Manual:Integrat/Front office/Point of Sale: Diferență între versiuni

De la Manual
Sari la navigare Sari la căutare
Linia 67: Linia 67:
*stabilirea tipurilor de documente si a altor regului in [[Manual:Integrat/Gestiune/Clienti/Point of Sale/Setari|Point of Sale]]
*stabilirea tipurilor de documente si a altor regului in [[Manual:Integrat/Gestiune/Clienti/Point of Sale/Setari|Point of Sale]]
*declararea numerelor si seriilor pentru documentele folosite in [[Manual:Integrat/Speciale#Serii si numere|Serii si numere]]
*declararea numerelor si seriilor pentru documentele folosite in [[Manual:Integrat/Speciale#Serii si numere|Serii si numere]]
*stabilirea tipului de utilizator in '''Utile/Utilizatori si drepturi'''


=Imagine=
=Imagine=


[[Image:F_POS.jpg]]
[[Image:F_POS.jpg]]

Versiunea de la data 7 februarie 2020 09:28

Prin intermediul aceste ferestre se pot prelua comenzi de vanzare si se pot emite documente de tip bon fiscal si factura.

Tabel articole[modificare]

Tabelul cu articole comandate contine rubriciule: Nr. crt, Denumire, Cantitate, UM, Pret, Total, Cod, Baxuri, %Discount, Bonus, Descriere

Adaugare articole in comanda[modificare]

Adaugarea articolelor in comanda se poate realiza prin :

  • scanarea codului de bara al articolului
  • selectarea articolului din catalog prin intermediul functiei F3 Articole

Functii[modificare]

  • F2 Bon / Factura = stabilirea tipului de document : bon / factura
  • F3 Articole = apelarea catalogului de articole
  • F4 Client = apelarea catalogului terti
  • F5 Delegat = stabilirea delegatului
  • F6 Anulare = anularea comenzii curente
  • F7 Diferente vs. comanda = prezinta o fereastra in care sunt prezentate diferentele intre comanda curenta si cea initiala
  • F8 Stergere = stergerea comenzii curente
  • F11 Discount = stabilirea discountului care se acordata pentru comanda curenta
  • F12 Total = terminarea comenzii prin emiterea documentului fiscal

Butoane[modificare]

In partea de jus a ferestrei[modificare]

  • ? = prezinta comenzile rapide
    • ...CUI - selectare client prin introducerea CUI-ului (exemplu: ...12423691)
    • ...+100 - adaugarea in casa de marcat a soldului initial (exemplu: ...+100)
    • ...-100 - scoatere din casa de marcat a unei sume (exemplu: ...-100)
    • ..Z - listare raport Z
    • ..X - listare raport X
    • ..!NrCmd - import comanda introdusa prin gestiune (exemplu: ..152478)
    • Cantitate*Cod = stabilirea cantitatii comandate si a articolului; se poate introduce cantitate urmata de * apoi se scaneaza articolul
    • Cantitate*Cod*NrCmd*Pozitie = stornare ; in cazul in care pe comanda initiala articolul a fost vandut de mai multe ori atunci rubrica pozitie trebuie completata cu pozitia care se storneaza; in cazul in care a fost vandut o singura data atunci se completeaza cu 1
    • Canntitate#Cod = vanzare sub cantitatea minima pe care poate fi vanduta; aste valabila doar daca este completata rubrica comanda minima client in catalogul de articole
    • +Cantitate = modifica ultima cantitata vanduta prin stergerea pozitiei respective si introducerea unei pozitii noi

In partea de jos a ferestrei[modificare]

  • noua = in cazul in care comanda curenta nu este finalizata se poate adauga o comanda noua iar comanda curenta ramane in asteptare si poare fi incarcata din lista de comenzi prin intermediul butonului cmd
  • preluare = preluarea comenzilor introduse prin intermediul Web-Connector
  • transfer = trasferul comenzii curente catre alt post de lucru in vederea fiscalizarii
  • accept = plasarea si confirmarea unui accept pentru incasare cu CEC/BO sau vanzare pe credit
  • cmd = lista de comenzi

In partea din dreapta a ferestrei[modificare]

  • Subtotal = prezinta subtotalul comenzii; valoarea inainte de discount
  • Discount = prezinta discountu procentual si valoric
  • Total = prezinta valoarea finala a comenzii
  • Client = prezinta informatii despre client; se poate selecta clientul
  • Delegat = prezinta informatii despre client; se poate modifica date despre delegat
  • Cash = se introduce suma incasata in numerar ; in cazul in care suma este mai mare decat totalul atunci este afisata rubrica rest
  • Card = se introduce suma incasata prin card
  • CEC = se introduce suma incasata prin CEC
  • Tichete = se introduce suma incasata prin CEC
  • Credit = se introduce suma aceeptata ca si credit
  • Info cost = informatii privont stocul si pretul de vanzare
  • Cantaribile = apeleaza fereastra Cautare articol selectand doar articolele cantaribile
  • Articole = apeleaza fereastra Cautare articol

In fereastra Cautare articol articolele sunt prezentate arborescent avand ca punct de pornire grupele de articole.

Setari[modificare]

Inainte de a folosi aceasta fereastra sunt necesare o serie de setari cum ar fi:

  • stabilirea regulilor generale in setarile aferente modulului Front office
  • stabilirea tipurilor de documente si a altor regului in Point of Sale
  • declararea numerelor si seriilor pentru documentele folosite in Serii si numere
  • stabilirea tipului de utilizator in Utile/Utilizatori si drepturi

Imagine[modificare]

F POS.jpg