Manual:Integrat/Terti/Situatii/Situatie clienti

De la Manual
Sari la navigare Sari la căutare

Prin intermediul acestei ferestre se poate vizualiza o sinteza a relatiei firmei cu clientii.

In cadrul acestei situatii sunt afisate rulajele si soldurile tututor conturilor 411 - 413 - 419.

Se apeleaza functia F7 Actualizare sau se apasa butonul Actualizare.

Informatii prezentate[modificare]

In partea de jos se afiseaza un tabel cu informatii despre

  • sold initial, vanzari, incasari (nu se iau in calcul CEC / BO nedepuse in banca)
  • asteptare - efecte CEC / BO primite dar nedepuse la banca, soldul contului 413
  • neacoperit - valoarea pentru care nu exista o acoperire in CEC / BO.
  • avans - valoarea incasata in avans pentru care nu au fost emise documente
Pot sa apara situatii in care exista valori neacoperite si in acelasi timp si avansuri.
In mod normal, la primirea unui avans se emite o factura de avans.
Daca nu se emite factura, avansul nu se stinge si atunci apare suma incasata in avans.

Filtrare informatii[modificare]

Informatia mai poate fi filtrata daca

  • se completeaza perioada pentru care dorim informatii
Perioada implicita, in cazul in care nu se completeaza informatia, este perioada incepand cu prima zi din luna contabila deschisa pana la ziua declarata ca data maxima pentru introducerea de documente.
  • se selecteaza in rubrica tip o clasa de conturi sau un cont contabil anume
Pentru revenirea la toate conturile contabile care au legatura cu tertul se selecteaza [*].
Daca nu se selecteaza o clasa de conturi sau un cont sunt prezentate toate conturile contabile care au legatura cu tertul respectiv
  • se selecteaza o moneda din catalogul de monede
  • se bifeaza rubrica Numai nestinse
  • se bifeaza rubrica Include si 511

Dupa completarea acestor filtre se apeleaza functia F7 Actualizare sau se apasa butonul Actualizare.

Link-uri[modificare]

Apasand butonul din dreapta al mouse-ului se apeleaza fereastra aferenta documentului (factura, aviz, document de plata, etc) pe documentul respectiv.

Listare[modificare]

Informatiile pot fi listate apeland functia F9 Listare sau apasand butonul Listare si selectand Raportul dorit.




Implicit sunt afisati toti clientii. Se pot selecta manual sau se pot filtra in functie de Retea, zona, sau tip. Voi selecta doar clienti din zona SUD-EST. Apas butonul Zone, bifez zona si salvez. La revenirea in ecran apas butonul actualizare. Observati ca in lista sunt afisati doar acesti clienti.

Pentru listare voi apasa butonul listare si apoi butonul Continua. Atentie!!! Filtrul folosit anterior ramane valabil si dupa inchiderea ferestrei.

Redeschid fereastra. Obsercati ca pe randul al doilea, sub zone exista cifra 1. Pentru eliminarea filtrului apas butonul zone, apoi butonul "Anuleaza selectia", confirm. La revenirea in fereastra apas butonul "Actualizare"