Manual:Integrat/Terti/Situatii/Situatie contabila: Diferență între versiuni

De la Manual
Sari la navigare Sari la căutare
mFără descriere a modificării
 
(Nu s-au afișat 13 versiuni intermediare efectuate de același utilizator)
Linia 1: Linia 1:
'''[[Manual:Integrat/Tutoriale#Terti|Tutoriale]]'''
'''[[Manual:Integrat/Tutoriale#Terti/Situatii|Tutoriale]]'''


Prin intermediul acestei ferestre se poate vizualiza situatia contabila in relatia cu un partener.
Prin intermediul acestei [[Manual:Integrat/Notiuni/Ferestre|ferestre]] se poate vizualiza situatia contabila in relatia cu un partener.


Apare o fereastra in care trebuie sa completati in rubrica '''Denumire''' tertul dorit. Completarea se face selectand din lista declarata in [[Manual:Integrat/Terti/Catalog terti|catalogul de terti]].
Apare o [[Manual:Integrat/Notiuni/Ferestre|fereastra]] in care trebuie sa completati in rubrica '''Denumire''' tertul dorit. Completarea se face selectand din lista declarata in [[Manual:Integrat/Terti/Catalog terti|catalogul de terti]].


Dupa selectare se apeleaza functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F7|F7]] Actualizare sau se apasa butonul '''Actualizare'''.
Dupa selectare se apeleaza functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F7|F7]] Actualizare sau se apasa butonul '''Actualizare'''.
 
=Informatii prezentate=
In partea dreapta-sus sunt prezentate rulajele si soldurile conturilor.
In partea dreapta-sus sunt prezentate rulajele si soldurile conturilor.


Linia 14: Linia 14:
*data, numarul si felul documentului cu care intra eventual in relatie
*data, numarul si felul documentului cu care intra eventual in relatie
*contul / conturile cu care intra in contrapartida
*contul / conturile cu care intra in contrapartida
=Filtrare informatii=
Informatia mai poate fi filtrata daca
*se completeaza perioada pentru care se doresc informatii
Perioada implicita, in cazul in care nu se completeaza informatia, este perioada incepand cu prima zi din luna contabila deschisa pana la ziua declarata ca data maxima pentru introducerea de documente.
*se selecteaza in rubrica '''tip''' o clasa de conturi sau un cont contabil anume
Pentru revenirea la toate conturile contabile care au legatura cu tertul se selecteaza '''[*]'''.


Informatia mai poate fi filtrata daca
*se completeaza perioada pentru care dorim informatii
*se selecteaza un in rubrica '''tip''' unei clase de conturi sau a unui cont contabil anume
  Daca nu se selecteaza o clasa de conturi sau un cont sunt prezentate toate conturile contabile care au legatura cu tertul respectiv
  Daca nu se selecteaza o clasa de conturi sau un cont sunt prezentate toate conturile contabile care au legatura cu tertul respectiv
*se completeaza rubrica '''Moneda''' in care s-au facut operatiile - se selecteaza o moneda din [[Manual:Integrat/Cataloage/Monede|catalogul de monede]]
*se bifeaza rubrica '''Numai nestinse'''
*se bifeaza rubrica '''Numai nestinse'''
*se bifeaza rubrica '''Include si 511'''
*se bifeaza rubrica '''Include si 511'''


Dupa completarea acestor foltre se apeleaza functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F7|F7]] Actualizare sau se apasa butonul '''Actualizare'''.
Dupa completarea acestor filtre se apeleaza functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F7|F7]] Actualizare sau se apasa butonul '''Actualizare'''.
 
 
In cazul meu acest tert este si client si furnizor.
 
Putem vizualiza doar o anumita clasa de conturi.  Dupa selectarea clasei trebuie sa apas Actualizare. Sau un singur cont.
Dreapta de mouse pe o inregistrare din acest tabel prezinta documentul initial.
 
