Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Culegere date pt. calcul salarii

De la Manual
Sari la navigare Sari la căutare

Setari , Tutoriale

Prin intermediul acestei ferestre se pot gestiona informatii despre datele care intervin in calculul salarial.

In partea din dreapta se afiseaza perioada pentru care se fac calcule (luna, an si avans sau lichidare) si numarul de ore lucratoare al perioadei.

Implicit se afiseaza intr-un tabel informatii despre toti angajatii.

Completand rubrica Colectiv (camp care permite cautare rapida) si apeland functia F7 actualizare se filtreaza informatiile doar pentru colectivul specificat.

Eventualele erori de culegere (numar prea mare de ore) sunt evidentiate pe galben. Bifand "Afisez numai erori" se obtine afisarea doar a angajatilor ale caror date nu sunt corecte.

Nerezolvarea acestor erori are ca efect imposibilitatea calcularii drepturilor salariale pentru toti angajati (vezi Nu am acces la optiunea "Lichidare" sau obtin mesaj de eroare).

Culegerea de date pentru un angajat se realizeaza prin pozitionarea pe angajatul dorit si apelarea functiei F3 Modificare sau prin apasarea tastei Enter.

Pontaje[modificare]

Informatiile despre pontajul angajatilor se pot introduce

  • pentru fiecare angajat in parte
  • pentru toti angajatii apeland anumite functii
  • pentru toti angajatii apeland functia F11 Import pontaj

Actualizare Pontaj pentru un angajat[modificare]

Dupa selectarea angajatului apare o fereastra care permite completarea informatiilor pentru toate tipurilor de ore exceptie care influenteaza calculul salarial.

Pot exista unele rubrici inactive pentru orele de tip

  • peste program, in weekend, tura de weekend si de noapte
Activarea acestora se poate realiza prin stabilirea coeficientilor in setarile aferente salariilor (vezi Salarii - Coeficienti).
Completarea uneia dintre aceste rubrici activeaza automat si rubrica aferenta orelor recuperate.
  • regie - rezulta din calcul, adica reprezinta diferenta dintre numarul de ore pe care angajatul trebuie sa le lucreze in luna si suma orelor nelucrate
  • absent - numai in cazul angajatilor care isi incep sau intrerup activitatea firmei in cadrul lunii de salarii; rezulta din calcul si reprezinta numarul de ore in care nu a fost angajatul firmei

Completarea rubricii Zile Concediu de odihna are ca efect completarea automata a rubricii CO calculat. In cazul in care suma respectiva a fost achitata prin casierie anterior datei la care se achita lichidarea drepturilor salariale, se completeaza rubrica CO primit cu suma respectiva.

In dreptul rubricii Zile Concediu de odihna sunt afisate informatii despre Zile CO de efectuat pentru anii anteriori si pentru anul curent (vezi si Cum pot afla informatii despre concediul de odihna al angajatilor?).

La avans

Rubrica Avans se completeaza sau modifica in cazul in care avansul primit real de angajat difera de cel calculat la momentul eventualei plati a avansului pentru calculul corect al restului de plata la lichidare.

Actualizare Pontaj pentru toti angajatii[modificare]

Sunt puse la dispozitie doua functii care permit completarea anumitor informatii pentru toti angajatii.

Actualizare concedii de odihna[modificare]

Se realizeaza prin intermediul functiei F6 Concediu de odihna.

Apelarea acestei functii are ca efect deschiderea unei ferestre in care sunt prezentati toti angajatii cu informatii despre

  • CO cf contract, CO rest anterior, CO rest an
  • CO in luna
  • CO pot lua
  • CO iau
    • completata implicit cu numarul maxim de zile CO care pot fi luate in luna
    • poate fi modificata cu numarul de zile CO pe care le efectueaza in mod real angajatul in luna de salarii
    • se calculeaza automat CO suma aferenta CO iau

Dupa eventuala modificare a rubricii CO iau, se bifeaza coloana marcata cu * pentru selectarea angajatului.

Se repeta operatia pentru toti angajatii care au efectuat concedii de odihna in luna de salarii.

Salvarea informatiilor pentru angajatii selectati se face apeland functia F5 Salvare sau apasand butonul Salvare.

Abandonarea actiunii de actualizare a concediilor de odihna se face apeland functia F4 Abandon sau apasand butonul Abandon.

Fereastra este prevazuta cu trei butoane

  • Selectare - apasarea acestui buton are ca efect selectarea tuturor angajatilor
  • Deselectare - apasarea acestui buton are ca efect deselectarea tuturor angajatilor
  • Revenire - apasarea acestui buton are ca efect revenirea la valorile initiale, adica sunt anulate eventualele modificari ale rubricii CO zile pentru toti angajatii

Bifarea rubricii Arata doar miscarile selectate filtreaza doar informatiile despre angajatii care au fost declarati ca avand zile CO in luna de calcul. Revenirea la informatii despre toti angajatii se realizeaza prin debifarea acestei rubrici.

Ore si tichete de masa[modificare]

Se realizeaza prin intermediul functiei F8 Ore si tichete.

Apelarea acestei functii are ca efect deschiderea unei ferestre in care sunt prezentati toti angajatii cu informatii despre

Actualizare Pontaj folosind un fisier generat de un Sistem de acces control[modificare]

Se realizeaza prin intermediul functiei F11 Import pontaj.

