Manual:Integrat/FAQ: Diferență între versiuni
Avir (discuție | contribuții) |
Avir (discuție | contribuții) |
||
Linia 19: | Linia 19: | ||
==Ce inseamna mesajul "Aveti deja un angajat cu acest CNP"?== | ==Ce inseamna mesajul "Aveti deja un angajat cu acest CNP"?== | ||
Aplicatia nu permite declararea multipla a unui CNP. | Aplicatia nu permite declararea multipla a unui CNP. | ||
La aparitia acestui mesaj sunt prezentate si informatii despre numele angajatului cu acest CNP si data de incadrare si cea de expirare a contractului | |||
Acest mesaj apare in doua cazuri: | Acest mesaj apare in doua cazuri: | ||
*CNP-ul este incorect (nu exista o copie a actului original de identitate) si in firma exista un angajat cu acest CNP | *CNP-ul este incorect (nu exista o copie a actului original de identitate) si in firma exista un angajat cu acest CNP |
Versiunea de la data 11 iunie 2019 15:26
Cele mai frecvente intrebari cu referire la aplicatia Integrat.STS le gasiti aici.
Daca aveti alte intrebari le puteti trimite la adresa de email avir@softteam.ro
Generale[modificare]
Ce semnifica mesajul "Aceasta inregistrare nu face parte din intervalul pentru care se prelucreaza informatiile"?[modificare]
Avertizarea atentioneaza faptul ca data introdusa nu face parte din intervalul stabilit prin intermediul ferestrei "Deschidere luna contabila" din meniul "Utile" pentru introducerea datelor.
Cum se poate adauga sau modifica o informatie in lista de selectie a unui camp cu cautare rapida?[modificare]
In cazul in care informatia gasita nu se regaseste poate fi introdusa prin intermediul functiei F2 adaugare. Apare fereastra care permite introducerea datelor in catalogul respectiv.
Modificarea informatiei poate fi realizata prin intermediul functiei F3 modificare. Apare fereastra care permite modificarea datelor in catalogul respectiv.
Gestiune[modificare]
Salarii[modificare]
Ce inseamna mesajul "Aveti deja un angajat cu acest CNP"?[modificare]
Aplicatia nu permite declararea multipla a unui CNP. La aparitia acestui mesaj sunt prezentate si informatii despre numele angajatului cu acest CNP si data de incadrare si cea de expirare a contractului Acest mesaj apare in doua cazuri:
- CNP-ul este incorect (nu exista o copie a actului original de identitate) si in firma exista un angajat cu acest CNP
- la revenirea unui angajat care a mai fost incadrat in firma
- apare mesajul "Aveti deja un angajat cu acest CNP", informatii despre numele angajatului si perioada in care a mai fost angajatul firmei, si "Doriti pozitionarea pe acest angajat?"
In cazul in care este vorba de o revenire selectati F3 Modificare.
Sunteti intrebat daca vreti sa il reangajati. In cazul unui raspuns afirmativ, modificati datele de incadrare (Incadrat, Expira, Program, Salariu brut, etc)
Cum „sterg” un angajat pentru care am date in istorie?[modificare]
Nu se poate sterge un angajat pentru care avem date in istorie, adica a fost prins intr-un stat de plata, a fost declarat vanzator/agent/delegat pe un document de gestiune (factura de vanzare), etc.
In acest caz aveti doua optiuni:
- se completeaza rubrica „Lichidat” cu data la care expira raporturile de munca ale angajatului cu firma
- se completeaza rubrica „Intrerupere contract munca” cu data la care angajatul face intrerupere de contract de munca
Vezi si Cum ma inflenteaza rubricile Lichidat/Revenire din intrerupere contract de munca.
Dupa deschiderea unei noi luni de salarii, angajatul respectiv devine automat inactiv.
Cum ma influenteaza rubricile Incadrat sau Revenire din intrerupere contract de munca?[modificare]
Daca un angajat are data de Incadrare/Revenire din intrerupere contract de munca cuprinsa in luna pentru care se fac salariile:
- in momentul completarii acestei date, daca data este mai mare decat prima zi din luna pentru care se fac salariile si angajatul are dreptul la deducere la calculul impozitului, sunteti intrebat daca „Acordati deducere?”.
