Manual:Integrat/Contabilitate/Solduri initiale
Prin intermediul acestei ferestre se introduc soldurile initiale.
In partea de sus se afiseaza o sinteza a soldurilor introduse (initiale in an si rulaje).
Introducerea soldurilor initiale se face apeland functia F3 - modificare, urmata de apelarea functiei F2 - adaugare rand si selectarea unui tip de introducere.
Solduri initiale[modificare]
Solduri initiale - simplu[modificare]
Solduri initiale - valuta[modificare]
Import solduri initiale[modificare]
Importul se poate face cand fereastra nu este in mod Editare.
Iesirea din modul Editare se face folosind functiile F5 Salvare sau F4 Abandon.
Informatiile pentru importul de solduri initiale se introduc in fisierul SI.xlsx.
Acest fisier se salveaza in functie de optiunea Setari / Generale - Director import:
- cand optiunea nu este bifata - in subdirectorul Import din cadrul directorului firmei
- cand optiunea este bifata - in subdirectorul Import din cadrul directorului firmei din directorul setat
Apasand dreapta de mouse pe butonul Import se afiseaza coloanele care trebuie sa existe in fisier.
Exista doua tipuri de import:
- import simplu - se completeaza coloanele Cont, Analitic, CentruCost, Debit, Credit, pTVA
- import detaliat pe documente - se completeaza coloanele Cont, Analitic, CentruCost, Numar, Serie, FelDoc, Scadenta, Valoare, TVA, pTVA, Extra
Dupa apasarea butonului Import se solicita completarea datei pentru care se face preluarea.
Importul de solduri initiale se poate in mai multe etape:
- import pentru soldurile finale ale anului anterioar
- import pentru rulajele anului contabil
- import pentru rulaje curente
In acelasi fisier de import se pot adauga atat inregistrari pentru import simplu cat si pentru cel detaliat pe documente.
Observatii
Coloanele trebuie sa se numeasca exact cum se specifica in formatul dorit de import.
Analiticul poate sa fie:
- tert - se completeaza cu CUI, CIF, CNP
- gestiune, casa, banca - se completeaza cu Denumirea
Campul Extra se foloseste:
- pentru soldurile contului 413 si se completeaza cu 411
- pentru documentele cu TVA la incasare si se completeaza cu INCASARE
Generare/Stergere referinte[modificare]
Prin intermediul acestor butoane se genereaza sau se sterg referinte.
Referintele creaza legaturi intre documentele de achizitie/vanzare si documentele de achitare ale acestora.
Generarea referintelor permite o mai usoara urmarire a facturilor neachitate.
Se face o generare a referintelor dupa finalizarea actiunii de introducere solduri initiale.