc in WMS

ERP = stocul in ERP

InCurs = facturi in curs de aprovizionare neinchise cu note de intrare

Intrari = comenzi de intrare plasate in WMS

Iesiri = comenzi de iesire plasate in WMS

Diferenta = (ERP+Intrari+InCurs-Iesiri)-WMS

Stare se completeaza astfel:

  • daca ERP = WMS rezulta “1.”
    • daca intrari diferite de zero rezulta “intrari”
    • daca iesiri diferite de zero rezulta “iesiri”
  • daca ERP # WMS rezulta “0. Problema”
    • daca ERP+InCurs+Intrari-Iesiri = WMS rezulta "2. Finalizate cele in lucru"
    • daca Intrari=0 si (ERP+InCurs)-WMS < Iesiri rezulta "3. In lucru: Iesiri-(ERP+InCurs-WMS)”
    • daca ERP-Iesiri = WMS rezulta "4. Ar fi gata"
    • posibil 5 daca WMS>(ERP+InCurs)
      • daca Intrari-Iesiri>0 rezulta “5. In lucru: (Intrari-Iesiri) – (WMS-(ERP+InCurs))

WMS.STS - Rezumat[modificare]

In cazul in care WMS-ul a schimbat statusul unei comenzi acest status este transmis catre ERP.

Statusurile principale sunt:

  • 1.Plasata ERP
  • 2.Preluata WMS
  • 3.Finalizata WMS

In ERP statusurile sunt:

  • 0.Neplasata
  • 1.Plasata ERP
  • 2.Preluata WMS
  • 3.Finalizata WMS
  • 9. Anulata WMS

Atunci cand o comanda a fost anulata de WMS, ERP-ul efectueaza o tranformare a statusului din "9. Anulata WMS" in "0. Neplasata" si aceasta informatie va fi vizibila prin intermediul ferestrei "Status document".

In fereastra “Status document” puteti vizualiza toate starile prin care a trecut comanda respectiva.

Serviciul sesizeaza anumite erori care pot sa apara si rapoarteaza aceste erori prin trimiterea unor email-uri catre anumite casute prestabilite.

Dupa trimiterea unei erori, daca apare aceeasi eroare, se retrimite email-ul dupa 15 minute.

Email-ul se trimite de pe adresa wms@softteam.ro

Ce erori sunt trimise via email?

  • campuri nule: xID, MiscID, Cantitate, Confirmat, Cod, Gest, Gest2
  • codul de articol este necompletat
  • gestiunea nu a fost completata
  • nu gasesc miscarea

Solutia xTrack WMS este dedicata gestionarii activitatiilor din cadrul depozitelor de marfuri, distributie, curierat, 3PL, productie si altele.