Manual:Integrat/Gestiune/Furnizori/Avize furnizori/1. Stocuri

De la Manual
Sari la navigare Sari la căutare

Preluare comenzi - site

Rezumat[modificare]

Acest manual va ajuta sa configurati modulul OpenCart introdus in aplicatia Integrat.STS incepand cu versiunea 4.5.5 prin intermediu caruia aplicatia poate actualiza in mod automat un magazin online gestionat de platforma e-commerce OpenCart versiunea 3.0.3.1, valabil doar intr-o singura limba.

Incepem prin a va prezenta prescurtarile folosite in acest manual:

  • ERP - aplicatia Integrat.STS
  • OC - platforma e-commerce OpenCart
  • OC:+1 - identificator generat de catre OC
  • ERP:+1 - identificator generat de catre ERP

Acest modul este foarte util avand in vedere ca tabelele din ERP contin majoritatea informatiilor necesare crearii unui magazin online.

Pe langa informatiile cu care sunteti deja familiarizati:

  • denumirea articolului
  • grupa din care face parte
  • pretul de vanzare, etc

prezentarea on-line a unui articol atrage dupa sine cateva proprietati pe care, cel mai probabil, nu le-ati folosit pana in prezent:

  • brand/marca/producator
  • imaginea produsului/grupei/brandului
  • dimensiunile produsului
  • caracteristici
  • proprietati specifice magazinelor online:
    • description (descriere)
    • meta tag title (titlul paginii)
    • meta tag description (descrierea paginii)
    • meta tag keywords (cuvinte cheie)

Cum functioneaza?[modificare]

Au fost implementate trei functii principale care efectueaza sincronizarea informatiilor existente in cele doua baze de date:

  • Export: sursa ERP si destinatie OC (Grupe de articole, Articole, Stocuri, Preturi, Branduri)
  • Import: sursa OC si destinatie ERP (Comenzi, Clienti, Adrese)
  • Export: sursa ERP si destinatie OC (Stocuri)
  • in tabelul in care sunt gestionate monedele, oc_currency, se va actualiza doar rubrica value = 1/curs moneda rotunjit in 8 zecimale

In continuare sunt prezentate modificarile aduse ERP-ului si rubricile care contribuie la prezentarea corecta si completa a articolelor in mediul virtual.

Informatiile din urmatoarele tabele sunt gestionate in totalitate de ERP:

  • oc_attribute
  • oc_attribute_description
  • oc_attribute_group
  • oc_attribute_group_description
  • oc_banner_image
  • oc_category
  • oc_category_description
  • oc_category_filter
  • oc_category_path
  • oc_category_to_store
  • oc_filter
  • oc_filter_description
  • oc_filter_group
  • oc_filter_group_description
  • oc_manufacturer
  • oc_manufacturer_to_store
  • oc_product
  • oc_product_attribute
  • oc_product_description
  • oc_product_discount
  • oc_product_filter
  • oc_product_image
  • oc_product_option = nefolosit
  • oc_product_option_value = nefolosit
  • oc_product_related
  • oc_product_special
  • oc_product_to_category
  • oc_product_to_store
  • oc_oc_currency

Tabele interogate:

  • oc_order
  • oc_order_product
  • oc_customer

Status comanda[modificare]

  • 1 = Asteptare
  • 2 = Preluata
  • 3 = In Lucru
  • 4 = intern
  • 5 = intern
  • 6 = intern
  • 7 = Pregatita
  • 8 = Facturata
  • 9 = Incasata
  • 99 = Anulata

Grupe de articole[modificare]

Au fost adaugate rubricile:

  • html Description
  • Meta Tag Title
  • Meta Tag Description
  • Meta Tag Keywords

Acestea sunt necesare pentru definirea corecta si completa a unei grupe de articole in baza de date OC.

Pentru ca o grupa de articole sa ajunga sa fie publicata, trebuie sa aiba completata rubrica “Ordine” cu o valoare mai mare decat zero.

Structura arborescenta a grupelor va fi publicata ca atare. Ordinea de afisare pe site a grupelor o impune valoarea completata in rubrica “Ordine”.

