Manual:Integrat/Terti/Catalog terti: Diferență între versiuni

De la Manual
Sari la navigare Sari la căutare
mFără descriere a modificării
Linia 66: Linia 66:
Discount achizitii si Discount achizitii / luna, Credit
Discount achizitii si Discount achizitii / luna, Credit
===Identificare furnizor===
===Identificare furnizor===
Nr. ID furnizor si Cod furnizor
Nr. ID furnizor - aceasta rubrica este completata in cazul
**utilizarii modulului EDI - obligatoriu
**importului de date din alte aplicatii (ex: SAGA) - rubrica este completata automat in momentul importului
 
===Coeficient penalizare intarziere la plata===
===Coeficient penalizare intarziere la plata===
Completarea rubricii Coeficient penalizare intarziere la plata este necesara pentru calculul penalizarii in cazul intarzierii platii (vezi si [[Manual:Integrat/Gestiune/Furnizori/Facturi furnizori|Facturi furnizori]]).
Completarea rubricii Coeficient penalizare intarziere la plata este necesara pentru calculul penalizarii in cazul intarzierii platii (vezi si [[Manual:Integrat/Gestiune/Furnizori/Facturi furnizori|Facturi furnizori]]).

Versiunea de la data 1 august 2019 08:07

Setari , Tutoriale

Prin intermediul acestei ferestre se adauga, modifica sau sterg datele despre un tert.

Informatia este organizata pe mai multe pagini: o pagina care contine informatiile generale despre tert si alte pagini cu informatii grupate pe tematica.

Pagina cu informatii grupate pe tematica afisata implicit in fereasta se poate seta selectand pagina dorita in rubrica Pagina activa din Setari / Terti.

Generale[modificare]

Introducerea unui tert se realizeaza prin apelarea functiei F2 Adaugare.

Modificarea sau stergerea unui tert se face prin selectarea lui din lista si apelarea functiei F3 Modificare, respectiv F8 Stergere .

Stergerea unui tert este posibila numai daca acesta nu apare ca analitic intr-o nota contabila.

CodAccize - reprezinta codul de inregistrare pentru cei care comercializeaza tutun si este folosit in raportari EMCS.

 EMCS (Excise Movement and Control System - Sistemul de Control al Mişcărilor cu Produse Accizabile) este un sistem computerizat de monitorizare a mişcărilor intracomunitare cu produse accizabile în regim suspensiv de la plata accizelor.

Client[modificare]

Plata - modalitate si termen[modificare]

Informatiile despre Modalitate de plata - selectie din lista - si termen de plata (zile) se preiau automat la introducerea unei facturi a partenerului.

Termenul de plata contribuie la calculul automat al datei de scadenta pentru factura.
Scadenta este data de la care porneste calculul penalitatilor in cazul intarzierii platii.

Apasand butonul discount & termen plata / gestiuni apare o fereastra care permite declararea de procent de discount si termen de plata pentru fiecare gestiune in parte.

Aceasta operatie este posibila daca a fost bifata rubrica Activare discount & termen plata / gestiuni.

Discount si Credit[modificare]

Procentul pentru Discount vanzari si Creditul se iau in calcul la vanzarile prin Point of Sale sau Front office - Point of Sale.

Aceste informatii pot fi completate si prin intermediul ferestrei Terti - discount-uri si blocari.

Apasand butonul discount / grupe de articole apare o fereastra care permite declararea de procent de discount pentru fiecare grupa de articole in parte.

Aceasta operatie este posibila daca a fost bifata rubrica Activare discount / grupe articole.

Identificare client si orar de livrare[modificare]

  • Nr. ID client - aceasta rubrica este completata in cazul
    • utilizarii modulului EDI - obligatoriu
    • importului de date din alte aplicatii (ex: SAGA) - rubrica este completata automat in momentul importului
  • FOID - aceasta rubrica este completata automat in cazul in care se preiau comenzi client de pe site-ul firmei
  • Orar livrare - aceasta rubrica se completeaza cu orarul in care se poate efectua livrarea la client - optional
  • KM distanta - aceasta rubrica se completeaza cu distanta (in KM) pana la sediul clientului - optional

Card bonus[modificare]

Aceasta rubrica se completeaza cu codul de bare al cardului de bonus acordat clientului.

Daca a fost bifata rubrica Generare cod de bara pentru bonus card fara spatiu, codul de bare se genereaza automat prin apansarea butonul din stanga al mouse-ului pe eticheta Card bonus*

Cardul se scaneaza la vanzarile prin vanzarile prin Point of Sale sau Front office - Point of Sale.

