Manual:Integrat/Salarii/Avans si lichidare/Actualizare contracte si conventii cu retinere la sursa

De la Manual
Sari la navigare Sari la căutare

Tutoriale

Prin intermediul acestei ferestre se pot actualiza contractele si conventiile cu retinere la sursa.

Implicit, la apelarea acestei ferestre, perioada selectata este luna pentru care se fac calcule salariale.

Se apeleaza functia F3 modificare pentru a putea adauga, modifica sau sterge un contract sau o conventie.

Adaugarea se face apeland functia F2 adaugare rand. Apare o fereastra in care trebuie sa se completeze rubricile

  • Denumire - este o rubrica care permite cautare in cataloage in Catalogul de terti, pentru selectarea beneficiarului contractului sau conventiei
  • Tip asigurat - este o lista cu tipurile de asigurati; lista poate sa difere de la an la an in functie de reglementarile legale
  • Venit - suma bruta aferenta contractului sau conventiei


In functie de tipul de asigurat si de reglementarile legale in vigoare in perioada respectiva se calculeaza contributiile datorate de beneficiarul contractului: pensie, sanatate, impozit. Aceste sume pot fi modificate in cazul in care exista exceptii in legislatie pe care beneficiarul le intruneste (ex: venitul anual este sub nivelul a 12 salarii minime pe economie).

Se salveaza informatia prin intermediul functiei F5 Salvare sau se renunta folosind functia F4 Abandon.


In cazul in care se doreste modificarea sau stergerea unei informatii deja introduse se pozitioneaza cursorul pe informatia dorita si apoi se apeleaza F3 modificare rand sau F8 stergere rand.


Informatiile introduse prin intermediul acestei ferestre sunt preluate in Declaratia 112.