Manual:Integrat/Incasari si plati/Tranzactii in moneda locala/Actualizare referinte: Diferență între versiuni

De la Manual
Sari la navigare Sari la căutare
 
(Nu s-au afișat 24 de versiuni intermediare efectuate de același utilizator)
Linia 1: Linia 1:
'''[[Manual:Integrat/Tutoriale#Incasari si plati/Tranzactii in moneda locala/Actualizare referinte|Tutoriale]]'''
Prin intermediul acestei ferestre se pot adauga, sterge sau vizualiza referintele manuale.
Prin intermediul acestei ferestre se pot adauga, sterge sau vizualiza referintele manuale.
=Adaugarea unei referinte=
 
=Referinte=
In mod normal aceasta fereastra este folosita doar in cazuri speciale.
In mod normal aceasta fereastra este folosita doar in cazuri speciale.


Referintele se pot efectua pentru un singur cont + analitic.
Referintele se pot efectua pentru un singur cont + analitic.


La adaugare, apare fereastra '''Adaugare referinte''' unde se regasesc urmatoarele rubrici si butoane:
Referintele sunt create in mod automat atunci se efectueaza o tranzactie care implica un cont care are bifata rubrica referinta in catalogul [[Manual:Integrat/Cataloage/Plan de conturi|Plan de conturi]]
 
*Cont - 411, 401, etc
*Analitic - partenerul
*Valoare - valoarea care urmeaza a fi repartizata - optional
*Documente debit - acceseaza fereastra '''Selectare documente referinta''' pentru documente debitoare
*Documente credit - acceseaza fereastra '''Selectare documente referinta''' pentru documente creditoare
 
In partea stanga a ferestrei vor fi prezentate valorile nestinse inregistrate in debitul contului iar in partea dreapta valorile nestinse inregistrate din creditul contului.
 
*Repartizat - valoare repartizata
*Plus - valoarea totala a documentelor pozitive
*Minus - valoarea totala a documentelor negative
 
===Referinte simple===
Sunt acele legaturi intre documente din aceeasi categorie si se efectueaza pe debit sau credit.
In cazul in care exista o factura cu valoare pozitiva si alta cu valoare negativa atunci se poate crea o legatura intre cele doua documente fara a implica o tranzactie de tip plata/incasare.


In cazul facturilor primite de la furnizori se acceseaza documente credit si in fereastra '''Selectare documente referinta''' se completeaza in rubrica '''Actual''' valoare dorita pozitiva in cazul facturilor cu rest pozitiv si cu semnul minus pentru facturile cu rest negativ. Aceasta valoare nu trebuie sa fie mai mare decat valoarea ramasa neacoperita afisata in rubrica ''' De achitat'''.
Fereastra: [[Manual:Integrat/Incasari si plati/Tranzactii in moneda locala/Actualizare referinte/Adaugare referinte|Adaugare referinte]].


Exemplu:
Tutoriale: [http://www.softteamsolutions.ro/tutoriale/integrat/ar%20-%20referinte.mp4 Referinte], [http://www.softteamsolutions.ro/tutoriale/integrat/ar%20-%20adaugare.mp4 Adaugare], [http://www.softteamsolutions.ro/tutoriale/integrat/ar%20-%20stergere.mp4 Stergere]
*factura nr. 200 cu rest de achitat +500
*factura nr. 221 cu rest de achitat -150
>se poate crea o referinta de maxim 150
*la prima factura se completeaza rubrica Actual cu valoare de 150
*la a doua factura se completeaza rubrica Actual cu valoare de -150


=Furnizori=
=Practici corecte in relatia cu furnizorii=
Intotdeauna trebuie sa existe un sold la care sa se raporteze orice plata.
Intotdeauna trebuie sa existe un sold la care sa se raporteze orice plata.


In cazul in care plata este mai mare decat soldul atunci trebuie:
In cazul in care plata este mai mare decat soldul atunci:
*se cere o factura de avans de la furnizor  
*se cere o factura de avans de la furnizor  
*se foloseste un cont intermediar 473
*se foloseste un cont intermediar 473
Linia 43: Linia 25:
La fiecare bilant se raporteaza soldurile contabile pe scadente iar o plata fara factura denatureaza soldul contabil.
La fiecare bilant se raporteaza soldurile contabile pe scadente iar o plata fara factura denatureaza soldul contabil.


Trebuie facut distinctie intre soldurile negative din contabilitate:
Trebuie facuta distinctie intre soldurile negative din contabilitate:
*soldul unui furnizor poate sa fie negativ dar aceasta valoare sa fie compusa din facturi de retur si este cat se poate de corect
*soldul unui furnizor poate sa fie negativ dar aceasta valoare sa fie compusa din facturi de retur si este cat se poate de corect
*soldul unui furnizor poate sa fie negativ dar aceasta valoare sa fie compusa din plati care nu au la baza un document - INCORECT
*soldul unui furnizor poate sa fie negativ dar aceasta valoare sa fie compusa din plati care nu au la baza un document - INCORECT
Linia 74: Linia 56:
*401 = 473 > stingerea avansului
*401 = 473 > stingerea avansului


=Clienti=
=Practici corecte in relatia cu clientii=
Intotdeauna trebuie sa existe un sold la care sa se raporteze orice incasare.
Intotdeauna trebuie sa existe un sold la care sa se raporteze orice incasare.