Caracteristicile definite la nivelul grupei de articole, impreuna cu valorile lor stabilite la nivelul fiecarui articol, sunt destinate sa constituie zona de filtrare, respectiv zona de specificatii care ajuta la compararea articolelor.

Prin intermediul variabilelor sts_category_meta* se poate compune automat titlul, descrierea si cuvintele cheie. Compunerea se aplica doar daca rubricile Meta title, Meta descriere si Meta keyword nu au fost completate manual in catalog.

Structura tabelelor oc_category, oc_category_description.

Catalog articole[modificare]

Au fost adaugate rubricile:

  • html Description
  • Meta Tag Title
  • Meta Tag Description
  • Meta Tag Keywords

Acestea sunt necesare pentru definirea corecta si completa a unui articol in baza de date OC.

In cazul in care rubricile mentionate anterior se vor intretine prin intermediul OC, atunci aveti posibilitatea sa dezactivati actualizarea acestora de catre ERP.

Pentru caracteristicile definite la nivelul grupei de articole, se pot declara valorile pentru fiecare articol. Aceste valori sunt destinate sa constituie zona de filtrare, respectiv zona de specificatii care ajuta la compararea articolelor.

Prin intermediul variabilelor sts_product_meta* se poate compune automat titlul, descrierea si cuvintele cheie. Compunerea se aplica doar daca rubricile Meta title, Meta descriere si Meta keyword nu au fost completate manual in catalog.

Structura tabelelor oc_product, oc_product_description, oc_product_discount, oc_product_image, oc_manufacturer, oc_product_special, oc_banner_image .

Gestiune[modificare]

Pentru a putea exporta catre site in cadrul conectorului, trebuie sa se completeze rubrica Gestiune cu gestiunea corespunzatoare conexiunii respective prin selectarea acesteia din catalogul de gestiuni.

Atentie! In catalogul Preturi vanzare trebuie sa existe cel putin o lista de pret activa pentru gestiunea selectata si deasemenea trebuie sa fie bifata optiunea Oferta site.

Activare FTP[modificare]

Pentru a putea realiza conexiunea la serverul FTP trebuiesc completate rubricile"

Server FTP
denumire tip explicatie
Activare FTP L(1) 0 = inactiv, 1 = activ
Server* C(100) exemplu.ro (pentru a verifica conexiunea se apasa click pe eticheta Server*)
Port N(10) daca nu se atribuie un port, se completeaza automat cu 21 in momentul deschiderii conexiunii
Director C(100) /exemplu.ro/image/catalog/demo/ (calea absoluta catre directorul care contine imaginile)
Subdirector C(100) in cazul OC nu trebuie completat
Utilizator C(50) numele de utilizator pentru conectare la serverul FTP
Parola C(50) parola pentru conectare la serverul FTP
Conectare AuthTLS L(1) 0 = inactiv, 1 = activ (daca conectarea se realizeaza printr-un certificat)
Certificat L(1) fisierul care contine certificatul (daca conectarea se realizeaza printr-un certificat)

Activare ODBC[modificare]

Server ODBC
denumire tip explicatie
Activare ODBC L(1) 0 = inactiv, 1 = activ
Server* C(100) exemplu.ro (pentru a verifica conexiunea se apasa click pe eticheta Server*)
Port N(10) daca nu se atribuie un port, se completeaza automat cu 3306 in momentul deschiderii conexiunii
Driver C(100) MySQL ODBC 3.51 Driver
Baza de date C(100) denumirea bazei de date
Utilizator C(50) numele de utilizator pentru conectare la baza de date
Parola C(50) parola pentru conectare la baza de date

Pas cu pas[modificare]

  • se adauga conectorul de tip FO-OC prin intermediul ferestrei Cataloage/EDI - Conectori
  • se verifica daca cele doua conexiuni sunt completate corect prin apelarea rubricii Server* la fiecare in parte
  • se completeaza corect variabilele sts descrise in aceasta pagina
  • se uploadeaza imaginile articolelor
  • se apeleaza procedure de Export catre site din modulul Front office

Preturi vanzare[modificare]

Pentru clientii care nu fac parte dintr-un grup preturile sunt obtinute din listele de pret care au bifata rubrica Oferta site si sunt adaugate in site cu customer_group_id egal cu valoarea stabilita in variabila sts__customer_group_id.

