Manual:Integrat/Salarii/Avans si lichidare/Lichidare

De la Manual
Sari la navigare Sari la căutare

Setari, Tutoriale

Nu am acces la optiunea "Lichidare" sau obtin mesaj de eroare[modificare]

De ce nu am acces la optiunea "Avans" sau "Lichidare"?

De ce obtin mesaj de eroare si nu am acces la listele de plata, etc?

Personalizarea ferestrei[modificare]

Personalizarea ferestrei pentru calculul drepturilor salariale la lichidare permite

Se poate personaliza daca Restul de plata este sau nu este listat pe listele de semnaturi.

Lichidare[modificare]

Prin intermediul acestei ferestre se efectueaza automat calculul drepturilor salariale pentru lichidare.

Observatii

In partea din dreapta jos se afiseaza „ultimul calcul lichidare" - ziua si ora.

In cazul in care, de la ultimul calcul de lichidare au fost facute modificari, se afiseaza si „ultima modificare"

  • ziua si ora
  • numele unui angajat pentru care s-au efectuat modificari
  • „?" - prin apasare click pe aceaasta eticheta se pot vizualiza toti angajatii pentru care s-au facut modificari, data si ora la care au fost efectuate si tipul modificarii (ex: date de incadrare, prezente, plati intermediare, etc)

State de plata si Recapitulatii[modificare]

Fluturasi (stat de plata)[modificare]

Listarea informatiei despre datele care au contribuit la calcularea drepturilor banesti este cea stabilita la personalizarea ferestrei.

Semnaturi si Rest de plata[modificare]

Lista de semnaturi pentru incasarea drepturilor banesti la casierie - „Restul de plata" este sau nu este listat dupa cum s-a stabilit la personalizarea ferestrei.

Restul de plata reprezinta sinteza sumelor de plata la casierie, defalcata pe colective.

Declaratia 112[modificare]

Furnizeaza informatiile care sunt listate in Declaratia 112:

  • anexa 1.1
    • SECTIUNEA A - Creante fiscale din impozit pe venitul din salarii si contributii sociale
    • Anexa 1.2 - sinteza informatii despre indicatori statistici, conditii de munca, indemnizatii de sanatate platite din FNUASS sau FAAMBP, baza de calcul pt C.A.M., impozit si defalcarea lui pe sediu principal si eventualele sedii secundare
  • anexa 1.2 - lista informatiilor care se transmit in D112 pentru fiecare angajat sau contract, conventie cu retinere la sursa

Listarea informatiilor despre eventualele contracte, conventii cu retinere la sursa (beneficiar, venit, contributii datorate, impozit, casa de sanatate) se obtin apasand butonul „Retineri la sursa"

Recapitulatii si Nota contabila[modificare]

Recapitulatia contabila furnizeaza informatii despre:

  • sume care au participat la formarea brutului
  • concedii medicale, brut si impozit
  • avansuri si retineri, inclusiv contributii angajat
  • rest de plata, numar de oameni si numar mediu scriptic
  • contributii angajator
  • sume utile la verificari

Recapitulatia date diverse furnizeaza informatii despre:

  • numarul total de ore lucrate, invoite, concediu de odihna, concediu medical, etc si sumele aferente lor
  • brutul negociat si cel realizat
  • contributii, impozit si rest de plata

Nota contabila reprezinta transpunerea calculului drepturilor salariale in nota contabila care se inregistreaza in balanta de verificare a lunii respective.

Observatii

Recapitulatia contabila si Nota contabila sunt defalcate pe centre de cost in cazul in care se bifeaza optiunea Urmarire pe centre de cost

Aplicatia este livrata cu o nota contabila in conformitate cu legislatia in vigoare (vezi si Nota contabila salarii).

Diverse[modificare]

Lista nominala (ITM)[modificare]

Permite obtinerea unui stat de plata in format condensat care se pastreaza la arhiva firmei.