Observatii
- Daca este cazul, se completeaza automat in prezente/pontaj numarul de zile absente (numarul de zile lucratoare incepand cu prima zi din luna pana la data de Incadrare/Revenire din intrerupere contract de munca)
Cum ma influenteaza rubricile Lichidat sau Intrerupere contract de munca?[modificare]
Daca un angajat are data de Lichidare/Intrerupere contract de munca cuprinsa in luna pentru care se fac salariile:
- daca este prima zi din luna pentru care se fac salariile, angajatul nu mai apare in statul de plata si in declaratii;
- daca data este mai mare decat prima zi din luna pentru care se fac salariile, angajatul apare in statul de plata si in declaratii.
Observatii
- Se completeaza automat numarul de zile absente (numarul de zile lucratoare incepand cu data de Lichidare/Intrerupere contract de munca pana la sfarsitul lunii)
- In momentul deschiderii unei noi luni de salarii, toti angajati care au data de Lichidare/Intrerupere contract de munca sunt lichidati automat (devin inactivi) si nu mai apar in statele de plata sau declaratii.
Cum pot afla informatii de tip „Registru de evidenta a personalului” despre angajati?[modificare]
Informatiile de acest gen se pot afla apeland F9 Listare din Angajati :
- daca listarea este apelata din pagina de Cautare, lista va contine numai datele referitoare la angajatii selectati: daca dorim un singur angajat, completam numele dorit, apelam Actualizare/F7 si Listare/F9
- in caz contrar se obtin informatii aferente tuturor angajatilor activi sau lichidati
Informatiile privind modificarile aferente lunii de salarii se pot obtine cu ajutorul butonului „Registru de evidenta” din Lichidare
Cum pot afla informatii despre veniturile lunare ale angajatilor?[modificare]
Informatii privind datele care au contribuit la realizarea veniturilor lunare ale unui angajat se regasesc in:
- Istorie angajator: se selecteaza luna pentru care se doreste informatia, se selecteaza angajatul/angajatii pentru care se doreste informatia, se apeleaza functia de Actualizare/F7 si se listeaza „Fluturasii”. Informatia este cea aferenta statelor de plata si poate sa fie diferita de cea „reala” in cazul in care ati facut „declaratii rectificative”
- Istorie angajati: se selecteaza anul pentru care se doreste informatia, se selecteaza angajatul/angajatii pentru care se doreste informatia, se apeleaza functia de Actualizare/F7. Se pot obtine „Fluturasi cf. Statului de plata” sau „Fluturasi cf. rectificative” sau o sinteza a celor doua tipuri de fluturasi (vezi si Cum selectez un set de informatii)
- Fise fiscale: se selecteaza anul pentru care se doreste informatia, se selecteaza angajatul/angajatii pentru care se doreste informatia, se apeleaza functia de Actualizare/F7. Se listeaza Fisele fiscale 1 sau 2 dupa caz (vezi si Cum selectez un set de informatii)
Cum pot afla informatii despre concediile medicale ale angajatilor?[modificare]
Informatii privind concediile medicale:
- pentru luna de salarii:
- Angajati – culegere pentru calcul salarii: prin apelarea Listarii/F9 si selectarea raportului „Concedii medicale”
- Lichidare: se apeleaza, din zona dedicata FNUASS, „Lista concedii medicale” sau „Anexa 2 - lista concedii medicale”.
- Istorie angajator: se selecteaza luna pentru care se doreste informatia si se apeleaza, din zona dedicata FNUASS, „Lista concedii medicale” sau „Anexa 2 - lista concedii medicale”. Informatia este cea aferenta statelor de plata si poate sa fie diferita de cea „reala” in cazul in care ati ati facut „declaratii rectificative”
- Istorie angajati: se selecteaza anul pentru care se doreste informatia, se selecteaza angajatul/angajatii pentru care se doreste informatia, se apeleaza functia de Actualizare/F7. Se apeleaza „Concedii medicale” (vezi si Cum selectez un set de informatii)
Cum pot afla informatii despre concediul de odihna al angajatilor?[modificare]
Informatii privind concediile de odihna:
- Pentru luna de salarii: Angajati – culegere pentru calcul salarii prin apelarea F9 Listarii si selectarea raportului „Salarii - pontaje”
- Istorie angajati: se selecteaza anul pentru care se doreste informatia, se selecteaza angajatul/angajatii pentru care se doreste informatia, se apeleaza functia de Actualizare/F7. Se apeleaza „Concedii de odihna” (vezi si Cum selectez un set de informatii)