Comenzi se primesc in cantitatea exprimata in rubrica - InBax[modificare]

Bifarea acestei optiuni are ca efect acceptarea doar a cantitatilor care reprezinta multiplu de cantitate exprimata in rubrica In bax in catalog de articole.

Preturile se stabilesc in functie de data de livrare[modificare]

Bifarea acestei rubrici are ca efect stabilirea unei liste de preturi de vanzare tinand cont de data de livrare a documentului.

Implicit, la stabilirea listei de preturi de vanzare se tine cont de data documentului.

Nu permite exportul facturilor care contin stornari si vanzari prin EDI[modificare]

Bifarea acestei optiuni nu permite exportul facturilor care contin stornari si vanzari prin intermediul modulului EDI in cazul acestui client.

Furnizor[modificare]

Plata - modalitate si termen[modificare]

Informatiile despre Modalitate de plata - selectie din lista - si termen de plata (zile) se preiau automat la introducerea unei facturi a partenerului.

Termenul de plata contribuie la calculul automat al datei de scadenta pentru factura.
Scadenta este data de la care porneste calculul penalitatilor in cazul intarzierii platii (vezi si Facturi furnizori).

Discount si Credit[modificare]

Discount achizitii si Discount achizitii / luna, Credit

Identificare furnizor[modificare]

Nr. ID furnizor - aceasta rubrica este completata in cazul

    • utilizarii modulului EDI - obligatoriu
    • importului de date din alte aplicatii (ex: SAGA) - rubrica este completata automat in momentul importului

Coeficient penalizare intarziere la plata[modificare]

Completarea rubricii Coeficient penalizare intarziere la plata este necesara pentru calculul penalizarii in cazul intarzierii platii (vezi si Facturi furnizori).

Comanda[modificare]

Comenzi de aprovizionare catre partener se pot genera prin intermediul ferestrei Comenzi furnizori.

Pentru aceasta este necesara

  • bifarea rubricilor aferente zilelor din saptamana in care se poate lansa o comanda

Se mai pot bifa zile

  • bifarea rubricilor aferente zilelor din saptamana in care se poate lansa o comanda de aprovizionare catre partener


Zile in care se poate lansa o comanda Zile in care se face livrarea Termen de livrare Zile extra

Contacte[modificare]

Pentru un tert se pot adauga, modifica sau sterge si informatii despre Contacte.

Adaugarea informatiei se face apeland functia F2 adaugare rand sau combinatia de taste Ctrl+F2 si selectarea din lista a operatiei dorite prin dublu-click.

Apare o fereastra in care se completeaza informatii despre

  • Nume, Functie, Departament
  • Mobil, Telefon, Fax, E-mail
  • Date privind contactul pe post de delegat
    • CNP, Act de identitate, Eliberat de, Auto tip, Auto nr.

Se poate stabili tipul de e-mail-uri pe care contactul le poate primi

  • (toate)
  • Comenzi furnizori
  • Anexe contracte paza
  • Comenzi clienti
  • Facturi clienti

Selectarea se face prin

  • pozitionare pe optiunea dorita in lista Tipuri de email disponibile
  • apasarea dublu-click pe butonul din stanga al mouse-ului

Deselectarea se face prin

  • pozitionare pe optiunea dorita in lista Tipuri email selectate
  • apasarea dublu-click pe butonul din stanga al mouse-ului

Salvarea informatiilor se face apeland functia F5 Salvare sau apasand butonul Salvare.

Abandonarea actiunii de actualizare se face apeland functia F4 Abandon sau apasand butonul Abandon.


Modificarea sau stergerea acestor informatii necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei F3 modificare rand, respectiv F8 stergere rand.

Puncte[modificare]

Pentru un tert se pot adauga, modifica sau sterge si informatii despre Puncte de lucru.

Adaugarea informatiei se face apeland functia F2 adaugare rand sau combinatia de taste Ctrl+F2 si selectarea din lista a operatiei dorite prin dublu-click.

Apare o fereastra in care se completeaza informatii despre

  • Punct de lucru - obligatoriu
  • Magazin, GLN
  • Gestiune - se completeaza doar daca punctul de lucru este un punct de lucru al firmei dvs. si se efectueaza transferuri intre gestiuni
  • Mobil, Telefon, Fax
  • Adresa, Localitate, Judet / Sector, Tara, Cod postal
  • Agent, Delegat - in cazul clientilor foarte mari exista posibilitatea de a atasa un agent / delegat fiecarui punct de lucru
  • E-mail - este adresa de corespondenta cu punctul de lucru

Se poate stabili tipul de e-mail-uri care pot fi primite la punctul de lucru

  • (toate)
  • Comenzi furnizori
  • Anexe contracte paza
  • Comenzi clienti
  • Facturi clienti

Selectarea se face prin

  • pozitionare pe optiunea dorita in lista Tipuri de email disponibile
  • apasarea dublu-click pe butonul din stanga al mouse-ului

Deselectarea se face prin

  • pozitionare pe optiunea dorita in lista Tipuri email selectate
  • apasarea dublu-click pe butonul din stanga al mouse-ului

Salvarea informatiilor se face apeland functia F5 Salvare sau apasand butonul Salvare.