Pentru clientii care fac parte dintr-un grup preturile sunt obtinute din listele de pret astfel:

  • 1. trebuie specificat clientul in lista de pret
  • 2. clientul trebuie sa aiba completata rubrica Tip tert
  • 3. in catalogul Tipuri de terti rubrica ID trebuie sa fie completata cu valoarea rubricii customer_group_id generata de OC

Trebuie avut un vedere ca preturile speciale se aplica pe fiecare grup de clienti in parte.

In cazul in care in lista de baza se completeaza discount pe volum acest discount se acorda doar clientilor din grupul respectiv.

Exemplu:

Lista de pret generala + discount pe volum[modificare]

  • pret de lista 100 RON
  • discount pe volum 20-49 > 10% = 10 RON > pret final 90 RON
  • discount pe volum 50-80 > 20% = 20 RON > pret final 80 RON

De aceste preturi beneficiaza toti clientii din grupul implicit.

Lista de pret generala client + legatura la lista de baza generala + discount + discount pe volum[modificare]

  • pret in lista de baza 100 RON
    • discount la pretul din lista de baza > 25% = 25 RON > pret final 75 RON
      • discount pe volum stabilit in lista clientului 20-49 > 5% = 3.75 RON > 71.25 RON
      • discount pe volum stabilit in lista clientului 50-80 > 9% = 6.75 RON > 68.25 RON

In cazul clientilor care au lista de pret se aplica discountul pe volum din lista de pret respectiva.

Lista de pret promotionala[modificare]

Ofertele promotionale sunt declarate in ERP ca si liste de pret completand perioada de valabilitate si cu legatura la lista de baza.

  • 4.generala cu legatura promotionala
  • 8.client cu legatura promotionala

Acestea sunt inregistrate in functie de valoare variabilei sts_promotie_special:

  • 0 = oc_product_discount
    • clientii nu pot vedea pretul vechi dar se poate acorda discount pe volum
  • 1 = oc_product_special
    • clientii pot vizualiza pretul vechi dar nu se poate acorda discount pe volum
    • lista trebuie sa fie legata la o lista de baza pentru a se putea stabili pretul anterior si cel aferent promotiei; pe site se vor afisa ambele preturi dar cel din lista de baza va fi taiat 100.00 iar cel nou va fi normal 75.00
    • trebuie avut in vedere ca ERP-ul poate acorda acest tip de discount inclusiv pentru acest tip de discount
    • de preferat ca acestor oferte sa nu li se adauge discount pentru volum

Exemplu:

  • pret in lista de baza 100 RON
    • discount la pretul din lista de baza > 25% = 25 RON > pret final 75 RON
    • pe site se vor afisa ambele preturi

Chiar daca se defineste discount pe volum acesta nu este transmis pe site.

FAQ[modificare]

De ce nu ajung articolele promovate in sliderul principal?[modificare]

Pentru ca un articol sa fie prezentat in slider :

  • in catalogul Preturi vanzare
    • rubrica Promovat trebuie sa fie bifata
    • rubrica Pret trebuie sa fie diferita de ZERO
    • rubrica Blocat trebuie sa nu fie bifata
  • articolul sa aiba imagine atasata

De ce nu ajung brandurile pe site (Brands/Manufacturers)?[modificare]

Pentru ca un brand definit in catalogul de branduri din aplicatie sa fie vizibil pe site, trebuie sa existe cel putin un articol care indeplineste conditiile de publicare pe site a carui rubrica a fost completata cu brandul respectiv.

Brandurile care nu au fost alocate nici unui articol nu vor fi adaugate in tabela oc_manufacturers.

De ce nu apar brandurile in banner-ul specific pe site (Brands/Manufacturers)?[modificare]

Aparitia brandului in cadrul banner-ul specific pe site depinde de:

- completarea corecta a variabilei sts__brand_banner_id; de obicei acest id este 8 si se regaseste in tabelul oc_banner si oc_banner_image cu titlul Manufacturers. Daca dezvoltatorul site-ului foloseste alt id pentru pentru branduri, trebuie completata variabila sts__brand_banner_id cu id-ul respectiv.

