Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Angajati/Editare/Date incadrare

De la Manual
Sari la navigare Sari la căutare

Pagina contine un set de subpagini: Sporuri, Detasari, Zile CO cf contract, Dotari

Date de incadrare[modificare]

In partea din dreapta sus se afiseaza "ultima modificare" pentru angajat - ziua si ora, utilizatorul care a efectuat-o.

Pentru fiecare angajat se completeaza obligatoriu rubricile din pagina Editare:

  • CNP
  • Nume
  • Casa asigurari
  • Colectiv
  • Functie

Se completeaza si rubricile:

  • Incadrat
  • Tip angajat
  • Conditii de munca
  • Handicap
  • Lichidat
  • Temei legal
  • Primeste deducere
  • Program
  • Repartizare timp - tip repartizare in cazul angajatilor part time
  • Salariu brut
  • C.I.C. / suspendare contract de munca
  • Revenire din C.I.C. / intrerupere contract de munca - in cazul angajatilor care intrerup contractul de munca pentru Ingrijire copil sub 3 ani sau revin din intrerupereaunui contract de munca
  • Zile CO (cf contract)

In cazul in care s-a bifat optiunea Activare sistem urmarire contracte munca in setari, aceste rubrici sunt inactive. Completarea lor se face apeland functia F2 adaugare rand si selectand Contracte de munca.

Informatia despre Zile CO (cf contract) este necesara pentru urmarirea efectuarii concediului de odihna (vezi Cum pot afla informatii despre concediul de odihna al angajatilor?).


Daca este cazul, mai pot fi completate rubricile:

  • Numar contract de munca
  • Data contract de munca
  • perioada - numai in cazul in care angajatul are certificat de handicap si acesta nu are caracter permanent
  • Data incadrare pentru D112 - in cazuri exceptionale
Ex: un angajat se pensioneaza si se reangajeaza in aceeasi luna - in acest caz in D112 se transmite data de incadrare intiala care este inlocuita de Data incadrare D112 cand se face inchiderea de luna de salarii.
Aceasta rubrica se completeaza automat cu data revenirii din C.I.C. / suspendare contract de munca

Daca este cazul, mai pot fi bifate rubricile:

  • pensionar
  • nu primeste tichete de masa - aceasta rubrica este activa numai in cazul in este bifata rubrica Se acorda tichete de masa in setari
  • somaj - subventie pt angajare someri, absolventi, etc - aceasta rubrica este activa numai in cazul in care legislatia prevede subventii pentru angajare someri, absolventi, etc si firma dvs are incheiata o conventia cu ANOFM. Numarul si data acestei conventii se completeaza in Date despre firma - Declaratia 112
  • CAS, CASS la salariu minim (OG 4/2017) - daca indeplineste conditiile din ordonanta si ordonanta nu a fost abrogata
  • salariu minim conform studii superioare - in cazul in care legislatia prevede un salariu minim diferit pentru angajatii cu studii superioare
  • activitate in constructii (OG 114/2018) - daca indeplineste conditiile din ordonanta si ordonanta nu a fost abrogata

Functia F11 Revisal[modificare]

Generarea raportarilor Revisal (Registrului General de evidenta a salariatilor) se realizeaza prin intermediul functiei F11 Revisal.

Functia F7 Post ST[modificare]

Declararea angajatilor care indeplinesc conditiile OG 92/2020 pentru care angajatorul solicita decontarea unei parti din salariu, suportata din bugetul asigurarilor pentru somaj, se realizeaza prin apelarea acestei functii.

Apelarea ei are ca efect aparitia unei ferestre in care sunt prezentati toti angajatii activi si numarul de zile de somaj tehnic pe care le-au efectuat.

Fereastra este prevazuta si cu butoane de Selectare / Deselectare care actioneaza asupra tuturor angajatilor din tabel.

Observatii[modificare]

Verificarea corectitudinii CNP-ului se face automat.

Rubricile Colectiv, Functie, Casa de asigurari sunt rubrici care permit cautare in cataloage. (vezi si Cum se poate adauga sau modifica o informatie in lista de selectie a unei rubrici cu cautare rapida?).

Nu se poate sterge un angajat pentru care avem date in istorie (vezi si Cum "sterg" un angajat pentru care am date in istorie?)

Nu se pot modifica datele unui angajat lichidat decat daca este reangajat. Pentru modificarea datei de incadrare, datei de lichidare, adresei, etc prin intermediul ferestrei Fise fiscale.

Pentru un nou angajat se poate completa rubrica Incadrat (vezi si Cum ma influenteaza rubricile "Incadrat" sau "Revenire din intrerupere contract de munca"?)

  • cu o data mai mica decat data de inceput a lunii pentru care se calculeaza salariile. In acest caz se primeste o atentionare ca data este in afara intervalului pentru care se calculeaza salariile
  • cu o data in intervalul pentru care se calculeaza salariile. In cazul in care data este mai mare decat prima zi din luna apare o intrebare daca se acorda deducere in luna de incadrare

Pentru un nou angajat se propune ca data de Lichidare 31/12/2100 (conventie pentru contract de munca pe perioada nedeterminata) dar aceasta data poate sa fie modificata, in cazul angajatilor cu Contract de munca pe perioada determinata (vezi si Cum ma influenteaza rubricile "Lichidat" sau "Intrerupere contract de munca"?)

Completarea uneia sau a ambelor date din perioada aferenta rubricii Handicap se face doar in cazul certificatelor de handicap care nu au caracter permanent. In acest caz, scutirea de impozit nu se face in perioadele aflate in afara perioadei (vezi si Cum ma influenteaza completarea rubricilor "in perioada" aferente rubricii "Handicap"?)

Bifarea rubricilor pensie, somaj, sanatate sau impozit din capitolul Nu plateste este posibila numai in cazul angajatilor Part Time, a cenzorilor, a celor din Consiliul de Administratie sau a cetatenilor straini. Bifarea unora dintre aceste rubrici trebuie sa tina cont de legislatia in vigoare si are ca efect neretinerea respectivei sume.

Rubrica primeste deducere (cetatean strain) este activa numai in cazul angajatilor cetateni straini. Bifarea acestei rubrici trebuie sa tina cont de legislatia in vigoare si are ca efect acordarea deducerii de baza la calcului impozitului datorat pe venit.

Bifarea rubricii somaj subventie pentru angajare someri, absolventi, etc este posibila numai in luna in care se face incadrarea angajatului si daca legislatia in vigoare prevede reglementari cu privire la scutirea de la plata contributiilor la bugetele de stat pentru angajator.

Rubrica Tip activitati prezinta informatii despre activitatile desfasurate de angajat (Agent, Delegat, Sofer, Gestionar, Vanzator, Prelucrator si X-Admin). Aceasta rubrica este informativa si se poate completa prin intermediul ferestrei Angajati - date sumare.

Bifarea rubricii Avans fix da posibilitatea completarii valorii pentru un avans fix pe care angajatul il incaseaza (vezi Avans - Tipuri de avans)