Manual:Integrat/Terti/Situatii/Facturi nestinse: Diferență între versiuni

De la Manual
Sari la navigare Sari la căutare
Linia 40: Linia 40:
*Facturat, Diferente, Achitat, Achitat**, Avans, De achitat, Numar de pozitii
*Facturat, Diferente, Achitat, Achitat**, Avans, De achitat, Numar de pozitii
  Achitat** reprezinta suma achitarilor care au fost inregistrate la centru, in cazul in care firma lucreaza pe mai multe calculatoare care nu sunt in retea si datele de la punctele de lucru se import la centru.
  Achitat** reprezinta suma achitarilor care au fost inregistrate la centru, in cazul in care firma lucreaza pe mai multe calculatoare care nu sunt in retea si datele de la punctele de lucru se import la centru.
  Avans reprezinta soldul conturilor de avansuri.
  Avans reprezinta soldul conturilor de avansuri.



Versiunea de la data 22 februarie 2020 08:02

Setari , Tutoriale

Prin intermediul acestei ferestre se pot vizualiza informatii despre facturile nestinse in relatia cu partenerii de afaceri.

In partea de sus se completeaza informatii despre data (maxima) pentru care se afiseaza facturile nestinse.

Nu este recomandat sa se completeze data in cadrul acestei ferestre decat daca se doreste o situatie la data respectiva.
Toate documentele si incasarile / platile lor care au data mai mari decat data completata nu vor fi luate in calcul. 

Se bifeaza Clienti sau Furnizori pentru selectarea facturilor nestinse care ne intereseaza.

Implicit se prezinta toate conturile din clasa 41, respectiv 40.

Daca o factura a fost achitat prin CEC / BO, ea nu apare in tabel dar apare CEC / BO pana cand acesta este operat in banca.
Daca se doreste doar vizualizarea facturilor
    - se pozitioneaza mouse-ul pe butonul de selectie Cont Clienti,  respectiv Cont Furnizor si se apasa butonul din stanga al mouse-ului
    - se selecteaza conturile dorite (411, respectiv 401 si 404) si se salveaza selectia
    - la revenirea in fereastra se apeleaza functia F7 Actualizare sau se apasa butonul Actualizare

Informatii despre facturile nestinse[modificare]

Informatiile despre facturile nestinse se afiseaza intr-un tabel

  • denumirea partenerului
  • felul documentului
  • atribut fiscal si CUI
  • seria, numarul, data si scadenta documentului
  • zile depasire - zilele peste data scadenta a documentului
  • facturat, achitat, diferente, de achitat
  • cont
  • agent, punct de lucru, gestiune, centru de cost, zona
  • comanda numar si data
  • aviz numar si data, referinta numar si data
  • achitat la centru

Semnificatie culori[modificare]

Fondul pe care este afisata informatia este

  • galben - in cazul documentelor cu problema, adica cele care au fost achitate mai mult decat valoarea lor
  • tabac - in cazul in care soldul din contabilitate difera de soldul calculat in aceasta fereastra
Poate sa apara daca anumite plati sau incasari nu au fost repartizate pe documente. A se verifica raportul Achitari nestinse (clienti) si Achitari nestinse (furnizori)

Sinteza facturi nestinse[modificare]

In partea din dreapta sus se afiseaza o sinteza a facturilor nestinse

  • Facturat, Diferente, Achitat, Achitat**, Avans, De achitat, Numar de pozitii
Achitat** reprezinta suma achitarilor care au fost inregistrate la centru, in cazul in care firma lucreaza pe mai multe calculatoare care nu sunt in retea si datele de la punctele de lucru se import la centru.
Avans reprezinta soldul conturilor de avansuri.
Sumele si numarul de pozitii tine cont de filtrarile facute asupra datelor.

Filtrarea informatiei[modificare]

Informatia poate fi filtrata daca

  • se completeaza un partener in rubrica Tert - selectie din lista de terti declarati in Catalogul de terti
  • se bifeaza rubrica Numai firme cu sold
  • se bifeaza rubrica Sold mai mare de o unitate
  • se bifeaza rubrica Numai cele care au depasit minim (zile) si se completeaza rubrica aferenta zilelor
  • se bifeaza rubrica Documente cu probleme
  • se bifeaza rubrica Terti cu probleme
  • se bifeaza rubrica Documente cu TVA zero
  • se bifeaza rubrica Sold # contabil
  • se bifeaza rubrica Elimina documentele fara gestiune
  • se bifeaza rubrica Include si avansurile
  • se bifeaza rubrica Doar firmele cu avans
  • se apasa pe unul sau mai multe dintre butoanele de selectie a unor informatii: Terti, Agenti, Zone, Gestiuni, Centru cost

Dupa completarea filtrelor se apeleaza functia F7 Actualizare sau se apasa butonul Actualizare.

Incasare cu bon fiscal[modificare]

O factura afisata in tabel poate fi incasata cu bon fiscal daca

Pentru incasarea cu bon fiscal a facturii se apeleaza functia F11 Incasare cu bon fiscal.

Apare o fereastra in care se completeaza suma incasata in rubrica corespunzatoare Cash* sau Card*, se apasa butonul Salvare si se confirma operatia.

Suma nerepartizata din valoarea care a mai ramas de incasat este completata automat in
   - rubrica Cash, daca se apasa butonul din stanga al mouse-ului pe eticheta Cash*
   - rubrica Card, daca se apasa butonul din stanga al mouse-ului pe eticheta Card*
Daca se apasa butonul din stanga al mouse-ului pe eticheta Total*, sumele completate in rubricile Cash si Card sunt anulate.

La finalizarea operatiei, factura nu mai este afisata in tabel.

Trimitere email catre clienti cu facturile neincasate[modificare]

Selectarea

  • unui client se realizeaza completand rubrica Tert cu cel dorit
  • mai multor clienti se realizeaza prin intermediul butonului de selectii Terti

Dupa selectare se apeleaza functia F7 Actualizare sau se apasa butonul Actualizare.

Se selecteaza facturile pe care vrem sa le trimite

  • prin bifarea rubricii [*] pentru fiecare factura pe care vrem sa o trimitem
  • prin apasarea butonului Selectare

Trimiterea de email se realizeaza apasand butonul Trimitere email catre clienti cu facturile neincasate.

Se trimite un email catre fiecare dintre clientii selectati la care se ataseaza facturile selectate in format PDF si o sinteza a acestora.

Link-uri[modificare]

Apasand butonul din dreapta al mouse-ului

  • pe denumirea partenerului se apeleaza Catalog de terti pozitionat pe respectivul tert
  • pe orice alta coloana din tabel se apeleaza fereastra aferenta documentului pozitionata pe documentul respectiv

Listare[modificare]

Informatiile pot fi listate apasand unul dintre urmatoarele butoane

  • Listare si selectand raportul dorit
  • / pe agenti - se pot selecta rapoarte in care informatia este grupata pe agenti
  • / pe zone - se pot selecta rapoarte in care informatia este grupata pe zone
  • / pe gestiuni - se pot selecta rapoarte in care informatia este grupata pe gestiuni
  • Listare facturi PDF - listeaza facturile nestinse afisate in format PDF, in subdirectoare care au numele tertului si listeaza si o sinteza a acestora
  • Facturi nestinse > pivot - creaza un fisier XLS cu o sinteza a facturilor nestinse grupata pe tert si numar de zile de intarziere la plata