In cazul in care incasarea este mai mare decat soldul atunci trebuie:
In cazul in care incasarea este mai mare decat soldul atunci:
*intocmita o factura AVANS
*se intocmeste o factura avans
*se foloseste un cont intermediar 473
*se foloseste un cont intermediar 473



Versiunea curentă din 2 aprilie 2020 20:12

Tutoriale

Prin intermediul acestei ferestre se pot adauga, sterge sau vizualiza referintele manuale.

Referinte[modificare]

In mod normal aceasta fereastra este folosita doar in cazuri speciale.

Referintele se pot efectua pentru un singur cont + analitic.

Referintele sunt create in mod automat atunci se efectueaza o tranzactie care implica un cont care are bifata rubrica referinta in catalogul Plan de conturi

Fereastra: Adaugare referinte.

Tutoriale: Referinte, Adaugare, Stergere

Practici corecte in relatia cu furnizorii[modificare]

Intotdeauna trebuie sa existe un sold la care sa se raporteze orice plata.

In cazul in care plata este mai mare decat soldul atunci:

  • se cere o factura de avans de la furnizor
  • se foloseste un cont intermediar 473

In cazul in care se forteaza plata fara a avea factura de avans plata respectiva este considerata ERONATA.

La fiecare bilant se raporteaza soldurile contabile pe scadente iar o plata fara factura denatureaza soldul contabil.

Trebuie facuta distinctie intre soldurile negative din contabilitate:

  • soldul unui furnizor poate sa fie negativ dar aceasta valoare sa fie compusa din facturi de retur si este cat se poate de corect
  • soldul unui furnizor poate sa fie negativ dar aceasta valoare sa fie compusa din plati care nu au la baza un document - INCORECT

Principiul este simplu:

  • factura furnizor
  • plata furnizor

Atunci cand se plateste mai mult decat este facturat:

  • verificare sold furnizor
  • cerere factura avans
  • plata furnizor

Contul 409 – Furnizori debitori[modificare]

-daca o plata este mai mare decat valoare facturata de furnizor, in cazurile comune, furnizorul trebuie sa emita o factura de avans care se inregistreaza astfel:

  • 409 = 401
  • 4426 = 401

-cu ocazia urmatoarei facturi furnizorul storneaza avansul si emite factura pentru marfa care se inregistreaza astfel:

  • 409 = 401 stornare avans
  • 4426 = 401 stornare avans
  • 371 = 401 achizitie marfa
  • 4426 = 401 achizitie marfa

Contul 473 - Decontari din operatiuni in curs de clarificare[modificare]

In cazuri speciale se poate folosi contul 473 in momentul in care efectuati o plata fara document care sa fie urmata de o stingere a respectivei tranzactii:

  • 473 = 5121 > plata catre furnizor, nu implica referinte
  • primiti factura aferenta avansului
  • 401 = 473 > stingerea avansului

Practici corecte in relatia cu clientii[modificare]

Intotdeauna trebuie sa existe un sold la care sa se raporteze orice incasare.

In cazul in care incasarea este mai mare decat soldul atunci:

  • se intocmeste o factura avans
  • se foloseste un cont intermediar 473

In cazul in care se forteaza incasarea fara a avea factura de avans incasarea respectiva este considerata ERONATA.

La fiecare bilant se raporteaza soldurile contabile pe scadente iar o incasare fara factura denatureaza soldul contabil.

Trebuie facut distinctie intre soldurile negative din contabilitate:

  • soldul unui client poate sa fie negativ dar aceasta valoare sa fie compusa din facturi de retur si este cat se poate de corect
  • soldul unui client poate sa fie negativ dar aceasta valoare sa fie compusa din incasari care nu au la baza un document, este cat se poate de INCORECT

Principiul este simplu:

  • facturare
  • incasare

Atunci cand se incaseaza mai mult decat este facturat:

  • verificare
  • factura avans
  • incasare

Contul 419 - Clienti creditori[modificare]

In cazurile comune trebuie intocmita o factura de avans pentru fiecare suma incasata in avans.

  • 411 = 419
  • 411 = 4427
  • cu ocazia urmatoarei facturi se poate storna avansul si se factureaza marfa
  • 411 = 419 stornare avans
  • 411 = 4427 stornare avans
  • 411 = 707 vanzare marfa
  • 411 = 4427 vanzare marfa

Contul 473 - Decontari din operatiuni in curs de clarificare)[modificare]

In cazuri speciale se poate folosi contul 473 (Decontari din operatiuni in curs de clarificare) in momentul in care efectuati o incasare fara document care sa fie urmata de o stingere a respectivei tranzactii:

  • 5121 = 473 > incasare client, nu implica referinte
  • emiteti factura aferenta avansului
  • 473 = 411 > stingerea avansului