- brandul trebuie sa aiba atasata o imagine si aceasta sa fie prezenta pe site

Dupa upload-ul imaginii pe site prin intermediul ferestrei Imagini, trebuie efectuat un Export catre site din meniul Front office.

De ce se vad brandurile implicite?[modificare]

Aplicatia actualizeaza prin adaugare sau stergere imaginile brandurilor daca rubrica banner_image_id_sts este completata cu id-ul din baza de date OC in variabilele conectorului.

De ce anumite articole nu sunt disponibile pe site?[modificare]

In functie de setarile variabilelor sts, aplicatia completeaza rubrica Status aferenta articolului cu valoarea 0=inactiv sau cu valoarea 1=activ.

Articolele marcate cu 0=inactiv nu vor fi active pentru comanda pe site.

- sts_export_pret_completat = 1, atunci se vor exporta doar articolele care au stabilit pret de vanzare si nu sunt blocate

- sts_export_pret_completat = 0, atunci se vor exporta toate articolele din catalog

- articolele fara pret sau blocate nu vor fi sterse de pe site, va fi modificat doar statusul acestora in 0=inactiv

Produsele promovate[modificare]

Produsele promovate se marcheaza in listele de pret de vanzare si apar in sliderul/bannerul de pe pagina principala. Acestea sunt inregistrate in tabelul oc_banner_image.

Variabile[modificare]

sts_variabile
denumire tip explicatie
sts__brand_banner_id L(1) implicit 0 (banerul pentru producatori poate fi 8, de verificat in OC)
sts__promovat_banner_id L(1) implicit 0 (banerul pentru articole promovare (slider) poate fi 7, de verificat in OC)
sts__customer_group_id L(1) implicit 1
sts__language_id L(1) implicit 1
sts__store_id L(1) implicit 0
sts_asemanatoare N(3) 0 = inactiv, n = numarul maxim produse/articole asemanatoare
sts_category_meta_description C(200) Cel mai bun pret pentru <<lcDenumire>> gasiti la <<lcSite>>. Cumpara acum!
sts_category_meta_keyword C(200) <<lcKeyword>>, <<lcSite>>
sts_category_meta_keyword_first N(1) numarul de cuvinte care va compune primul sir din <<lcKeyword>>
sts_category_meta_title C(200) <<lcDenumire>> <<lcSite>>
sts_export L(1) 0 = inactiv, 1 = activ
sts_export_pret_completat L(1) 0 = inactiv, 1 = activ
sts_export_status_influentat_de_pret L(1) 0 = inactiv, 1 = activ
sts_export_status_influentat_de_stoc L(1) 0 = inactiv, 1 = activ
sts_export_stoc L(1) 0 = inactiv, 1 = activ
sts_export_stoc_minus_comandat L(1) 0 = inactiv, 1 = activ
sts_export_stoc_pozitiv L(1) 0 = inactiv, 1 = activ
sts_imagini L(1) 0 = inactiv, 1 = activ
sts_imagini_director_local C(100) C:\Imagini
sts_imagini_director_server C(100) catalog/demo/
sts_imagini_xml_md5 C(100) exemplu.ro/image/catalog/demo/xmlmd5.php
sts_import L(1) 0 = inactiv, 1 = activ
sts_lista_pret_site L(1) 0 = inactiv (se publica lista generala), 1 = activ (se publica lista de site)
sts_product_meta_description C(200) Cel mai bun pret pentru <<lcDenumire>> gasiti la <<lcSite>>. Cumpara acum!
sts_product_meta_keyword C(200) <<lcKeyword>>, <<lcSite>>
sts_product_meta_keyword_first N(1) numarul de cuvinte care va compune primul sir din <<lcKeyword>>
sts_product_meta_title C(200) <<lcDenumire>> <<lcSite>>
sts_promotie_special L(1) promotiile > 0 = oc_product_discount, 1 = oc_product_special

Tips[modificare]

Prin intermediul acestei ferestre se introduc miscari de tip stocuri.

Aceste miscari se pot referi doar la articolele care au fost declarate in catalogul de articole ca fiind stocate.

Rubrici principale[modificare]

Manual:Integrat/Cautari in cataloage/Cod

Manual:Integrat/Cautari in cataloage/Denumire

UM[modificare]

Unitatea de masura in care este exprimata cantitatea. Se declara in catalogul de articole si se completeaza automat la selectarea unui articol.