Cum pot afla informatii despre ore suplimentare, ore invoite, ore nemotivate?[modificare]
Informatii privind aceste tipuri de ore sau sume:
- pentru luna de salarii:
- Angajati – culegere pentru calcul salarii: prin apelarea Listarii/F9 si selectarea raportului dorit
- Lichidare: se apeleaza, din zona „Diverse”, situatia dorita
- Istorie angajator: se selecteaza luna pentru care se doreste informatia si se apeleaza, din zona „Diverse”, situatia dorita
Cum pot afla informatii despre plati intermediare, retineri sau restantieri la retineri?[modificare]
Informatii privind aceste tipuri de ore sau sume:
- pentru luna de salarii:
- Angajati – culegere pentru calcul salarii: prin apelarea Listarii/F9 si selectarea raportului dorit
- Lichidare: se apeleaza, din zona „Diverse”, situatia dorita
- Istorie angajator: se selecteaza luna pentru care se doreste informatia si se apeleaza, din zona „Diverse”, situatia dorita
Ce semnifica mesajul „Ar fi vremea sa efectuati inchiderea de luna”?[modificare]
Data calculatorului este mai mare decat data stabilita pentru achitarea lichidarii (vezi Utile/Setari/Salarii/Salarii) Atentie. Nu se poate reveni la o luna de salarii inchisa. Nu faceti Deschidere luna salarii decat dupa ce ati facut toate actualizarile necesare calculului salarial (noi angajati, lichidari, modificari de date de incadrare, non-prezente, concedii medicale, etc). Dupa deschiderea unei luni de salarii, eventualele modificari necesare pentru o luna anterioara se fac prin intermediul optiunii Salarii rectificative.
Ce reprezinta butoanele “Selectare” sau “Deselectare”?[modificare]
Listarea in ecranele care au astfel de butoane (Avans, Lichidare, etc) se poate face:
- pentru listarea unui raport se selecteaza butonul corespunzator listei dorite; se repeta aceasta operatie pentru fiecare raport in parte
- pentru listarea unui set de rapoarte se face selectarea acestora si se apasa butonul „Listare”. Selectarea/Deselectarea se face apasand:
- butonul „Selectare”: se selecteaza toate listele
- butonul „Deselectare:” se deselecteaza toate listele selectate
- stanga de mouse pe eticheta unui grup: se selecteaza toate listele aferente grupului
- dreapta de mouse pe eticheta unui grup: se deselecteaza toate listele aferente grupului
- dreapta de mouse pe un buton: se inverseaza selectarea/deselectarea listei
Vezi si Cum selectez modul in care se listeaza
De ce nu am acces la optiunea „Avans” sau „Lichidare”?[modificare]
Pentru ca sa aveti acces la oricare dintre aceste optiuni trebuie sa indepliniti urmatoarele conditii:
- sa fiti declarat user de tip „Administrator” sau, daca nu sunteti un astfel de user, sa aveti drept de acces la aceste optiuni
- sa aveti declarata o perioada de salarii (vezi Deschidere luna salarii).
- sa aveti completate informatiile corespunzatoare optiunii la care nu aveti acces: data, etc (vezi Utile/Setari/Salarii/Salarii)
De ce obtin mesaj de eroare si nu am acces la listele de plata, etc?[modificare]
Acest mesaj este generat de:
- erori de culegere: aveti la dispozitie butoane („Erori de culegere”, etc) care va permit listarea acestor erori pentru rezolvare (vezi si Angajati – culegere date pentru salarii)
- lipsa informatiei pentru anumiti parametrii necesari calculului drepturilor salariale: se afiseaza informatiile care nu sunt completate (vezi Utile/Setari/Salarii/Salarii sau Cataloage/Date despre firma)
Cum selectez modul in care se listeaza?[modificare]
Selectati destinatia dorita: ecran, imprimanta, imprimanta fara dialog, , fisier HTML sau fisier PDF. In cazul in care destinatia este:
- “Imprimanta”: selectati din lista de optiuni imprimanta pe care doriti sa listati. In cazul in care folositi frecvent aceasta imprimanta, bifati “Imprimanta implicita”. Observatie. Optiunea “Imprimanta fara dialog” suprima aparitia ecranului in care puteti selecta numarul de pagini dorit sau numarul de exemplare. Este util cand nu doriti sa specificati un interval de pagini pe care doriti sa il listati.
- fisier HTML sau fisier PDF: puteti bifa “Deschide” (are ca efect si “listarea” pe ecran a listei dorite) si/sau “E-mail” (are ca efect aparitia ecranului in care puteti completa adresa de e-mail la care doriti sa expediati respectiva lista, etc. Pentru aceasta optiune vezi si Utile/Setari/Generale/E-mail, FTP, EDI)