Abandonarea actiunii de actualizare se face apeland functia F4 Abandon sau apasand butonul Abandon.


Modificarea informatiilor necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei F3 modificare rand.

Stergerea informatiilor necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei F8 stergere rand.

Stergerea se realizeaza numai daca aceasta informatie nu se regaseste in nici un document emis pentru respectivul tert.

EDI - ce informatii devin obligatorii[modificare]

In cazul in care transmiterea comenzilor, avizelor si a facturilor pentru acest partener se face prin intermediul modulului EDI, completarea informatiilor despre punctul de lucru se efectueaza astfel

  • se apasa butonul [...]
  • apare o fereastra cu toate punctele de lucru ale respectivului partener din care selectati punctul de lucru dorit (EDI - Parteneri)
  • se completeaza automat informatii despre:
    • Punct de lucru, Magazin, GLN, Adresa, Localitate, Judet / Sector, Tara, Cod postal
Necompletarea unora dintre aceste informatii face sa esueze transmiterea documentelor.

Departamente[modificare]

Pentru un tert se pot adauga, modifica sau sterge si informatii despre Departamente.

Adaugarea informatiei se face apeland functia F2 adaugare rand sau combinatia de taste Ctrl+F2 si selectarea din lista a operatiei dorite prin dublu-click.

Apare o fereastra in care se completeaza informatii despre

  • Prefix
  • Nr.DPC - numar departament client - obligatoriu
  • Denumire

Salvarea informatiilor se face apeland functia F5 Salvare sau apasand butonul Salvare.

Abandonarea actiunii de actualizare se face apeland functia F4 Abandon sau apasand butonul Abandon.


Modificarea informatiilor necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei F3 modificare rand.

Stergerea informatiilor necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei F8 stergere rand.

EDI - ce informatii devin obligatorii[modificare]

In cazul in care transmiterea comenzilor, avizelor si a facturilor pentru acest partener se face prin intermediul modulului EDI, completarea informatiilor despre departamente este obligatorie in cazul anumitor parteneri.

Necompletarea numarului de departament client face sa esueze preluarea comenzilor.

Speciale[modificare]

Pe aceasta pagina se poate

  • bifa rubrica Conversie valori introduse in avize si facturi in moneda locala
Se foloseste in cazul in care doriti sa introduceti pretul in VALUTA si apoi sa fie automat convertit in MONEDA LOCALA  iar pretul de vanzare sa fie declarat in VALUTA.
  • declara Moneda in care se factureaza transportul (bon de transport) - selectare din lista de monede din catalogul de Monede

Informatii utile pentru livrare[modificare]

  • Listarea kg brute sau nete pe etichetele de bax / palet
    • se bifeaza una dintre rubricile Listare net / etichete bax sau Listare brut / etichete palet
  • Listare fisa palet (livrare) - se realizeaza prin bifarea acestei rubrici
  • Formatul pentru data de livrare pe bax / palet
    • se bifeaza una dintre rubricile
      • Data livrare in format 1000ZZLL (bax), Data livrare in format 1000ZZLL (palet)
      • Data livrare in format LssZZ (bax), Data livrare in format LssZZ (palet)
  • Avizare paleti (livrare)
    • bifarea acestei rubrici are ca efect listarea paletilor ca si pozitie distincta in aviz si, daca este cazul, in factura.
    • nebifarea acestei rubrici are ca efect listarea informatiei despre paleti doar in rubrica de observatii din cadrul avizului
  • Lot client (livrare)
    • bifarea acestei rubrici permite introducerea numarului de lot comunicat de client in cadrul fiecarui rand din comanda; acest numar de lot se printeaza pe etichete

Observatii[modificare]

Pe aceasta pagina se poate completa un text care apare pe

  • anumite tipuri de facturi
    • informatii despre contractul pe baza caruia se face vanzarea, etc
  • pe etichetele de bax sau palet in cazul etichetarilor logistice GS1
    • informatii despre Producator, Ambalator, Stampila, FurnizorID

Delegati[modificare]

Pe aceasta pagina se pot completa informatii despre delegatul stabilit de partener pentru relatia cu firma dvs

  • Delegat, Act de identitate, Eliberat de, Auto tip si Auto nr.

Aceste informatii se preiau pe documentele primite sau emise in relatia cu partenerul - avize, facturi