Cantitate[modificare]

Se completeaza cu cantitatea de pe document.

Pret[modificare]

Se completeaza

  • automat - cu valoarea din lista de preturi a partenerului, in cazul in care aceasta exista
  • manual - cu valoarea de pe document

Stabilirea pretului atrage dupa sine calculul rubricilor Valoare, TVA si Total.

Pret cu TVA[modificare]

Rubrica devine activa daca a fost bifata rubrica Activare rubrica "Pret cu TVA" in setarile aferente ferestrei.

Valoare[modificare]

Se poate modifica valoarea rezultata in urma calculului.

Aceasta situatie poate sa apara in cazul in care partenerul foloseste un numar diferit de zecimale pentru exprimare pretului.

Modificarea recalculeaza rubricile Pret, TVA si Total.

TVA[modificare]

Se poate modifica valoarea rezultata in urma calculului.

Modificarea recalculeaza rubrica Total.

Procentul de TVA este completat implicit cu

Tipul de TVA se stabileste automat in functie de procentul de TVA si tipul partenerului si reprezinta randul din declaratia D300. Tipul de TVA se poate modifica doar daca a fost bifata rubrica Utilizatorii pot schimba tipul de TVA stabilit de aplicatie sau Administratorii pot schimba tipul de TVA stabilit de aplicatie.

Deasemenea, in acest grup de informatii se stabileste si daca respectiva miscare se incadreaza ca

  • 1.Exigibil
  • 2.Taxare inversa
  • 3.TVA la incasate
  • 4.Scutit de TVA

%Adaos[modificare]

Se completeaza cu procentul de adaos comercial si are ca efect calculul rubricilor Pret vanzare FT si Pret vanzare CT.

Pret de vanzare FT[modificare]

Se compleaza cu pretul de vanzare fara TVA si are ca efect calculul rubricilor %Adaos si Pret vanzare CT.

Pret de vanzare CT[modificare]

Se compleaza cu pretul de vanzare cu TVA si are ca efect calculul rubricilor %Adaos si Pret vanzare FT.

KG N/B[modificare]

Rubricile KG Nete si KG Brute sunt utile pentru repartizarea corecta a unui eventual transport pe document.

Repartizarea se poate raporta si la valoarea miscarilor dar repartizarea corecta este per KG transportat.

Rubrici aferente lotului[modificare]

Lot[modificare]

Numarul lotului.

fbr[modificare]

Data fabricatiei lotului selectat/introdus.

exp[modificare]

Data expirarii lotului selectat/introdus.

Stoc[modificare]

Stocul curent aferent lotului selectat/introdus.

Functii[modificare]

F6 Cod bare/Cod[modificare]

Schimba afisarea intre Cod si Cod de bare.

F7 Stoc detaliat[modificare]

Deschide fereastra Stoc detaliat in care sunt afisate informatii detaliate despre stocul articolului si eventualele cantitati rezervate.

F8 Articole furnizor/Toate articolele[modificare]

Filtreaza lista de articole prezentand doar articolele unde partenerul selectat in document este setat ca furnizor in catalogul de articole.

F11 Catalog partener/Catalog general[modificare]

Schimba catalogul de articole general cu cel al partenerului pentru care exista lista de pret.

Rubrici informative[modificare]

Stoc[modificare]

Stocul curent al articolului selectat.

Ultimul pret de achizitie[modificare]

  • Pret - reprezinta pretul de achizitie, din cadrul celui mai nou document de la partener, introdus in baza de date
  • Data - reprezinta data celui mai nou document introdus in baza de date

Ultimul pret de vanzare stabilit[modificare]

  • Pret - reprezinta ultimul pret de vanzare, stabilit prin intermediul tipului de document curent, fara a tine cont de partenerul curent
  • Data - reprezinta data documentului aferent pretului de mai sus
  • %Discount - ???

Catalog[modificare]

Reprezinta ultimul pret de vanzare cu TVA stabilit in catalogul Preturi vanzare.

%TVA vanzare[modificare]

Reprezinta procentul de TVA aferent pretului stabilit mai sus.