Manual:Integrat/Front office/Point of Sale

De la Manual
Sari la navigare Sari la căutare

Prin intermediul aceste ferestre se pot prelua comenzi de vanzare si se pot emite documente de tip bon fiscal si factura.

Tabel articole[modificare]

Tabelul cu articole comandate contine:

  • Nr. crt
  • Denumire
  • Cantitate
  • UM
  • Pret
  • Total
  • Cod
  • Baxuri
  • Discount %
  • Bonus
  • Descriere

Functii[modificare]

  • F2 Bon / Factura = stabilirea tipului de document : bon / factura
  • F3 Articole = apelarea catalogului de articole
  • F4 Client = apelarea catalogului terti
  • F5 Delegat = stabilirea delegatului
  • F6 Anulare = anularea comenzii curente
  • F7 Diferente vs. comanda = prezinta o fereastra in care sunt prezentate diferentele intre comanda curenta si cea initiala
  • F8 Stergere = stergerea comenzii curente
  • F11 Discount = stabilirea discountului care se acordata pentru comanda curenta
  • F12 Total = terminarea comenzii prin emiterea documentului fiscal

Butoane[modificare]

In partea de jus a ferestrei:

  • ? = prezinta comenzile rapide
    • ...CUI - selectare client prin introducerea CUI-ului (exemplu: ...12423691)
    • ...+100 - adaugarea in casa de marcat a soldului initial (exemplu: ...+100)
    • ...-100 - scoatere din casa de marcat a unei sume (exemplu: ...-100)
    • ..Z - listare raport Z
    • ..X - listare raport X
    • ..!NrCmd - import comanda introdusa prin gestiune (exemplu: ..152478)
    • Cantitate*Cod = stabilirea cantitatii comandate si a articolului; se poate introduce cantitate urmata de * apoi se scaneaza articolul
    • Cantitate*Cod*NrCmd*Pozitie = stornare ; in cazul in care pe comanda initiala articolul a fost vandut de mai multe ori atunci rubrica pozitie trebuie completata cu pozitia care se storneaza; in cazul in care a fost vandut o singura data atunci se completeaza cu 1
    • Canntitate#Cod = vanzare sub cantitatea minima pe care poate fi vanduta; aste valabila doar daca este completata rubrica comanda minima client in catalogul de articole
    • +Cantitate = modifica ultima cantitata vanduta prin stergerea pozitiei respective si introducerea unei pozitii noi

In partea de jos a ferestrei:

  • noua = in cazul in care comanda curenta nu este finalizata se poate adauga o comanda noua iar comanda curenta ramane in asteptare si poare fi incarcata din lista de comenzi prin intermediul butonului cmd
  • preluare = preluarea comenzilor introduse prin intermediul Web-Connector
  • transfer = trasferul comenzii curente catre alt post de lucru in vederea fiscalizarii
  • accept = plasarea si confirmarea unui accept pentru incasare cu CEC/BO sau vanzare pe credit
  • cmd = lista de comenzi

In partea din dreapta a ferestrei:

  • Subtotal
  • Discount
  • Total
  • Client
  • Delegat
  • Cash
  • Card
  • CEC
  • Tichete
  • Credit
  • Info cost
  • Cantaribile
  • Articole

Adaugare articole in comanda[modificare]

Adaugarea articolelor in comanda se poate realiza prin :

  • scanarea codului de bara al articolului
  • selectarea articolului din catalog prin intermediul functiei F3 Articole

Preturile de vanzare pot