Util si in cazul unor controale de la ITM.

In mod implicit, acest raport

Concedii medicale si liste necesare pentru decontarea cu FNUASS sau FAAMBP[modificare]

Lista concedii medicale furnizeaza, pentru fiecare certificat medical, informatii despre: baza de calcul pentru indemnizatia aferenta concediului medical (valoare si numar de zile), medie zilnica a bazei de calcul, numar de zile si suma in sarcina angajatorului, numar de zile si suma in sarcina FNUASS sau FAAMBP

Setul de listele pentru decontarea cu FNUASS sau FAAMBP contine:

  • Anexa 1 a Declaratiei 112 - Creante fiscale din impozit pe venitul din salarii si contributii sociale
  • Anexa 1.2 - lista informatiilor care se transmit in Declaratia 112 pentru fiecare angajat care are cel putin un certificat medical
  • Centralizator al certificatelor medicale aferente lunii de salarii
  • Cerere de restituire a sumelor platite in avans de angajator pentru FNUASS sau FAAMBP

Observatie.

Cererea de restituire nu se listeaza in cazul in care nu exista sume de restituit (toate concediile medicale din luna de calcul au fost initiale si pe o perioada de zile care, conform legislatiei in vigoare, sunt suportate de angajator)

Nemotivati, invoiti, ore suplimentare, plati intermediare, tichete de masa, retineri[modificare]

Aceste liste prezinta informatii despre anumite tipuri de ore, plati suplimentare, tichete de masa si retineri. Informatia este grupata pe colective.

Pontaj in format .XLS[modificare]

Permitere obtinerea unui fisier .XLS cu pontajul angajatilor (vezi Angajati -culegere date pentru calcul salarii - Pontaj).

Declaratia 112 - verificare si generare[modificare]

Aplicatia genereaza Declaratia 112 doar in format .XML prin intermediul aplicatie DukIntegrator firnizata de ANAF.

Vezi Cum se genereaza o Declaratie?

Plata prin card[modificare]

Prin apasarea butonului „Fisier carduri", se genereaza un fisier cu informatii despre angajat, cont card, banca, suma de plata si perioada pentru care se face plata. Acest fisier este utilizat pentru efectuarea platilor aferente drepturilor salariale. Formatul fisierului depinde de rubrica Fisier extins CARD si de eventuala ei bifare.

In cazul in care exista si angajati pentru care inca nu s-a emis cardul (noi angajati), se listeaza si „Fluturasi (fara card)" si „Rest de plata (fara card)"

Selectare sau Deselectare[modificare]

vezi Ce reprezinta butoanele “Selectare” sau “Deselectare”?

Observatii[modificare]

Vizualizarea sau listarea datelor si generarea Declaratiei 112 pentru lichidarea dintr-o perioada anterioara se realizeaza apeland fereasta Istorie angajator.

Rectificarea datelor pentru lichidarea unei perioade anterioare (luna de salarii inchisa) se realizeaza apeland fereastra Rectificative.

Arhivarea datelor lunii de salarii si deschiderea unei noi luni de salarii se realizeaza apeland fereastra Deschidere luna salarii.

Intrebari frecvente[modificare]

De ce nu am acces la optiunea „Avans” sau „Lichidare”?

De ce obtin mesaj de eroare si nu am acces la listele de plata, etc?

Ce reprezinta butoanele “Selectare” sau “Deselectare”?

Cum selectez modul in care se listeaza?

Cum selectez un set de informatii?

Cum pot afla informatii despre concediile medicale ale angajatilor?

Cum pot afla informatii despre concediul de odihna al angajatilor?

Cum pot afla informatii despre ore suplimentare, ore invoite, ore nemotivate?

Cum pot afla informatii despre plati intermediare, retineri sau restantieri la retineri?

Cum pot afla informatii despre veniturile lunare ale angajatilor?

Cum selectez un set de informatii?

Cum selectez modul in care se listeaza?