Manual:Integrat/Incasari si plati/Tranzactii in moneda locala/Registru de banca/Editare
Prin intermediul acestei ferestre se introduc incasarile si platile in numerar in moneda locala.
Prezentare fereastra[modificare]
n partea de sus a ferestrei avem la dispozitie trei rubrici
- Data - data registrului
- Cont - contul din planul de conturi - selectie din lista de conturi pentru Banci in moneda locala
- Denumire - selectie banca din lista celor declarate
In aceasta lista apar doar bancile la care nu a fost bifata rubrica in moneda.
Prin schimbarea uneia din cele trei rubrici se activeaza un anumit registru de banca.
Documentele pentru respectivul registru de banca sunt prezentate in tabel:
- Numar, Serie si data document
Numarul se completeaza automat cu FN in cazul in care este bifata rubrica Activare sistem de numerotare automata a documentelor (Chitanta, Dispozitie de plata) din Utle/Setari/Tranzactii in moneda locala si numarul nu a fost completat. In acest caz seria nu se completeaza.
- Fel document - Chitanta, Dispozitie plata/incasare, BF, Stat de plata, etc
- Denumire - analitic
- Incasare sau plata
- Baza, TVA - completate in cazul achitariii unor documente
- Contra - contul contabil care apare pe debitul/creditul notei contabile generata de aceasta tranzactie
- User si data tranzactiei - ce utilizator a introdus tranzactia in sistem si la ce data
In partea dreapta sunt afisate informatii de sinteza:
- Sold initial - soldul la inceputul zilei, adica soldul final al zilei anterioare
- Incasari - suma incasarilor din ziua respectiva
- Plati - suma platilor din ziua respectiva
- Sold final - Sold initial + Incasari - Plati
Introducerea unei tranzactii se realizeaza prin apelarea functiei F2 Adaugare. Apare fereastra Incasari si plati prin BANCA
Anulare[modificare]
Anularea unui document din registrul de banca se realizeaza prin pozitionarea cursorului pe documentul respectiv si apelarea functiei F6 Anulare.
Documentele anulate nu sunt eliminate din baza de date. In rubrica "Explicatie" apare mesajul "ANULAT" iar valoarea incasarii sau platii devine ZERO.
Vizualizare referinte[modificare]
Vizualizarea referintelor unei anumite tranzactii se realizeaza prin pozitionarea cursorului pe tranzactia respectiva si apasarea butonului din dreapta al mousului.
In fereastra "in referinta cu" sunt prezentate toate facturile la care se refera respectiva tranzactie.
Vizualizarea unui anumit document se face prin pozitionarea cursorului pe el si apasarea butonului Vizualizare
Import N + S[modificare]
Import extras[modificare]
Listare[modificare]
Listarea se poate face prin intermediul a trei butoane, in functie de ce se doreste listat:
- Listare zi - listarea registrului de banca
- Listare document - listarea documentului pe care este pozitionat cursorul - chitanta sau dispozitie de plata / incasare
- Listare perioada - listarea registrului de banca pentru luna contabila curenta
Listarea registrului de banca pentru o alta perioada decat luna contabila curenta se realizeaza din pagina de Cautare - butonul Listare.