Manual:Integrat/Terti/Situatii/Situatie contabila

De la Manual
< Manual:Integrat‎ | Terti‎ | Situatii
Versiunea din 23 iulie 2019 14:12, autor: Avir (discuție | contribuții) (Pagină nouă: Din meniul Terti selectez "Situatie contabila" Voi stabili ca doresc sa vizualizez situatia contabila incepand cu data de 01/01/2012 Completez data si tertul apoi apas butonul Actu...)
(dif) ← Versiunea anterioară | Versiunea curentă (dif) | Versiunea următoare → (dif)
Sari la navigare Sari la căutare

Din meniul Terti selectez "Situatie contabila" Voi stabili ca doresc sa vizualizez situatia contabila incepand cu data de 01/01/2012 Completez data si tertul apoi apas butonul Actualizare. In aceasta fereastra sunt prezentate toate conturile contabile care au legatura cu tertul respectiv. In cazul meu acest tert este si client si furnizor.

In partea dreapta-sus sunt prezentate rulajele si soldurile conturilor . Per total conturi observam ca tertul este CREDITOR. Putem vizualiza doar o anumita clasa de conturi. Dupa selectarea clasei trebuie sa apas Actualizare. Sau un singur cont. Dreapta de mouse pe o inregistrare din acest tabel prezinta documentul initial.

Voi lua ca exemplu o factura de vanzare. In cazul in care doresc sa vizualizez cum a fost achitata aceasta factura apas click pe eticheta "Achitat". Observam ca a fost incasata cu doua chitante. Atentie!!! valoarea afisata in acest ecran este valoarea care se refera la factura curenta. Daca apas butonul Vizualizare observa ca chitanta are o valoare mai mare dar facturii respective iau fost atribuiti doar 4972 lei.

Voi lua ca exemplu si o incasare. In cazul in care doresc sa vizualizez ce documente au fost incasate apas click-dreapta pe inregistrarea respectiva. Observam ca au fost incasate 4 facturi. Daca apas butonul vizualizare aplicatia prezinta factura la care se refera incasarea.

In acest caz soldul afisat pe ecran este cel aferent contului 411. Puteti lista situatia unuia sau a mai multor conturi prin apasarea butonului Listare. Voi lua ca exemplu "Situatie contabila terti", apas butonul continua si acesta este rezultatul. Puteti observa ca pentru fiecare document se specifica si "documentele referinta". In cazul incasarilor sunt specificate facturile iar in cazul facturilor sunt specificate chitantele.

Voi selecta la tip *, apas butonul Actualizare si apoi Listare. Observati ca in acest caz lista contine toate conturile. Voi selecta raportul "Situatie contabila terti - sinteza" care va prezinta rulajele si soldurile pe fiecare cont.