Manual:Integrat/Front office/Preluare comenzi - site/Comanda: Diferență între versiuni
Avir (discuție | contribuții) m (→Export) |
Avir (discuție | contribuții) m (→Export) |
||
Linia 105: | Linia 105: | ||
=Export= | =Export= | ||
In cazul in care o comanda se factureaza catre un client din afara tarii atunci se poate transfera comanda in modulul de gestiune pentru facturarea acesteia prin intermediul ferestrei '''Facturi clienti (export)'''. | In cazul in care o comanda se factureaza catre un client din afara tarii atunci se poate transfera comanda in modulul de gestiune pentru facturarea acesteia prin intermediul ferestrei '''Facturi clienti (export)'''. | ||
Transferul se realizeaza prin intermediul butonului '''Generare'''. | |||
In acest caz comanda nu trebuie sa efectueze rezervare de stocuri deoarece tranzactiile se vor efectua in modulul gestiune. | In acest caz comanda nu trebuie sa efectueze rezervare de stocuri deoarece tranzactiile se vor efectua in modulul gestiune. |
Versiunea curentă din 8 februarie 2020 00:53
Prin intermediul acestei ferestre se modifica comanda si stadiul in care se afla aceasta.
In partea de sus a ferestrei sunt prezentate informatiile despre comanda.
Articole[modificare]
Tabelul contine informatii privind articolele comandate.
- Poz. = numar curent
- Ordine
- 1 = Comandat - Cantitate > Stoc
- 2 = articol suplimentar ; introdus in comanda dupa preluarea comenzii de pe site
- 3 = Comandat - Cantitate <= Stoc
- Cod = codul intern al articolului
- Denumire = denumirea articolului
- Descriere = descriere
- UM = unitatea de masura
- Stoc = stocul curent
- Comandat = cantitatea comandata
- Pregatit = cantitatea pregatita
- Cantitate = cantitatea care se va livra
- Pret cu TVA
- Total = Cantitatea x Pretul cu TVA
- Pret A. cu TVA = pretul de achizitie cu TVA
- Pret L. cu TVA = pretul de vanzare stabilit in catalogul Preturi vanzare
Modificarea comenzii[modificare]
Modificarea articolelor comandate si a cantitatilor comandate trebuie sa se realizeze inainte de plasarea comenzii in lucru. In fereastra Pregatire comenzi - site vor fi pregatite cantitatile stabilite prin intermediul rubricii comandat.
Filtre[modificare]
In functie de caz, deasupra tabelului Articole pot fi active rubricile:
- cele sub pret de achizitie
- pret diferit de lista actuala
- pregatit # comandat
- pregatit # cantitate
Butoane[modificare]
Listare sub pret[modificare]
Ofera posibilitatea listarii la imprimanta a articolelor care se vor vinde sub pretul de intrare in gestiune.
Pregatit # Comandat[modificare]
Ofera posibilitatea listarii la imprimanta a articolelor a caror cantitatea pregatita difera de cantitatea comandata.
Finalizare[modificare]
Butonul finalizare este un buton multifunctional, acesta isi schimba descriere in functie de context.
Transfer pregatire[modificare]
Are ca efect trecerea comenzii din stadiul curent in stadiul In lucru.
Anulare pregatire[modificare]
Anularea pregatirii are ca efect trecerea din stadiul In lucru in stadiul Preluate.
Finalizare comanda[modificare]
Finalizarea comenzii este disponibila doar in cazul in care in setari a fost bifata rubrica Fara pregatire. Comanda se considera pregatita si gata de livrare.
Inainte de finalizare trebuie sa se efectueze operatiunea de rezervare a stocurilor prin apelarea functiei F11 Rezerv stocuri care are ca efect rezervarea stocurilor pentru intreaga comanda.
Stocurile se pot rezerva si punctual pentru fiecare articol din comanda prin apelarea functiei F7 Rezerv stoc care are ca efect rezervarea stocului pentru articolul curent.
Blocare pregatire[modificare]
Se blocheaza alterarea comenzii prin adaugarea sau stergerea cantitatilor pregatite prin intermediul ferestrei Pregatire comenzi - site.
Preluare pregatire[modificare]
Completeaza rubrica pregatit in functie de cantitatile pregatite introduse prin intermediul ferestrei Pregatire comenzi - site.
Emitere document[modificare]
Emite documentul final, factura sau bon fiscal.
Continutul documentului final se bazeaza pe cantitatile rezervate iar valorile documentului sunt afisate in rubricile Rezervat.
Relistare factura[modificare]
Se foloseste in cazul in care factura nu a fost listata.
Relistare BF[modificare]
Se foloseste in cazul in care bonul fiscal nu a fost printat de casa de marcat.
Atentie! Listarea bonului fiscal a doua oara NU reprezinta o COPIE a bonului ci o noua VANZARE.
Relistare factura[modificare]
Incasare/Anulare incasare[modificare]
Dupa emiterea documentului butonul mutifunctional Incasare/Anulare incasare devine activ.
Prin intermediul acestui buton se pot introduce informatii despre incasare sau se poate anula o incasare eronata.
In functie de regulile companiei, incasarea se poate efectua:
- Cash
- Card
- CEC
- Tichete
- Credit
Flux[modificare]
Tranzactiile din cadrul unei comenzi sunt reversibile cu exceptia finalizarii prin intermediul unui document de tip bon fiscal.
- document emis si incasat = se anuleaza incasarea > devine document emis si neincasat
- document emis si neincasat = se anuleaza factura > devine comanda pregatita
- comanda pregatita = se anuleaza pregatirea > devine comanda nepregatita
- comanda cu stoc rezervat = se anuleaza rezervarea > devine comanda preluata
Comanda isi schimba automat stadiul in functie tranzactiile anulate.
Export[modificare]
In cazul in care o comanda se factureaza catre un client din afara tarii atunci se poate transfera comanda in modulul de gestiune pentru facturarea acesteia prin intermediul ferestrei Facturi clienti (export).
Transferul se realizeaza prin intermediul butonului Generare.
In acest caz comanda nu trebuie sa efectueze rezervare de stocuri deoarece tranzactiile se vor efectua in modulul gestiune.
Comenzile transferate catre modulul gestiune nu mai sunt disponibile in fluxul aferent site-ului.
In cazul in care trebuie preluata in fluxul site-ului, comanda generata in modulul gestiune trebuie sa fie stearsa.