Voi lua ca exemplu o factura de vanzare. In cazul in care doresc sa vizualizez cum a fost achitata aceasta factura apas click pe eticheta "Achitat". Observam ca a fost incasata cu doua chitante. Atentie!!! valoarea afisata in acest ecran este valoarea care se refera la factura curenta.
Daca apas butonul Vizualizare observa ca chitanta are o valoare mai mare dar facturii respective iau fost atribuiti doar 4972 lei.
 
Voi lua ca exemplu si o incasare. In cazul in care doresc sa vizualizez ce documente au fost incasate apas click-dreapta  pe inregistrarea respectiva. Observam ca au fost incasate 4 facturi.
Daca apas butonul vizualizare aplicatia prezinta factura la care se refera incasarea.
 
In acest caz soldul afisat pe ecran este cel aferent contului 411.
 
Puteti lista situatia unuia sau a mai multor conturi prin apasarea butonului Listare.
 
Voi lua ca exemplu "Situatie contabila terti", apas butonul continua si acesta este rezultatul. Puteti observa ca pentru fiecare document se specifica si "documentele referinta". In cazul incasarilor sunt specificate facturile iar in cazul facturilor sunt specificate chitantele.


Voi selecta la tip *, apas butonul Actualizare si apoi Listare. Observati ca in acest caz lista contine toate conturile.
=Link-uri=
Apasand butonul din dreapta al mouse-ului se apeleaza [[Manual:Integrat/Notiuni/Ferestre|fereastra]] aferenta documentului (factura, aviz, document de plata, etc) pozitionata pe documentul respectiv.


Voi selecta raportul "Situatie contabila terti - sinteza" care va prezinta rulajele si soldurile pe fiecare cont.
=Listare=
Informatiile pot fi listate apeland functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F9 Listare|F9 Listare]] sau apasand butonul '''Listare''' si selectand '''Raportul''' dorit.

Versiunea curentă din 4 august 2019 05:47

Tutoriale

Prin intermediul acestei ferestre se poate vizualiza situatia contabila in relatia cu un partener.

Apare o fereastra in care trebuie sa completati in rubrica Denumire tertul dorit. Completarea se face selectand din lista declarata in catalogul de terti.

Dupa selectare se apeleaza functia F7 Actualizare sau se apasa butonul Actualizare.

Informatii prezentate[modificare]

In partea dreapta-sus sunt prezentate rulajele si soldurile conturilor.

In partea de jos se afiseaza un tabel cu informatii despre

  • cont, numar, data document, fel document
  • debit, credit si sold dupa efectuarea acestei operatii
  • data, numarul si felul documentului cu care intra eventual in relatie
  • contul / conturile cu care intra in contrapartida

Filtrare informatii[modificare]

Informatia mai poate fi filtrata daca

  • se completeaza perioada pentru care se doresc informatii
Perioada implicita, in cazul in care nu se completeaza informatia, este perioada incepand cu prima zi din luna contabila deschisa pana la ziua declarata ca data maxima pentru introducerea de documente.
  • se selecteaza in rubrica tip o clasa de conturi sau un cont contabil anume
Pentru revenirea la toate conturile contabile care au legatura cu tertul se selecteaza [*].
Daca nu se selecteaza o clasa de conturi sau un cont sunt prezentate toate conturile contabile care au legatura cu tertul respectiv
  • se completeaza rubrica Moneda in care s-au facut operatiile - se selecteaza o moneda din catalogul de monede
  • se bifeaza rubrica Numai nestinse
  • se bifeaza rubrica Include si 511

Dupa completarea acestor filtre se apeleaza functia F7 Actualizare sau se apasa butonul Actualizare.

Link-uri[modificare]

Apasand butonul din dreapta al mouse-ului se apeleaza fereastra aferenta documentului (factura, aviz, document de plata, etc) pozitionata pe documentul respectiv.

Listare[modificare]

Informatiile pot fi listate apeland functia F9 Listare sau apasand butonul Listare si selectand Raportul dorit.