Manual:Integrat/Terti/Situatii/Situatie contabila

De la Manual
Sari la navigare Sari la căutare

Tutoriale

Prin intermediul acestei ferestre se poate vizualiza situatia contabila in relatia cu un partener.

Apare o fereastra in care trebuie sa completati in rubrica Denumire tertul dorit. Completarea se face selectand din lista declarata in catalogul de terti.

Dupa selectare se apeleaza functia F7 Actualizare sau se apasa butonul Actualizare.

In partea dreapta-sus sunt prezentate rulajele si soldurile conturilor.

In partea de jos se afiseaza un tabel cu informatii despre

  • cont, numar, data document, fel document
  • debit, credit si sold dupa efectuarea acestei operatii
  • data, numarul si felul documentului cu care intra eventual in relatie
  • contul / conturile cu care intra in contrapartida

Informatia mai poate fi filtrata daca

  • se completeaza perioada pentru care dorim informatii
  • se selecteaza un in rubrica tip unei clase de conturi sau a unui cont contabil anume
Daca nu se selecteaza o clasa de conturi sau un cont sunt prezentate toate conturile contabile care au legatura cu tertul respectiv
  • se bifeaza rubrica Numai nestinse
  • se bifeaza rubrica Include si 511

Dupa completarea acestor foltre se apeleaza functia F7 Actualizare sau se apasa butonul Actualizare.


In cazul meu acest tert este si client si furnizor.

Putem vizualiza doar o anumita clasa de conturi. Dupa selectarea clasei trebuie sa apas Actualizare. Sau un singur cont. Dreapta de mouse pe o inregistrare din acest tabel prezinta documentul initial.

Voi lua ca exemplu o factura de vanzare. In cazul in care doresc sa vizualizez cum a fost achitata aceasta factura apas click pe eticheta "Achitat". Observam ca a fost incasata cu doua chitante. Atentie!!! valoarea afisata in acest ecran este valoarea care se refera la factura curenta. Daca apas butonul Vizualizare observa ca chitanta are o valoare mai mare dar facturii respective iau fost atribuiti doar 4972 lei.

Voi lua ca exemplu si o incasare. In cazul in care doresc sa vizualizez ce documente au fost incasate apas click-dreapta pe inregistrarea respectiva. Observam ca au fost incasate 4 facturi. Daca apas butonul vizualizare aplicatia prezinta factura la care se refera incasarea.

In acest caz soldul afisat pe ecran este cel aferent contului 411.

Puteti lista situatia unuia sau a mai multor conturi prin apasarea butonului Listare.

Voi lua ca exemplu "Situatie contabila terti", apas butonul continua si acesta este rezultatul. Puteti observa ca pentru fiecare document se specifica si "documentele referinta". In cazul incasarilor sunt specificate facturile iar in cazul facturilor sunt specificate chitantele.

Voi selecta la tip *, apas butonul Actualizare si apoi Listare. Observati ca in acest caz lista contine toate conturile.

Voi selecta raportul "Situatie contabila terti - sinteza" care va prezinta rulajele si soldurile pe fiecare cont.