Apelarea acestei functii are ca efect deschiderea unei ferestre in care sunt prezentati toti angajatii cu informatii despre orele de prezenta, invoit, nemotivat, CO, boala, peste program, etc furnizate de fisierul generat de Sistem de acces control.

Filtrarea afisarii informatiilor se poate face pe toti, lichidati, cu probleme, selectai, neselectati.

Fereastra este prevazuta cu butoane de

  • Selectare - apasarea acestui buton are ca efect selectarea tuturor angajatilor
  • Deselectare - apasarea acestui buton are ca efect deselectarea tuturor angajatilor

Selectarea sau Deselectarea unui angajat se face bifand casuta *.

Salvarea informatiilor pentru angajatii selectati se face apeland functia F5 Salvare sau apasand butonul Salvare.

Abandonarea actiunii de actualizare a concediilor de odihna se face apeland functia F4 Abandon sau apasand butonul Abandon.

Concedii medicale[modificare]

Pentru adaugarea unui concediu medical se apeleaza functia F2 adaugare rand si se selecteaza din lista Concedii medicale prin dublu-click. In aceasta fereastra se completeaza obligatoriu

  • tip - se selecteaza din lista (Initial sau Continuare)
  • serie
  • numar
  • data acordarii
  • data de inceput
  • data de sfarsit
  • locul de prescriere - se selecteaza din lista
  • codul indemnizatiei - se selecteaza din lista (vezi Tipuri de concedii medicale)

Se mai completeaza

  • cod boala - in cazul anumitor coduri de indemnizatie (vezi Codificare boli)
  • CNP copil - in cazul anumitor coduri de indemnizatie
  • Nr aviz medic expert - daca este mentionat pe certificat


Modificarea sau stergerea acestor informatii necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei F3 modificare rand, respectiv F8 stergere rand.

Probleme la salvarea unui concediu medical - nu am informatii suficiente pentru numarul de zile de stagiu[modificare]

Salvarea informatiilor despre un concediu medical poate sa esueze in cazul in care, in arhiva furnizata de modulul de Salarii, nu exista informatii suficiente pentru numarul de zile de stagiu necesar pentru calculul concediului medical.

Se pot adauga informatii despre zilele lucrate si venitul pentru care s-a achitat CAS apeland functia F2 adaugare rand si selectand din lista Actualizare venituri prin dublu-click sau apasand butonul Actualizare venituri (vezi Actualizare venituri).

Observatii[modificare]

  • In cazul unui certificat medical de tip Continuare se afiseaza automat informatii despre concediul initial - seria, numarul si data la care a inceput
  • In partea de jos a ferestrei, se afiseaza date despre
    • venitul pentru care s-a achitat CAS
    • perioada luata in calcul
    • numarul de zile aferente perioadei luate in calcul
    • media zilnica a bazei de calcul a indemnizatiei
    • zile - numarul de zile lucratoare aferent perioadei pentru care a fost acordat concediul medical
  • Dupa completarea codului de indemnizatie se afiseaza si coeficientul acordat din media zilnica pentru acest cod si se calculeaza automat Suma aferenta certificatului medical

Plati intermediare[modificare]

Pentru adaugarea unei plati intermediare se apeleaza functia F2 adaugare rand si se selecteaza din lista Plati intermediare prin dublu-click.

In aceasta fereastra se completeaza

  • denumirea platii intermediare - obligatoriu - este un camp care permite cautare rapida in catalogul de Tipuri de plati
  • valoare - obligatoriu
  • achitat - se completeaza in cazul in care plata a fost efectuata prin casierie anterior datei la care se achita lichidarea drepturilor salariale

Modificarea sau stergerea acestor informatii necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei F3 modificare rand, respectiv F8 stergere rand.

Retineri[modificare]

Pentru adaugarea unei retineri se apeleaza functia F2 adaugare rand si se selecteaza din lista Retineri prin dublu-click.

In aceasta fereastra se completeaza

  • denumirea retinerii - obligatoriu - este un camp care permite cautare rapida in catalogul de Tipuri de retineri
  • valoare - obligatoriu
  • retinere cu caracter permanent - optional; aceasta rubrica se bifeaza in cazul unor retineri care se efectueaza o anumita perioada de timp (ex: pensie alimentara, garantii gestionar, etc); in acest caz se completeaza si
    • perioada - obligatoriu - data de inceput si data de sfarsit a valabilitatii acestei retineri
    • creditor - optional - este un camp care permite cautare rapida in catalogul de Terti pentru selectarea unui beneficiar al retinerii

Modificarea sau stergerea acestor informatii necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei F3 modificare rand, respectiv F8 stergere rand.

Listarea informatiilor[modificare]

Listarea datelor de tip pontaj, plati intermediare, concedii medicale si retineri se face prin apelarea functiei F9 Listare sau apasand butonul Listare

Apare o fereastra din care se poate selecta raportul pentru tipul de informatii dorit.

Listarea pontajelor se poate face si apasand butonul Pontaj XLS. Se obtine un fisier .XLS cu

  • informatii detaliate pentru fiecare zi calendaristica in parte si numarul total de tichete de masa acordate pentru fiecare angajat
  • informatii sinteza depre numarul total de ore lucrate, invoite, de concediu de odihna sau concediu medical, etc si numarul total de tichete de masa acordate pentru fiecare angajat

Intrebari frecvente[modificare]

Actiuni realizate automat la deschiderea unei noi perioade

Cum se poate adauga sau modifica o informatie in lista de selectie a unui camp cu cautare rapida?.