Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Angajati/Editare: Diferență între versiuni
Avir (discuție | contribuții) mFără descriere a modificării |
Avir (discuție | contribuții) mFără descriere a modificării |
||
Linia 14: | Linia 14: | ||
*pensionar - daca este cazul | *pensionar - daca este cazul | ||
*nu primeste tichete de masa - aceasta rubrica este activa numai in cazul in este bifata rubrica Setari/Salarii/Se acorda tichete de masa | *nu primeste tichete de masa - aceasta rubrica este activa numai in cazul in este bifata rubrica Setari/Salarii/Se acorda tichete de masa | ||
*somaj - subventie pt angajare someri,absolv,etc - aceasta rubrica este activa numai in cazul in care legislatia prevede subventii pentru angajare someri, absolventi, etc si firma dvs are incheiata o conventia cu ANOFM. Numarul si data acestei conventii se completeaza in Cataloage/Sate despre firma - pe pagina | *somaj - subventie pt angajare someri,absolv,etc - aceasta rubrica este activa numai in cazul in care legislatia prevede subventii pentru angajare someri, absolventi, etc si firma dvs are incheiata o conventia cu ANOFM. Numarul si data acestei conventii se completeaza in Cataloage/Sate despre firma - pe pagina Declaratia 112 | ||
*CAS, CASS la salariu minim (OG 4/2017) - daca indeplineste conditiile din ordonanta si ordonanta nu a fost abrogata | *CAS, CASS la salariu minim (OG 4/2017) - daca indeplineste conditiile din ordonanta si ordonanta nu a fost abrogata | ||
*salariu minim conform studii superioare - in cazul in care legislatia prevede un salariu minim diferit pentru angajatii cu studii superioare | *salariu minim conform studii superioare - in cazul in care legislatia prevede un salariu minim diferit pentru angajatii cu studii superioare |
Versiunea de la data 30 mai 2019 16:02
Prin intermediul acestei ferestre se pot gestiona informatii despre angajati.
In cazul in care nu folositi modulul de Salarii al aplicatie, dar doriti sa completati informatii despre angajatii care sunt agent/delegat/sofer/gestionar, vanzator (in avize, facturi, gestiuni, terti, note contabile, etc) folositi fereastra Cataloage/Angajati – date sumare.
Introducerea unui angajat nou se realizeaza prin apelarea functiei Adaugare/F2 (vezi si Ce inseamna mesajul „Aveti deja un angajat cu acest CNP”)
Pentru fiecare angajat trebuie sa completati obligatoriu rubricile:
- Nume, Colectiv, Functie, Casa de asigurari sanatate cu care are contract, CNP, Incadrat, Lichidat, Primeste deducere, Program (Tip repartizare in cazul angajatilor part time), Salariu brut, Zile CO (cf contract).
Se mai bifeaza rubricile:
- pensionar - daca este cazul
- nu primeste tichete de masa - aceasta rubrica este activa numai in cazul in este bifata rubrica Setari/Salarii/Se acorda tichete de masa
- somaj - subventie pt angajare someri,absolv,etc - aceasta rubrica este activa numai in cazul in care legislatia prevede subventii pentru angajare someri, absolventi, etc si firma dvs are incheiata o conventia cu ANOFM. Numarul si data acestei conventii se completeaza in Cataloage/Sate despre firma - pe pagina Declaratia 112
- CAS, CASS la salariu minim (OG 4/2017) - daca indeplineste conditiile din ordonanta si ordonanta nu a fost abrogata
- salariu minim conform studii superioare - in cazul in care legislatia prevede un salariu minim diferit pentru angajatii cu studii superioare
- activitate in constructii (OG 114/2018) - daca indeplineste conditiile din ordonanta si ordonanta nu a fost abrogata
Verificarea corectitudinii CNP-ului se face automat.
Rubricile Colectiv, Functie, Casa de asigurari sunt campuri care permit cautare rapida (vezi si Ce fac daca nu gasesc informatia dorita in lista de selectie)
Datele referitoare la adresa, act de identitate, card se pot completa/vizualiza apasand cu mouse-ul pe „Date personal & persoane in intretinere”.
Pentru un angajat se pot adauga/modifica/ sterge si informatii despre: Persoane in intretinere, Sporuri, Dotari, Contracte de munca. Pentru actualizarea acestor informatii, va pozitionati pe angajatul dorit, apelati functia de F3 Modificare si continuati cu actualizarea tipului de informatie dorita. Modificarea sau stergerea unei astfel de informatii necesita si pozitionarea pe respectiva informatie.
Rubricile "Intrerupere contract de munca", respectiv "Revenire din intrerupere contract de munca" se completeaza in cazul angajatilor care intrerup contractul de munca pentru "Ingrijire copil sub 3 ani" sau revin.
Observatii
- Pentru un nou angajat puteti completa rubrica Incadrat (vezi si Cum ma influenteaza rubricile Incadrat/Revenire din intrerupere contract de munca)
- cu o data mai mica decat data de inceput a lunii pentru care faceti salariile. In acest caz sunteti atentionat ca data este in afara intervalului pentru care se calculeaza salariile;
- cu o data in intervalul pentru care se calculeaza salariile. In cazul in care data este mai mare decat prima zi din luna sunteti intrebat daca acordati deducere in luna de incadrare.
- Pentru un nou angajat se propune ca data de Lichidare 31/12/2100 (conventie pentru contract de munca pe perioada nedeterminata) dar aceasta data poate sa fie modificata, in cazul angajatilor cu Contract de munca pe perioada determinata (vezi si Cum ma influenteaza rubricile Lichidat/Intrerupere contract de munca)
- Bifarea rubricilor Pensie, Somaj sau Sanatate din capitolul „Nu plateste” este posibila numai in cazul angajatilor Part Time, a cenzorilor, a celor din Consiliul de Administratie sau a cetatenilor straini. Bifarea unora dintre aceste rubrici trebuie sa tina cont de legislatia in vigoare si are ca efect neretinerea respectivei sume.
- Bifarea rubricii „primeste deducere (cetatean strain)” este posibila numai in cazul angajatilor cetateni straini. Bifarea acestei rubrici trebuie sa tina cont de legislatia in vigoare si are ca efect acordarea deducerii de baza la calcului impozitului datorat pe venit.
- Bifarea rubricii „din somaj” este posibila numai in luna in care se face incadrarea angajatului si daca legislatia in vigoare prevede reglementari cu privire la scutirea de la plata contributiilor la bugetele de stat pentru angajator.
- Completarea rubricii Tip angajat este necesara numai in cazul in care respectivul angajat poate sa apara ca agent/delegat/sofer/gestionar sau vanzator pe un aviz/factura sau pentru un tert.
- Bifarea rubricii Avans fix va da posibilitatea sa completati valoarea avansului fix pe care angajatul il incaseaza (vezi Tipuri de avans)
- Nu se poate sterge un angajat pentru care avem date in istorie (vezi si Cum „sterg” un angajat pentru care am date in istorie)
- Nu se pot modifica datele unui angajat lichidat decat daca este reangajat. Puteti totusi sa ii modificati data de incadrare, data de lichidare, adresa, etc prin intermediul Fiselor fiscale.